De Riffijnse vrijheidstrijd: historische verdieping & geografische verbreding

Gestart door buɛluz, 25/06/2010 om 01:15:56

Chatt zie arif

MBTiza

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 03/11/2010 om 10:55:19
Mispoes ;-),abrid n wu-3rma

Ok, iets boven Taghzuyth n Tasa dus.

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 03/11/2010 om 10:55:19
Vertel op! Chatt is verzot op heroische en minder heroische saga :-)

Heel lang geleden voordat jij en ik geboren waren (Arifubliek periode), was er een relletje op de markt daar (yarez suq), de geweren werden getrokken en paar enkelingen die het niet aandurfden om de geweren te trekken met de dood als eventuele gevolg, vluchten die heuvel op om het schietspektakel van een afstand te bekijken. Daar heeft de desbetreffende heuvel zijn naam aan te danken.

Maarreh heftug man, die motoe en lekker rijden enzeau...neem je wel een boterhamtrommel, pakjes drinken en een appeltje mee voor het geval je zonder benzine komt te zitten en je maag gaat lopen knorren?

En weleens gejaagd daar in Arif? Heb je een Tajjwiejjth? En vergunning ?

Chatt zie arif

MBTiza

Citaat van: Zwart-Hart-Chatt op 04/11/2010 om 14:47:15

Ik heb je wel eens uitgenodigd om een rondje te rijden,maar je hebt niets laten weten,angsthaas!

Man, het rijden op zo'n ding is niet aan mij uitbesteed, heb als tiener een aantal ongelukken achterelkaar gehad op een scooter en heb sindsdien niet meer op een tweewieler gezeten die harder gaat dan 20km/h.

Weleens kennis gemaakt met de harde ondergrond waarop zo'n ding rijdt?

Nee,nee...,geen eten en drinken,uitsluitend drugs:

Trouwens die aansteker, monchiro, brika heeft wel een hele grote opzichtige barcode, is je aansteker zo vaak gestolen?

Chatt antwoordt drie keer bevestigend,maar om te jagen heb je een helper en een hond nodig. Mijn hond 'Police' is vorig jaar vergiftigd,en m'n helper vertrouwt me niet meer nadat ik 'm ,opzettelijk, lichtjes geraakt heb met een schot hagel.Na drie keer luidkeels : uit m'n schootsveld, moet het toch overduidelijk zijn dat je je zo klein mogelijk maakt. Toen ik die haas buiten schootsveld zag rennen werd de verleiding simpelweg te groot,ik schoot op m'n helper!

PS: Ik durf het bijna niet te vragen,maar wil jij misschien mijn nieuwe helper worden? (Maak je vooral geen zorgen,ik heb onlangs een nieuwe assurance chasse a 105 Dirham afgesloten,je bent verzekerd! ;-)

Thuri, thuri....dus dan maar die helper te grazen genomen.

PS: Man, ik ben een luie donder, mij wil je niet als helper hebben.

Botermes

CiteerBlijkbaar heeft hij met zijn laatste 3 hersencellen, die hij nog niet heeft weggesmoket nog steeds niet door dat particularisme de essentie vormt van een bewuste Amazigh identiteit.
Itfoe x particularisme als dat moet leiden tot dat soort conclusies als je 'ruxa en rxu theorie'. Blijkbaar weet je niet dat eigenaardigheid en onderscheid niet exact hetzelfde zijn. En als het ene zo makelijk kan leiden tot het andere lijkt het mij ook geen goed uitgangspunt. Aan jouw particularistische ideaal ligt helaas wel een basisvoorwaarde vast, nl de ruimte om eigenaardigheid te kunnen ontwikkelen en behouden. Jammer genoeg voor je is de wereld daar te mobiel voor geworden. Dus adapt or die, zo simpel is het in deze wereld. Het zijn de regels van de natuur.
Als we toch op zullen gaan in 1 toekomstig wereldvolk/ras vind ik het toch een schande als we niet konden opgaan in elkaar als eerst.

CiteerEn als een echte Arifi uit Ait Said blijf ik pertinent weigeren de les gelezen te worden door iemand die "ruxa" zegt in plaats van "rxu".
Ah ja, vandaar dat die keer dat je gebanned werd  gepaard ging met de nodige trammalant en bedreigingen aan het adres van de eigenaar van dit forum.

Chatt zie arif