Neppe "Amazigh" sites

Gestart door Lezer, 17/10/2010 om 17:45:36

Lezer

Het schijnt dat er zo'n neppe sites die doen alsof ze voor Imazighen opkomen, maar in de achtergrond is een vervalsing van de mispresentatie van hun doelen:
Dit is zo'n blog:
http://imaziren.blogspot.com/2
Het beweert dat het tamazight artikelen verzamelt, in feite verzamelt het Arabistische artikels die doen alsof arabisch bedreigd is door de macht van een onderwerldse wezens, en plaatst artikelen die het amazighactivisme met zionisten associeert.

http://www.tawfat.com/
Dit website beweert dat ze de echte imazighen. Hun site betekent "zon", daarmee willen ze het feit dat de Berbers eigenlijk arabieren zijn, een feit die duidelijk moet zijn met hun bewijzen als de zon.

Botermes

Je kan zo een youtube filmpje maken. Een ontmaskerende kleine doc , kun je er van maken.
Ik denk dat canardo wel raad weet met zulke dingen.
Maar dat moet jij zelf eigenlijk kunnen. Test je vaardigheden..
Dit is een hele leuke opdracht. Eigenlijk wil ik die zelf doen maar op de 1 of andere manier ben jij de aangewezen persoon.
Laat zien wat je kunt en iri d amchum.

Botermes

Hey loop niet weg jongen !
Ik praat toch niet tegen een muur hier.
Wat denk je er van ? Weet je hoe je zoiets moet maken ?
Eigenlijk is dat helemaal niet zo moeilijk. Ik heb zat voorbeelden gezien van mensen die daarmee hun visie, ideologie, political statement, etc etc heel goed weten over te brengen.
Je hebt in principe tekst, beeldmateriaal en eventueel muziek daar bij nodig.
Sommige mensen nemen zichzelf gewoon met de webcam op pratend over allerlei onderwerpen. Maar aangezien jij een Marokkaan bent zie ik jou niet zo snel zoiets doen. Maar zo ver hoef je ook niet te gaan.
Dit is echt heel goed voor je ontwikkeling.

Lezer

haha beste allasian,
het spijt me dat ik je tweede reactie niet gezien had.
Ik voel me eigenlijk er zo persoonlijk bij betrokken. Het zijn de dogmatische stellingen die elkaar botsen, en niet de mensen, ook al botsen de mensen zelf tegen elkaar, want de achtergrondis werkelijk de stelling zelf.

Het is een leuke idee, maar ik wil niet zo ver gaan tegen de anti-Berbers. Ik vind ze vreemd en versteend. Op hespress lees nog enge dingen op marokkaanse intercommunicatieve sites. Ik vind het wel jammer dat het zo moet zijn, maar ik word er niet depressief van. Het is uiteindelijk een verrijking. Later komt er misschien nog verbetering.

Mocht ik eens youtube gebruiken, dan wil ik het voor educatieve doeleinden gebruiken, en niet om zo'n zaken.

Toch bedankt voor je vertrouwen :)

Botermes

Ja maar ik bedoel ,dat je het aan de orde wilde brengen zegt toch dat je je er wel iets van aantrekt, toch ?
Nou dan ? En trouwens bedankt daar voor.
Uiteraard moet je dan wel nagaan of het het wel waard is. Wat je motieven zijn. Een goed doel en plezier hebben, lijkt me de ultieme combinatie. Met die instelling en visie.
Athoemat, wij hebben niks te doen, wij maken elkaar hier het leven zuur.
Anti-amazigh propaganda moet ook iets aan gedaan worden..
Ja iemand moet het doen.
Ik zag weer vandaag Imazighen hier elkaar met de laagste amazigh schuttingstaal bestoken.
Dan denk ik wel eens , is er nog wel hoop ?