Tussen de Amazigh wortels en de Arabische vertakking

Gestart door Lezer, 15/07/2010 om 18:23:15

arriset

wie kan houden familiecontacten over een periode van 11 eeuw en aan duizenden kilometers voorbijstreven !

de Arabische waanzin heeft geen grens.

stellen zich voor dat het waar is, waarom u niet vertrekt naar uw neven toe ?

REGUIBAT

Citaat van: arriset op 09/08/2010 om 02:53:40
wie kan houden familiecontacten over een periode van 11 eeuw en aan duizenden kilometers voorbijstreven !

de Arabische waanzin heeft geen grens.

stellen zich voor dat het waar is, waarom u niet vertrekt naar uw neven toe ?

hahahah wat waanzin?? de president van libie is mijn familie haha jij is ook van deze bekende shorafa stam en de president van jordanie is een hashimi ook familie van de profeet dus dat kan perfect!!! zie je ik probeer met jou te praten en nu komt je ware aard naar boven en zeg je dat ik waanzin vertel maar jah hamdulilaah wij zijn bekend in heel de arabische wereld als een bekende stam zelfs door imazighen dus of jij mij niet gelooft of wel het maakt mij niet uit hoor ik wil gewoon vrede meer niet moehim
salam


3ich

Citaat van: REGUIBAT op 09/08/2010 om 02:59:36
hahahah wat waanzin??
de president van libie is mijn familie haha jij is ook van deze bekende shorafa stam en de president van jordanie is een hashimi ook familie van de profeet dus dat kan perfect!!!
zie je ik probeer met jou te praten en nu komt je ware aard naar boven en zeg je dat ik waanzin vertel maar jah hamdulilaah wij zijn bekend in heel de arabische wereld als een bekende stam zelfs door imazighen dus of jij mij niet gelooft of wel het maakt mij niet uit hoor ik wil gewoon vrede meer niet moehim
salam




Wuhahahahahahahahahaaa. Mijn dag kan niet meer stuk vandaag!


3ich

Citaat van: REGUIBAT op 06/08/2010 om 17:08:10
wat leer er mee leven?? dus je gaat mij zeggen dat de verarabisering van heel met  noord-afrika enkel en alleen door een handje vol arabieren is gebeurd?? en dat die arabieren nog eens verdwenen zijn tussen de imazighen??
amai dan moeten die arabieren wel heel sterk zijn geweest als die met 5 man heel noord afrika van de berbers konden veroveren of moesten de berbers heel zwak zijn geweest dat zij dat konden!!!

AUB DENK EEENS WAT LOGISCH NA! arabieren heb je over heel de arabische wereld en dat is noord afrika en het middenoosten en verder zelfs!! probeer jij hier maar mee te leven!!!

Bullshit praatjes ga k niet op in.


Blijf jij maar lekker denken da je uit een belangrijke Arabische familie bent. En dat je een Chrif bent, door jou soort slapen de grotedeels van Marokko nog.

REGUIBAT

Citaat van: 3ich op 09/08/2010 om 11:55:05
Bullshit praatjes ga k niet op in.


Blijf jij maar lekker denken da je uit een belangrijke Arabische familie bent. En dat je een Chrif bent, door jou soort slapen de grotedeels van Marokko nog.


hahahahaha :D

REGUIBAT

Citaat van: 3ich op 09/08/2010 om 11:51:43

Wuhahahahahahahahahaaa. Mijn dag kan niet meer stuk vandaag!


wuhahahahahahahahha

Ifri


Lezer

#67
Schijnt van wel volgens dit:
"Ces tribus étaient d'origine différente. Les Reguibat, qui formaient deux grandes tribus (les Reguibat Sahel à l'ouest et les Reguibat Lgouacem ou Charg à l'est), descendaient des Berbères Sanhaja, qui étaient les habitants primitifs de cette région. "

http://www.sahara-occidental.com/pages/informer/histoire/chap01/page4.htm

Les Reguibat (ou Rgaybāt[1]) sont une tribu berbère[2][3]  arabisée, issue des Sanhadja[4], établie sur le Sahara occidental, la Mauritanie  et l'Algérie. Ils parlent un dialecte arabe, le hassaniyya, et possèdent une culture arabisée. Comme d'autres tribus arabisées du Sahara, les Reguibat se considèrent comme chorfas (descendants de Mahomet)[5]. Les Reguibat appartiennent à la branche malékite de l'Islam sunnite. Le fondateur de la tribu est Sidi Ahmed al-Rgibi, qui vivait dans la région de Saguia el-Hamra au XVIe siècle.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Reguibat

Het is nog eens zoals gezegd "Berberse wortels en Arabische vertakking".

Ifri

Oké ze zijn chorfa dan zeg ik "so what" zijn zij dan beter dan ons?

Wij zijn allen afstammelingen van Adem, dus niemand is beter of slechter
die mythe dat "shorfa" gedoe is dikke zever, zever in pakjes, bull shit

De Imazighen zijn gefopt door dat gedoe, ook al is een persoon een afstammeling van de Profeet vzmh dat wil niet zeggen dat wij die persoon moeten aanbidden?

