Oorzaak verlies Imazighen ligt bij henzelf

Gestart door Ifri, 28/07/2010 om 12:50:16

buɛluz

#60
Error 404 - Not found

Ifri

Citaat van: Señor Canardo Echo op 26/09/2010 om 00:24:51
Wat de gefrustreerde Ifri met zijn bovenstaande quote eigenlijk wilde zeggen is:

Shit, en niet zo'n klein beetje ook verward. Ifri's woorden kunnen we denk ik dus wederom als (Arabofobe) gebrabbel classificeren in de categorie "pulp fiction". Zoals we dat wel vaker van hem gewend zijn ......>

"Waarom hebben Imazighen geen genocide gepleegd onder de Arabieren?"

Beste Senor, jij bent zeer naief


Jij die zo vaak opdweept over jouw historische bronnen zou als eerste akkoord moeten zijn met me, hetgeen ik hier opper, is hetgeen de Arabieren hebben gedaan met de Berberse, al de Arabische veroveraars hebben verschrikkelijke massaslachtingen uitgevoerd onder de Imazighen, ik weet wat ik zeg, zeer cru en ziekelijk overkomt, maar het is de waarheid, lees de geschiedenis, en zie voor u zelf, Noord-Afrika was gedurendede Islamitische veroveringen één grote mesthoop, het was één grote ruine, omdat het volledig vernietigd was door de Arabische veroveraars, duizenden mensen werden vermoord, de Groekse Berbers werden gescheept naar Syrie om als slaven te werken, vrouwen werden ontvoerd,


dus een koekje van eigen deeg toen zou op z'n plats zijn

Amsraraf

Mensen,

Oorlog hebben Imazighen gevoerd toen zij  99,99 % vormden van de totale bevoking van noord-Afrika. Toch heeft het niet geholpen.

Nogmaals: oorlog helpt niet meer. Wat wij nodig hebben is intelligentie. Als wij maar een keer met ons allen en voorgoed de naieviteit afzweren.

-Nog een voorbeeld om te laten zien dat Imazighen nog steeds ernstig fouten maken:
Job Cohen verklaarde een maand terug dat toen hij burgmeester van Amsterdan was zijn best heeft gedaan om dde boel bij elkaar te houden. Hij gaf als voorbeeld de dialoog tussen joden en marokkanen in Amsterdam. Volgens hem liep de discussie vaak heftig.

De vraag: waarom wordt niet gesproken van een dialoog tussen arabieren en joden in amsterdam? waarom juist tussen marokkanen en joden?!!
wij weten dat imazighen de meerderheid vormen binnen de marokkaanse gemeenschap en wij weten ook dat er een arabische gemeenschap is in nederland.

Waarom moet een marokkaan in amsterdam met joden in dialoog gaan als je dit heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=Iy67mX8_O6c

en dit:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBL3NfZUgNE&feature=related


wanneer worden imazighen in godsnaam wakker??!!

Chatt zie arif

#63
Citaat van: argaz op 26/09/2010 om 00:05:17
aqay da sherlock holmes, mux gid uday negh ?

Ini w3da aqanagh da a yam3rux :-)  Nec aqay am lwda: Chatt s ur awerxan...
Nec zi Ighmiren/Ighmain=Ghomara=Tharwa n udrar.


Ya lastima/Dommage...,t'aime bien sucer les c..... des juifs :-)

http://www.mondeberbere.com/juifs/schroeter.htm
http://www.mondeberbere.com/juifs/shokeid.htm

buɛluz

#64
Error 404 - Not found

Ifri

#65
Citaat van: Señor Canardo Echo op 26/09/2010 om 15:28:25
Het enige wat jij hier "oppert" is op basis van een zwaar gesimplificeerde weergave van de historische werkelijkheid, slechts jouw eigen ziekelijke gedachtegang, die ons vertelt dat 1300 jaar na de eerste Islamitische veroveringen en bijna 1000 jaar na de verwoestende Hilali invasie, de Imazighen nog steeds het volste recht hebben om te fantaseren over de toepassing van genocide op de Arabisch-sprekende bevolking. Een koekje van eigen deeg is hoe jij dit wilt noemt. Ik noem het gewoon een flinke klap van de molenwiek. 

Ifri denkt nog steeds in generaliserende termen van zwart-wit. Wanneer ga je nou eens eindelijk kleur bekennen?


Dit is geen ziekelijke gedachte, nu nog tot de dag van vandaag worden ziekelijke gedachtes van toepassing gebracht op de Imazighen van Noord-Afrika, waaronder het Arabisch-Nationalisme, dat is een ziekelijke gedachte, let op, het is nu verminderd, de Imazighen krijgen nu meer ruimte,



Ik heb nooit gezegd dat er "nu" een genocide moet komen onder de Arabieren, dat is onmogelijk want de Arabieren van Marokko zijn Berbers en zelfs al zijn zij volbloed Arabieren, dan nog is het haram om een genocide te plegen onder een ander volk, hetgeen ik me gewoon afvraag is hoe komt het dat Imazighen dat "toen" niet gedaan hebben, dat is een mysterie voor mij, toen werden de Imazighen aangevallen, toen waren de Imazighen op hun sterkst, ze hadden alles paarden, wapens, ruiters, en ze hadden ook de ballen, waarom heeft Hassan Ibn Al Numan, een genocide gepleegd op 700 Oude Amazigh Mannen die mee gediend hadden in het leger van Kusayla tegen Okbah waarom hebben dan de Imazighen ook niet de vele doden gewroken die veroorzaakt waren door de Arabische aanvallen en razzia's???
Wanneer de Imazighen de Arabieren overwonnen waarom hebben zij niet de basisprincipe van Sun Tzu toegepast, namelijk "Toon geen medelijden voor je vijand die je overwonnen hebt of hij keert zich tegen u" en dat is wat de Imazighen hebben gedaan, zij hebben medelijden getoond,


De Arabieren daarentegen, toonden wel hun intentie om genocides te plegen, zo hebben zij genocides gepleegd onder de Ibeqqoyen, de Ikerhiyan, de Aith Wayagher, en om niet te spreken over de talrijke moordpartijen onder de Imazighen van het Zuiden en het Binnenland,

De Arabieren schuwden geen enkel middel, ze gebruikten alle middelen die tot hun reikpunt waren om de Imazighen te vernietigen,

Chatt zie arif

#66
Citaat van: Señor Canardo Echo op 26/09/2010 om 15:28:25
 
Ifri denkt nog steeds in generaliserende termen van zwart-wit. Wanneer ga je nou eens eindelijk kleur bekennen?

