De Riffijnse vrijheidstrijd: historische verdieping & geografische verbreding

Gestart door buɛluz, 25/06/2010 om 01:15:56

buɛluz

#30
Error 404 - Not found

arriset

Citaat van: Señor Canardo Echo op 20/07/2010 om 21:47:37
Als je wat beter naar het interview uit mijn vorige post had geluisterd dan had je kunnen weten dat Omar Mounir in ieder geval een van die historische auteurs is. Om het dan voor jou - en jouw vooringenomenheid - wat dragelijker te maken bij deze een korte transcriptie van het interview van Omar Mounir vanaf 3:29, waarin hij kort uitlegt hoe de dood en de illegitieme opvolging van sultan Moulay Hassan I, Jilali's strijd van een ideologische basis kon verschaffen ......>
jij neemt een roman voor een boek van geschiedenis ??? Ta stupidité n'a pas de limite!

Citaat van: Señor Canardo Echo op 20/07/2010 om 21:47:37Indien jij mij een Riffijnse bron kan laten zien die de Bou Himara episode uit de Marokkaanse geschiedenis beschrijft, zal ik meer dan bereid zijn om die bron hier te vermelden. Maar zolang je mij nog komt lastig vallen met lege handen.... Shut the fuck up, you lil' bitch!
:-)

duidelijk heeft jij het syndroom van gilles de la tourette.

wanneer men een historisch feit wil analyseren men moet eerst een zo volledig mogelijk literatuuronderzoek doen, aldus kan men een visie doel van de situatie hebben. uw methode bestaat daarin om feiten te nemen gedeeltelijk en ze te interpreteren op uw manier, vooral wanneer men uw bijgedachte weet!

uw „bughyul“ is niet de held die u probeert te laten voorbijgaan, het is een charlatan die probeerde heeft Arrif te koloniseren en hij door onze edele voorvaders werd gekastijd

Citaat van: Señor Canardo Echo op 27/07/2010 om 21:37:19
Want ik kan me niet voorstellen dat het hier ging om een gezamelijk Riffijnse actie om de toenmalige koning sultan af te zetten. Sterker nog de (nominale) loyaliteit van Riffijnen aan de Alawieten wordt naar mijn mening nogmaals goed zichtbaar door:

- De eed, die verschillende stamhoofden uit de Rif aflegden aan sultan Hassan I
- De medewerking, die naburige Riffijnse stammen hebben verleend aan Bushta el Baghdadi tijdens diens strafexpeditie naar de Ibeqoyen   
- De afkeer en strijd tegen de illegitieme claim van troonpretendent Bou Hmara
- De hernieuwing van de eed aan sultan Abdelhafid
volkomen vals, zijn het tegens-waarheid


Citaat van: Ifri op 28/07/2010 om 12:35:55
Beste broeder, wat ben je eigenlijk? Ben je een Berber?
het is een verrader, hij werkt voor de imperialistische arabieren

buɛluz

#32
Error 404 - Not found

arriset

jij betwisten het standpunt van de ernstige historici om naar voren te brengen het standpunt van een AUTEUR ROMANSCHRIJVER. dat is niet aanvaardbaar en dus betwist ik het.


vervolgens de 4 punten dat u verzekert zijn van de zuivere uitvinding van uw kant, dat toont aan dat u een mythomaan bent.


Ifri

Citaat van: Señor Canardo Echo op 29/07/2010 om 14:27:46
En toch heb ik hier in deze topic tot nu toe gebruik gemaakt van minstens 10 historische bronnen - oa. Balfour, Pennell, Hart - die allen mijn standpunt lijken te ondersteunen. En hoeveel bronnen voert onze uzop aan om mijn standpunt onderuit te halen?

Antwoord = 0,0 historische bronnen voert uzop aan. Het enige wat uzop kan aanvoeren - behalve zijn zeer gebrekkig Nederlands - is zijn arrogante, grote bek waar hij wel veel mee praat, maar weinig mee zegt.


Beste broeder, je citeert daar een aantal koffar, zoals Hart en Balfour, beste broeder, ik ontken niet dat zij goede historici waren maar wij Imazighen zijn de eerst bronnen van de Amazighgeschiedenis, wat is dat allemaal met die Westerse namen,


Ik heb ook veel kennis doorgekregen van mijn grootouders, jij ook neem ik aan?

buɛluz

#35
Error 404 - Not found

buɛluz

#36
Error 404 - Not found

arriset

Citaat van: Señor Canardo Echo op 29/07/2010 om 23:29:00
Als je je oordeel gaat vellen voordat je uberhaupt op de hoogte bent van de inhoud of strekking van het verhaal doe jij je titel "Abuhali nn amazigh.nl 2010" echt eer aan.
u bent bescheiden, ik geloof dat de prijs u van recht terugkomt.

na uw topprestatie en uw ontdekking op de bouw van de piramides door marsbewoners,

bravo aya djudjdu ;-)
 

Citaat van: Señor Canardo Echo op 29/07/2010 om 23:29:00Alle 4 de punten zal ik binnenkort - zoals ik altijd doe - ondersteunen met historische bronnen. En neem alvast van mij aan dat jij dat niet leuk zal gaan vinden, omdat het sterk zal gaan botsen met jouw geidealiseerde geschiedschrijving van de Rif.
moed aya cekem

toont ons de omvang van uw pathologisch liegen

Botermes

Citaat van: Ifri op 29/07/2010 om 21:09:46
Ik heb ook veel kennis doorgekregen van mijn grootouders, jij ook neem ik aan?
Normaal hoor je meer waarde te hechten aan interne bronnen, en dat komt ook wel neer op wat jij zegt.
Die afkeer voor de laten we zeggen klassieke geschiedenis door westerse ogen vind ik wel een beetje misplaatst. Want het geeft wel degelijk bepaalde inzichten natuurlijk.

Ifri

Citaat van: Bouthghmas op 30/07/2010 om 19:52:37
Normaal hoor je meer waarde te hechten aan interne bronnen, en dat komt ook wel neer op wat jij zegt.
Die afkeer voor de laten we zeggen klassieke geschiedenis door westerse ogen vind ik wel een beetje misplaatst. Want het geeft wel degelijk bepaalde inzichten natuurlijk.


Oké je kan gelijk hebben

buɛluz

#40
Error 404 - Not found

buɛluz

#41
Error 404 - Not found

Ifri

Beste broeder,

Neshnin, wij Imazighen, hebben onze kansen gehad, wij hebben onze kansen niet benut,

Wij moeten, afstand nemen van Kahina, Kahina is een kafira, een ongelovige vrouw,

Wij accepteren Islam maar verwerpen Arabisme

De Arabisering dient bestreden te worden met behulp van Islam

De Pakistanen, de Perzen, de Koerden, de Turken hebben de Arabisering bestreden met behulp van Islam


Allah heeft de mensheid geschapen in volkeren en stammen zodat wij mekaar zouden leren kennen


Wasalam

buɛluz

#43
Error 404 - Not found

Ifri

Citaat van: Señor Canardo Echo op 31/07/2010 om 23:39:28
Zogenaamde broeders die in de wij-vorm beginnen te ratelen over wat wij moeten doen of laten; vergeten daarbij de allerbelangrijkste opdracht die Sidi Arrebi de mensheid heeft gegeven, my dear brethren.


Ps. I know what you did..... last summer.

En wat bedoel je daarmee, ???