Hoofdmenu

Hoeveel kost een portaal?

Gestart door Lezer, 07/12/2010 om 15:11:21

Lezer

Ik vraag me af hoeveel een portaal kan kosten. De portaal zal technisch op www.marayapress.net kunnen zijn.
niet dat ik het er nu van plan ben, anders vraag ik om offertes, of zelf te beginnen knutselen :D (lang tijd dat ik het wou leren).

De kosten zijn toch verbonden aan de prijs van sites ontwikkeling, de domeinnaam, en het aantal verdraagbare bezoekers.

deze vraag kan ik eigenlijk best in een cumpergerelateerde forum stellen, maar ik ben benieuw naar de ervaring van de webistes die op de Berberse zaak gebaseerd zijn.

Azidane

Citaat van: Lezer op 07/12/2010 om 15:11:21
Ik vraag me af hoeveel een portaal kan kosten. De portaal zal technisch op www.marayapress.net kunnen zijn.
niet dat ik het er nu van plan ben, anders vraag ik om offertes, of zelf te beginnen knutselen :D (lang tijd dat ik het wou leren).

De kosten zijn toch verbonden aan de prijs van sites ontwikkeling, de domeinnaam, en het aantal verdraagbare bezoekers.

deze vraag kan ik eigenlijk best in een cumpergerelateerde forum stellen, maar ik ben benieuw naar de ervaring van de webistes die op de Berberse zaak gebaseerd zijn.


Ik snap `ontwikkeling` niet zo goed... Bedoel je daarmee dat een professionele webmaster de site (een portaal) voor je bouwt, inclusief speciaal voor jou ontwikkelde logos en banners?

Domeinnaam registratie en hosting heb je al rond voor 100 euro per jaar. Zolang het een informatieve site blijft met zo een 1000 bezoekers per dag, zal je niet boven de 100 euro per maand uitkomen. Als je 10.000 bezoekers verwacht en/of 100 amazigh liedjes beschikbaar stelt voor downloads, dan lopen de kosten behoorlijk wat op. Dat is inderdaad iets om in de gaten te houden. 

Lezer

ja, ik bedoelde de webdesign.
Bedankt voor de info.

Sa3ieD

Webhosting is afhankelijk van het feit of je ook downloads aanbiedt. Bied je geen downloads aan dan ben je 30 euro per jaar kwijt aan webhosting en domeinregistratie. Voor het ontwerp kun je het best gewoon Wordpress gebruiken. Een kant en klare portal template of er een laten maken. Voor een kant en klare template ben je 50 euro kwijt, die kun je online kopen. Als je goed zoekt heb je hem ook gratis. Wordpress zelf is gratis. Amazigh.nl en Agraw.com gebruiken wordpress, alsmede honderd duizenden andere websites. Het probleem met een eigen website is dat het lastig wordt als je zelf geen html / css / php beheerst. Je bent dan van anderen afhankelijk bij wijzigingen en het oplossen van problemen.

Lezer

dat is een goede tip. bedankt ervoor.