Riffi-Sahraoui connexion

Gestart door Señor Canardo, 10/03/2010 om 12:15:36

Señor Canardo

#45
Maar voor degenen die met mij willen discussieren op een wat hogere niveau dan het usual internetspam waar Mister1979 Mister Makhzen mee aan komt zetten, die verwacht ik op zijn minst dat degene ook zijn huiswerk heeft gedaan. En zich naast de spam wat welig tiert op het internet ook verdiept in het primaire bronmateriaal over Polisario. En om mensen een beetje op de goede weg te helpen bij deze wat artikelen uit de jaren 70 en 80.... de tijd voordat het Marokkaanse en Algerijnse propagandamachine goed op gang was gekomen...>


- http://www.scribd.com/doc/28221647/Western-Saharan-Deadlock-Yahia-H-Zoubir
- http://www.scribd.com/doc/28221619/The-Struggle-for-Western-Sahara-Tami-Hultman
- http://www.scribd.com/doc/28221634/The-Western-Sahara-File-Tony-Hodges
- http://www.scribd.com/doc/28221614/France-Attacks-Polisario-Nigel-Disney
- http://www.scribd.com/doc/28221626/The-Western-Sahara-Conflict-Regional-and-International-Dimensions-Yahia-H-Zoubir
- http://www.scribd.com/doc/28221616/Spanish-Sahara-Decolonized-but-is-It-Liberated-Man-Chester-Guardian-Weekly-Le-Monde-New-York-Times
- http://www.scribd.com/doc/28221660/With-the-POLISARIO-Front-of-Sahara-Jim-Paul-Susanne-Paul-Mohamed-Salem-Ould-Salek-Hadssan-Ali-Tami-Hultman


Ps. Bovenstaande artikelen zijn naar mijn mening stuk voor stuk informatiever en objectiever dan je dagelijkse portie MAP of Reuterspropaganda die je voor je kiezen krijgt dankzij sommige hersenloze mensen hier....

matou

hersenloos....hoger niveau.....  wat een pretenties heb jij zeg

Señor Canardo

#47
Citaat van: matou op 12/03/2010 om 08:30:33
hersenloos....hoger niveau.....  wat een pretenties heb jij zeg

Ik durf tenminste de mening van Ali Lmarabt aan te kaarten... En wat heb jij dan te vertellen over het artikel geschreven door Ali Lmrabat?
Of ben jij ook net als die anderen hier die alleen maar wat loze kreten kunnen roepen, maar niet inhoudelijk willen reageren?


Ps. Ik wacht ook nog steeds op jouw reactie in mijn andere discussie of ben je die ook toevallig vergeten, mattie?

matou

niemand hier krijgt de kans om "inhoudelijk" te reageren op jouw blabla want incogniet weet het altijd beter .. .dus not , jouw zg dialogen vervallen altijd weer in monologen, gevolgd door jouw heftige geprobeerde copy/paste weerleggingen , je bent écht erg
het valt me op dat je alles en iedereen afbreekt hier

Señor Canardo

#49
Citaat van: matou op 12/03/2010 om 08:40:55
niemand hier krijgt de kans om "inhoudelijk" te reageren op jouw blabla want incogniet weet het altijd beter .. .dus not , jouw zg dialogen vervallen altijd weer in monologen, gevolgd door jouw heftige geprobeerde copy/paste weerleggingen , je bent écht erg

Ten eerste ik vraag toch naar je mening over het artikel van Ali Lmrabat of niet soms?

En ten tweede ben ik best bereid om mijn toon te matigen, maar dan dienen de hersenlozen zoals Tamurtino=Amazigh/rebel, Hadou, Mr.1979 en uzop ook hun toon te matigen... maar dat zie ik ze niet doen, dus blijf ik mijn hinderlijke vragen voorlopig op deze mensen afvuren aangezien zij ook niet bereid zijn om het vraagstuk van de Westelijke Sahara op een volwassen manier te bespreken met mij.


