Khmisa presenteert 'Le Grand Voyage'‏

Gestart door khmisa, 19/04/2010 om 09:29:17

khmisa

Studentenvereniging Khmisa organiseert haar eerste filmavond. De film Le Grand Voyage gaat over Mustapha,
een oude Franse Marokkaan, voelt dat hij niet lang meer te leven heeft. Voor hij sterft wil hij nog een pelgrimstocht maken naar Mekka. Samen met zijn
moderne zoon begint hij aan een lange reis, waarop ze elkaar langzaam leren kennen. Een bijzondere film over een vader-zoon relatie en roadmovie ineen.

Wil jij dit niet missen, meld je dan aan via info@khmisa.nl. Doe dit wel voor 26 april!

Locatie: Hogeschool van Amsterdam (Leeuwenburg)
Datum: 29 april 2010
Entree: â,¬ 2,- (incl. hapje en drankje)

Het Bestuur


khmisa

#2
Dank voor jouw positieve bijdrage

Bades



Sa3ieD

@khmisa

Is het enkel de filmvertoning of ook nog een lezing/debat?

khmisa

#6
Het alleen de filmvertoning, dit hebben we gedaan om het programma kort en bondig te houden. In mei organiseren wij een lezing over de sjariah (de islamitische wet).

Wellicht tot dan.

Bades

Sharia? wat intressant! wat zal men willen vertellen? Ik heb wat gekopieerd uit jullie site... maar nergens vond ik een lezing over de sharia passen. Welk standpunt je ook zou kunnen hebben. vooral als ik het dikgedrukte lees verbaas ik me...



De Marokkaanse cultuur is er een eentje met een zeer rijk erfgoed. Overal ter wereld zie je de Marokkaanse invloeden terug en dat is iets waar we trots op mogen zijn.

Door de oprichting van Khmisa komen verschillende studenten bij elkaar en wordt het makkelijker om gedachten uit te wisselen over de gang van zaken in onze multiculturele samenleving. Een samenleving waar wij met trots aan (willen) participeren.

Hieronder nog even onze offici�le doelen:
Het behartigen van de algemene belangen van studenten op landelijk en plaatselijk niveau;
Het verenigen van studenten op basis van een gemeenschappelijk programma en een gemeenschappelijk doel;
Het bevorderen van de Marokkaanse normen en waarden in de samenleving;
Het bevorderen van de sociale, economische, culturele, politieke emancipatie en het tot stand brengen van een multiculturele samenleving;
Studenten, verbonden aan de vereniging, zowel in de vrije tijd als op studiegebied mogelijkheden te bieden om hun studententijd op een nuttige en gezellige wijze door te brengen;
Het bevorderen dat studenten in alle geledingen invloed kunnen uitoefenen op en meedoen in de vergaderingsprocessen in de Nederlandse samenleving;
Het bevorderen van maatschappelijk dienstbetoon en het alszodanig verlenen van diensten;
Het bevorderen van de samenwerking met andere verenigingen die hetzelfde doel nastreven;
Het verwezenlijken van geluk en vrede, in de ruimste zin hiervan door middel van openbaarheid en positieve integratie voor alle studenten, ongeacht cultuur, religie, nationaliteit en ras.

khmisa

#8
Beste Bades,

Misschien is het iets duidelijker als je eerst even vraagt wat de bedoeling is van zo’n activiteit. Op de feiten vooruit lopen is naar ons inziens niet altijd even goed. In hoeverre heb jij ooit een activiteit van Khmisa bezocht? Misschien is het een idee om eens een activiteit te bezoeken en dan pas je mening  te geven over Khmisa. Wij zijn een Marokkaanse studentenvereniging maar dit wil niet zeggen dat we niets over sjariah mogen organiseren. Het oordelen of Khmisa zich aan regels houdt is alleen aan Allah (swt) en niet aan jou. Met alle respect voor jou en jouw kennis.

Aangezien jij weet wat de sjariah is, dan willen wij je graag uitnodigen om de activiteit te presenteren. Waarom zouden wij verder moeten zoeken als wij jou hebben? Wellicht kunnen wij wat van jou leren.

Mail naar info@kmisa.nl en dan volgt er vanzelf een afspraak.

Wij zien je e-mail tegemoet.

