Was er een oercontact tussen Berbers en Grieken??

Gestart door Lezer, 14/03/2010 om 21:07:44

Señor Canardo

Citaat van: Amazigh/rebel op 16/03/2010 om 23:06:27
Als grieken geen ras zijn wat zijn het dan wel aangezien jij alles zo goed weet? Alexander was wel een griek de dynastie van philip heet argaeden en dit woord stamt af van de stad argos waar ze vandaan kwamen en dit lach in het centrum van griekenland en was puur elleens.

En om het af te maken....>

Alexander de Grote was van een Macedonische stam die de Hellennistische = Grieks/Egyptisch/Oosterse identiteit heeft aangenomen. Feitelijk was hij dus geeneens exclusief een Griek noch raciaal gezien, noch cultureel gezien.

Amazigh/rebel

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 16/03/2010 om 23:19:06

Het lukt over het algemeen weinig mensen om me aan het lachen te krijgen,maar het is jou gelukt! Billy the Kid,ik dank je uit de grond van m'n hart.

Wuahahahaha...even adempauze...wuhahahahahaha

Lach maar door maar laat het serieuze werk alsjeblieft aan andere over en wie is billy the kid

Amazigh/rebel

quote author=incognito link=topic=13987.msg264510#msg264510 date=1268778298]
En om het af te maken....>

Alexander de Grote was van een Macedonische stam die de Hellennistische = Grieks/Egyptisch/Oosterse identiteit heeft aangenomen. Feitelijk was hij dus geeneens exclusief een Griek noch raciaal gezien, noch cultureel gezien.
[/quote]
Ik zie geen concrete feiten dat alexander de grote geen griek was. De dynastie heten argaiden en dit komt van argos en dat was een puur helleense stad waarom zouden niet grieken zich naar deze plek vernoemen? Vergelijk het maar met de dynastie idrisiden het waren niet imazighen die over bepaalde imazighen regeerden. Nou dat was ook zo met filip de vader van alexander. En griek die over een niet griekse bevolking regeerde.

Machmoed

Wie is thul qarnain (de twee hoornige)? is dit Alexander de grote? of iemand anders? Weet iemand hier meer over?

matou

dit heb ik gevonden

Dhoel Qarnain was zeer waarschijnlijk een koning die met rechtvaardigheid heerste, waardoor Allah subhanahoe wa ta3ala hem prees in de Qur'an. Volgens al Azraqi omarmde Dhoel Qarnain de islam dankzij Ibrahim (vrede zij met hem). Over zijn naam Dhoel Al Qarnain wordt flink gespeculeerd/ Er worden verschillende verklaringen gegeven. Sommige geleerden zeggen dat hij iets op zijn hoofd had, wat leek op twee hoorns. "Wahb ibn Moenabih zei: "Hij had twee koperen hoorns op zijn hoofd". (zeer zwakke interpretatie.). Geleerden van Mensen van het Boek (joden en christenen) zeggen hierover dat doordat hij koning van zowel het Perzische als Romeinse Rijk was dit zijn naam verklaart. Verder wordt er gezegd dat hij de eerste stralen van de rijzende zon bereikte in het Oosten en die in het Westen en dat hij heerste over alles wat daartussen lag (Az Zahieri). Volgens Ibn Kathir is dit de de meest waarschijnlijke mening.

Hasan al basri zegt hierover dat Dhoel Al Qarnain twee vlechten had die hij opvouwde en hierom zijn naam kreeg. Als laatste wordt door Ishaaq ibn Shoeaib gezegd Eens nodigde Dhoel Qarnain een tirannieke koning uit ui tot de weg van Allah. De konnig sloeg hem op het hoofd en brak één van zijn hoorns. Daarop nodigde hij hem opnieuw uit en gebeurde hetzelfde: dit zou dan een verklaring zijn.

