tarik ibn zijad

Gestart door AFRA, 20/01/2004 om 21:49:40

allasian

Citeer"morro betekent de muur in het spaans."
Dat is niet waar want Muro betekend muur in het spaans.

CiteerMorro betekent moren en in Spaanse het is een heel pejoratif woord.
Maar in het italiaans niet,daar geeft men vaak de naam Mauro aan een geboren kind.
CiteerDe iberische inwoners noemen "moro" veel tijd voor de arabische invasie.
Daar ben ik het mee eens.
Citeer"moro" komt van de romijnse woord "MAURI" en de "MAURI" zijn de inwoners van noord Marokko.
Dat klopt ook.
CiteerWAAR hebben jullie vinden dat Tarik miss n'Ziad heet Tarif miss n'Zian.
Er valt niets te vinden.Alleen door rationeel denken kom je op vraagtekens.Even alles op een rij.1 Tarik ben ziad verschijnt in de geschiedenis boeken in het jaar 711.
2 De oorlog tussen berbers en arabieren was nog maar net afgelopen.
3 Dit is werkelijk het toppunt van integratie,als je binnen 30 jaar 2000 jaar amazigh cultuur en identiteit in de vuilinsbak gooit(en dat nog in je eigen land) en vanaf nu aan een nieuwe naam een nieuwe godsdienst een nieuwe cultuur aan neemt.[/quote]
CiteerIs dat JOUW theorie ?
Ik heb geen theorie,en ik zeg ook niet dat hij Tarif Zian heette.
Ik zeg alleen dat hij heel onwaarschijnlijk Tarik ben Ziad Heette.

masin2003

Citeer..En de imazighen leger Van Tarif of Tarik komen van Ghomara en van Nefza(Sanhaja)=(Nefza =Er Rif)

Azul

wil je even bronnen vermelden als je zulke historische feiten hier plaatst! want het ziet er niet uit zonder enige bron erbij te vermelden. let wel op het feit dat jij niet een bekende historicus bent ofzo, dus ik neem aan dat je wel weet dat als je iets zonder bronnen vermeldt dat het helemaal niet uitziet.

Dat terzijde,
de leger van tarik ibn Ziad bestond voornamelijk uit de stam van Nafza en nafza zijn helemaal geen sanhaja! maar zenata en nafza is een oerstam waar niet alleen de huidge Riffijnen behoren maar alle zenata(jij noemde alleen ait waryaghel en igzenayen ect maar alle riffijnse stammen) en niet te vergeten nafzawa heb je vanaf libie t/m arrif in de volgende bericht toon ik je de hele lijst. en toen bestond geen waryaghel of igzaenayen want dat zijn netals andere zenata stammen pas eeuwen later gekomen.
maar even een paar informatie: alle imazighen sinds het begin zijn ze in 2 hoofd stromingen geplaatst: de madghis  en hun voorouder is "louwa de grote" na hem kwam zijn zoon "nafza" ik plaats hier een lijst in de volgende bericht en ik zal je ook bij welke familie Riffijnen uitkwamen (ook uit nafza maar na eeuwen want nafza was de een na oudste voorvaders van ons allemaal)

AFRA

azul,

als de imazighen imazighen namen hadden ,dan zijn youssef ibn tashafin en mohamed ibn tumart geen imazighen.

en almorabitien en almoyahedien en almarinyeen ook geen imazighen omdat die namen arabische namen zijn.

en de bekende imazighen  die hun naam met "ibn" beginnen ook geen imazighen .

als al die imazighen arabische namen gebruikten in de periode van hun top ,waarom zou tarik ibn zijad een amazigh naam en geen arabische naam.

wat erg te zeggen is "de arabische invasie", hoe komt u aan die zin, was er eens  een arabische invasie???
u kunt toch nog lezen dat die arabieren zelfs veroverd werden door de niet arabieren.
en wat grappig is ,is dat er turkse joden die heel belangrijke rollen in het islamitische rijk speelden door te beweren dat ze moslims zijn.

