Benzakour in lijn met Vlaams Belang over de Berbers

Gestart door Lezer, 21/05/2010 om 16:40:19

Lezer

Hoe oud dit artikel is, hoe pijnlijk het is........ Zo'n prtij die eens veroordeeld werd door de wet, omdat het te vlaams gezind is, kopieert wat een Berber over de Berbers schrijft...

"Voor onze tegenstanders nu luidkeels “racisme” beginnen te roepen, het zijn niet onze woorden maar die van de bekende Nederlandse schrijver Mohammed Benzakour. En dus kunnen we ze zonder schroom overnemen. Benzakour ergert zich aan de voortdurende overlast van Marokkaanse jongeren die hun ‘roots’ (wortels) hebben in het Berberse Rifgebied in Noord-Marokko. “Van het Berbervolk kun je een hoop zeggen (trots, hardwerkend, ascetisch, humoristisch, poëtisch) maar één ding niet: dat het lieverdjes zijn”, schrijft Benzakour. “Berbers zijn grosso modo een tamelijk heetgebakerd, anarchistisch volkje â€" en dit zeg ik, zelf Berber van origine, met stelligheid en zonder vreeze.”"
http://www.vlaamsbelang.org/0/3550/

Je zou denken dat er geen extreem rechts die de moeite bespaart om de Berbers aan te vallen, dan komt de dappere benzaqqur. Want je moet echt stoer zijn om de Berbers op een artikel aan te vallen, zeker als je zelf Berber bent!

In feite is het zo dat Vlaams belang zijn bekendheid aan zijn Vlaamsnationalistische ideologie. Want als je zegt "vlaming eerst" dan ben je bemind door de Vlaaming, voor de Berbers is het omgekeerd! Als je de Berber aanvalt, dan be je de perfecte Berber, want je doet nu afstand van de slechten! Je krijgt ook een paar complimentjes, want men gaat ervanuit dat ieder volk trots op zich is, en het moet erg koppig en moedig zijn om het aan te vallen!
Dat is echter vals in het geval van de Berbers! Hoe meer afstand doet van de Berberse "naam" (het abstracte samenhoren), hoe meer je geprezen wordt, vooral als de joden, waar het verstandig is, meevalt, want je wordt éénmal de dappere muslim!

Ik heb soms de indruik, dat er meer berbers bezigzijn met het aanklagen van Berbernationalisme dan de Berbernationalisten zelf, howel de Berbers geen recht op taal, naam en identiteit hebben! Alles is overbodig, maar als het om Arabisch gaat, dan oeroude namen als khuza3a, kuza3bilat in ere moet blijven, zelfs een niet gesproken taal, moet als voertaal blijven voor deze analfabete Berbers die ondanks de Arabo-islamitische beschaving nog niet beschaafd is geworden.

Als samenvatting, is het verstandig om een partij te stichting met de mooie naam die impliceert dat de partij de berberse boosdoeners ten strijde gaat. Je krijgt zeker alle stemmen van de Berbers en bovenop die van veel Arabieren vooral de afstammelingen van de profeet.

CiteerNatuurlijk, zo zegt de schrijver, zijn er (veel) Berbers die “zich ook kwaad maken en die zich doodschamen voor hun rotte appels in Marokko én Nederland (België)…”
Daarin heeft hij gelijk, ik schaam me dood!

CiteerMiriyam Aouragh is als Antropoloog verbonden aan de Universiteit van Amsterdam en o.a. actief bij Samen Tegen Racisme en Stop de Oorlog.
http://www.wijblijvenhier.nl/archives/1122-Juist-meelopers-brengen-gedonder.html
Juist meelopers brengen gedonder
Wie kent haar? Ja, ze heeft geen toekomst in politiek! 0 stemmen, die van mij krijgt ze ook niet.

Chatt zie arif

Citaat van: Lezer op 21/05/2010 om 16:40:19

Daarin heeft hij gelijk, ik schaam me dood!
Wie kent haar? Ja, ze heeft geen toekomst in politiek! 0 stemmen, die van mij krijgt ze ook niet.

Benzahoer op de oude toer!

