Wie is deze Amrabed?

Gestart door abrid, 29/08/2010 om 20:04:49

abrid

Azul,

Deze oude stijl Amrabed staat langs de Sahili weg vlakbij Sidi Rhsain. Weet iemand wie dit is?






abrid


Azjdhiedh

Is dat misschien Sidi Hsain?

abrid

Citaat van: Azjdhiedh op 30/08/2010 om 05:03:15
Is dat misschien Sidi Hsain?

Dat zou best eens kunnen maar ik wil het zeker weten. Tqadac

abrid

Weet niemand het? Mischien onderstaande Amrabed: deze staat langs de weg richting Buskour-Bucoyaland vlakbij Ralla Mimouna.


Chatt zie arif

#5
Citaat van: abrid op 30/08/2010 om 10:21:38
Dat zou best eens kunnen maar ik wil het zeker weten. Tqadac

Abrid,ik ben gisteren speciaal voor jou op onderzoek uitgegaan.



De Amrabd van Sidi Hsain staat direct naast de gelijknamige haven.


De Amrabd die jij bedoelt heet -Sidi 3ma ou Moussa-hij staat net voorbij Tazzaghine.

abrid

Tqadac ayuma, is dus Aith Säid toch? Dank voor de andere foto's!

Dus je bent er nog?

Ik denk dat die andere in Bucoyalnad Sidi Bumahdi zelf is. Daar is ook dat strandje naar vernoemd. Maar ja we moeten het zeker weten, dus als iemand het weet dan horenw e dat graag.

D wa netta

Chatt zie arif

#7
Citaat van: abrid op 07/09/2010 om 16:42:33
Tqadac ayuma, is dus Aith Säid toch? Dank voor de andere foto's!


Graag gedaan a thawmat,

Wist je dat je een wel heel bijzondere Amrabd hebt uitgekozen?




Ben je ook naar binnen geweest om een kijkje te nemen?







Deze Amrabd is bijzonder omdat er twee heiligen liggen,Amar en Moussa liggen op dertig centimeter van elkaar begraven. De vraag is nu waarom ze samen begraven liggen en wat hun relatie tot elkaar is?

abrid

Ja ik ben binnen geweest, eerst dacht ik dat het zijn vrouw. Dat was nog voor dat ik wist om wie het ging.
Overnachten mensen daar of zo?
Dat zie je bij veel Imrabden ook bv. in Tamzida n Rqan in Ait Tuzin. Zieke mensen overnachten daar in de hoop dat ze beter worden.

Maar het is een goede vraag van je waarom deze 2 naast elkaar liggen. Zijn het vader en zoon of waren stichters van een religieuze orde. Ik denk dat we dat aan de plaastelijke bevolking moeten vragen.

Azul

abrid

Citaat van: abrid op 01/09/2010 om 13:50:12
Weet niemand het? Mischien onderstaande Amrabed: deze staat langs de weg richting Buskour-Bucoyaland vlakbij Ralla Mimouna.



Ik ga er vanuit dat dit Sidi Boumahdi is omdat het vlakbij het gelijknamige strandje ligt. Maar mischien dat Sabadilla(een lid die ik hier lang niet meer heb gezien) hier nog naar kan kijken ;)

Chatt zie arif

Sidi Tiab...(Oulad Amghar)





Chatt zie arif

Citaat van: abrid op 15/09/2010 om 14:38:16
Ja ik ben binnen geweest, eerst dacht ik dat het zijn vrouw. Dat was nog voor dat ik wist om wie het ging.
Overnachten mensen daar of zo?
Nee,denk ik niet,,ik zie daar maar heel af en toe mensen.

Citeer
Maar het is een goede vraag van je waarom deze 2 naast elkaar liggen. Zijn het vader en zoon of waren stichters van een religieuze orde. Ik denk dat we dat aan de plaastelijke bevolking moeten vragen.

Ik heb het aan een paar mensen gevraagd,maar het enige wat ze zeiden was dat het misschien broers waren. Niks bruikbaars dus.



Thalla awma

Bades

een jaar of anderhald jaar geleden is een liedje in het Tamazight uitgebracht die een reeks Imrabden noemt.

heeft iemand dit liedje?

abrid

Citaat van: Bades op 15/09/2010 om 16:11:55
een jaar of anderhald jaar geleden is een liedje in het Tamazight uitgebracht die een reeks Imrabden noemt.

heeft iemand dit liedje?

Dat is van Thwiza nabil. Mischien heeft Almanzah en anders Riffijnos het voor je.