of gelooft u ook dat de islamitische invasie in het westelijke europa arabische invasie was?
er waren wel arabische rijken in die streek,maar ze hadden dat niet door andalousie te veroveren,maar wel door te zeggen dat het khilafa verdienen,zoals abdelrrahma addakhil(saqr qureish= de arend van qureish).
maar wat voor een arend was hij??want hij was precis een azielzoker die de bescherming nodig had tegen de al3abbassiyyeen.en dat is de reden waarom er arabische rijken zijn ontstaan,en waarom men beweert dat de moren arabieren en syries en berber zijn.

masin2003

2.1 Louwa le Grand

2.1.1 Nefzawa (Banou Nafza formé à partir de Nafzaou, fils de Louwa le Grand)

2.1.1.1 Banou Yattofene (d’après Tattofte)

2.1.1.1.1 Walhassa (d’après Walhas)

2.1.1.1.1.1 Bazghache

2.1.1.1.1.2 Dihaya (Dihya)

2.1.1.1.1.3 Laqos

2.1.1.1.1.4 Makra

2.1.1.1.1.5 Waratbounte

2.1.1.1.1.6 Tarire

2.1.1.1.1.7 Wartrine

2.1.1.1.2 Ghassassa

2.1.1.1.3 Zahla

2.1.1.1.4 Sumata

2.1.1.1.5 Oursife

2.1.1.1.6 Zatima

2.1.1.1.7 Warkol

2.1.1.1.8 Marnissa

2.1.1.1.9 Wardghros

2.1.1.1.10 Wardine

2.1.1.1.11 Majar

2.1.1.1.12 Maklata

2.1.2 Louwa le Petit

2.1.2.1 Akouza (Agouza)

2.1.2.2 Atroza

2.1.2.3 Zayer

2.1.2.3.1 Mzata

2.1.2.4 Banou Katof (Gatof)

2.1.2.4.1 Maghana (Maghna)

2.1.2.4.2 Jdana

2.1.2.5 Banou Nitate

2.1.2.5.1 Sedrata

Ce groupe fut absorbé par les Maghrawa après le mariage de leur mère avec Maghrao.

2.2 Zahhik

2.2.1 Tamsite

2.2.1.1 Fatine (connu sous le nom de Dharsiya)

2.1.1.1.1 Matmata (Maskab surnommé Matmat)

2.1.1.1.1.1 Waranchete

2.1.1.1.1.2 Louwa

2.1.1.1.1.2.1 Warmaksene (Warmas)

2.1.1.1.1.2.2 Yellaghef

2.1.1.1.1.2.3 Waryakol (Waryagol)

2.1.1.1.1.2.4 Yelissene  

2.1.1.1.2 Koumya (Goumya)

2.1.1.1.2.1 Nadroma

2.1.1.1.2.2 Sagh-ghara

2.1.1.1.2.3 Banou Yelloul      

2.1.1.1.3 Lamaya (Lmaya, vivait au Maghreb central à l’orée du Sahara)

2.1.1.1.3.1 Banou Wazkoufa (Wazgoufa)

2.1.1.1.3.2 Mziza

2.1.1.1.3.3 Banou Madnine

2.1.1.1.4 Mtaghra (Mdaghra ?)

2.1.1.1.5 Marina (Mrina)

(wordt vervolgd)

masin2003

2.1.1.1.6 Maghila (vivait dans le Chelif et Mzouna au Maghreb central)

2.1.1.1.6.1 Douna

2.1.1.1.6.2 Kachtata

2.1.1.1.6.3 Malzouza    

Â        2.1.1.1.7 Makzouza (Magzouza)

Â        2.1.1.1.8 Kachata

Â        2.1.1.1.9 Dona

Â        2.1.1.1.10 Mad-youna

Â    2.2.2 Banou Yahya

Â       2.2.2.1 Warstaf

Â          2.2.2.1.1 Maknassa

Â  Taza, Tsoul, Plaine de Guercif, Bassin de la Moulouya aussi bien le Rif que le Moyen et Haut Atlas o

