"Ladies" van de woestijn

Gestart door Lezer, 29/03/2010 om 18:51:08

Lezer

Komt uit Tassili n'ajjer (het is misschien 5 duizend jaar oud), ze zijn nog moderner dan de neppe Timazighin :D

Botermes

Waarom nou dat laatste met die neppe Timazighin ? Heb je problemen met hoofddoekdraagsters ? Je kan dat gedoe beter achterwege want het werkt alleen maar in je nadeel.

Lezer

In tegendeel, de neppe Thimazighin zijn degenen die het westerse mentalitei imiteert :) De saharaanse "ladies" waren origneel, maar dezen zijn "fake".

Bades

Ik vind deze Timazighin idd stukken trotser overkomen dan heel veel andere Timazighin die vaak alleen maar grof gebekt zijn.

Lezer

De oude "Imazighen" (proto-Imazighen?) waren ook origineler al waren ze minder gekleed :D

Bades

Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 19:20:08
De oude "Imazighen" (proto-Imazighen?) waren ook origineler al waren ze minder gekleed :D

Draaide het om originaliteit dan? :D

Je kunt best wel grijze muis en trots zijn :P

wat bedoel je met proto Imazighen? (ga vooral hier op in)

Lezer

Daarmee bedoel ik de voovaderen van de Berbres...

Botermes

Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 19:12:24
In tegendeel, de neppe Thimazighin zijn degenen die het westerse mentalitei imiteert :) De saharaanse "ladies" waren origneel, maar dezen zijn "fake".
Ja sorry hoor, maar als jij zelf al zulke woorden gebruikt als ladies en fake dan ben je niet in de positie om anderen te verwijten van het imiteren van een westerse mentaliteit.

Hadou

Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 22:31:07
Jij neemt al barabira ibnu mazigh erg letterlijk.

Lezer

Nee, ik geloof er helemaal niet in.

arriset

Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 18:51:08
Komt uit Tassili n'ajjer (het is misschien 5 duizend jaar oud), ze zijn nog moderner dan de neppe Timazighin :D
Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 19:12:24
Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 19:20:08
jij was op de goede weg, maar afschuw uw ondeugd is teruggekomen!

Citaat van: Lezer op 29/03/2010 om 22:31:07

gedaan een inspanning het is niet moeilijk, er zijn vier woorden om te leren :
amzigh / imazighen
tamazight/timazighin ;-)

Lezer

Het ligt aan het feit dat ik er niet van overtuigd dat Berber een negatieve naam is. Men beweerde dat hij van het griekse woord "Barbarus" afstamt, maar daar geloof ik zelf niet in. Ik geloof ook niet in de betekenis van Amazigh als vrij en nobel. Berbers lijkt niet meer op het arabische woord "barabira" of "barbar". Het woord "barabira" heeft een zeer negatieve betekenis in arabisch, want het is overgenomen van de westerse talen als "barbaren" vandaar dat ik "amazigh" gebruik in arabisch, terwijl ik er geen moeite mee heb om het woord "berber" te gebruiken.

Open een ander topic, en bewijs me bewijzen dat het een negatief woord heeft, en dan gebruik ik het niet meer.

arriset

"berber" is een endogeen woord en "amazigh" is een exogeen woord ?

ma udji ca mlih' ?

het is een Amazigh forum, het bijna geheel van de leden en een deelnemer zijn Amazigh dus wij zijn in familie, alsdan men moet de aanduidingen van onze voorvaders gebruiken, waarom een buitenlandse aanduiding gebruiken?

PS: arrêtes de faire ton têtu!

Temsamaniaa