Wij dienen enkel Allah aan te bidden, de Imazighen werden wijsgemaakt dat Arabieren afstammen van de Profeet vzmh en daardoor waren de Arabieren temidden van het gevaarlijke Barbarije imuun, en untouchable,

Het was niet zoals de Byzantijnen, Romeinen en Vandalen, de Arabieren kwamen in Noord-Afrika en zeiden "ik ben een sherief, ik ben een sherief " en ineens riepen al de Imazighen "Allah o Akbar laten we hem tot koning maken" een aantal jaren later brengt die koning algehele Arabische stammen naar Tamazgha, hij vermoord enkele Amazighstammen, enzo hij bevoordeelt de Arabieren, en ga zo maar voort, en keer op keer laten de Imazighen zich in de luren leggen en keer op keer wordt dat tape afgespeeld, en het is altijd dezelfde liedje, tot zij nu tot de vaststelling komen dat zij eigenlijk gefopt zijn?

buɛluz

#69
Error 404 - Not found

REGUIBAT

Citaat van: Ifri op 09/08/2010 om 18:30:48
Oké ze zijn chorfa dan zeg ik "so what" zijn zij dan beter dan ons?

Wij zijn allen afstammelingen van Adem, dus niemand is beter of slechter
die mythe dat "shorfa" gedoe is dikke zever, zever in pakjes, bull shit

De Imazighen zijn gefopt door dat gedoe, ook al is een persoon een afstammeling van de Profeet vzmh dat wil niet zeggen dat wij die persoon moeten aanbidden?

Wij dienen enkel Allah aan te bidden, de Imazighen werden wijsgemaakt dat Arabieren afstammen van de Profeet vzmh en daardoor waren de Arabieren temidden van het gevaarlijke Barbarije imuun, en untouchable,

Het was niet zoals de Byzantijnen, Romeinen en Vandalen, de Arabieren kwamen in Noord-Afrika en zeiden "ik ben een sherief, ik ben een sherief " en ineens riepen al de Imazighen "Allah o Akbar laten we hem tot koning maken" een aantal jaren later brengt die koning algehele Arabische stammen naar Tamazgha, hij vermoord enkele Amazighstammen, enzo hij bevoordeelt de Arabieren, en ga zo maar voort, en keer op keer laten de Imazighen zich in de luren leggen en keer op keer wordt dat tape afgespeeld, en het is altijd dezelfde liedje, tot zij nu tot de vaststelling komen dat zij eigenlijk gefopt zijn?

ah dus dan zijn de imazighen allemaal bijna uitgemoord en zijn er toch nog veel arabieren?? dat zeg je toch? :D nee ook al ben ik van die stam we staan bij de imazighen dus wij helpeuurn jullie voor de 100 ste keer maar ik heb een idee in plaats van dat jullie vaak de marokaanse vlag pakken kunnen jullie mss de amazigh vlag pakken en mensen er bewust van maken dat jullie amazighen zijn endan zullen ze vragen wat of wie zijn dat endan kunnen jullie uitgebreid verslag doen :D en tijdens trouwfeesten bijvoorbeeld nemen de imazighen helemaal de arabische cultuur over en spelen ze arabische muziek,arabische gewoontes,arabische kledij enz maar mss zouden jullie je eigen cultuur voorstellen enzo dan gaan velen dat ook beginnen doen en komt jullie cultuur terug in leven moehim je begrijpt mij wel wat ik wil zeggen x

salam

Ifri

Citaat van: Señor Canardo Echo op 09/08/2010 om 18:48:39
Denk je nou echt dat de 7e eeuwse Amazighstammen zich zouden laten leiden door Ararbische kolonisten als deze geen godsdienstige claim zouden hebben gemaakt? Scheiding tussen kerk en staat bestaat tot op de dag van vandaag niet eens in Tamazgha, laat staan dat de Imazighen met een vroeg-Middeleeuwse wereldbeeld daar volgens jou aan hadden moeten denken.   


Ps. Aan je posts is te merken dat je net als onze Ferhat een natuurlijke aanleg hebt om historische feiten te oversimplificeren, want een "aantal jaren later" blijft in mijn ogen nog altijd iets heel anders te zijn dan pak-em-beet 300 jaar later.


Beste denk je dat ik hier zomaar dinges zeg? Het is toch zo dat bijvoorbeeld de Aghlabids een heuse politiek van immigratie van Arabieren deden?

buɛluz

#72
Error 404 - Not found

Ifri

Citaat van: Señor Canardo Echo op 09/08/2010 om 21:06:21
Ja, ik ben van mening dat jij hier zomaar "dinges" zegt. Ten eerste jij hebt het over de migratie van "algehele Arabische stammen" naar de Tamazgha aan het begin - in jouw verwoordingen: "een aantal jaren later" - van de Arabische veroveringen in Noord-Afrika. Ten tweede waarop baseer je eigenlijk dat de Aghlabiden volgens jou deze heuse immigratiepolitiek hebben bedacht en met succes hebben uitgevoerd?

Ik baseer dit op historische bronnen,  volgens hetgeen ik heb onthouden van wat ik heb gelezen hebben de Aghlabids een immigratiepolitiek op poten gezet, om Arabieren naar Noord-Afrika te brengen, zij kregen goedkoper grond enzo, zij kregen allerlei voordelen, de Aghlabids werden nagebootst door de Idrisids, en ga zo maar verder,


Dat van enkele jaren later, het is echt zo, Idrisids enzo hebben ook Arabische stammen binnengebracht

buɛluz

#74
Error 404 - Not found