Tussen de Amazigh wortels en de Arabische vertakking

Gestart door Lezer, 15/07/2010 om 18:23:15

Ifri

Beste mensen,

Omar Ibn Khatab, heeft een delegatie Imazighen ontvangen in Mekka zelf

Deze Imazighen zeiden "Wij zijn Imazighen en wij spreken Awal Amazigh"

"Wij willen niet aangevallen worden door jullie"

Omar Ibn Khatab, heeft dan beslist niet verder te gaan dan Ifriqiya, hij heeft het zelfs verboden dat een Arabier verder gaat dan Ifriqiya, Omar begreep onder Ifriqiya het woord "frq" = scheiding, en hij zei tegen zijn soldaten "Ga niet verder dan Ifriqiya"

Dus de Imazighen werden met rust gelaten, (maar de Imazighen waren mekaar aan het uitmoorden weeral)


Dit is een bewijs dat er wel degelijk een Amazighbewustzijn leefde onder de Imazighen,


Amr Ibn Al Aas, die de mooie landschappen, de rijke mensen zag, de mooie vrouwen, en de mooie slaven smeekte Omar Ibn Khatab om naar daar te gaan en dus oorlogsbuit te maken, maar hij deed het niet, totdat Othman Ibn Affan, de macht besteeg, en hij Othman heeft de Opdracht gegegevn om de aanval op Noord-Afrika in te zetten

arriset

Citaat van: Ifri op 29/07/2010 om 13:30:44
Beste mensen,

Omar Ibn Khatab, heeft een delegatie Imazighen ontvangen in Mekka zelf

Deze Imazighen zeiden "Wij zijn Imazighen en wij spreken Awal Amazigh"
jij is ernstig?

Amazigh/rebel

Citaat van: Ifri op 29/07/2010 om 13:30:44
Beste mensen,

Omar Ibn Khatab, heeft een delegatie Imazighen ontvangen in Mekka zelf

Deze Imazighen zeiden "Wij zijn Imazighen en wij spreken Awal Amazigh"

"Wij willen niet aangevallen worden door jullie"

Omar Ibn Khatab, heeft dan beslist niet verder te gaan dan Ifriqiya, hij heeft het zelfs verboden dat een Arabier verder gaat dan Ifriqiya, Omar begreep onder Ifriqiya het woord "frq" = scheiding, en hij zei tegen zijn soldaten "Ga niet verder dan Ifriqiya"

Dus de Imazighen werden met rust gelaten, (maar de Imazighen waren mekaar aan het uitmoorden weeral)


Dit is een bewijs dat er wel degelijk een Amazighbewustzijn leefde onder de Imazighen,


Amr Ibn Al Aas, die de mooie landschappen, de rijke mensen zag, de mooie vrouwen, en de mooie slaven smeekte Omar Ibn Khatab om naar daar te gaan en dus oorlogsbuit te maken, maar hij deed het niet, totdat Othman Ibn Affan, de macht besteeg, en hij Othman heeft de Opdracht gegegevn om de aanval op Noord-Afrika in te zetten
Vanwaar heb jij deze info

Ifri


http://fr.wikipedia.org/wiki/Conqu%C3%AAte_musulmane_du_Maghreb

Étapes (647-800) [modifier]
En 642, les Arabes sont présents à Barqa et à Tripoli ; l’Égypte est conquise, ceux, parmi les Coptes, qui ne supportent pas le pouvoir byzantin, accueillent les Arabes en libérateurs[1]. D'autres sources indiquent que non seulement les Coptes n'ont pas apprécié leur venue mais qu'en plus ils les ont combattus au côté des Romains[2]. Al-Fustât est fondée, qui servira de base arrière à la conquête. Omar refuse d’annexer l’Ifriqiya et s’oppose à toute expédition. Il meurt en 644, et Uthmân, dès 647, autorise les premiers raids.

Ifri

Beste mensen, ik heb dit ergens gelezen en heb het gewoon onthouden in m'n geheugen,

Ik weet niet waar het staat maar ik zal het opzoeken, weet beste mensen dat de Arabieren hebben verschillende zaken uit de geschiedenis gehaald zoals dat verhaaltje van Omar Ibn Al Khatab

Ik ben het aan het opzoeken

Wasalam Aleikoum

REGUIBAT

Citaat van: 3ich op 16/07/2010 om 15:05:01
Geëvolueerd? Die knuppels van de rmexzen die zijn geëvolueerd ?

Bespaar de amazigh.nl leden je bullshit praatjes grotedeels van de mensen die hier komen zijn zeer zelfbewuste mensen. Die kan je dit soort bullshit niet aansmeren:  Marokkaans Arabisch cultuur is geëvolueerd, niet opgelegd of overgenomen.

Iemand zei tegen mij hetzelfde wat jij nu zegt. Van ik ben een Arabier. Mijn antwoord was dan ben jij eerder een Jood dan een Arabier. Hij beledigt. En k lachte me een slag in de ronte. De Joodse invasie was eerder dan de Arabische.