bron  :
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=21293

Machmoed

Ik bedoelde eigenlijk wie hij historisch was. De verhalen gaan dat het wellicht Alexander de Grote was. Ik geloof dit niet omdat Alexander de Grote een homosexueel was. dus kan de koran daar niet over verhalen...lijkt mij. Maar in de koran staat: en zij zullen u vragen over thoel qarnain.....deze zij zijn joden. Wanneer je tyhora, Tenech, Talmoed bekijkt/bestudeerd dan is duidelijk dat deze thoelqarnain eerder Cirrus de grote dan Alexander de Grote is. Dat hele onzin over islam kun je beter achterwege laten...dit zijn islamitische leugentjes. Thoel qarnain was geen moslim...islam bestond toen niet in die zin. De vraag is alleen hoezo bereikte hij een plaats waar Allah de plaats niet had beschermd tegen het opgaande zon. Dit zijn toch onzin verhalen of zie ik dat verkeerd. Ik geloof ook niet dat het een profeet was. Iedreen die vroeger van enige betekenis had als het ging om veroveren dachten ze dat het wel God was die deze mensen leidt of dat het wel goede mensen moeten zijn. Dit is natuurlijk onzin, maar dat hoeft geen betoog.

Eigenlijk weet niemand wie deze Thoel qarnain is en dat is ook iets raars, maar tegelijkertijd is het totaal irrelevant.
Hartelijk dank voor je uitleg Matou....ik ben nu veelzijdiger.

Amazigh/rebel

waar slaat deze  hele onzin uitleg op. Alexander the grote was dhul al qarnayn niet de rede dat sommige dit denken is omdat alexander een helm had met twee hoorns maar er waren vast meer. En islam betond toen niet? Islam werd door elke profeet steeds groter islam van toen was niet net als die van nu met hadith enzo. En waarom zou hij cyrus de grote zijn in de bijbel staan allerlei leuke leugentjes die zo makkelijk de herkennen zijn omdat het door mensen gemaakt is de qoran is iets van god en kan daarom niet worden geklemd. Nogmaals speciaal voor jou machmoed hij werd beschermd door god omdat hij rechtvaardig was en omdat  hij  iedereen tot het pad van allahwilde brengen.

Machmoed

Hoezo nou weer onzin uitleg. Ik zeg toch dat er in de koran staat: en zij zullen u bevragen over thoel qarnain. In de joodse geschriften is ene cirrus bekend. Deze was inderdaad een koning, liet iedereen geloven wat ze geloofden en bracht vrede etc. maar inderdaad het is een theorie.

Maar over de islamitische bronnen hadieth komt volgende voor:

In deel 3, pagina 73, Al Suyuti,

Hamida, de dochter van Abi Yunis, zei: 'Toen mijn vader was tachtig jaar oud, las hij in de kopie van A'isha" God en Zijn engelen zegenen (letterlijk bidden voor) de profeet Oh, gij die gelooft, hem zegenen en degenen die bidden in de eerste rijen. "Toen zei ze:" Dat is voor 'Uthman veranderde de Koran exemplaren. "

'Umar ibn al-Khattab: "Laat niemand van u zeggen dat hij de hele Koran heeft verworven voor hoe weet hij dat het allemaal? Een groot deel van de Koran is verloren, dus laat hem zeggen:' Ik hebben verworven daarvan wat beschikbaar is '

Umar zei" Abdul-Rahman Ibn 'schelm,' Heb je niet vinden onder de verzen die we ontvingen een zegt: "Streef ernaar streefde als je bij het eerste?" Wij vinden het niet (meer). " 'Abdul-Rahman Ibn 'Oaf told him, 'This verse has been removed among those others which were removed from the Qur'an."' [13] "Abdul-Rahman Ibn 'schelm vertelde hem:" Dit vers is verwijderd onder die andere, die werden verwijderd uit de Koran. "'

A'isha: "Tijdens de tijd van de profeet, het hoofdstuk van de partijen gebruikt worden tweehonderd verzen gelezen. Wanneer Uthman bewerkten de exemplaren van de Koran, alleen de huidige (verzen) werden geregistreerd"  dat is dus 1/3 ongeveer.

