ZIJN ER NOG IKERINGEN hierrrrrrrrrrrrrrr

Gestart door maryamB, 09/02/2004 om 23:41:50

maryamB

Elo zijn er nog ikeringen in hier.
Want ik hoor niet veel van ze.
Daar gaat wel verandering in komen toch na deze forum.

Wasilla tarifest

#1

CiteerElo zijn er nog ikeringen in hier.
Want ik hoor niet veel van ze.
Daar gaat wel verandering in komen toch na deze forum.

het is iker3ien en misschien moet je by Plaatsen kyken daar zyn er genoeg!
En het is een topic dat je plaatst geen forum ;)
voel je niet aangevallen!

Chico_Nador

#2
He Maryam, tuurlijk heb je hier ook "ikeringen". Zeggen jullie ook tegen komkomer pipino? Haha......leuke taaltje hebben wij, een mengelmoes van het berbers en spaans.

Chico uit hartje Nador,

cinderella

CiteerHe Maryam, tuurlijk heb je hier ook "ikeringen". Zeggen jullie ook tegen komkomer pipino? Haha......leuke taaltje hebben wij, een mengelmoes van het berbers en spaans.

Chico uit hartje Nador,


ik ben een echte takerest uit nador!

hahaha ja pipino! best een raar woordje eigelijk!
net zo min als platano voor banaan!?

maare maryam ikra3ien zijn er zeker! ;)

Bouyafar

#4
Tuurlijk zijn er Ikker3ieen aanwezig!!

Melia, als ik het me nog goed kan herrineren was jij ook ooit met zo een topic begonnen toen je in het begin kwam.
Jij vroeg ook of er ikker3ien aanwezig waren toch?
Grappig

Fous thek fous

hamza

#5

CiteerElo zijn er nog ikeringen in hier.
Want ik hoor niet veel van ze.
Daar gaat wel verandering in komen toch na deze forum.



azul,
ik ben echt akkar3i uit nador,maar ik noem mij zelf amazigh.
.

Weddah

#6
He mensen,
Ik ben ook Ikerjeg, geboren in messadith (weet echt niemand wat over deze plaats?) en woon nu in Nador.
Maar hoe zit t met de gechiedenis van Ikerjegen...

cinderella

#7

CiteerTuurlijk zijn er Ikker3ieen aanwezig!!

Melia, als ik het me nog goed kan herrineren was jij ook ooit met zo een topic begonnen toen je in het begin kwam.
Jij vroeg ook of er ikker3ien aanwezig waren toch?
Grappig

Fous thek fous



Goh, jij hebt ook een goed geheugen ;D


Ja dat was ik :)

Tackerhast

#8
Er zijn er hier genoeg, meer dan genoeg zelfs. Ik ben er zelf ook 1. Zoals je misschien al hebt gezien zijn er genoeg topics over Icker3ian.

Sraam

Dora

#9
iker3ien hebben bij ons een slechte naam > men zegt dat zij als spanjaarden/koeffar leefden/leven!!!!, ze beschouwden zichzelf niet als imazghen > klopt dit???

heb er zelf namelijk niet veel van gemerkt!!!!

MBTiza

#10
Lopende_lach,

Doe toch niet zo dom, het enige wat je hier doet is bepaalde vooroordelen die men vroeger had weergeven.

cinderella

hmmm ik denk wel dat iker3ien het meeste te maken hebben gehad met spanjaarden ten opzichte van irifien in het algemeen

vandaar ook dat wij veel woorden van het spaans hebben overgenomen...

MBTiza

#12
dat klopt wel, mijn oude buurvrouw een taker3ieth spreekt zelfs spaans en zij is 65 ofzo.

Dora

#13

CiteerLopende_lach,

Doe toch niet zo dom, het enige wat je hier doet is bepaalde vooroordelen die men vroeger had weergeven.
vroeger??? nee hoor zelfs de mensen van de tweede en derder generatie denken zo > wallah ik meen het!! maar natuurlijk het zijn ook vooroordelen daar niet van ik ontken dat toch ook niet!!!

almoehim laat maar zitten!!!

Bouyafar

#14
Ikkeriën zijn wel degelijk trotse Imazighen, en ze hebben ook altijd gestreden voor het Tmazight. De geschiedenis kent talloze Ikker3ën die voor het Tmazight en het vaderland zijn gestorven. de grote bekende zijn: Mohamed Amezian, Ouaryesi.
Alleen Ikker3ienen hebben denk ik moeite met de benaming van Arrifi. De naam Arrif is door de Arabieren aan ons gegeven. De betekenis daarvan in het Arabisch is ongeveer platteland, onderontwikkeld tot misschien dom. En dat is eigenlijk een belediging!
Het zelfde geld voor de naam berber.
Maar wij zijn allemaal imazighen van wat tegenwoordig Arrif heet. En dat wij spaans spreken is gewoon een taalvoordeel, netzoals Frans/arabisch/nederland/duits/engels etc

Fous thek fous!