2.2.2.1.1.1 Raflabesse    

Â             2.2.2.1.1.2 Harate    

Â             2.2.2.1.1.3 Mwalate    

Â             2.2.2.1.1.4 Wartifa    

Â             2.2.2.1.1.5 Wardoussen

Â             2.2.2.1.1.6 Taflite      

Â             2.2.2.1.1.7 Mansara    

Â             2.2.2.1.1.8 Wanfalta  

Â             2.2.2.1.1.9 Qansara    

Â             2.2.2.1.1.10 Banou Waridous

Â                        2.2.2.1.1.11 Solate        

Â             2.2.2.1.1.12 Banou Hawwate          

Â             2.2.2.1.1.13 Banou Warfelasse

Â          2.2.2.1.2 Awkana

Â             2.2.2.1.2.1 Foughal      

Â             2.2.2.1.2.2 Jarine (Tortine)        

Â             2.2.2.1.2.3 Boulaline (Toulaline)

Â             2.2.2.1.2.4 Tadine (Tarine)                        

Â             2.2.2.1.2.5 Yastilene

Â          2.2.2.1.3 Wartnaj

Â             2.2.2.1.3.1 Foulal      

Â             2.2.2.1.3.2 Hnata      

Â             2.2.2.1.3.3 Sedraja    

Â             2.2.2.1.3.4 Garnita    

Â             2.2.2.1.3.5 Btalsa (Mtalsa)

Â             2.2.2.1.3.6 Mkansa

2.2.2.2 Samkane

Â          2.2.2.2.1 Zwagha

Â             2.2.2.2.1.1 Dommar (Banou Simkane)

Â             2.2.2.2.1.2 Zahhik (Banou Watil)            

Â             2.2.2.2.1.3 Ta-y-foune (Banou Makhir)

Â          2.2.2.2.2 Zwawa (vivait dans la région de Bjaya parmi les Ketama et les Sanhaja, fils de Barnos)

Â             2.2.2.2.2.1 Banou Majasta (Mjasta)

Â            2.2.2.2.2.2 Banou Mala-y-Kach (Mlay-Kach)

Â            2.2.2.2.2.3 Banou Koufi

Â            2.2.2.2.2.4 Machdala

Â            2.2.2.2.2.5 Banou Zourikif (Zrikif)

Â            2.2.2.2.2.6 Gersfina

Â            2.2.2.2.2.7 Wazlaja

Â            2.2.2.2.2.8 Khoja

Â            2.2.2.2.2.9 Ziklawa (Ziglawa)

Â            2.2.2.2.2.10 Banou Mrana

Â            2.2.2.2.2.11 Banou Kozite (Gozite)

Â            2.2.2.2.2.12 Banou Mlikech

Â  Toutes ces tribus antiques avaient une descendance comtemporaine à Ibn Khaldun et qui est constituée par les tribus Zwawa suivantes :

Banou Manklate, Yatroune, Mani, Boughadrane, Yatouragh, Youssef, Absi, Choa-y-b, Sadaqa, Ghobrine et Kachtola.

2.2.2.3 Ajana

Â   2.2.2.4 Zenata

Â      2.2.2.4.1 Wadlik (Walad Warsik)

Â         2.2.2.4.1.1 Massara      

Â         2.2.2.4.1.2 Tajarte    

Â         2.2.2.4.1.3 Rassine

Â      2.2.2.4.2 Farmi

Â         2.2.2.4.2.1 Yazmartene  

Â         2.2.2.4.2.2 Mranjissa  

Â         2.2.2.4.2.3 Warkla (Wargla)

Â         2.2.2.4.2.4 Namala  

Â         2.2.2.4.2.5 Sbarta

Â      2.2.2.4.3 Eddirte

Â  Eddirte avait un enfant Jrao d’où la tribu Jrawa dont certains subdivisent en Banou Wadrene et Banou Warsik.  À noter que la Berbère Dihya surnommée Alkahina, la sorcière, par les Arabes était une princesse des Jrawa

