Oorzaak verlies Imazighen ligt bij henzelf

Gestart door Ifri, 28/07/2010 om 12:50:16

arriset

er heeft veel karikaturiseert en van benadering!

aanvankelijk de eerste vraag te leggen zich, bestaat hij een volk amazigh?


de Imazighen, Semieten en Indogermaans zijn volkeren die bij benadering aan hetzelfde tijdperk zijn gebleken, analyseren en vergelijken de historische baan van deze volkeren.


deze overeenkomsten zullen u toelaten om te zien dat vele uw conclusies absurd zijn.

Ifri

Zelfs de Banou Hilal, en Banou Solaym werden vergezeld van Amazighstammen van Barca en Tripolitanie, dus beste mensen indien deze Amazighstammen die de Banou Hilal vergezeld hadden dan zouden zij de Banou Hilal voor een stuk verzwakt hebben



Amsraraf

#47
Azul,

Ik beschik nu over genoeg bewijzen waaruit blijkt dat Imazighen inderdaad verantwoordelijk zijn voor hun eigen dramatische situatie.

Als je weet dat Imazighen de grootste natie waren rondom de Middellandse Zee, maar toch werden ze altijd gedomineerd door kleine volkeren, soms zelfs door een buitenlandse familie (=fatimiden)!!

Het kwam door het feit dar er verschillende amazigh volkeren zijn:
sanhadja, zennata, masmoeda, houara etc. die altijd met elkaar concurreerden. Als gevolg van deze concurrentie deeden sommige imazighen een beroep op een buitenlandse macht, die daar gebruik van maakte om al imazighen in zijn macht te krijgen door zij met elkaar te spelen.

een andere probleem van Imazighen is de religieuse sektarisme.
Berber sektaristen hebben in de loop van de geschiedenis veel rasgenoten afgeslacht en  ten voordele van de buitenlandse kolonisten!

Wat ik altijd constateer is dat imazighen niet in staat zijn om verder te kijken dan hun neus lang is.(anticiperen.)
Pas als het te laat is beseffen zij dat zij  verkeerd bezig waren.
Wat wij nu nodig hebben is: intelligentie







Amsraraf

Azul,

Toch moeten wij nooit de rol van het arabische imperialisme - die is er nog steeds-  onderschatten.

http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?aid=204852


Lezer

Citaat van: Amsraraf op 24/09/2010 om 15:55:49
Azul,

Toch moeten wij nooit de rol van het arabische imperialisme - die is er nog steeds-  onderschatten.

http://www.ahewar.org/debat/show.art.asp?aid=204852


Dat mag niet onderschat worden, maar onder arabisch imperialisme moet ook onder andere de imazighen zelf begrijpen.
http://www.marayapress.net/index.php?act=press&id=3882

Ifri

Citaat van: Amsraraf op 24/09/2010 om 15:36:03
Azul,

Ik beschik nu over genoeg bewijzen waaruit blijkt dat Imazighen inderdaad verantwoordelijk zijn voor hun eigen dramatische situatie.

Als je weet dat Imazighen de grootste natie waren rondom de Middellandse Zee, maar toch werden ze altijd gedomineerd door kleine volkeren, soms zelfs door een buitenlandse familie (=fatimiden)!!

Het kwam door het feit dar er verschillende amazigh volkeren zijn:
sanhadja, zennata, masmoeda, houara etc. die altijd met elkaar concurreerden. Als gevolg van deze concurrentie deeden sommige imazighen een beroep op een buitenlandse macht, die daar gebruik van maakte om al imazighen in zijn macht te krijgen door zij met elkaar te spelen.

een andere probleem van Imazighen is de religieuse sektarisme.
Berber sektaristen hebben in de loop van de geschiedenis veel rasgenoten afgeslacht en  ten voordele van de buitenlandse kolonisten!

Wat ik altijd constateer is dat imazighen niet in staat zijn om verder te kijken dan hun neus lang is.(anticiperen.)
Pas als het te laat is beseffen zij dat zij  verkeerd bezig waren.
Wat wij nu nodig hebben is: intelligentie








Je hebt gelijk.


Het is allemaal de schuld van de Imazighen.   Nu nog tot de dag van vandaag  vragen de westerse wetenschappers zich af hoe dit mogelijk is dat de Imazighen zich lieten doen.









Amsraraf

#51
Je hebt gelijk.


Het is allemaal de schuld van de Imazighen.   Nu nog tot de dag van vandaag  vragen de westerse wetenschappers zich af hoe dit mogelijk is dat de Imazighen zich lieten doen.

