Bewijs *Aitwayagher zetten voet op Peñon Alhucemas

Gestart door amazighmaghreb, 03/10/2010 om 17:04:05

amazighmaghreb

http://www.todocoleccion.net/lote.cfm?Rw=1&Id_Lote=20962603

Zie bovenstaand bewijs ten tijde van de rif oorlog.
Zij hebben dit eiland een poos heroverd op de Spanjaarden.
Je moet wel naar beneden scrollen om de foto te zien.

Ik zou deze foto afdrukken en groot ergens op je bureau of woonkamer ophangen. Misschien zit 1 van je voorvader er wel bij.

Elk jaar als ik op het strand lig en dit eiland zie moet ik mijn woede beheersen.

Eens komt de dag dat wij hier naar toe kunnen gaan en er voet aan wal kunnen zetten net als onze voorvaderen.

als jullie meer oude foto's willen zien dan verneem ik dat graag.....

Azidane

Citaat van: amazighmaghreb op 03/10/2010 om 17:04:05

Ik zou deze foto afdrukken en groot ergens op je bureau of woonkamer ophangen. Misschien zit 1 van je voorvader er wel bij.

Elk jaar als ik op het strand lig en dit eiland zie moet ik mijn woede beheersen.

Eens komt de dag dat wij hier naar toe kunnen gaan en er voet aan wal kunnen zetten net als onze voorvaderen.

Wat mij betreft mag dat eilandje ter grootte van een voetbalveld in Spaanse handen blijven.

Stel dat de Spanjaarden het morgen vertrekken, wat denk je dan dat er gaat gebeuren met het eiland? Het meest waarschijnlijke is dat de Marokkaanse marine er een stuk of 200 Arabische iqasliwen huisvest, of men bouwt er een mooi paleisje voor de gouverneur, of  hoogste commandant van Alhoceima. Zolang wij onder Rabat vallen zul je nooit een voet zetten op Tazrot N´kor!

amazighmaghreb

je maakt een goed punt. Het is inderdaad een keuze tussen twee kwaden.

Is het trouwens mogelijk het eiland als EU burger te bezoeken.
Dus direct vanuit Spanje of Melilia

Chatt zie arif

Citaat van: amazighmaghreb op 03/10/2010 om 20:08:35

Is het trouwens mogelijk het eiland als EU burger te bezoeken.
Dus direct vanuit Spanje of Melilia

Het is een militaire basis,die kun je als 'wat dan ook' burger niet bezoeken,ook niet vanaf het Spaanse vasteland of Mellilia.

Een keer ben ik en mijn jongere broertje een Spaanse rots opgeklommen in de baai van Al-Hoceima. D'r zijn er drie als het je opgevallen is,vanaf Sfi7a kun je gemakkelijk naar de rotsen zwemmen. We waren een beetje aan het rondkijken op de rotsen toen we zagen dat vanaf de Penon de Alhucemas een rubberboot -die 'Zodiac' genoemd worden- te water werd gelaten.

Toen de geuniformeerde mariniers heel dichtbij kwamen hoorde ik in Aker3ie-dialect: Qawed sini,lah in3er tabon n jemec a mis n dqa7wect!

Azidane

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 03/10/2010 om 20:53:10
Het is een militaire basis,die kun je als 'wat dan ook' burger niet bezoeken,ook niet vanaf het Spaanse vasteland of Mellilia.

Een keer ben ik en mijn jongere broertje een Spaanse rots opgeklommen in de baai van Al-Hoceima. D'r zijn er drie als het je opgevallen is,vanaf Sfi7a kun je gemakkelijk naar de rotsen zwemmen. We waren een beetje aan het rondkijken op de rotsen toen we zagen dat vanaf de Penon de Alhucemas een rubberboot -die 'Zodiac' genoemd worden- te water werd gelaten.

Toen de geuniformeerde mariniers heel dichtbij kwamen hoorde ik in Aker3ie-dialect: Qawed sini,lah in3er tabon n jemec a mis n dqa7wect!

Volgens het world year book  worden al die eilandjes eens per 2 weken bevoorraad vanuit Melilia en is het theoretisch mogelijk om mee te varen met de bevoorradingsschip. Je hebt hebt wel een vergunning nodig, die je moet aanvragen bij de militaire commando in Melilia of Ceuta. Waarschijnlijk zal zo een vergunning alleen worden afgegeven aan soldaten die daar ooit hebben gediend, of aan personen die op een of andere manier gerelateerd zijn aan de 100 soldaten die zich daar nu bevinden. Mogelijk maak je als journalist of historicus ook een kans, maar ik vrees dat  Amazigh/Maroc roots een belemmering zal vormen :D

Bron

edit: url aangespast  ivm met lay-out problemen.

amazighmaghreb

Jammer....voor diegenen die getraumatisseerd geraakt zijn door de verwensingen die naar hen zijn toegeworpen, en nog wel op zo'n jonge leeftijd, zal ik op mijn harde schijven wat oude foto's opduikelen van het eiland. Dan zijn de ontboezemingen van sommigen van ons in ieder geval niet voor niets geweest. I hope no permit dammage has occured or has been done..........sterkte

tot zo

Chatt zie arif

Citaat van: amazighmaghreb op 03/10/2010 om 21:11:44
nog wel op zo'n jonge leeftijd

Jonge leeftijd? Ik was lang en breed 32 jaar oud ;-)

Weten de meesten hier eigenlijk wel wat een 'Zidane' is? Nee...,niet de magistrale voetballer,het is de benaming voor een geweer waar je vroeger zowat alle soorten munitie mee kon verschieten.

argaz

Citaat van: amazighmaghreb op 03/10/2010 om 17:04:05

deze mensen zijn verraders die hun geld gingen zoeken bij de militairen.

Chatt zie arif

Citaat van: argaz op 04/10/2010 om 13:13:06
deze mensen zijn verraders die hun geld gingen zoeken bij de militairen.

Waren jouw grootvaders of andere familieleden geen soldaten onder Franco?

PS: la verite,on a pas besoin de bla bla...

argaz

Waarom deze vraag?

maar het antwoord is neen.

weet men op welke datum is genomen de foto?