Arabieren heb je in midden-oosten. In noord Afrika heb je Imazighen. Leer er mee te leven.

Tamazgha wel te verstaan. 


wat leer er mee leven?? dus je gaat mij zeggen dat de verarabisering van heel met  noord-afrika enkel en alleen door een handje vol arabieren is gebeurd?? en dat die arabieren nog eens verdwenen zijn tussen de imazighen??
amai dan moeten die arabieren wel heel sterk zijn geweest als die met 5 man heel noord afrika van de berbers konden veroveren of moesten de berbers heel zwak zijn geweest dat zij dat konden!!!

AUB DENK EEENS WAT LOGISCH NA! arabieren heb je over heel de arabische wereld en dat is noord afrika en het middenoosten en verder zelfs!! probeer jij hier maar mee te leven!!!

Ifri

Citaat van: REGUIBAT op 06/08/2010 om 17:08:10
wat leer er mee leven?? dus je gaat mij zeggen dat de verarabisering van heel met  noord-afrika enkel en alleen door een handje vol arabieren is gebeurd?? en dat die arabieren nog eens verdwenen zijn tussen de imazighen??
amai dan moeten die arabieren wel heel sterk zijn geweest als die met 5 man heel noord afrika van de berbers konden veroveren of moesten de berbers heel zwak zijn geweest dat zij dat konden!!!

AUB DENK EEENS WAT LOGISCH NA! arabieren heb je over heel de arabische wereld en dat is noord afrika en het middenoosten en verder zelfs!! probeer jij hier maar mee te leven!!!

Arabisch is een machtige taal broeder, je mag ook niet vergeten, veel Arabieren hebben zich vermengd met de Berbers

REGUIBAT

Citaat van: Ifri op 06/08/2010 om 20:03:03
Arabisch is een machtige taal broeder, je mag ook niet vergeten, veel Arabieren hebben zich vermengd met de Berbers
Daar heb je gelijk in jah maar je hebt nog steeds wel bekende zuivere arabische stammen zoals mijn stam trouwens want mijn grootvader is begraven in jedda in saudi arabie en heb de dag van vandaag daar echt heeeel veel familie ook in irak zelfs en zijn zoon in etihopie doordat arabieren daar handel dreven enzo en wij zijn in ons gebied bekend als shorafa! Maar weet dat de echte arabieren Respect hebben voor Imazighen trouwens anders was ik hier nu echt niet ingelogd broeder of zuster :D omdat de wij de echte arabieren dachten dat jullie even beestachtig waren als de mongolen enz waarmee ze daarvoor hadden gevochten tegen dat ze in noord afrika waren hadden ze al veel meegemaakt en wilden zij geen fouten maken en waren zij genadeloos en wreed maar nu hebben de meeste hun fout ingezien en zie je de laatste tijd de imazighen meer rechten krijgen insjallah ik wens jullie wallah zelfs de troon! jullie grootvaders hebben msakien daarvoor moeten vechten tegen de romeinen enz endan komen wij en moorden wij jullie nog uit enzo pfffff maar gelukkig is er een dag van de waarheid waar de rekening van ieder van ons klaarstaat X ik ben een sahrawi van de westlijke sahara van het polisario en wij staan bij jullie! en het grappigste is dat er echte arabische stammen tussen zitten die niet gemengd zijn want bedouinen waren geisoleerd en rascistisch tegen elkander  en die echt de imazighen willen helpen door het terug goed te maken

moehim weet dat je een mens apart moet beoordelen en niet per volk of ras al kan dat wel gemakkelijk zijn voor soms dingen maar niet in dit geval! we moeten ons herenigen op een manier dat we moslims zijn Maar met ieders eigen cultuur en rechten! kijk bijvoorbeeld chineese moslims die zijn moslims maar hebben voor de rest hun eigen cultuur enzo alles in eigen handen

salaam x

Ifri

Citaat van: REGUIBAT op 07/08/2010 om 02:06:33
Daar heb je gelijk in jah maar je hebt nog steeds wel bekende zuivere arabische stammen zoals mijn stam trouwens want mijn grootvader is begraven in jedda in saudi arabie en heb de dag van vandaag daar echt heeeel veel familie ook in irak zelfs en zijn zoon in etihopie doordat arabieren daar handel dreven enzo en wij zijn in ons gebied bekend als shorafa! Maar weet dat de echte arabieren Respect hebben voor Imazighen trouwens anders was ik hier nu echt niet ingelogd broeder of zuster :D omdat de wij de echte arabieren dachten dat jullie even beestachtig waren als de mongolen enz waarmee ze daarvoor hadden gevochten tegen dat ze in noord afrika waren hadden ze al veel meegemaakt en wilden zij geen fouten maken en waren zij genadeloos en wreed maar nu hebben de meeste hun fout ingezien en zie je de laatste tijd de imazighen meer rechten krijgen insjallah ik wens jullie wallah zelfs de troon! jullie grootvaders hebben msakien daarvoor moeten vechten tegen de romeinen enz endan komen wij en moorden wij jullie nog uit enzo pfffff maar gelukkig is er een dag van de waarheid waar de rekening van ieder van ons klaarstaat X ik ben een sahrawi van de westlijke sahara van het polisario en wij staan bij jullie! en het grappigste is dat er echte arabische stammen tussen zitten die niet gemengd zijn want bedouinen waren geisoleerd en rascistisch tegen elkander  en die echt de imazighen willen helpen door het terug goed te maken