Azul Itri,

Een paar voorbeelden:
1- Imazighen hebben een uitputend strijd gevoerd tegen de franse en spaanse bezetters. Zij waren geconcentreerd op de europese bezetters maar zij hadden niet door dat  arabieren een droom hadden: van noord-afrika een arabische regio  maken. Zij werden zelfs aangemoedigd door arabieren om tegen de fransen en spanjaarden te vechten. na de "onafhankelijkheid" waren zij zo zwak dat hun vijanden durfden openlijk hen zwart maken en verantwoordelijk houden voor de europese kolonisatie (dahir berbere)!!
zij werden en worden nog steeds uitgesloten en in armoede en analfabetisme gehouden en een groot deel is gedeporteerd. Als gevolg van deze psychische oorlog verloochenen veel imazighen hun origine ..

2- Zij hebben Spanje veroverd (Tariq ben Ziyad) maar later werden zij verschrikkelijk behandeld door de arabische machthebbers maar ook door de gewone arabische bevolking. De haat was zo groot dat zij vaak terugkeerden naar Marokko.

3-De Ziriden (sanhaja-berbers) hebben heel veel gedaan voor de fatimiden. Op een gegeven moment besloten zij het sjietisme de rug terug te keren en zich bekeren tot de soenitische maleki-stroming. En gaven zij hun gehoorzaamheid aan de arabische abbasiden in Baghdad (wat is het verschil?!) Om zij te wreken stuurden de fatimiden de wilde arabische stammen der bani hilal en bani salim door naar  noord-afrika waar zij alles grondig vernietigden en omdat zij bedoeinen waren vestigden zij zich op het platteland..toen was het gedaan met Tamazight.

Als je weet dat er nog steeds zo veel imazighen zijn die zich voor de arabieren prostitueren dan mag je zeggen dat de geschiedenis van imazighen herhaalt zich jammerlijk  en dat imazighen te dom zijn!
   










Ifri

Het is zeer simpel.

De Al Moewahideen zijn de hoofdschuldigen.

Zij hadden de Banou Hilal verslagen, ze hadden hen zelfs verpletterd, in plaats van hen te "Berberiseren" door hen te verspreiden, te verdelen, enzo in plaats van hun stammenfederaties gewoon te splitsen,

Ik moet bekennen, de Banou Hilal waren een sterke ras, ze waren gehard door de woestijn, de Berberse Al Mouwahideen konden gebruik maken van hun kracht, maar dat keerde zich tegen hun, deze Banou Hilal moesten eigenlijk gewoon uitgemoord worden, tot de laatste man,

Maar de Al Moravieden en Al Mowahideen hebben in de plaats daarvan de Barghwata's en Zeanata's uitgemoord. 


De Banou Hilal, verdienden eigenlijk uitgemoord te worden, omdat zij zich schuldig maakten aan "razzia's", plunderingen, vernietigingen, diefstal, verkrachtingen, slavernij, het is zelfs zo erg dat zij er van genoten om Amazighmannen, te onteren door middel van allerlei rituelen,


Maar de Al mouwahideen kozen ervoor om eenalliantie te sluiten met "Moujrimeen" en "Fitnahzaaiers" mensen die voorheen geen respect vertoonden voor de Islam. En dat heeft zich tegen hun gekeerd, dus het is de schuld van de Al Mouwahideen

Ifri

Hoe kan je nu in godsnaam, een alliantie sluiten met een buitenlandse crimineel,

De Imazighen hadden meer nationalisme moeten vertonen zoals de Arabieren dat gedurende al die eeuwen deden ten opzichte van de Imazighen

De Arabieren werden temidden van Noord-Afrika ongemoeid gelaten, ze konden zich voortplanten, ze konden hun machtsbasis verder uitbouwen, ze werden sterker en sterker,


Ifri

De Banou Hilal, Banou Solaym, Banou Hassan, en Banou Maaqil, moesten volgens mijn mening gewoon "opgejaagd worden, gegroepeerd, en dan uitgemoord worden" dit om de toekomstige Amazighkinderen te beschermen,

De Al Mouwahideen konden de vermoorde Imazighen wreken, de doden die de Banou Hilal veroorzaakt hebben uitmoorden, maar dat hebben zij niet gedaan,


De Imazigen en Arabieren zijn zoals een "Leeuw" en een "Tijger" in de zelfde kooi.