Bades

Citaat van: khmisa op 26/04/2010 om 14:14:40
Beste Bades,

Misschien is het iets duidelijker als je eerst even vraagt wat de bedoeling is van zo’n activiteit. Op de feiten vooruit lopen is naar ons inziens niet altijd even goed. In hoeverre heb jij ooit een activiteit van Khmisa bezocht? Misschien is het een idee om eens een activiteit te bezoeken en dan pas je mening  te geven over Khmisa. Wij zijn een Marokkaanse studentenvereniging maar dit wil niet zeggen dat we niets over sjariah mogen organiseren. Het oordelen of Khmisa zich aan regels houdt is alleen aan Allah (swt) en niet aan jou. Met alle respect voor jou en jouw kennis.

Aangezien jij weet wat de sjariah is, dan willen wij je graag uitnodigen om de activiteit te presenteren. Waarom zouden wij verder moeten zoeken als wij jou hebben? Wellicht kunnen wij wat van jou leren.

Mail naar info@kmisa.nl en dan volgt er vanzelf een afspraak.

Wij zien je e-mail tegemoet.


heb nergens beweerd dat ik wat weet van de sharia. Zoek maar 1 of ander salafist die jullie activiteit kan presenteren ;)

Ik ben liever menselijk

Sa3ieD

Doe even normaal Bades. Khmisa promoot gewoon wat activiteiten van de organisatie waar hij/zij vrijwilliger is. Heb je geen interesse in de activiteiten reageer dan gewoon niet.

Bades

hoho! heb wel interesse! Maar meer in de lezing over de sharia! Ik was oprecht benieuwd naar de verenigingsdoelen waaraan de lezing voldeed. Dat ongeacht van wat de insteek van de lezing zou zijn.                Alles in de wereld moet nut hebben. Misschien gaat het wel om beginnende theologen?

Sa3ieD

Het begon veel eerder dan de sharia opmerking. Je zoekt een reden om de topic starter aan te vallen, nergens voor nodig. De organisatie of de activiteit staan niet ter discussie, die zijn gewoon gegeven. Ben je geinteresseerd dan ga je ben je niet geinteresseerd dan ga je niet. Er is niks ingewikkelds of discussiewaardigs aan.

khmisa

#13
Beste Bades,

Wij vinden het jammer dat je commentaar geeft op het programma dat nog komen gaat. Wij staan altijd open voor een mening van een ander en daar hechten wij veel waarden aan. Wij zijn een jonge vereniging en zijn altijd opzoek naar mensen waarvan wij wat kunnen leren. Terugkomend op de deskundigheid van de geleerde, is het onze zorg iemand te vinden in Nederland die de activiteit kan en wil presenteren. Wij hebben alle vertrouwen in de geleerde in Nederland en wij kunnen concluderen dat er genoeg zijn hmdl. Khmisa is net zoals iedereen die moslim is verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Wij danken jouw zorgzaamheid over onze activiteit.

Je hebt nergens gezegd dat jij de sjariah kent maar je suggereert wel dat de doelen van Khmisa in strijdt zijn met de activiteit over de sjariah. Hoe kan je iets ontkrachten als je er geen kennis van hebt zoals jezelf aangeeft? Wij vinden het knap hoe jij een verband kan leggen tussen de verenigingsdoelen en de activiteit. Wij hebben nergens aangegeven dat de aankomende activiteit conform verenigingsdoel zijn georganiseerd. Je geeft aan dat alles in de wereld nut moet hebben maar wat is het nut om ons op deze manier aan te spreken. Het had misschien wel op een beschaafdere manier gekund.

Ondanks onze start niet zo goed was begonnen, zien wij jou graag op de activiteit die mogelijk eind mei zal plaatsvinden. Je kan op deze manier kennismaken met ons en de geleerde die je aan een test kan onderwerpen.

Wij hopen niet dat je je aangevallen voelt want dat is niet onze bedoeling.

Bades

#14
Sa3ied, ik val toch niet de persoon aan? Ik plaats beschaafd vraagtekens bij een activiteit die niet naar de organisatiedoelen is zoals khmisa zegt. Zo lang t netjes gebeurt is dat best een discussie waard. Ik begon natuurlijk anders. Maar dat ging toen nog over die stomme film.

Ik ben benieuwd naar de inhoud van de programma khmisa, en ik voel me niet aangevallen hoor;)