1830: ook een Keerpunt in de Marokkaanse Geschiedenis

Gestart door buɛluz, 09/07/2010 om 00:38:03

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

Marokko bestond in 1830?

interesseert jezelf voor de band tussen de emir Abdel Kader, diens zoon en Arrif

buɛluz

#2
Error 404 - Not found

arriset

ik wist niet dat marokkaans betekende het land van de ondergaande !!

ik zie dat u volgens criteria en een arabische visie van de dingen wordt bepaald. volgens mijn cultuur en mijn visie amazigh, vormt Arrif mijn referentiesysteem bijgevolg ik ziet de zon westwaarts van Arrif naar beneden gaan, het land van de ondergaande is het Amerikaanse werelddeel

jij zou de betekenis van het woord censuur moeten leren, vanzelfsprekend jouw arabische meesters zijn de kampioenen in deze activiteit, alsdan is het gemakkelijk voor u om een idee van de censuur te hebben

buɛluz

#4
Error 404 - Not found

Torres

CiteerNiet alleen in de Algerijnse geschiedenis heeft de Franse penetratie van 1830 een niet te ontkennen rol gespeeld. Echter, ook voor Marokkaanse geschiedenis bracht de Franse annexatie van de Algerijnse kuststeden en omstreken en het verlies van de Algerijnse vrijheidstrijder Abdelqadir ben Muhyi al-Din verregaande gevolgen met zich mee .....>

In 1830 hebben vele families van Algerijnse afkomst uit Oran (Wahran) zich gevestigd in Tetouan. Deze hebben hun muziek, eten en klederdracht meegenomen.

arriset

Citaat van: Señor Canardo Echo op 14/07/2010 om 18:18:08
Dan weet je het nu.
jij is zeker dat marokkaans betekende het land van de ondergaande zon ?


Citaat van: Señor Canardo Echo op 14/07/2010 om 18:18:08En ik zie in mijn glazen bol dat je niet van plan bent om een wezenlijke bijdrage te leveren aan deze discussie. Jij bent hoogstens van plan om van het dak van die gammele, Arabofobe toren te blazen, want wat "westwaarts" (of westelijk) betekent in jouw Riffijnse referentiesysteem kun jij mij namelijk ook niet vertellen of wel soms?
ik ben geen charlatan, ik ben geen goochelaar. uw overwegingen zijn op persoonlijke deliria gebaseerd, ik baseer ik me op de reden. mijn doel is de pogingen tot de arabische kolonisten in hun vervalsing en hun propaganda tegenwerken. het andere doel is valoriseren en bekendmaken de edele Franse beschaving. hiertoe, heeft alle beschavingen een visie midden, aldus moeten de Riffijnen eveneens ontwikkelen benadering een "amazigho-centriste"


Citaat van: Señor Canardo Echo op 14/07/2010 om 18:18:08Ik moet ook wel eerlijk bij zeggen dat, sinds ik jou ken, heb ik ook best wel een aardig beeld gekregen over censuur. Dat is inclusief die tevergeefse pogingen van jou om deze website zogezegd te "centreren" censureren.
opent een woordenboek

Citaat van: Torres op 16/07/2010 om 10:37:10
In 1830 hebben vele families van Algerijnse afkomst uit Oran (Wahran) zich gevestigd in Tetouan. Deze hebben hun muziek, eten en klederdracht meegenomen.
nog een ander die fabels vertelt.

de meerderheid van de aanhangers van Abdel kader zijn in het Midden-Oosten vertrokken. er bestaat nog een kleine kabyle gemeenschap in dit gebied.