Ahmed Aboutaleb (interview) Tamazight TV (maroc)

Gestart door nacin sa, 15/08/2010 om 20:08:48

nacin sa

Ahmed Aboutaleb (interview) Tamazight TV (maroc)  zomer 2010

www.riftv.t35.com/immigration.htm

.

arriset

"kul marra trawah'ed, kul marra ttsajid... ttsawaled ta3rabt mlih'... lugha 3arabiya fush'a..."

daar hoe is onze aarde wordt geïdentificeerd! zijn marokkaans, het is arabisch zijn.

voor boutaleb, de arabier is het de taal van prestige en het Tamazight spelen.

Botermes

Jij bent ook nep, kijk maar die naam van je. Waar komt dat woord vandaan ? Uit welke taal ?
Je bent zo stom niet te begrijpen dat je de taal van de mensen moet spreken als je wilt dat ze je begrijpen. En als je echt van Tamazight houdt dan zo eens op zijn tijd wat nieuwe woorden introduceren maar dat vooral rustig te laten komen. Die strategie ken jij niet want jij bent radicaal en daarom zullen mensen jou ook altijd als radicaal zien als je zo'n mentaliteit blijft tonen.

arriset

van wat jij spreekt bourricot?

eerst gekeken video!

Botermes

Wat probeer je nou duidelijk te maken ? Dat hij zei wat jij werkelijk citeert ? Jonge, het is mischien zijn eerste formele interview in Tmazight en jij hekelt dat hij zo veel arabische woorden gebruikt. Doe rustig aan, joh. Arabisch is een gevestigde taal , Thmazight zit in een constructionele phase. Wanneer dringt dat tot jou door ?

arriset

nog eens, eerst gekeken video, houdt uw psychose op!

Botermes

hey, udji aqac da gi chat. Inni nichan mindazud atinid, ut9ziz ci x thmazight, qa lantirnet udji txadjasad da s wawar uxa usinakd wawaran ighran. Tagadayd da isa9siyan nni n ja77a.

arriset

ruh' attessed, udji ci mlih' g uqiyu3 inek.

min ila arzugh ad innigh nnightt, marra wa fhimed ci, dewwer ar skewla ;-)

Bades

Citaat van: arriset op 16/08/2010 om 04:53:03
ruh' attessed, udji ci mlih' g uqiyu3 inek.

min ila arzugh ad innigh nnightt, marra wa fhimed ci, dewwer ar skewla ;-)

Dat je als presentatrice onderdanks dat je een betaalde kracht bent loopt te stamelen kan ik begrip voor hebben.  maar fouten als dat er er veel concurrentie was voor de functie van burgemeester en dat hij toch vast blijft houden aan het Arabisch en dus zijn identiteit zijn zeer vreemd. Hij is Immers Amazigh en geen Arabier. Dat het notabene op een Amazightv is steekt wel.

Ik krijg verder kotsnijgingen van het lof waarmee hij praat en bescheidenheid is bij hem ver te zoeken. Je vertelt toch niet dat je spellingsfouten van je ambtenaren corrigeert zonder dat je naar gevraagd wordt? of dat burgemeester Boudraa  (Lhucima) een voorbeeld aan hem heeft genomen. Hij betrekt gewoon ieder vraag op zichzelf terwijl de vragen over of Rotterdam, de maatschappij etc gaan.

Dat je de grootheid van Rotterdam ook aangeeft door te zeggen dat 16% van de vervuiling van nederland Door Rotterdam komt is
wel komisch. :D

Hij zegt ook dat hij niks heeft met dingen uit de Marokkaanse cultuur zoals het te laat komen. Ik heb nooit geweten dat dat door ons cultuur komt?

Botermes

Ja joh zegt hij dat allemaal ? Ik heb maar de eerste paar minuten gekeken. Ik dacht, ik ga geen half uur lang kijken naar zijn introductie op de Marokkaanse 8 zender. Ik kan dat niet opbrengen.
Als het blijkt dat het zo is dan nodigt dat natuurlijk kritiek uit dus gaat hij wat te verduren krijgen en terecht.

Ifri

Spijtig dat hij zijn Thmazigh vermengt en verkracht met Arabische woorden,

Kan hij geen zuiverdere Tamazight gebruiken

Wasalam Aleikoum

Amazigh EN FORCE

Bades

Citaat van: Bouthghmas op 17/08/2010 om 00:19:46
Ja joh zegt hij dat allemaal ? Ik heb maar de eerste paar minuten gekeken. Ik dacht, ik ga geen half uur lang kijken naar zijn introductie op de Marokkaanse 8 zender. Ik kan dat niet opbrengen.
Als het blijkt dat het zo is dan nodigt dat natuurlijk kritiek uit dus gaat hij wat te verduren krijgen en terecht.

Als je alles had gehoord had je Arriset wel begrepen. Maar van wie gaat hij wat te verduren krijgen? Ga je een mail schrijven naar de raard? of naar hem zelf?

Ifri, kom uit je grot, want hij verkracht helemaal niks door arabische woorden te gebruiken (wat overigens reuze meevalt) Op zijn gebruik van het Tamazight is niets aan te merken.

Hadou

Citaat van: Ifri op 17/08/2010 om 02:16:46
Spijtig dat hij zijn Thmazigh vermengt en verkracht met Arabische woorden,

Kan hij geen zuiverdere Tamazight gebruiken

Wasalam Aleikoum

Amazigh EN FORCE
Hij begrijpt de vragen die hem gesteld zijn. En hij antwoordt er op.
In Arif wordt ook zo gesproken.
Langzaamerhand worden arabische woorden ingeruild voor Tamazight helaas.
Zoals walakin. ( maar ) moet zijn maca ( masha)
yemken moet zijn atax ( atakh)
en zo kan ik doorgaan.

Bades

Voor misschien kennen wij zelf 3 synoniemen.

Balak/i3in/atax

Ifri

Beste Bades,

Hij gebruikt teveel Arabische woorden, spijtig en hij ontwijkt de vragen,

Maar overigens ben ik trots op deze Amazigh

AMAZIGH EN FORCE BANOE IFRANE LAAT DE BERBERSE PAARD UIT DE STAL HALEN !!!!!!!!!!