Wie houdt je tegen,een mislukt leven is een geldige reden om in aanmerking te komen voor euthanasie these days ;-)
Wie is er nou in jouw stem geïnteresseerd,ballenjong!

Botermes

#2
 Een heel oud schrijfsel van hem wordt gebruikt door het vlaams blok, nou dan.
Trouwens van dat soort mensen hebben wij toch ook veel, die constant bezig zijn elke vorm van amazighnationalisme aan te vallen met we are the world en moslims zus en zo. Maar een beetje nationalisme heb je nodig, hoor, om niet overlopen te worden door andere culturen.
Laatst zat ik nog in een vliegtuig van RAM met 80% Riffijnse imazighen als passagiers, we werden omgeroepen in het Frans, Arabisch en gebrekkig Engels....nou, dat is toch zielig of niet ?? In een meest tragische gevallen overlijdt er iemand door dat ie niet begrijpt wat er tegen hem gezegd wordt dat van cruciaal belang is.
Net als een Franse patiënt in een ziekenhuis die afhankelijk was van een bepaalde machine waarin de gebruiksaanwijzing alleen maar in het Engels was en de artsen die het Engels niet geheel machtig waren waardoor die machine niet geheel juist kon worden ingesteld  met de dood als gevolg. Zulke dingen gebeuren.
Of een ander minder kwade voorbeeld, als ik in een restaurant in Alhoceima zat dat ik dan zo'n menu kaart in het Frans en Arabisch kreeg voorgeschoteld waar ik geen wijs uit kon. Alsof een Amazigh niet bestaat en alles ingesteld is op de Arabier en Fransman. Zulke dingen vind jij mischien normaal maar ik trek me dat echt aan.

Lezer

bouthgmas,

Het is heel legitiem om voor je rechten op te komen! Ik ben persoonlijk niet dol op Riffijnen nog Berbers, maar respect voor onze identiteit, geschiedenis en cultuur heb ik wel. Want het kan niet anders. Al zijn alle culturen beter of meer aanzien zouden genieten, maak ik geen deel van die cultuur. Dus, er is eigenlijk geen keuze, zoals je zou zeggen.

@Chat, ga je ook euthanasie plegen vanwege je gefrustreerde gedrag, Manneke Pis!

Sa3ieD

Citaat van: Lezer op 22/05/2010 om 12:10:08
Het is heel legitiem om voor je rechten op te komen! Ik ben persoonlijk niet dol op Riffijnen nog Berbers, maar respect voor onze identiteit, geschiedenis en cultuur heb ik wel.

Dan ben je een racist.

Maar wat voor raars zei Miriam Aouragh? Afgezien van het feit dat ik haar een beetje doorgeslagen vond ik haar activisme voor alles en iedereen, activist for hire-achtig, zegt ze in dat stuk niks raars. Haar analyse van Benzakour is niet verkeerd, hoewel ik mij afvraag of je zo'n mislukte schrijver zoveel aandacht moet geven.

Benzakour is sowieso gewoon een pannekoek. Ik denk verder dat hij in het algemeen gewoon een hater is. Het liefst richting groepen die zichzelf niet (kunnen) verdedigen.

Botermes

Citaat van: Lezer op 22/05/2010 om 12:10:08
bouthgmas,

Het is heel legitiem om voor je rechten op te komen! Ik ben persoonlijk niet dol op Riffijnen nog Berbers, maar respect voor onze identiteit, geschiedenis en cultuur heb ik wel.
Als je zoals je het schrijft niet dol bent op Riffijnen noch Berbers, wat doen je dan op hun verzamelplaatsen ? Dan kun je toch lekker net zo goed in je eentje respect gaan hebben voor je cultuur en identiteit en dit en dat. Mimi dasen tazzid 3ad azadjif danitin ?

Lezer

Ik zei niet dat Miriyam Aouragh iets verkeerds gezegd heeft, ik wou gewoon impliceren dat ze niet boeiend is, al ben ik het eens met haar.

Ik ben zeker geen racist, want ik haat niemand (geen enkel volk, jood, boedistisch, muslim...). Niet liefhebben != haten.