Reden verlies Hannibal

Gestart door Ifri, 08/08/2010 om 12:24:22

Ifri

Salam Aleikoum warahmatolah broeders en zusters

Azul Felawen

Ik heb een vraagje beste broeders en zusters, ik vroeg me af hoe het komt dat Hannibal de oorlog had verloren?

Volgens de geschiedkundigen, behandelde Rome haar Italiaanse bondgenoten beter dan Carthago haar bondgenoten behandelde en haar hoofd-bondgenoten waren de Numidiers en Mauri, volgens de historici, domineerden de Carthagers de Numidiers, meer nog, ze behandelden hen als slaven, en bezetten hen, en vernederden hen, en men deed niet de moeite om de Numidiers aan zich te binden, wat Rome wel deed met haar Italiaanse bondgenoten,

Dit verklaarde waarom uiteindelijk Rome had gewonnen, De Italiaanse steden bleven Rome trouw no matter what, De Imazighen , met name Massinissa koos partij voor de Romeinen, terwijl Syphax de partij koos voor Carthago, maar helaas op het einde,

Dus indien de Carthagers de alliantie en banden hadden versterkt met de Numidiers dan was waarschijnlijk de Punische oorlog gewonnen,

Ik ben een voorstander van het versterken van de banden tussen de Imazighen, op een formele of informele manier

Lezer

Het komt misschien door het feit dat Carthago artistokratisch beheerd was. Het eerste belang was het verdienen van geld en handel drijven. Het leger was enkel interessant om om de vloten te beschermen.

Carthago was 1- verdeeld onder zichzelf, de zogenaamde "hannonids" en de "barcides", 2- tussen puniers en bondgenoten (vooral Berbers, maar ook europeanen).

arriset

de beslissende bocht is wanneer hannibal weigert om de stad Rome aan te vallen. hij had bijna de oorlog gewonnen maar deze strategische fout heeft hem de Punische oorlog laten verliezen. hannibal eveneens door zijn landgenoten wordt verzwakt want zij weigeren om versterkingen te verzenden.

Voor mij dit epos herhaalt me de Rif-oorlog. ontzeggen zich de inname van de stad Mritc, ons heeft verliezen de oorlog gedaan.

de andere rijke historische overgang van onderwijs, gaat vooraf zij aan de tweede Punische oorlog, het is de opstand van de huurlingen : http://en.wikipedia.org/wiki/Mercenary_War
terwijl de Carthaags bijna hadden verloren, werden zij belegerd en hadden niet meer om te leven. de Romeinen en de Grieken gaan geholpen de Carthaags om hun vernietiging te verhinderen. nochtans de Romeinen, de Grieken en de Fransen waren vijanden. imperialistisch helpt zich vooral elkaar om de gevolgen van deze opstanden op hun grondgebied te verhinderen.

nog eens het herhaalt me de Rif-oorlog. beide vijanden Frankrijk en Spanje dat alliëren tegen de Riffijnen.

de geschiedenis is een eeuwige vernieuwing. om ons de fouten van onze voorvaders te herhalen niet.