De Riffijnse vrijheidstrijd: historische verdieping & geografische verbreding

Gestart door buɛluz, 25/06/2010 om 01:15:56

arriset

jij wil niet omvatten, dit woord 'butaghyutc" wil niets zeggen in Tamazight !

als jij het Tamazight niet kent, vraagt aan uw ouders. zelfs met een anekdotisch ding u wilt gelijk hebben, het is ziekelijk bij u!

de identiteit van marokko is duidelijk, zij is arabisch, behoefte om nonsensen dus niet weer toe te voegen

buɛluz

Error 404 - Not found

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

ik ga niet me herhalen, zal Tamazight leren in plaats van stommiteiten te zeggen!

Ik heb honderdtallen berichten geschreven, en jij heeft nog altijd niet omvat, ik ben niet marokkaans.

jij maakt deel deze mensen uit die niet door hun geschiedenis kennen. uw plotselinge ommekeer voor de amazigh cultuur, en alleen maar gemotiveerd om te doen dam aan mijn politieke ideeën. Om niet me de te laten bewegingsvrijheid, want zij dwarsboomt jouw arabische meesters, u hebt geloofd dat men moet doen als mij. maar u hebt vele leemte, de geschiedenis is een wetenschap, zij vraagt van de strengheid. een overgang van boek zetten, hier, daar, het kan indruk maken op dat naïef. door einden van geschiedenis tegen elkaar te zetten, u zult niemand kunnen bedriegen, wij kennen uw dubbelhartigheid.

het verschil tussen u en ik, ik dien het belang van Arrif en je dient de belangen van arabische.

wij zullen altijd zijn daar om de waarheid te herstellen en de verraders te verwarren. Lang leve Arrif! gestorven aan imperialistische arabieren!

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

:-D
u bent echt dom

zoals ik het in mijn vorig bericht heb gezegd, dat werkt slechts op naïef. u dacht een beroep op autoriteit te hebben door me uw uittreksel van boek te tonen, maar nog eens, toont u hoezeer u een man zonder bewijsvoering bent.

je doet een amalgaam. het morfeem "bu" is niet van arabische oorsprong, maar van oorsprong amazigh.

de auteur gelooft dat "bu" komt van "abu". http://en.wikipedia.org/wiki/Ab_%28Semitic%29

in het Tamazight, het morfeem "bu" om bijvoeglijke naamwoorden dient te creëren. deze bijvoeglijke naamwoorden hebben vaak een connotatie pejoratief.

alsdan, "buizan = shithead " et niet "The patriarch with shit"

in Arabier "abu hamara" hebben een betekenis, in Tamazight "bu taghyutc" hebben geen enkele betekenis .

Citaat van: Señor Canardo Echo op 08/08/2010 om 19:10:38
Helaas voor jou ben ik een autodidact. Maar, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat jouw stompzinnige antwoorden mij inderdaad hebben aangezet om verder te kijken dan mijn neus lang is. 
:-D

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

blijkbaar, u volhardt in uw delirium aan.

in plaats van te blijven geïsoleerd in uw ellendig huis in Nederland, komt in Arrif, u gaat de Tamazight taal leren en u gaat zien of "butaghyutc" aan een betekenis! het ziet zich dat u ontwortelen bent, assed ac 3adegh ad necc ci n cwaya gi bukidar.

ik ben bewonderend van uw argumenten "E3ber_Tastite" en "Bu Thighyar" :-D

wanneer jij zal begrijpen dat het morfeem "bu" dient om bijvoeglijke naamwoorden te doen, alsdan zult u zijn in staat om te begrijpen dat "butaghyult" een onzin is, aya buta(r)sut

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Citaat van: Señor Canardo Echo op 05/08/2010 om 18:33:05
Bou Hmara schijnt 2 mijnconcessies aan Europeanen te hebben verkocht. Eentje betrof inderdaad de overeenkomst (dd. Juli 1907) over de berg Afra en de andere concessie (dd. November 1907) de berg Wixan. 
León el Africano relateert dat deze mijnen reeds door de Riffijnen op de XVI eeuw werden beheerd.

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

jij is erbarmelijk, er is geen enkele doorhalen wat niet van toepassing is, de Tamazight taalkunde is duidelijk, ik hoop dat dit keer u zult begrijpen, anders....

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=14285.0

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

buɛluz

Error 404 - Not found

arriset

u kent de richting van het woord oordelen, u kent de betekenis van het woord oordelen!

ash yahda arebi, allah ikuf 3awen

buɛluz

Error 404 - Not found