ZIJN ER NOG IKERINGEN hierrrrrrrrrrrrrrr

Gestart door maryamB, 09/02/2004 om 23:41:50

cinderella

CiteerIkkeriën zijn wel degelijk trotse Imazighen, en ze hebben ook altijd gestreden voor het Tmazight.
Alleen Ikker3ienen hebben denk ik moeite met de benaming van Arrifi.



daar heb je dus zeker gelijk in! op de eerste plaats voel ik me een echte tker3iest en niet een tarifest...raar eigelijk...

Dora

#16

CiteerIkkeriën zijn wel degelijk trotse Imazighen, en ze hebben ook altijd gestreden voor het Tmazight. De geschiedenis kent talloze Ikker3ën die voor het Tmazight en het vaderland zijn gestorven. de grote bekende zijn: Mohamed Amezian, Ouaryesi.
Alleen Ikker3ienen hebben denk ik moeite met de benaming van Arrifi. De naam Arrif is door de Arabieren aan ons gegeven. De betekenis daarvan in het Arabisch is ongeveer platteland, onderontwikkeld tot misschien dom. En dat is eigenlijk een belediging!
Het zelfde geld voor de naam berber.
Maar wij zijn allemaal imazighen van wat tegenwoordig Arrif heet. En dat wij spaans spreken is gewoon een taalvoordeel, netzoals Frans/arabisch/nederland/duits/engels etc

Fous thek fous!

ja ik weet het > wij iqzeneen staan bekend om onze mix met het arabisch!!!...maar goed laatst kwam mijn vader thuis met een opmerking die hij van een awayeger had gehoord > vond m zelf erg grappig;

" rewgtha iebeder > oemie toefith abdars ietsezath zie albatima, awayegher taja ges tamgath, aqerie ie tzathza, eth jebella ie ties agroum!!!!".

"de tijden zijn veranderd > nu een abdars gluurt vanuit een flat (ibdarsen stonden bekend dat zij in tenten leefden), awayegher wordt onder de duim gehouden door zijn vrouw (aith wayegher staan bekend om hun strengheid), aqerie bid (aqerie staan bekend dat zij niet bidden), en jebella deelt brood uit (jbella staan bekend om hun gierigheid) > goed toen ik m hoorde moest ik wel lachen > misschien klopt het niet helemaal maar he....funny :)..doe s gek!!!

Bouyafar

#17
Hahahaha, nee tuurlijk klopt het niet, maar het is wel leuk om te horen.

Dora

#18

CiteerHahahaha, nee tuurlijk klopt het niet, maar het is wel leuk om te horen.

dan moet j'm eens een keer horen in het tmazight..wallah je ligt in een deuk :)!!!!


Weddah

#19
he wat betekent eigenlijk die naam Ikkerien???

kusnou

Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen Iker3hiyen

(Offline)

Citaat van: cinderella op 12/03/2004 om 13:48:19
Citeer
Ikkeriën zijn wel degelijk trotse Imazighen, en ze hebben ook altijd gestreden voor het Tmazight.
Alleen Ikker3ienen hebben denk ik moeite met de benaming van Arrifi.



daar heb je dus zeker gelijk in! op de eerste plaats voel ik me een echte tker3iest en niet een tarifest...raar eigelijk...
Dus de beweringen kloppen wel!!

WTF voelen jullie zelf hoger dan de rest van de Rif ???


http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=6490.msg147488#msg147488

hamza

azul
heee , ik ben ook aker3i van bouyafer om precies te zijn.
groetjes

kusnou

EKENIW IHAAAWAAN AREBI A EJETHME IKER3HIYEN MENI ME TEDJEM...