Citaat van: matou op 12/03/2010 om 08:40:55
het valt me op dat je alles en iedereen afbreekt hier

Om iets constructiefs op te bouwen dient men eerst de oude verotte fundamenten af te breken...;)


Ps. En hetzelfde geldt ook voor mijn anti-zionistische topics....

TheCFO

matig je toon vooral niet, je arrogantie der onnozelheid is het beste medicijn tegen de nonsens die je uitkraamt.

Je sahara gedoe is een mooi voorbeeld. Niets daarvan wetend lag mijn sympathie in eerste instantie bij hen die onafhankelijkheid willen. Ik ben namelijk bijna altijd anti-staat. Maar je tegensprekers geven lekkere argumenten, en jij staat volledig met lege handen. Verder dan Mr makhzen roepen kom je niet.
Voor de neutrale toeschouwer is deze disc dan ook allang gelopen. Arabiertje spelen doe je maar in SA of zelfs maar Algerije.

Een grote mond zonder verdere kennis, is een van de meest lachwekkende discussie methodes aanwezig. Jij bewijst dat keer op keer.

Weet je al wat seculier  is?

Señor Canardo

Als zelfs mijn oude aartsvijand van stal wordt gehaald om mij van tegengas te voorzien. Weet ik  in ieder geval dat ik op de goede weg ben... Maar goed als ook jij je wilt mengen in deze discussie, zou ik graag het volgende van je willen weten:

Wat vindt onze TheCFO van onderstaande artikel en met name van de rood gemaakte citaten?....>




Official recounted Moroccan war crimes in Western Sahara

Moroccan official recounts war crimes in Western Sahara: Ould Rachid reveals violations committed by Army Officers against Sahrawi civilians “There are several persons [...], that is three or four army officers who committed what could be called war crimes against prisoners outside off the battlefield” and “many civilians who were thrown into the desert from helicopters or buried alive,” simply because they were Sahrawis.

The one breaking the taboo confirming that several Moroccan officers have committed serious war crimes in Western Sahara is not a known leader of the Polisario Front nor a Sahrawi pro-independence militant. The one who accuses high officers of the Royal Moroccan Army is Khalihenna Ould Rachid, the current president of CORCAS (the Royal Consultative Council for Saharan Affairs).

Ould Rachid is a famous pro-Moroccan Sahrawi who has many times been minister in the governments of [Moroccan] King Hassan II and has been one of the negotiators in the recent discussions with Polisario in Manhasset in the USA.

Ould Rachid did not make these declarations publicly but behind closed doors, during meetings of the Instance of Equity and Reconciliation (IER), an organization created by [Moroccan] King Mohammed VI to clarify the grave human rights violations perpetrated during the reign of Hassan II [1961-1999].

His testimony, recorded and transcribed in 2005, was not to be made public, but the Casablanca -based newspaper Al-Jarida Al-Oula has decided to publish them in their entirety, and announcing at the same time that it possesses other recordings in the same vein from high level Moroccan figures who testified in front of the same body.

Following these serious accusations, which concern a delicate subject in Morocco (the Western Sahara conflict) not normally discussed by the regime, the President of the [Moroccan] Consultative Council of Human Rights, an official body, was dispatched to block Al-Jarida Al-Oula from publishing these documents, not to refute them.

In effect, the publication of these documents in Morocco comes at a bad time. Since March 2007, Spain’s highest judicial body has asked judge Baltasar Garzón to inquire into accusations of “international crimes” committed by “32 Moroccan leaders and officers” in Western Sahara since 1975.

These accusations are the subject of a complaint deposited on 14 September 2006 before the highest Spanish court by several Spanish human rights associations, who estimate that 542 Western Saharans have disappeared since 1975.

Garzón has decided to ask Moroccan judicial authorities if these events have been investigated or if there are penal procedures under-way against the accused persons. But for the moment he has not received anything.

