De wraak van Hassan Ibn Al Numan op de slachters van Okba

Gestart door Ifri, 31/07/2010 om 23:03:30

Ifri

Salam Aleikoum Warahmatolah Wabarakatoho

Beste mensen, weet iemand hier iets over de opdracht die Hassan Ibn Al Numan heeft gegeven aan zijn soldaten om al de oude Imazighen uit te moorden, omdat dezen dus Okbah zouden vermoord hebben, als vergelding op de dood van klootzak Okba Ibn Nafi moge Allah hem genadig zijn

Okbah Ibn Nafi was een papoua-kannibaal die de handen afhakte van Imazighen, hun oren afhakte, hun neus afsneed en hen liet leven, om zo angst in te boezemen bij hen,


Mijn vraag is: waarom heeft Hassan Ibn Al Numan, die nochtans bekend stond als een rechtschapen persoon, en geen corrupte persoon, waarom heeft Hassan Ibn Al Numan de opdracht gegeven om de oude Imazighen uit te moorden, terwijl dit tegen de Islam, is; want in de Hadith staat dat je tijdens Jihad oude mannen niet mag vermoorden

Tegelijkertijd was Okbah Ibn Nafi een bloeddorstige kafir legerleider moge Allah hem vervloeken, die zelfs de bekeerde Aksil vernederde, en die zelfs de Kalief en zijn entourage liet schrikken voor de vreselijke martelingen en moordpartijen die hij uitvoerde op onschuldige Imazighen

Desondanks koos Hassan Ibn Al Numan partij voor die crimineel/mujrim Okbah Ibn Nafi moge Allah hem leiden

Mijn vraag is waarom hebben de Imazighen dan ook geen wraak uitgevoerd op de Banou Hilal en Banou Soulaym die massa's zenata en senhaja hebben uitegmoord en verkracht zowel mannen als vrouwen, inderdaad zelfs mannen werden verkracht door hun,


Mijn vraag is dan? Waarom hebben de Arabieren zo'n drang naar het bloed van de Imazighen, waarom in de geschiedenis hebben de Arabieren de ene genocide na de andere uitgevoerd? Op de arme Imazighen? En waarom hebben dan de Berbers niet teruggereageerd door een massale slachtpartij van alles wat Arabisch is?

Torres

Serieus, jij maakt je werkelijk druk over wat er duizend jaar (!!!) geleden is gebeurd?

abrid

Citaat van: Torres op 17/08/2010 om 11:24:03
Serieus, jij maakt je werkelijk druk over wat er duizend jaar (!!!) geleden is gebeurd?

Sraam dameqran,

Het verleden heeft wel het heden geschapen. Reageer anders inhoudelijk wnat dit soort reacties daar heeft niemand wat aan.

D wa netta!

Ifri

#3
Citaat van: Torres op 17/08/2010 om 11:24:03
Serieus, jij maakt je werkelijk druk over wat er duizend jaar (!!!) geleden is gebeurd?


hehehe, ik moet echt lachen, dit is een typische reactie van een arabier

Wij zitten ten eerste in een Amazighwebsites, wij zijn hier aan het debatteren over de Amazigh-kwestie,

Ten tweede dit is de "Geschiedenis" rubriek

Ten derde: wie z'n geschiedenis niet kent, zal zijn toekomst niet kennen

Dus beste Torres, gelieve alstublieft mijn een antwoord te geven: waarom werden de oude mannen, in de tijd van Hassan Ibn Al Nooman in Tamazgha vermoord terwijl zij eige,lijk oud waren, volgs de geschiendeisboeken, zou hij de opdracht gegeven hebben aan zijn soldaten om de dood van Okbah Ibn Naffi te wreken







Toen de oude mensen dit te weten kwamen, liepen zij weg, zij verstopten zich in de bossen, sommigen gingen de bergen in, anderen verstopten zich in het uiterste westen van marokko, de heksen jacht was onmenselijk,  heeft dit met de Islam te maken?


Waarom hebben de Imazighen dan de vele doden die Banou Hilal en Banou Soulaym veroorzaakt hebben niet gwroken?

Waarom hebben de Imazighen geen wraak cultuur enkel ten opzichte van hun zelf, waarom hebben de Al mouwahideen, geen represailles gedaan op de Arabische grensoverschrijders, degenen die de bezittingen, de slaven, de dieren en het grond in beslag namen en buit maakten en de Imazighen de opdracht gaven om te vertrekken naar het binnenland of de bergen, de Banou Hilal, de dieven die gekroond werden door de Al Mouhaden tot emirs en prinsen? Toppunt van domheid natuurlijk

Torres

Wat een non argumenten.