Mohammed (pbuh)zei:
"'Gabriel maakte mij gelezen (een dialect), geraadpleegd ik weer met hem en bleef vragen om meer (dialectisch lezing) en bleef hij aan toe te voegen totdat ik klaar was met zeven lezingen "(zie Boechari, deel 6, pagina 227, en "The Itqan", deel 1, blz. 131).

Kun je mij uitleggen wat het laatste inhoudt?

Machmoed

Trouwens laat maar, ik ben er achter gekomen dat dit niet de plek voor is. Sorry!

Amazigh/rebel

Citaat van: Machmoed op 19/03/2010 om 16:12:39
Hoezo nou weer onzin uitleg. Ik zeg toch dat er in de koran staat: en zij zullen u bevragen over thoel qarnain. In de joodse geschriften is ene cirrus bekend. Deze was inderdaad een koning, liet iedereen geloven wat ze geloofden en bracht vrede etc. maar inderdaad het is een theorie.

Maar over de islamitische bronnen hadieth komt volgende voor:

In deel 3, pagina 73, Al Suyuti,

Hamida, de dochter van Abi Yunis, zei: 'Toen mijn vader was tachtig jaar oud, las hij in de kopie van A'isha" God en Zijn engelen zegenen (letterlijk bidden voor) de profeet Oh, gij die gelooft, hem zegenen en degenen die bidden in de eerste rijen. "Toen zei ze:" Dat is voor 'Uthman veranderde de Koran exemplaren. "

'Umar ibn al-Khattab: "Laat niemand van u zeggen dat hij de hele Koran heeft verworven voor hoe weet hij dat het allemaal? Een groot deel van de Koran is verloren, dus laat hem zeggen:' Ik hebben verworven daarvan wat beschikbaar is '

Umar zei" Abdul-Rahman Ibn 'schelm,' Heb je niet vinden onder de verzen die we ontvingen een zegt: "Streef ernaar streefde als je bij het eerste?" Wij vinden het niet (meer). " 'Abdul-Rahman Ibn 'Oaf told him, 'This verse has been removed among those others which were removed from the Qur'an."' [13] "Abdul-Rahman Ibn 'schelm vertelde hem:" Dit vers is verwijderd onder die andere, die werden verwijderd uit de Koran. "'

A'isha: "Tijdens de tijd van de profeet, het hoofdstuk van de partijen gebruikt worden tweehonderd verzen gelezen. Wanneer Uthman bewerkten de exemplaren van de Koran, alleen de huidige (verzen) werden geregistreerd"  dat is dus 1/3 ongeveer.

Mohammed (pbuh)zei:
"'Gabriel maakte mij gelezen (een dialect), geraadpleegd ik weer met hem en bleef vragen om meer (dialectisch lezing) en bleef hij aan toe te voegen totdat ik klaar was met zeven lezingen "(zie Boechari, deel 6, pagina 227, en "The Itqan", deel 1, blz. 131).

Kun je mij uitleggen wat het laatste inhoudt?

Wat heeft dat met de vergelijking dhul alqarnain en alexander de grote

Machmoed

Oh niets maar het was een reactie op twee vragen. Ik hou op over religie want het ligt gevoelig en is begrijpelijk.

Hadou

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 10:09:01
Wie is thul qarnain (de twee hoornige)? is dit Alexander de grote? of iemand anders? Weet iemand hier meer over?
Dhul Qarnayn was een profeet die ook Al akhdar genoemd werd. ( de groene).
Hij heeft Gog en Magog ingedamt. Hij bouwde een dam van koper en tin en ijzer en allerlei materialen.
Deze profeet leefde heel lang en leeft nog steeds. Hij bestrijdt het kwaad.
Er is nog meer over hem te vertellen.
Ik kom later op terug.
Gog en Magoog zijn in Armenie ingedamt .

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=505