Khmisa presenteert 'Le Grand Voyage'‏

Gestart door khmisa, 19/04/2010 om 09:29:17

khmisa

Als jij eerst naar onze standpunt vroeg dan kon het inderdaad tot een discussie leiden.

Wat maakt het uit, uiteindelijk kunnen we door 1 deur en dat is waar het om gaat.


Bades

Citaat van: khmisa op 27/04/2010 om 21:27:42
Als jij eerst naar onze standpunt vroeg dan kon het inderdaad tot een discussie leiden.

Wat maakt het uit, uiteindelijk kunnen we door 1 deur en dat is waar het om gaat.


Citaat van: Bades op 26/04/2010 om 17:14:02
hoho! heb wel interesse! Maar meer in de lezing over de sharia! Ik was oprecht benieuwd naar de verenigingsdoelen waaraan de lezing voldeed. Dat ongeacht van wat de insteek van de lezing zou zijn.               
Alles in de wereld moet nut hebben. Misschien gaat het wel om beginnende theologen?

Inderdaad ;)

Machmoed

Het bevorderen van de Marokkaanse normen en waarden in de samenleving;

Beste khmisa,

Waarom de nadruk op marokkaanse normen en waarden? zijn deze werkelijk anders dan de universele als niet liegen, goed zijn voor je naasten etc etc. Bovendien welke samenleving? Of bedoelde jij islamitische normen en waarden want dat is waar het grootste deel op is gebaseerd. Als jij bedoelt cultuur, dan is ook dit vaak gelinkt aan de islamitische visie (niet altijd maar vaak wel op den duur). In mijn optiek is het beter om het islamitische normen en waarden in het algemeen en Marokko in het bijzonder te noemen. Zoals je weet is het cultuur om imabthen (marbouts) te bezoeken in Marokko en volgens mij ook in Algerije maar is (eigenlijk) onislamitisch. Wat ik wil vragen is dit: welke invalshoek of aanvliegroute kies je bij het bevorderen van de marokkaanse normen en waarden en wat zijn deze normen en waarden precies?

Over die shariahlezing vond ik het een beetje paradoxaal als ik zie hoeveel het woordje maatschappij of maatschappelijk voorkomt in jullie opzet. Er is niets mis met de shariawetgeving an sich. Maar de sharia wetgeving laat geen plaats voor normen en waarden zoals die in het westen maatschappelijk worden gezien. Persoonlijk vind ik het onderwerp bij een studentenvereniging van enig niveau niet passen. Temeer ook omdat het niets wetenschappelijks of feitelijks bevat en gaat het om geloofszaken. Ik geloof niet dat het een meerwaarde kan zijn voor de student. Het zorgt hooguit voor verwarring.

Je hoeft geen geleerde te zijn om ook te weten dat de shariawetgeving strijdig is met sommige punten in Qor'aan, maar dat terzijde.