ibdarsen

Gestart door haddachi, 17/11/2010 om 00:36:36

haddachi

ik heb ergens op deze site een 'discussie' gezien over de ibdarsen.

ik ben persoonlijk een jonge abdars van de stam ihaddachen(google earth: hadadcha) in de provincie metalsa.
mijn opa vertelde me vroeger verhalen over de ibdarsen vroeger hij zij dat zijn vader de 3de generatie van de ihaddachen was en zoals veel andere riffijnen vroeger, hij gevreesd was. hij was eigenlijk geen gelovige zoals vele andere ibdarsen en andere stammen in die tijd. mijn opa zei dat zijn vader vroeger s'nachts andermans vee stal en ze onderweg at. maar uiteindelijk werd hij vergiftigd (voodoo) door iemand. de rifijnen van vroeger vreesden voor niets, mij opa en zijn broers en 'vrienden' jaagden vroeger op hyena's ze kropen met een net in hun nest en en voelden waar de hyena's zich schuil hielden dat noem ik moed. mijn oom zij dikwijls dat enkele stammen onder de ibdarsen tegen elkaar streden om grondgebieden. maar mijn oom vertelde me eens dat de ibdarsen en andere stammen in metalsa tegen de spanjaarden en de fransen streden je kunt nu nog enkele hutten zien in de bergen dicht bij de ihaddachen, hutten gemaakt uit losse stenen.
en volgens mij zijn de ibdarsen geen saudie arabiers ofzo maar ze zijn pure irifijen.

iemand nog verhalen over zijn ouders of voorouders post ze dan.

bedankt voor u aandacht.

deze tekst zit sowieso vol met fouten, ik zit nog op school dus als er fouten zijn verbeter me a.u.b.


Annn123

mijn oom zij dikwijls dat enkele stammen ugg boots deutschland onder de ibdarsen tegen elkaar streden om grondgebieden. maar mijn oom vertelde me eens dat de ibdarsen en andere stammen in metalsa tegen de spanjaarden ugg boots veanna en de fransen streden je kunt nu nog enkele hutten zien in de bergen dicht bij de ihaddachen, hutten gemaakt uit losse stenen.