Het is ronduit absurd om je druk te maken over vermeende moord partijen van 1400 tot 1000 jaar geleden. Echt, dat is echt belachelijk. Dat heeft niks met Amazigh of wat dan ook te maken. Dat is het zoeken naar een stok om de hond mee te slaan. Alsof de zelfverklaarde Imazighen zulke vredelievende mensen waren/zijn.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Ifri

Citaat van: Torres op 17/08/2010 om 15:06:36
Wat een non argumenten.

Het is ronduit absurd om je druk te maken over vermeende moord partijen van 1400 tot 1000 jaar geleden. Echt, dat is echt belachelijk. Dat heeft niks met Amazigh of wat dan ook te maken. Dat is het zoeken naar een stok om de hond mee te slaan. Alsof de zelfverklaarde Imazighen zulke vredelievende mensen waren/zijn.

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.


Beste

Hassan Ibn Al Nooman, stond in de kronieken bekend als iemand die rechtvaardig was, hij stond bekend als een gehoorzame gouverneur, iemand die de Islam praktizeerde, maar toen hij Noord-Afrika aanviel deed hij dat met zo'n brutaliteit dat iedereen daarvan schrok, verder nog heeft hij de Soennah van de Profeet vzmh niet gerespecteerd, de Soennah zegt wanneer je Jihad voert dien je de oude mannen met rust te laten, maar deze Hassan Ibn Al Nooman, die er in geslaagd was na zware nederlagen, Kahina te verslaan, deze Hassan Ibn Al Nooman zou honderden oude mannen hebben uitgemoord enkel omdat deze oude mannen deel uitmaakten van het leger van Aksil of Kusayla, degenen die dus Okbah (die ik haat) hebben vermoord en terecht

Want Okbah stond erom bekend dat hij Amazighstamhoofden hun oren afsneed, hun vingers, enkel om een stempel achter te laten, en angst in te boezemen bij de Imazighen,


Als jij het absurd vind dat is dan jouw mening, ik zal blijven verder gaan met het praten over de geschiedenis van m'n voorouders, wij zitten in een forum after all, en jij gaat me niet tegenhouden om te schrijven wat ik wil,

Indien de Arabieren beweren beschaafd te zijn, waarom deden zij dan zulke  barbaarse praktijken, zoals oren afsnijden, neuzen afsnijden, vingers afsnijden, zoals de Taliban nu doen, de Taliban een volk dat zich associeerd met woeste Al Qaeda Arabieren, zijn de echte Barbaren,

Conclusiie: Arabieren zijn de echte Barbaren en niet de Berbers

Ifri

#6
Vanwaar dat sadisme?

Okbah, de bloeddorstige,  die nu als heilige wordt vereerd door de Arabieren,

Hij was een sadist, hij stond erom bekend dat hij dorpen aanviel, zwakke stammen aanviel,

Wat is het nut van zoveel bloedvergieten?

Botermes

Zo heet een basisschool in Bou3ayach hartje Arif. Oqba...

Botermes

#8
Citaat van: Torres op 17/08/2010 om 11:24:03
Serieus, jij maakt je werkelijk druk over wat er duizend jaar (!!!) geleden is gebeurd?
Mogen wij dan niet weten wat er duizend jaar geleden is gebeurd ? Mag dat niet besproken worden dan ? Shit..... Het is maar dat je niets in je macht hebt....

Botermes

Er is een basischool in onze regio naar die persoon vernoemd en we mogen niet weten wat hij allemaal uitgevreten heeft ?

Torres

Citaat van: Ifri op 17/08/2010 om 15:26:53
Vanwaar dat sadisme?

Okbah, de bloeddorstige,  die nu als heilige wordt vereerd door de Arabieren,

Hij was een sadist, hij stond erom bekend dat hij dorpen aanviel, zwakke stammen aanviel,

Wat is het nut van zoveel bloedvergieten?

Aha, dus nu snap ik waar Riffijnen hun bloedvetes vandaan hebben. Ze hebben het geleerd van de Arabieren. Weer wat geleerd.

Bades

Citaat van: Torres op 18/08/2010 om 09:28:04
Aha, dus nu snap ik waar Riffijnen hun bloedvetes vandaan hebben. Ze hebben het geleerd van de Arabieren. Weer wat geleerd.

ben jij achterlijk of wat?

egzeney0297

Torres ben je op je achterhoofd gevallen

wij berbers blijven altijd beter dan jullie vieze arabieren !

Jullie arabieren zijn kontelikkers

Torres

Citaat van: Bades op 18/08/2010 om 11:50:01
ben jij achterlijk of wat?

Achterlijk? Het zijn toch Riffijnen die bekend staan als achterlijk. Althans, dat vertellen ze mij in Marokko.

Botermes

Citaat van: Torres op 18/08/2010 om 14:40:25
Achterlijk? Het zijn toch Riffijnen die bekend staan als achterlijk. Althans, dat vertellen ze mij in Marokko.
Achterlijk ben jij die hier aanstoot neemt aan elk historisch feit.