De Imazighen van vroeger

Gestart door Ifri, 09/09/2010 om 10:50:33

Ifri

Beste Forumleden, ik ben terug, mijn Amazighbloed kookt, mijn Amazighbloed heeft me weer tot hier gebracht

Hoe waren de Imazighen van vroeger?

De Imazighen van vroeger waren

-Vechters
-Strijders
-Aanvallers
-Onrustige mensen
-Aggressief
-Lieten zich niet doen

Lezer

Hadou

Citaat van: Ifri op 09/09/2010 om 10:50:33
Beste Forumleden, ik ben terug, mijn Amazighbloed kookt, mijn Amazighbloed heeft me weer tot hier gebracht

-Vechters
-Strijders
-Aanvallers
-Onrustige mensen
-Aggressief
-Lieten zich niet doen

Het waren mensen.

Ebba-hadou

-Vechters
-Strijders
-Aanvallers
-Onrustige mensen
-Aggressief
-Lieten zich niet doen

hier klopt geen donder van.als het zou was, hadden de arabieren onze land niet afgepakt.

Bades

-Vechters
-Strijders
-Aanvallers
-Onrustige mensen
-Aggressief
-Lieten zich niet doen

Wat hebben men nou aan zulke rationele reacties met onmeetbare/relatieve karaktereigenschappen?

geen bal dus!

Kijk, als je nou socioloog of historicus was en kwam met een dergelijk onderzoek was het een ander verhaal.

Ifri

Citaat van: Lezer op 09/09/2010 om 13:03:23
Je mening?

Ja beste broederschap, (tawmat), ja dit is mijn mening,

Gegroet

Ifri

Citaat van: Ebba-hadou op 09/09/2010 om 15:18:41
hier klopt geen donder van.als het zou was, hadden de arabieren onze land niet afgepakt.

Jawel, dit klopt, ons probleem, de ergste vijand van de Amazigh is de Amazigh

Dit is altijd al zo geweest, de Imazighen zijn de vijanden van hun andere broeders

Kijk naar de geschiedenis, wie heeft Bouchta Bagdhadi bijgestaan om de Ibekoyen af te slachten? Namelijk de Aith Wayagher waaronder ik van afstam

Wie heeft Yugurten overhandigd aan de Romeinen? Bogud de Moorse koning

Wie heeft Tacfarinas overhandigd aan de Romeinen?

Wie heeft Abdel Krim tegengewerkt? De Arabischsprekende Marokkanen

Ifri

Een Amazigh heeft een hoofd van steen, een Amazigh heeft bloed zo heet als vloeibare lava,

Tabekoyt

Citaat van: Ifri op 21/10/2010 om 16:51:40
Een Amazigh heeft een hoofd van steen, een Amazigh heeft bloed zo heet als vloeibare lava,

'Een Amazigh heeft bloed zo heet als vloeibare lava'... Prachtig gezegd!

Haffa

Ben het wel eens met je mening IFNI.
Vind het alleen jammer dat wij imazighen geen eenheid kunnen zijn.

haddachi

Citaat van: Ebba-hadou op 09/09/2010 om 15:18:41

Omdat de arabieren misschien met meer waren als je weet dat de imazighen niet samen kunnen werken dan zul je het wel begrijpen. imazighen van vroeger waren zelf in staat om hun eigen broeders te doden voor geld.

Mister1979

Citaat van: Ifri op 10/09/2010 om 02:14:48
Jawel, dit klopt, ons probleem, de ergste vijand van de Amazigh is de Amazigh

Dit is altijd al zo geweest, de Imazighen zijn de vijanden van hun andere broeders

Kijk naar de geschiedenis, wie heeft Bouchta Bagdhadi bijgestaan om de Ibekoyen af te slachten? Namelijk de Aith Wayagher waaronder ik van afstam

Wie heeft Yugurten overhandigd aan de Romeinen? Bogud de Moorse koning

Wie heeft Tacfarinas overhandigd aan de Romeinen?

Wie heeft Abdel Krim tegengewerkt? De Arabischsprekende Marokkanen

Je hebt gelijk.....

Boumediene was een Amazigh uit Kabylia en hij haatte Imazighen. En probeerde Algerije te arabiseren..

De grootste baas van Algerije  nu is generaal Toufik, deze heeft de echte macht in Algerije en dat is een Amazigh uit Kabylie.

Kadhaffi echte naam is Muamar Boumejar. Hij is dus ook een Amazigh die anti- Imazighen is..

Het huidige koningshuis van Marokko komt oorspronkelijk uit de Atlas, ze zijn gewoon Cleuh Imazighen die ooit de macht hebben overgenomen..

MBTiza

Citaat van: Mister1979 op 18/11/2010 om 19:49:06
Boumediene was een Amazigh uit Kabylia en hij haatte Imazighen. En probeerde Algerije te arabiseren..

Boumediene was geen Aqbayli maar een Achaoui uit de Aures. Hij haatte de Kabyliers.

De grootste baas van Algerije  nu is generaal Toufik, deze heeft de echte macht in Algerije en dat is een Amazigh uit Kabylie.

Ook deze generaal is een Achaoui.De Aures is een van de armste streken van het land met weinig vruchtbaar land dit itt Kabylie, de meeste Ichaouiyen
gaan ook in dienst om in hun levensbehoefte te voorzien. Het hele leger bestaat zowat uit Ichaouien, Kabyliers drijven daar vaak de spot mee.

Het huidige koningshuis van Marokko komt oorspronkelijk uit de Atlas, ze zijn gewoon Cleuh Imazighen die ooit de macht hebben overgenomen..

De Alaouiten zijn voor zover ik weet echte Arabische nomaden, hun vrouwen zijn wel allemaal van Berberse komaf, zo ook de
moeder van de huidige koning, deze is van Aith Zian stam uit Khenifra, haar familie is daar ook een van de rijkste families.

Haffa

Zolang wij imazghen niet met elkaar kunnen samenwerken zullen we altijd op dit niveau blijven.
Dan mogen we nu wel in de 21ste eeuw leven en niet meer onwetend zijn als vroeger, zolang we die jaloezie onder elkaar hebben zullen we niet hogerop komen.