moehim weet dat je een mens apart moet beoordelen en niet per volk of ras al kan dat wel gemakkelijk zijn voor soms dingen maar niet in dit geval! we moeten ons herenigen op een manier dat we moslims zijn Maar met ieders eigen cultuur en rechten! kijk bijvoorbeeld chineese moslims die zijn moslims maar hebben voor de rest hun eigen cultuur enzo alles in eigen handen

salaam x

Beste broeder, bedankt voor je woorden, bedankt,

REGUIBAT

Citaat van: Ifri op 07/08/2010 om 14:47:16
Beste broeder, bedankt voor je woorden, bedankt,

graag gedaan x ik zeg enkel de waarheid die iedereen weet en ik zou zeggen
vecht voor je nationaliteit,je cultuur,je rechten,je eer en je volk op een islamitische wijze!
want allah heeft je die recht gegeven in de koran x :p

REGUIBAT

Citaat van: Ifri op 29/07/2010 om 13:30:44
Beste mensen,

Omar Ibn Khatab, heeft een delegatie Imazighen ontvangen in Mekka zelf

Deze Imazighen zeiden "Wij zijn Imazighen en wij spreken Awal Amazigh"

"Wij willen niet aangevallen worden door jullie"

Omar Ibn Khatab, heeft dan beslist niet verder te gaan dan Ifriqiya, hij heeft het zelfs verboden dat een Arabier verder gaat dan Ifriqiya, Omar begreep onder Ifriqiya het woord "frq" = scheiding, en hij zei tegen zijn soldaten "Ga niet verder dan Ifriqiya"

Dus de Imazighen werden met rust gelaten, (maar de Imazighen waren mekaar aan het uitmoorden weeral)


Dit is een bewijs dat er wel degelijk een Amazighbewustzijn leefde onder de Imazighen,


Amr Ibn Al Aas, die de mooie landschappen, de rijke mensen zag, de mooie vrouwen, en de mooie slaven smeekte Omar Ibn Khatab om naar daar te gaan en dus oorlogsbuit te maken, maar hij deed het niet, totdat Othman Ibn Affan, de macht besteeg, en hij Othman heeft de Opdracht gegegevn om de aanval op Noord-Afrika in te zetten

amai ik ben arabier en wist dit niet eens sjoekrane echt interessante informatie met bronnen zelfs :D

salam

arriset

de Rgaybat zijn afstammingsamazigh. Zij hebben van het dal Draa naar de woestijn geëmigreerd.

er zijn slechts de honden die hun oorsprong verloochent!

REGUIBAT

Citaat van: arriset op 08/08/2010 om 17:41:51
de Rgaybat zijn afstammingsamazigh. Zij hebben van het dal Draa naar de woestijn geëmigreerd.

er zijn slechts de honden die hun oorsprong verloochent!

nee haha je hebt gelijk slechts 5 fagd (vertakkingen int arabisch binnen de stammen) zijn puur reguibat en arabisch de rest van de stam zijn Sanhadja Berbers maar die zijn bekend! en of ik nu arabier of een imazigh ben uiteindelijk zijn het 2 geweldige machtige volkeren om mee te stoefen en trots op te zijn je hebt natuurlijk ook hun slechte kanten maar die moet je erbij pakken :D en uiteindelijk hebben we natuurlijk nog de islam die we met elkaar gemeen hebben en die mogen we niet vergeten x

salaam x

arriset

u hebt verkozen om een hond te zijn, het is uw keus!

De god heeft van u een het Amazigh gedaan, waarom ontkennen?

REGUIBAT

Citaat van: arriset op 09/08/2010 om 02:16:33
u hebt verkozen om een hond te zijn, het is uw keus!

De god heeft van u een het Amazigh gedaan, waarom ontkennen?

hahaha niemand is een hond broeder of zuster maar zoek reguibat op en lees wat er staat aub en ik heb familie en gronden in jedda in saudi arabie van vroeger en in jemen dus hoe komt dat? wij spreken totaaaal geen berbers niemand wij lijken erg op indische mensen wat wijst op arabieren dus jah ik ontken niet de bewijzen zijn er hoor je moet ze gewoon accepteren en ook weten dat er nog steeds zuivere arabieren zijn in noord afrika!