dutch and amazigh?

Gestart door Ghezaltar, 27/03/2010 om 20:12:55

Ghezaltar

Ik ben op zoek naar overeenkomsten tussen de Nederlandse en amazigh? Iemand die weet amazigh en Dutsch goed kan helpen ...
Ik merkte dat er een belangrijke overeenkomst tussen de Duitse taal en Amazigh, soms in uitspraak, gramatical regels, sommige woorden ... etc
Dus ik vraag me af waarom dit belangrijk te Amazigh site is in het Nederlands ...

Sa3ieD

It's better if you ask your questions in English or French. There are people here that are capable of discussing in both languages. A machine translation to Dutch is not good.

Mara teghsed, siwer s Taglinjesht nigh s Tafransist.

Ghezaltar

Citaat van: Sa3ieD op 27/03/2010 om 21:34:05
It's better if you ask your questions in English or French. There are people here that are capable of discussing in both languages. A machine translation to Dutch is not good.

Mara teghsed, siwer s Taglinjesht nigh s Tafransist.

Thank you !
I knew that it won't bee clear ! But i would keep a certain respect for this forum, whatever i think that subject should be put in the Lettere or Cultur section...

Chatt zie arif

Citaat van: Ghezaltar op 27/03/2010 om 20:12:55
Ik ben op zoek naar overeenkomsten tussen de Nederlandse en amazigh? Iemand die weet amazigh en Dutsch goed kan helpen ...
Ik merkte dat er een belangrijke overeenkomst tussen de Duitse taal en Amazigh, soms in uitspraak, gramatical regels, sommige woorden ... etc
Dus ik vraag me af waarom dit belangrijk te Amazigh site is in het Nederlands ...

Ich glaube das sie Dutch gleichsetzen mit Deutch,das sind aber zwei verschiedene sprachen.  (German/Deutch und Dutch/Nederlands.)

You are mixing up two different languages,Deutch is the German language and Dutch is spoken in Nederland.

What are the above mentioned similarities between Dhmazight and German or Nederlands?

Lezer

There is no link between Amazigh and dutch. It is a alienation:
The Vandal Origin of the Berbers:
http://bafsudralam.blogspot.com/2009/12/vandal-origin-of-berbers.html

arriset

S taglinzit tahollandit ttqaran "dutch", talimaynt ttqaran "german"!

ik heb zekere correlatie opgemerkt tussen het Nederlands en het Tamazight.

voorbeeld, in Nederlanders zekere de namen hebben een meervoud met een suffix in "- en/-n/-ien..." (boek <> boeken), zoals in het Tamazight (abrid <> ibriden = road).

ander voorbeeld, de bijvoeglijke bijzin "wie",  in het Tamazight "wi"

Rdam

haha ik moest wel lache om het voorbeel die je gaf over abrid/ibriden, thamazight kent geen europese letters of arabische letters, dus in welke opzicht is jou theorie gebaseerd?

ik denk dat we eff het onderwerp serieus moeten nemen.
ik ben eerlijk zeggen niet op de hoogteo f er een raakvlaktes tussen hollanders en imazigen.
mensen die meer hierover weten graag melden:)

arriset

haha thamazight kent buitenaards letters