2.2.2.4.3.1 Dhammar  

Â            2.2.2.4.3.1.1 Gharzoul

Â            2.2.2.4.3.1.2 Lqora

Â            2.2.2.4.3.1.3 Wartatine

Â            2.2.2.4.3.1.4 Berzal

Â            2.2.2.4.3.1.5 Yassadrine

Â            2.2.2.4.3.1.6 Saghmane

Â            2.2.2.4.3.1.7 Yettofete

Â        2.2.2.4.3.2 Zakya  

Â           2.2.2.4.3.2.1 Banou Maghrao (Maghrawa)

Â           2.2.2.4.3.2.2 Banou Yafrene

Â           2.2.2.4.3.2.3 Banou Wassine

Â           2.2.2.4.3.2.4 Masra

Â           2.2.2.4.3.2.5 Yafrane

Â           2.2.2.4.3.2.6 Masine

Â           2.2.2.4.3.3 Ancha (Banou Anch)

Dit zijn allemaal dus nakomelingen van nafza de zoon van Louwa de grote dus van één van deze stammen daar zou tarik ibn ziad van stammen en aangezien de dicht bijste van andalusie is arrif dan neem ik aan dat zijn leger daarvandaan komt

trinita

[color=]RedDe italiaanse woord of naam Mauro komt van de latijns woord "mauri" en betekent "donker" als het spaanse woord moreno of morena [/color]

masin2003

Citeer[color=]RedDe italiaanse woord of naam Mauro komt van de latijns woord "mauri" en betekent "donker" als het spaanse woord moreno of morena [/color]

Azul

laat me even dit afmaken en dan zal ik die onzin van jou even behandelen. a camaraad dit is history! je kan niet zo maar met awaren en thihuja n twussura hier komen. dus even geduld en ik zal je ook de afkomst en de betekennis van Mauri uitleggen.

AFRA

azul,

dus dat betekent morena in het spaans.

wie denk jij dat ze de aanvallers zou noemen??

ik heb ook een andere vraag, en dat is :

waarom noemen de spanjaarden de marokkanen nog Morro???

ook een andere vraag,wie kan me over Franco en de reffijnen om de dimonstraties tegen te houden vertellen?-als dat er wel betrekkingen tot de imazighen heeft,anders kunt u zeggen dat dat niets te maken heeft-

tharif of tarif zijn arabische namen, de eerste betekent vriendelijk en de tweede betekent grappig,en die twee namen worden als arabische namen gebruikt.

(er blijft nog zarif en dat is wel een tamazight naam,en dat betekent een soort intensieve zout)een grapje.

masin2003

De volgende lijst die ik zal plaatsen dat zijn de andere deel van imazighen(waar ik eerder al aangaf dat ze sinds het begin in 2 delen waren) deze deel is de Branes en daar zitten de sanhaja, masmouda, ghommara, ect.. dus waar ait waryaghel en igzenayen absoluut niet bij horen (ze zitten al in de eerste lijst (Madghis > Lowa de grote > nafza ,ect..)

maar nu komt de branes zoals ik al aangaf:

masin2003

1. Les Berbères Branès

1. Barrnass (Barrnas, Barrnoss, Barrnos, Barnos), ancêtre éponyme des Branès avait selon les auteurs sept ou dix enfants :

Â  1.1 Esdaj dont la descendance est Esdaja.

Â  1.2 Masmod dont la descendance est Masmoda.

Â  1.3 Awrab dont la descendance est Awraba.

Â  1.4 Ujjis dont la descendance est Ujjissa.

Â  1.5 Ktam dont la descendance est Ketama.

Â  1.6 Sinhaj (Senag) dont la descendance est Sanhaja.

Â  1.7 Awrigh dont la descendance est Awrigha ; il est aussi le père des Hawwara.

Â  1.8 Lamt dont la descendance est Lamta et sont des frères de Sanhaja et Hawwara.

