Wanneer ben je een Akar3ie?

Gestart door Yasmine, 01/06/2003 om 17:17:20

Yasmine

en van waar komt die haat tussen Ikar3iejen en Aith Waja3r?:o:o:o:o

Falku

Ik weet niet hoe dat zit met die haat, maar er is hierover al gepraat, je vindt die discussie hier:

http://rif.couscous.nl/forum/awar.pl?board=Taal&action=display&num=52

Je moet wel een stukje doorlezen, het gaat eerst over iets anders, 'verderop' gaat het over jouw vraag.

Yasmine

Thanx Falku

Samira Fatal

Hey

Ik ben van Beni Touzine, maar wij wonen in Nador.  Veel mensen zeggen tegen me dat ik een taker3echt ben!! Waarom???? dat is toch niet waar!! Ik dacht dat Iker3ien in Al Hoceima wonen!!

ithri

Azul Samira,

Leuk om te lezen dat je denkt dat iker3ien in alhoceima wonnen. Maar het is niet zo.
Iker3ien bevinden zich in en om de omgeving van stad Nador.
Emazaoujan(Ait ensar, Farkhana, Bou3ark, Gedeelte van Nador),Ait Boujafrour, ait Sidal, Ait chichar en Ait Boujafar behoren tot de stam Eker3ien.
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt zo niet je kunt het altijd vragen.

Groetjes Ithri

Samira Fatal

hey Ithri
Ik wou je bedanken, ik wist dat allemaal niet!!
Groetjes Samira

ithran

De haat die ithouriagel hebben tegen de iker3ien
hebben de beni said ook.
Het is ooit begonnen in de tijd van abdelkarim.
iker3ien konden altijd leuke deals sluiten met de spanjaarden.

aith_mhand_u-yihya

Maar er is toch geen echte haat tussen Iker3ien en aith Wayagher? Ik heb er tenminste nooit iets van gemerkt. Wat ik wel merk is dat er bepaalde vooroordelen bestaan tussen stammen. Maar deze vooroordelen heb ik altijd als iets onschuldigs gezien. Zoals het onschuldig is om te zeggen dat Nederlanders zuining zijn, Engelsen geserveerd etc.

Numi

Hoi allemaal,

ik ben een takar3iest,
en ik heb nog nooit van mijn leven gemerkt
van enige haat tussen ons en andere imazighen!
ik weet wel dat er vooroordelen zijn,
bijvoorbeeld van ait awayegher zijn strenger dan ikar3ien of andersom,
maar volgens mij is dat per familie anders!!!

Assalaam alaikum,
Fatima

lamya19

Citeeren van waar komt die haat tussen Ikar3iejen en Aith Waja3r?:o:o:o:o

mm vreemd haat tussen iker3ien en etwaijiger nooit van gehoord..wij zijn zelf etweijiger en me vader de beste vrienden zijn iker3ien ik zal je zeggen nooit haatr tussen die twee gezien dus allah ou3elem wat er met de rest van eetweijiger en iker3ien aan de hand is

allasian

Je bent een akar3i als dat blijkt op de manier waarop je praat(niet opzettelijk natuurlijk),dan hoef je niet uit te leggen dat je akar3i,
Dan zullen ze zeggen,kijk dat is een Akar3i,

Ik ben overigens geen Akar3i maar Awayegher,

hamza

beste mensen,
julie hebben het over haat tussen bepalde groepen imazighen,nou ik heb het voor
de eerste keer gehoord.
ik ben zelf een akal3i en ik kan alle groepen en soorteni imazighen maar ik had nooit wat van gemerkt.

Ariaz

Ik ben awayegher en ik heb liever ikerhian dan anderen,
en welke haat is er nu tussen deze stammen, je moet het beschouwen als onbestaande, er is een haat tussen de Iriffien en Ijeblien/Ighawien dat wel,

Maar Aith Wayagher zijn veel te islamitisch en veel te moeilijk, da's hun enigste probleem,

metalsi

Asalaam,

Mijn pa is Abdars (omg. Metalsi) en mijn ma is een Takar3iet waarvan de familie in Oujda is opgegroeid (dus arabisch sprekend). Daarbij ben ik ook nog eens in Nederland geboren.
Wat ben ik dan??? Half half? Of...

IK WEET HET NIET MEER!!!! Ahahhhhhahaha Waarom doen mensen zo moeilijk? Waarom vragen mensen altijd `wat je bent`. Ik ben toch gewoon een marokkaan, of is dat niet genoeg?

MBTiza

wannneer ben je een akar3ie?

aith sidar, aith chikar, imazujen, aith bu ifrur, farkhana dus behoor je tot een van deze clans dan ben je een akar3ie!