In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen 2010

Gestart door buɛluz, 24/05/2010 om 02:44:28

TheCFO

AOW geen breekpunt meer voor Wilders


DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.
Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is. Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is.

Nu houdt hij het erop dat het ''voor ons een heel belangrijk punt'' is. Een kabinet waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders echter niet op dit punt laten schieten, zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin het PvdA zou zitten.
-----------
(wel een verhoging van de aow, geen HRA beperkingen, dus CDA, VVD en PVV coming up?)

TheCFO


Sa3ieD

Sneu voor al die "strategische" stemmers. Vind het wel een vaag gegeven, strategisch stemmen. Op die manier stemmen mensen bij alle parlementsverkiezingen strategisch. Het is in mijn ogen niet meer dan een goede campagne stunt van de PvdA. Stem strategisch stem PvdA. Bij de vorige verkiezingen stemden mensen ook "strategisch" omdat het toen ging om Balkenende en Bos. Strategisch stemmen heeft in mijn ogen enkel nut als er sprake is van een winner takes it all systeem.

buɛluz

#18
Error 404 - Not found

TheCFO

Hoor zojuist dat Wilders juist op de bible belt het erg goed gedaan heeft. Dat zou wel een beetje kunnen kloppen met mijn theorie dat serieus religieuzen zich vooral blijken te ontpoppen als de ultieme groepsdenkertjes. Of zoals een ouwe hollander het ooit het gezegd heeft:

De onzinnigste, gevaarlijkste en schadelijkste gebruiken (op niets gebaseerde geringschattingen van kasten, geslachten, rassen, standen, volken; tot nationalistische aspiraties gestolde zelfoverschatting) vinden hun bekroning in de godsdiensten, worden erdoor gevoed, leunen er tegenaan, zijn erop gebaseerd, komen eruit voort. Nog altijd.

TheCFO

#20
(bovenstaande -en ook onderstaande btw- schuingedrukte quotes zijn afkomstig uit Het Sadistische Universum 2 van wfh en dan het esseej getiteld 'Kardinaal Pölätüo' over een boek van Stefan Themerson met dezelfde titel. )


buɛluz

#21
Error 404 - Not found

TheCFO

#22
Citaat van: Señor Canardo Echo op 10/06/2010 om 21:54:42
Maar waar passen dan de van oudsher katholieke "groepsdenkertjes" uit Brabant en Limburg dan in jouw theorie? ....>

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/miMedia/2010/week23/do_0700_hans_de_bruin.avi_plain.xml
Van hetzelfde laken een pak, vriend. Zoals Hermans hierboven al schreef rondom religie woekeren de meest destructieve gebruiken en gedachtegangen.

Lelieblanke gemeentes, vol monotheisten die -beetje besmuikt- toegeven dat 'al die buitenlanders' wel een reden zijn om op Geert te stemmen. Om te kotsen die lui.

Tis misschien ook wel logisch, zoals Chatt hier vaak aangeeft, is groepthink nogal menselijk, en zelfs relatief vrije geesten als hij hameren sterk op groepsidentiteit om allerhande meuk te rechtvaardigen.
Dus nu gaan de katholieken, die bij wijze van spreken nog maar net de pedopriester van zich af geworpen hebben, stelling nemen tegen de 'islamisering van de Peel'. Nog nooit een Turrik in dat dorp geweest. Als het allemaal niet zo serieus was, zou je je een breuk lachen.

... de techniek (is) waarschijnlijk voldoende gevorderd dat de hele wereldbevolking ruimschoots gevoed, gekleed en gehuisvest zou kunnen zijn, maar tradities, eeuwenoude wetten, magische sentimenten en andere heilige goederen staan een doeltreffende organisatie in de weg.

(...)   

De Godsdienst, door zijn aanhangers als typisch menselijk beschouwd, blijkt integendeel de belangrijkste uitdrukking van het dierlijke in de mens, dat onder meer naar ongeremde voortplanting streeft, zonder te letten op de catastrofen waar het toe leidt. Net als bij de konijnen, de ratten, de muizen en de lemmings.

(...)


Kortom, de wereld verkeert wat het godgeloof betreft in een soort situatie waarin we verkeren zouden als we, hoewel per auto en trein reizend, officieel alleen het paard als vervoermiddel erkenden.


