Tamja, de Amazighfluit = meest unieke in de geschiedenis

Gestart door Ifri, 17/08/2010 om 02:19:44

Ifri

Beste mensen wat vinden jullie van de Tamja dat afgespeeld wordt door bijna elke Amazigh gaande van de Irifien tot Ichawiyen

De Amazigh fluit dat je een krijgersgevoel geeft, dat de Amazighkrijger in ons doet opstaan,

De Amazighfluit dat de fantasia en de berberse paarden doet harder rennen?

Wat is jullie mening hierover?

Hadou

van tamja krijg je slaap. Iznassen zijn heel goed in.
l'ghita ( fluit met horens er op ) is veel Rifijns

Ifri

Citaat van: Hadou op 17/08/2010 om 02:28:45
van tamja krijg je slaap. Iznassen zijn heel goed in.
l'ghita ( fluit met horens er op ) is veel Rifijns

Aaah zo tkadesh eh tawmat, Amazigh EN FORCE PORRO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jongeren hou jullie bezig met Tmazight !!!!!!!!!!!


Bades

Citaat van: Ifri op 17/08/2010 om 02:19:44
Beste mensen wat vinden jullie van de Tamja dat afgespeeld wordt door bijna elke Amazigh gaande van de Irifien tot Ichawiyen

De Amazigh fluit dat je een krijgersgevoel geeft, dat de Amazighkrijger in ons doet opstaan,

De Amazighfluit dat de fantasia en de berberse paarden doet harder rennen?

Wat is jullie mening hierover?

Ik begrijp je niet?


Bades

Nou die ken ik wel. Begreep alleen je reactie niet echt.

Muziek is toch ook haram? hoe moeten wij Imazighen als onderdrukte als dat alleen met de islam kan zoals je zegt?

Ifri

Citaat van: Bades op 17/08/2010 om 02:44:35
Nou die ken ik wel. Begreep alleen je reactie niet echt.

Muziek is toch ook haram? hoe moeten wij Imazighen als onderdrukte als dat alleen met de islam kan zoals je zegt?


Hewa ja beste broeder, deze muziek kan je niet vergelijken met dat muziek van sommige Amazighzangers waarbij hun teksten enkel uit liefdesverhalen bestaat en uit onzinnige dinges, die van sommige Imazighen een soort planten hebben gemaakt,


Deze Amazighfluit, zorgt voor een Amazighenergie,



Bades

Citaat van: Ifri op 17/08/2010 om 02:47:24

Hewa ja beste broeder, deze muziek kan je niet vergelijken met dat muziek van sommige Amazighzangers waarbij hun teksten enkel uit liefdesverhalen bestaat en uit onzinnige dinges, die van sommige Imazighen een soort planten hebben gemaakt,

Deze Amazighfluit, zorgt voor een Amazighenergie,


Wat is er mis met liefdesverhalen(liederen)? en hoe maken die van sommige Imazighen planten?

huh.. ben je mijn broer? ik denk het niet hoor.

Ifri

Citaat van: Bades op 17/08/2010 om 02:52:10
Wat is er mis met liefdesverhalen(liederen)? en hoe maken die van sommige Imazighen planten?

huh.. ben je mijn broer? ik denk het niet hoor.

Kijk, wij moeten zo'n soort muziek maken dat authentiek, puur, en aanmoedigend is en zorgt ervoor dat Imazighen zich sterker gana houden aan hun taal en beschaving

En dat zij zeggen "neen tegen Arabisering"

Een Amazigh moet in staat zijn om te midden van een Arabische groep mensen kunnen zeggen in 't tmazight "nesh dhamazigh, weni yazoen ahmoedh adikka"


Ik ben een Amazigh degene die ahmoedh wilt dat hij rechtstaat

Ifri

Citaat van: Bades op 17/08/2010 om 02:52:10
Wat is er mis met liefdesverhalen(liederen)? en hoe maken die van sommige Imazighen planten?

huh.. ben je mijn broer? ik denk het niet hoor.

Ik ben je broer, je spreekt Tamazight, ik spreek Tamazight wij zijn broers

AMAZIGH EN FORCE ROEP DE IMGHAREN BIJEEN !!!!!!!!!!