Pyrrusoverwinning ?

Gestart door Chatt zie arif, 11/06/2010 om 17:42:57

Chatt zie arif

Meteen nadat de zetels over de verschillende partijen werden verdeeld moest ik aan het begrip ''pyrrusoverwinning'' denken.


Wie heeft er nu eigenlijk gewonnen? De VVD van Mark Rutte claimt cijfermatig de overwinning,de PVV is uit het niets de derde ''eenmanszaak'' geworden,de PvdA heeft de schade weten te beperken en het CDA is vermorzeld...

Zo...,en wat nu? Een rechtse coalitie van VVD,PVV en CDA? Aangezien Wilders een ex-VVD-er is zouden er best mogelijkheden tot samenwerking kunnen zijn,een bekakte liberaal gekoppeld aan een machts- en regeerhongerige,racistische Tokkie? (Ik herinner me vooral de perikelen rond de regeringsdeelname van de LPF aan Balkenende l...)

Maar doet het CDA,dat een gigantische afstraffing heeft gekregen, ook mee? Dat zou wel eens het einde van het CDA kunnen betekenen.Het enige wat hen nu eigenlijk rest,is in de oppositie op krachten komen na acht jaar onafgebroken regeren.

Een paarse coalitie zou de VVD doen verwateren door het vrijwel gelijke zetelaantal van de PvdA en de ''breekpunten'' van de overige partijen.


Een ding weet ik zeker,op dit moment zou ik niet graag in de (winnaars)schoenen van Rutte willen lopen. Nederland en haar inwoners zijn versplinterd tot op het bot.



Hmm,banaantje?


Azjdhiedh

Nederland heeft gekregen wat het verdient!

In hun haat, afgunst, jaloezie en domheid hebben de idioten in Nederland ( de Henken en de Ingrids) laten zien dat ze er ook nog zijn, door massaal rechts te gaan stemmen.

Spit de partijprogramma's maar goed door, want ik denk dat we binnenkort weer naar de stembus moeten.

buɛluz

#2
Error 404 - Not found

3ich

K hoop echt dat de PVV in de coalitie komt, gaan we is ff zien hoe beter/rijker/veiliger NL er van gaat worden.

Veel paupers hebben PVV gestemd niet wetende dat als hij de macht gaat krijgen dat hun het zwaarste er door getroffen gaan worden.

Chatt zie arif

Valt wel mee Itchy,in het ergste geval wordt het een soort van Apartheid-light. De vogelaar-wijken worden omgedoopt tot townships en het vuurwapenbezit gaat een explosieve groei tegemoet.



Weet je wat jij zou moeten doen?  Nee,deze keer geen KvK bezoeken,Chatt zegt:begin een beveiligings-bedrijf.

TheCFO

Wilders: Het is allemaal de schuld van het CDA
Het ANP meldt in grote letters: WILDERS: CDA BLOKKEERT RECHTS KABINET. Ja gek he Geert. Je hebt die gristendemocraten de afgelopen 8 jaar iedere dag voor rotte vis uitgemaakt. En dan zal Maxime Verhagen eventjes zonder gemor een kabinet onder vice-premier Wilders in stappen. Nee, zo werkt het niet op het Binnenhof. En dat weet Geert met zijn jarenlange ervaring in de achterkamertjes natuurlijk ook prima. Maar aangezien alle drie de partijen vissen uit dezelfde electorale vijver moet iemand de schuld krijgen van het doodvermoorden van het rechtse kabinet. Want zo werkt die zogenaamde nieuwe politiek van Wilders: Spinnen, draaien, inleveren & afpakken. Maar gelijk heeft ie natuurlijk: Zoals het CDA in 2006 uiterst secuur de SP het regeren onmogelijk maakte, zo wordt op precies dezelfde manier nu de PVV buiten de deur gehouden. En dus lijkt een kabinet van VVD/PVV en CDA verder weg dan ooit. Jammer Geert. Het waren een paar fantastische dagen bij de informateur en de koningin. Emigreerden de haatbaarden maar net zo snel als jij breekpunten inleverde. Veel succes de komende jaren in de oppositie. De oude middenpartijen bellen wel zodra het nieuwe kabinet rond is. Aan de andere kant: Wij geloven Rattus Catholicus Maximus Verhagen pas als hij op zijn voorhoofd tatoeëert: Wij willen niet met PVV regeren!
geenstijl.nl
-----------

Godzijgeprezen als Geert gewoon in de oppositie blijft. Zonder echte regeringsmacht zie ik die club halve zolen voor het einde van het jaar uiteenvallen, en waarschijnlijk verder radicaliseren.