Â  1.9 Haskor dont la descendance est Haskora.

Â  1.10 Kzoul (Gzoul) dont la descendance est Kzoula (Gzoula).

Hierboven zijn de kinderen van barnas (barnous)
 en hier hun afstamelingen:

1.2 Masmoda (Maroc)

Â  1.2.1 Barghwata (Maroc atlantique compris grossièrement entre l’Oued Bou Regreg et l’Oued Tensift)

Â     1.2.2 Rhomara (Rif occidental et central)

Â        1.2.2.1 Banou Hamid

Â        1.2.2.2 Mtiwa

Â        1.2.2.3 Banou Nal

Â        1.2.2.4 Aghsawa

Â        1.2.2.5 Banou Ouzarwal

Â        1.2.2.6 Majkassa

Â     1.2.3 Ahl Jabal Darn

1.3 Awraba (s’étendait dans le sens Ouest/Est du Pré-Rif jusqu’en Numidie)

Â  1.3.1 Bejaya

Â  1.3.2 Nefassa

Â  1.3.3 Na-ja

Â  1.3.4 Zahkouja

Â  1.3.5 Mezyata

Â  1.3.6 Rghiwa

Â  1.3.7 Da-y-kousse

1.5 Ketama (s’étendait du Rif central jusqu’en Numidie)

Â  Comme les Ketama et les Awraba sont frères, les territoires qu’ils occupaient se jouxtaient.

Â  1.5.1 Ghorsene

Â     1.5.1.1 Mossala

Â     1.5.1.2 Ayane

Â        1.5.1.2.1 Malloussa

Â     1.5.1.3 Qallane

Â     1.5.1.4 Yantassem

Â        1.5.1.4.1 Awfasse

Â        1.5.1.4.2 Ghasmane

Â        1.5.1.4.3 Ijjana

Â     1.5.1.5 M-aad

Â     1.5.1.6 Yannawa

Â        1.5.1.6.1 Lahissa

Â        1.5.1.6.2 Jamila

Â        1.5.1.6.3 Massalta

Â  1.5.2 Yassouda (Banou Bassouda)

Â     1.5.2.1 Fellassa

Â     1.5.2.2 Dinhaja

Â     1.5.2.3 Matwassa

Â     1.5.2.4 Warsine

Â  1.5.3 Banou Yastitine

Â  1.5.4 Hachta-y-na

Â  1.5.5 Msala

Â  1.5.6 Béni Qansila

Â  1.5.7 Zouwawa

1.6 Sanhaja

Â  1.6.1 Talkana (Talkata)

Â  1.6.2 Anjfa

Â  1.6.3 Charta

Â  1.6.4 Lamtouna

Â  1.6.5 Massoufa

Â  1.6.6 Kaddala (Gaddala)

Â  1.6.7 Mandala

Â  1.6.8 Banou Warit

Â  1.6.9 Banou Yaltissine

1.7 Awrigha

Â  1.7.1 Hawwara

Â     1.7.1.1 Eddassa

Â     1.7.1.2 Safra

Â     1.7.1.3 Endara

Â     1.7.1.4 Hanzola

Â     1.7.1.5 Dhari-ya

Â     1.7.1.6 Hadagha

Â     1.7.1.7 Awta-y-ta

Â     1.7.1.8 Taghala (Taghla)

1.8 Lamta

1.8.1 Zakan

1.8.2 Lakhasse

Zakan et Lakhasse sont frères de Sanhaj et de Hawwar.

1.9 Haskora (les montagnes du Darn, Atlas et Rif oriental)

1.9.1 Mastawa

1.9.2 Ajrama

1.9.3 Fatwaka

1.9.4 Zamrawa

1.9.5 Antifite

1.9.6 Banou Neffal

1.9.7 Banou Roskounte    

T_ibnziad

Gepost op 21/01/04 om 16:23:25  

"albahr wara'ana wa al3adowoe amamana.(de zee is achter ons en de vijand is voor ons)"

Waarom zou een briljante Amazigh leider dit in het Arabisch zeggen?