(edit 1012 hrs. Nu na de zoveelste koffie valt het hermans en katholieken kwartje past echt bij me. Je weet toch Inco, van die rechtzaak rondom 'Ik heb altijd gelijk' en zo? Had wfh dan toch een voorzienende blik?
De katholieken! Dat is het meest schunnige, belazerde, onderkruiperige, besodemieterde deel van ons volk! Maar die naaien er op los! Die planten zich voort! Als konijnen, ratten, vlooien, luizen. Die emigreren niet! Die blijven wel zitten in Brabant en Limburg met puisten op hun wangen en rotte kiezen van het ouwels vreten!)

TheCFO

#23
Citaat van: Señor Canardo Echo op 10/06/2010 om 18:38:39
Typisch Wilderiaans. Om stemmers naar zich toe te trekken belooft Geert hen een boel. Maar nog geen 12 uur nadat de stemmen geteld zijn laat hij ze weer keihard vallen. Althans degenen die op PVV hebben gestemd vanwege het enige "breekpunt" van de PVV ...>

Bij een partij met achterban gebaseerd op 'principes' of 'visie' zou je helemaal gelijk hebben. De PVV stemmers voelen zich echter helemaal niet bedonderd, en beschouwen dit als een stukkie realpolitik van klasse. Volgens mij zijn er ruwweg -en uber gechargeerd- twee soorten PVV stemmers. De 'xenofoben' (=groepsdenkers. Zij die de loftrompet steken over de Nederlandse cultuur/normen en waarden/historie) enerzijds en de antidenhaag stemmers anderzijds. Beide hebben schijt aan de aow, en vinden alles goed zolang Geert maar voort gaat. Gisteren was er op de televisie dat 75% van de PVVers dit een goede move van Wilders vinden.

Ik denk zelf ook dat het voor de PVV van levensbelang is om in het kabinet te komen. Een dergelijke blijvende groei in macht zou de gelederen gesloten kunnen houden de komende tijd, en Greet een onaantastbaar aura geven bij hunnie. Indien ze uitsluitend in de kamer komen verwacht ik dat ze binnen een jaar in twee of drie groepen uiteen vallen. De xenofoben zullen de komende tijd echt wel hun plekkie gevonden hebben bij Greet, die antidenhaagstemmerszijn zo weer bij een andere partij. Anders loopt Greet alsnog een redelijke kans een tweede janmaat of mat herben te worden.

http://www.youtube.com/watch?v=RdWW0bmskOQ&feature=related

buɛluz

#24
Error 404 - Not found

buɛluz

#25
Error 404 - Not found

TheCFO

#26
Citaat van: Señor Canardo Echo op 12/06/2010 om 22:44:19
Of misschien heb je toch wel gelijk, wat betreft die bible belters ....>
Natuurlijk heb ik op dit vlak gelijk kerel.

I say quite deliberately that the Christian religion, as organized in its churches, has been and still is the principal enemy of moral progress in the world. (Russell)

The so-called Christian nations are the most enlightened and progressive...but in spite of their religion, not because of it. The Church has opposed every innovation and discovery from the day of Galileo down to our own time, when the use of anesthetic in childbirth was regarded as a sin because it avoided the biblical curse pronounced against Eve. And every step in astronomy and geology ever taken has been opposed by bigotry and superstition. The Greeks surpassed us in artistic culture and in architecture five hundred years before Christian religion was born.
Mark Twain

Christenen zijn waarschijnlijk de allerergste dwingelanden in de geschiedenis van dit stukje aarde, maar voor je denkt dat er dus andere wel beter zullen zijn, ff nog een keer Mark Twain:

The easy confidence with which I know another man's religion is folly teaches me to suspect that my own is also

TheCFO

Citaat van: Señor Canardo Echo op 12/06/2010 om 22:32:41
Sorry, maar ik ben niet zo bekend met het werk van Hermans, afgezien van jouw quotes dan. Wat ik wel weet is dat Brabanders en Limburgers door de eeuwen heen zijn uitgekotst door hun Bovenrivierse broeders. Past het bovenstaand stukje anti-katholieke proza dan ook in die eeuwenoude trend of bedoelt wfh iets anders met zijn onvriendelijke stukje?
Hermans is een mustread, zeker voor jou.

(quote is heel bekend, en ook de rechtzaak is vast makkelijk te achterhalen voor een copycat als jij, toch maar ff; Dit is geen wfh quote, maar een quote uit de mond van een van zijn romanhoofdpersonen. Dat is volgens mij ook de reden dat hij vrijgeproken is van belediging van een volksdeel.

Als je toch aan het literatuur en rechtzaak googlen bent, tsjek ook gelijk ff het ezelproces van Reve. Zeg maar over de God van je Tante)