PVV/CDA/VV lijkt mij de enige kans voor geert om zijn pvv een respectabele rechts van het midden partij te maken. VVD en  CDA wassen geert zijn xenofobie wit en geert zegt sorry tegen de president van Turkije. In de oppositie gaat geert ws alleen verder polariseren en radicaliseren, en wordt het weer een schaamtevol racistenkliekje op rechts.

Chatt zie arif

Citaat van: TheCFO op 17/06/2010 om 12:10:59
Wilders: Het is allemaal de schuld van het CDA
Het ANP meldt in grote letters: WILDERS: CDA BLOKKEERT RECHTS KABINET. Ja gek he Geert. Je hebt die gristendemocraten de afgelopen 8 jaar iedere dag voor rotte vis uitgemaakt. En dan zal Maxime Verhagen eventjes zonder gemor een kabinet onder vice-premier Wilders in stappen. Nee, zo werkt het niet op het Binnenhof. En dat weet Geert met zijn jarenlange ervaring in de achterkamertjes natuurlijk ook prima. Maar aangezien alle drie de partijen vissen uit dezelfde electorale vijver moet iemand de schuld krijgen van het doodvermoorden van het rechtse kabinet. Want zo werkt die zogenaamde nieuwe politiek van Wilders: Spinnen, draaien, inleveren & afpakken. Maar gelijk heeft ie natuurlijk: Zoals het CDA in 2006 uiterst secuur de SP het regeren onmogelijk maakte, zo wordt op precies dezelfde manier nu de PVV buiten de deur gehouden. En dus lijkt een kabinet van VVD/PVV en CDA verder weg dan ooit. Jammer Geert. Het waren een paar fantastische dagen bij de informateur en de koningin. Emigreerden de haatbaarden maar net zo snel als jij breekpunten inleverde. Veel succes de komende jaren in de oppositie. De oude middenpartijen bellen wel zodra het nieuwe kabinet rond is. Aan de andere kant: Wij geloven Rattus Catholicus Maximus Verhagen pas als hij op zijn voorhoofd tatoeëert: Wij willen niet met PVV regeren!
geenstijl.nl
-----------

Godzijgeprezen als Geert gewoon in de oppositie blijft. Zonder echte regeringsmacht zie ik die club halve zolen voor het einde van het jaar uiteenvallen, en waarschijnlijk verder radicaliseren.

PVV/CDA/VV lijkt mij de enige kans voor geert om zijn pvv een respectabele rechts van het midden partij te maken. VVD en  CDA wassen geert zijn xenofobie wit en geert zegt sorry tegen de president van Turkije. In de oppositie gaat geert ws alleen verder polariseren en radicaliseren, en wordt het weer een schaamtevol racistenkliekje op rechts.

Shit,ik schrijf Rattus Marokkanus/Somalus/Iranus hier ergens en op Geenstijl krijgt zo'n joker precies dezelfde ingeving.

Ik zou die koppies van het PVV-volk wel eens willen zien voor hun TV-tjes ;-) Oooh...,ons Geer wordt 'gecordon saniteerd'!
Maar jouw voorstelling van zaken is mij te rooskleurig,ik denk dat ze bij de volgende verkiezingen met een vengeance terug komen als de grootste partij. Het zit gewoon te diep weet je,Janmaat,Pim,Geert...


In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst;-)

TheCFO

Het was niet zozeer een voorspelling over nederland en haar samenleving maar voor deze specifieke politieke partij/organisatie/beweging.