Arabisch Nationalisme propaganda...Marokkaanse Geschiedenis vervalsing...Domme Imazighen die alles klakkeloos overnemen...??

asalammo ala mani taba alhoeda wa dien alhaq, ama ba3d

jullie Amzigh zijn kinderen van de helden die in de geschiedenis zullen blijven tot de dag der opstanding.
jullie zijn de kinderen van oeqba ibn nafi, moesa ibn noesair, tariq ibn ziad. Deze helden waren nooit helden totdat de islam kwam, en van deze simple mensen helden maakten. Ze stichtten de wereld met de shadaa: la illah illa allah moehamadoen rassoelo llah.
ze zijn spanje in gegaan hebben het gesticht, niet omdat ze hun berberse cultuur wilden over brengen, maar om di islam te overbrengen.

voordat de islam er was waren de amzigh nix. toen de islam kwam werden het helden. en nu de islam weg is zijn het weer de woestijnratten zoals ze door de wijanden van de islam werden gezien.

ALLAh heeft de koran in het arabisch geopenbaar niet om
de arabieren, het arabische nationalisme (ontworpen door de vijanden van ALLAH) door het bloed te laten stromen, maar als barmhartigheid voor de mensen. de mensen die de koran volgen zullen van de vernederste mensen tot de meeste eervolle mensen behoren, en dege die hem verwerpen zullen van vernedering naar nog meer vernedring gaan.

respecteer het arabisch omdat het de taal is van de profeet en om,dat het de taal is van de bewoners van de paradijs.       Ik vraag je niet om je cultuur weg te zetten, maar je moet wel weten dat nix op deze werled je zal redden van de brandende vuur dan alleen de rechte pad van AllAH( Islam)

AllAh zal niemand van jullie amazigh vragen of je volgens shar aloerfi goed hebt gehandelt maar of je volgens de islam hebt gehandelt

tenslotte zeg ik wat Umar ibn  Alkhattab zei: ALLAH HEEFT ONS GEERD MET DE ISLAM EN DE GENE DIE DE EER ZOEKT BIJ IETS ANDERS DAN DE ISLAM, ZAL VERNEDERT WORDEN DOOR ALLAH.

salam ala mani taba alahoeda wa dien alhaq

T_ibnziad

asalammo ala mani taba alhoeda wa dien alhaq, ama ba3d

jullie Amzigh zijn kinderen van de helden die in de geschiedenis zullen blijven tot de dag der opstanding.
jullie zijn de kinderen van oeqba ibn nafi, moesa ibn noesair, tariq ibn ziad. Deze helden waren nooit helden totdat de islam kwam, en van deze simple mensen helden maakten. Ze stichtten de wereld met de shadaa: la illah illa allah moehamadoen rassoelo llah.
ze zijn spanje in gegaan hebben het gesticht, niet omdat ze hun berberse cultuur wilden over brengen, maar om di islam te overbrengen.

voordat de islam er was waren de amzigh nix. toen de islam kwam werden het helden. en nu de islam weg is zijn het weer de woestijnratten zoals ze door de wijanden van de islam werden gezien.

de arabieren, het arabische nationalisme (ontworpen door de vijanden van ALLAH) door het bloed te laten stromen, maar als barmhartigheid voor de mensen. de mensen die de koran volgen zullen van de vernederste mensen tot de meeste eervolle mensen behoren, en dege die hem verwerpen zullen van vernedering naar nog meer vernedring gaan.

respecteer het arabisch omdat het de taal is van de profeet en om,dat het de taal is van de bewoners van de paradijs.       Ik vraag je niet om je cultuur weg te zetten, maar je moet wel weten dat nix op deze werled je zal redden van de brandende vuur dan alleen de rechte pad van AllAH( Islam)