Wij Imazigen en Arabieren kunnen niet samenleven, Arabieren willen hoegenaamd niet samenleven met Imazigen in Noord-Afrika, Arabieren wensen het liefst dat wij gewoon verdwijnen, een Amazigh is in hun ogen een doorn in het oog,

Ik ga nu een baanbrekende voorspelling maken, er zal sowieso een oorlog komen tussen Arabieren en Berbers, en Berbers zullen weeral het onderspit delven verdiep jullie in de geschiedenis,

Arabieren (en (gearabiseerden) zullen NOOIT of te NOOIT toegeven, en zij zullen nooit wijken,

Amsraraf

#55
Azul,

Bani Hilal hebben inderdaad het leger van de Ziriden verslagen. Je moet nooit geloven dat zij sterker waren dan Imazighen. In de strijd accepteren Imazighen geen nederlaag . De overwinning van de bani hilal is simpel te verklaren: veel soldaten van de ziriden waren nog steeds sjieten en dachten dat dat de aanval van bani hilal een godelijk straf was. De geschiednis heeft later bewezen dat Imazighen inderdaad niet te verslagen zijn: zij hebben later de Bani Hilal in het huidige Algerije vernietigd. Maar de Mouhhaden hebben wel een fout gemaakt: zij dachten dat  zij de bani hilal beter kunnen controleren als zij in marokko wonen! want in Ifrikia (Tunesie) waar de macht in handen was van de Hafsiden (ook een masmoeda-stam)  veroorzaakten de bani hilal veel ellende door hun razzias. Zo haalde sultan Yaacoub Almansour  die arabieren naar marokko waar zij meestal in Tamsna, Azghar (AL-Gharb) en de woestijn vestigden.

Net als altijd bij Imazighen ondekte Almansoiur later dat hij een ernstige fout heeft gemaakt: op zijn sterfbed verklaarde hij aan zijn ministers:
Ik heb spijt dat ik drie beslissingen heb genomen:
- ik haalde die arabieren naar Marokko terwijl ik heel goed wist dat zij corrupte mensen zijn (=ahlu fasad)
-ik heb de stad Rabat gebouwd war nu niemand wil wonen.
-ik liet de christelijke krijgsgevangen(in Spanje)  vrij en later hebben zij wraak genomen.

Bani Hilal hebben Marokko nooit veroverd het waren slechts een soort "gastarbeiders"
Bani Ma3qil hebben de chaos die is ontstaan aan het einde van de meriniden- dynastie benut om in marokko binnen te komen.

Chatt zie arif

#56
No kidding?

argaz

#57
Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 25/09/2010 om 20:07:24
@Ifis en zijn alter ego amsaraf worden vriendelijk verzocht zich te melden bij psychiatrisch centrum Parnassia te s'Gravenhage :-)

Wanneer ga je eens een keer het onrecht dat ons door de Arabieren is aangedaan wreken,jong? Ik heb nog een oud geweer in de schuur liggen,bij interesse ben ik gaarne bereid de roest eraf te poetsen voor je. Ook heb ik plusminus 250 patronen a 70 cent per stuk mocht je daadwerkelijk ten strijde willen trekken tegen de Arabische machthebbers.
Mohamed V,Hassan ll en M6 zijn stuk voor stuk Imazighen!


Wat hebben we verloren? We hebben niets verloren,onze voorouders streden voor ieder die hen wenste te voeden,kleden en soldij te betalen!

Mijn opa en half Awaryagherland hebben voor Franco gevochten,of ze nou op Imazighen,Arabieren,Spanjaarden of Marsmannetjes moesten schieten maakte hen geen moer uit,zolang ze maar hun soldij ontvingen.

Hetzelfde geldt voor de Rifopstand van 58/59,waar kwamen denk je de soldaten die de opstand onderdrukten vandaan? Dat waren voor een groot deel onze 'Amazigh-broeders' uit het zuiden!

Wij zijn wat men in Amerika ' a gun for hire' noemt,al eeuwen...
On préfère mourir debout que de vivre à genoux!


waarom jij vergissingen jouw voorvaders en hun dappere acties ? wenst jij zozeer de hond van de arabieren zijn ?

wij bevrijden onze aarde van de kolonisatie ongeacht de prijs.

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 25/09/2010 om 20:07:24PS: Wist je dat Amsaraf een typisch Joods-Marokkaanse naam is?
Wist je dat 3iyesh een typisch Joods naam is?

Mazel tov! ik wenst je een goede sabbat toe. ;-)


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


ifri en amsaraf, uw historische interpretaties zijn verward en al te eenvoudig. de Imazighen van de epoche hebben een verantwoordelijkheid betrekking op wat ons aankomen.

maar er zijn buitenlandse factoren (klimaat, aardrijkskunde, demografie…) die de Imazighen hebben verhinderd om een imperium te bouwen.

Een van de belangrijkste problemen van de Imazighe, wij WILLEN NIET de andere volkeren aan onze cultuur assimileren.

Chatt zie arif

Ah..,notre Argaz,Uzop et Arriset sont present?

argaz

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 25/09/2010 om 23:28:48
Ah..,notre Argaz,Uzop et Arriset sont present?
aqay da sherlock holmes, mux gid uday negh ?