Ifri en Gurzil waren in de oudheid Amazigh Goden der oorlog.

Ifri droomt van een heilige oorlog tegen de Arabische indringers,het probleem is alleen dat hij of zij de oorlog op amazigh.nl voert ;-) Hier bevinden zich slechts sporadisch Arabieren,die bevinden zich op het Arabisch schiereiland,Ifri...




argaz

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 26/09/2010 om 14:52:47
Ini w3da aqanagh da a yam3rux :-)  Nec aqay am lwda: Chatt s ur awerxan...
Nec zi Ighmiren/Ighmain=Ghomara=Tharwa n udrar.


Ya lastima/Dommage...,t'aime bien sucer les c..... des juifs :-)

http://www.mondeberbere.com/juifs/schroeter.htm
http://www.mondeberbere.com/juifs/shokeid.htm
zighenta a3rayen zi familiya :-) Din 3andi mlek zi sinni.

Je n'ai jamais ne serait ce que parler une fois dans ma vie avec un juif alors pour ce qui est de les sucer ! Mais tant qu'il y aura des "imegnunen" qui écarterons leur fion pour faire plaisir aux arabes et s'occuper de problèmes autres que celui des amazighs, faisant ainsi le jeux des impérialistes arabes alors je rétorquerais à ces "imegnunen" en soutenant verbalement leurs antagonistes.

On peut pas être au four et au moulin, surtout lorsqu'il s'avère que celui qu'on soutient est un partisan de la colonisation arabe de notre terre. Donc soit on est tous derrière la libération du peuple amazigh sinon on est un traitre!

Allez encore une fois, Vive Israël!

PS: c'est quand que tu fais ta "aliya" ?

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 26/09/2010 om 23:25:09
Ifri en Gurzil waren in de oudheid Amazigh Goden der oorlog.

Ifri droomt van een heilige oorlog tegen de Arabische indringers,het probleem is alleen dat hij of zij de oorlog op amazigh.nl voert ;-) Hier bevinden zich slechts sporadisch Arabieren,die bevinden zich op het Arabisch schiereiland,Ifri...
het is de eerste etappe, het bewustzijn voorbereiden.

buɛluz

#68
Error 404 - Not found

Ifri

Antwoord voor neerbuigende en arrogante Senor Canardo

Senor, Ifri komt van Banou Ifrane, de Aith Yefren, Banou Ifrane zijn een stam, dat altijd tegen de buitenstaanders hebben gestreden,

Je hebt een goed stuk geplaatst hier, zeer interessant,

Maar ik heb nooit of te nooit gezegd dat er een genocide moet komen, als je de geschiedenisbronnen ziet, dan merk je op, dat altijd de Arabieren genocides hebben gepleegd onder de Imazighen en ook Imazighen onder hun eigen Imazighen, daarom vroeg ik me af, waarom hebben "toen" de Imazighen dat niet gedaan, natuurlijk, hadden Imazighen wel wat doden aangericht onder de Arabieren toen, maar niet zo massaal en systematisch als de Arabieren,

Ik herhaal de Arabieren deden aan systematische uitmoording van Imazighen. Dus dit is niet ziekelijk.   

Ifri

Ifri is geen oorlogsgod.

Ifri, komt van Banoe Ifrane, laat dit duidelijk zijn, alstublieft,



buɛluz

#71
Error 404 - Not found

Chatt zie arif

Citaat van: argaz op 27/09/2010 om 12:54:22
zighenta a3rayen zi familiya :-) Din 3andi mlek zi sinni.
Necnin udji ci 3rayen d familiya,necnin d familia mia gi mia ;-)

Citeer
Je n'ai jamais ne serait ce que parler une fois dans ma vie avec un juif alors pour ce qui est de les sucer ! Mais tant qu'il y aura des "imegnunen" qui écarterons leur fion pour faire plaisir aux arabes et s'occuper de problèmes autres que celui des amazighs, faisant ainsi le jeux des impérialistes arabes alors je rétorquerais à ces "imegnunen" en soutenant verbalement leurs antagonistes.
Je comprend parfaitement tes raissonements,mais je les trouve quelque part 'simpliste'. Les droits de l'homme,que il s'agit d'un Arabe ou Juif , devront être primordiale dans toute mode de pensée.

Citeer
On peut pas être au four et au moulin, surtout lorsqu'il s'avère que celui qu'on soutient est un partisan de la colonisation arabe de notre terre.
L’endoctrinement d'eux ne devra pas t'endoctriner ;-)

Citeer
Donc soit on est tous derrière la libération du peuple amazigh sinon on est un traitre!
The Bush-doctrine: You're either with us or against us!

Citeer
Allez encore une fois, Vive Israël!
Pour la énième fois:Vive les droits de l'homme!

Citeer
PS: c'est quand que tu fais ta "aliya" ?
Je suis deja chez moi,je suis devenu un adepte du stoïcisme ;-)