AllAh zal niemand van jullie amazigh vragen of je volgens shar aloerfi goed hebt gehandelt maar of je volgens de islam hebt gehandelt

tenslotte zeg ik wat Umar ibn  Alkhattab zei: ALLAH HEEFT ONS GEERD MET DE ISLAM EN DE GENE DIE DE EER ZOEKT BIJ IETS ANDERS DAN DE ISLAM, ZAL VERNEDERT WORDEN DOOR ALLAH.

masin2003

hier is mijn bron:
Généalogie des Berbères selon Ibn Khaldoun

en zelf dit blijven er altijd vraag tekens bij! want ibn khaldoun in zeer ingewikkeld in zijn schrijf en vertel amnier. dus laat staan wat jullie hier waren aan het doen: oude vrouwtjes verhalen aan het vertellen en doen daarbij alsof jullie geschiedenis kennen??!! dat was toch belachelijk wat jullie aan het doen waren. denk jullie dat amazigh.nl analfabeten als bezoekers heeft ofzo?? ieder gezond mens als die over pré historische feiten wil vertellen en daarbij serieus genomen wil worden, dan moet ie op zijn minste met bronnen komen en niet wat jullie hier aan het doen waren. en 1 die beweerde dat mauri van muur kwam?? hahahah (zelfs ik, ik wist dit allemaal en toch wou ik iemand anders het laten doen die meer van history verstand heeft en daarover gestudeerd heeft. want zo iets belangrijk kan ik toch niet zomaar even makkelijk komen uitleggen) en wat zie ik hier?? sommige van jullie hebben een IQ van een tomatenplukker en zaten de hele tijd de history profs te spelen?! wellah ila bazz dat jullie geen rooie kop erbij krijgen!

hierna leg ik jullie ook even uit wat mauri inhoudt!

masin2003

Citeerasalammo ala mani taba alhoeda wa dien alhaq, ama ba3d

ga een eind oprotten met jou arabieren leugens! 3oqba ibn nafi3 die jij daar ophemelt is juist diegene die imazighen en hun leider tarik ibn zian stank voor dank gaf! 3oqba ibn tafih! was een vuile smerige moordenaar!! en ik ben zeer trots op onze Held Aksil! die de rotkop van die vuile smerige 3oaba eraf heeft gehakt! en smerige arrogante arabier die de imazighen had gebruikt! dit zijn feiten en ga ergens anders je achterlijkheid verkondigen, want alles wat je hier zegt zit vol contrast. je zegt je bent trots op tarik ibn ziad en ook op 3oqba terwijl de geschiedenis en de feiten ons juist vertllen dat die laffe 0qba diegene is die zich meteen keerde tegen tarik door zijn ziekelijke arabieren jalouzie omdat de imazighen heel andalusie hadden veroverd.

je moet eens je teksten lezen man! gadverdamme je lijkt meer een zombie die herhaald wat arabieren jouw in je lompe kop hadden gestopt. neem een advies van mij en stop die kop van je ergens wat ze WSPOT noemen!

AFRA

als jij dat op mij bedoeld,dan hoef jij dat niet te zeggen ,ik heb geen bronnen en dat zou ik niet doen omdat het me niet interisseerd en ik ben er niet specialist van.

ik heb gewoon gezegd wat ik gehoord heb,en wat mijn verstand bereikte.

ik ben geen analfabeet en ik ben geen profsrolspeler,omdat ik vaak"denk ik " zeg.

discussie is ook geen vastgestelde informaties anders kunnen we er niet over discussieren.

om nog duidelijk te zijn ,moet ik het u zeggen dat ik niets over de geschiedenis van de imazighen ken.ik wil er wel wat van weten, maar gewoon om te weten.

alles wat ik verdien is oefenen om nederlands te schrijven en te lezen.

ALS JIJ TOMATENPLUKKER ZOU MOETEN ZEGGEN ,DAN IS HET BETER OM ERSERIEUS EN LOGISCH OP TE ANTWOORDEN.
EN ZO KAN JIJ MIJ ME EEN TOMATENPLUKKER KRIJGEN,EN IK ZAL ME ER NIET VOOR SCHAMEN;