Maakt het jodendom deel uit onze geschiedenis?

Gestart door Lezer, 12/11/2010 om 20:00:53

Lezer





                                  Maakt het jodendom deel uit onze geschiedenis?





buɛluz

#1
Error 404 - Not found

Lezer

ik heb er bij stil gestaan, maar ik zou zeggen dat het om de joodse bijdrage tot onze geschiedenis in zowel ethnisch als kultureel;

buɛluz

#3
Error 404 - Not found

Hadou

Citaat van: Lezer op 12/11/2010 om 20:00:53
                                  Maakt het jodendom deel uit onze geschiedenis?

Ja. En ook in onze dagelijkse leven. Islam is jodendom 3.0

buɛluz

#5
Error 404 - Not found

buɛluz

#6
Error 404 - Not found

Lezer

Bedankt voor je bijdrage.
Maar het bestaan van joden in noord afrika is niet te ontkennen. Mijn vraag was subtiel gesteld of we de geschiedenis van joden moeten erkennen als een deel uit onze geschiedenis of zouden we isoleren als een groep die apart geleefd heeft?

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 12/11/2010 om 23:15:08
ik heb er bij stil gestaan, maar ik zou zeggen dat het om de joodse bijdrage tot onze geschiedenis in zowel ethnisch als kultureel;
Het antwoord op deze topic zou van mijn kant nee zijn. Welke elementen van de joodse cultuur zitten in die van de amazigh cultuur.

Amazigh/rebel

Citaat van: Hadou op 12/11/2010 om 23:59:06
Ja. En ook in onze dagelijkse leven. Islam is jodendom 3.0
Kun je mij uitleggen hoe je tot die conclusie bent gekomen

Amazigh/rebel

Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 12/11/2010 om 23:20:41


Jews and Berbers - Bruce Maddy-Weitzman blz. 1
Welke bronnen heeft die schrijver gebruikt dat ie zulke conclusies trekt?

Lezer

amazigh/rebel, jij vraagt altijd naar bronnen als iets je niet goed overkomt :D
Kan je het andersom ontkrachten me andere/je bronnen?

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 14/11/2010 om 13:05:05
amazigh/rebel, jij vraagt altijd naar bronnen als iets je niet goed overkomt :D
Kan je het andersom ontkrachten me andere/je bronnen?
Nou nee, een schrijver die schrijft een boek waarin hij conclusies trekt zoals arabieren joden en imazighen zijn neven van elkaar. IK vraag me af welke bronnen hij daarvoor gebruikt heeft is toch logisch? We moeten niet blindelinks denken van hij schrijft een boek dus het zal wel waar zijn.

Azjdhiedh

Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 12/11/2010 om 23:06:37
Bedoel je met jodendom, het joodse geloof of een joodse identiteit in etnische zin?  Of allebei?

Bestaat er uberhaupt zoiets als een Joods entnische groep? Dan zou er ook zoiets moeten bestaan als een Islamitische etnische groep?

Een aanhanger van het Jodendom is een Jood, dus er kan geen sprake zijn van een etnische Joodse groep, toch? De bijdrage (als hier sprake van is) die zij geleverd hebben, die zou dan alleen op cultureel vlak gekund hebben.

Asafu

Citaat van: Amazigh/rebel op 13/11/2010 om 20:01:46
Kun je mij uitleggen hoe je tot die conclusie bent gekomen

Jodendom 1.0
Christendom 2.0
''Islam(dom)'' 3.0