In Rabat, it is feared that many of the persons mentioned in the Spanish complaint, including many still occupying positions in the Moroccan army, have been named by Ould Rachid. For his part, Ali Anouzla, the Director of Al-Jarida Al-Oula, has announced that his newspaper will continue to publish the transcripts.

17 Juni 2008

Ali Lmrabat; el Mundo

http://asvdh.net/english/?p=451


Ps. Seculier is een ander woord voor wereldlijk...

TheCFO

zoals gezegd, voor een neutrale toeschouwer is je disc al verloren, dus ik ga me ook niet mengen in je achterhoedegevecht.

Jij hebt niet duidelijk kunnen maken dat er ook maar iets rechtvaardigs in hun streven zelf zit, en je komt niet verder dan 'vijand van mijn vijand'denken. Nogmaals, ik deelde jouw standpunt toen je hierover begon.

Maar de info van anderen in deze disc, heeft mij het licht doen zien. Niemand met een warm hart voor een betere situatie in Marokko en tevens meer dan een hersencel zal nog kunnen denken dat jouw standpunt daaraan bijdraagt.

Señor Canardo

#53
Citaat van: TheCFO op 12/03/2010 om 09:52:39
zoals gezegd, voor een neutrale toeschouwer is je disc al verloren, dus ik ga me ook niet mengen in je achterhoedegevecht.

Jij hebt niet duidelijk kunnen maken dat er ook maar iets rechtvaardigs in hun streven zelf zit, en je komt niet verder dan 'vijand van mijn vijand'denken. Nogmaals, ik deelde jouw standpunt toen je hierover begon.

Maar de info van anderen in deze disc, heeft mij het licht doen zien. Niemand met een warm hart voor een betere situatie in Marokko en tevens meer dan een hersencel zal nog kunnen denken dat jouw standpunt daaraan bijdraagt.

Als je mijn vraag niet durft of kan beantwoorden... kun je het ook gewoon zeggen hoor...:)


Ps. Omdat anderen te laf zijn om in te gaan op het bovenstaande artikel die met de roodgemaakte citaten meer dan genoeg belastende argumenten vormt om de strijd van de Isahraouien te rechtvaardigen al is het maar op het gebied van mensenrechten en dan noemen ze mij "pretentieus".... Ik zou zeggen reageer maar eerst op het inhoudelijke voordat je weer hoog van de toren begint te blazen CFO'tje....

TheCFO

echt wel, het antwoord is heel simpel:
Zolang jij en je saharavriendjes niet met volwassen argumenten komen, vinden normale mensen dat voor arabiertje spelen de Marokkaanse woestijn niet de meest geschikte plek is. Ondanks dat de makhzen ook niet braaf zijn.

Señor Canardo

#55
Citaat van: TheCFO op 12/03/2010 om 10:03:29
echt wel, het antwoord is heel simpel:
Zolang jij en je saharavriendjes niet met volwassen argumenten komen, vinden normale mensen dat voor arabiertje spelen de Marokkaanse woestijn niet de meest geschikte plek is. Ondanks dat de makhzen ook niet braaf zijn.

Arabofonen zitten ook in het Noorden van Marokko (Jbella / Ghomara), maar voor hen is dat wel een geschikte plek om Arabiertje te spelen volgens jou?


Ps. Jouw respons riekt naar arithmétique hollandaise....

MBTiza

Citaat van: incognito op 12/03/2010 om 10:07:51
Arabofonen zitten ook in het Noorden van Marokko (Jbella / Ghomara), maar voor hen is dat wel een geschikte plek om Arabiertje te spelen volgens jou?


Ps. Jouw respons riekt naar arithmétique hollandaise....

Alleen willen zij geen eigen staat itt de Isahrawiyen. Ghomara zijn overigens gewoon Imazighen, spreken helaas allemaal het Darija op een stam na.

Señor Canardo

#57
Citaat van: ElGalloNegro op 12/03/2010 om 11:15:39
Alleen willen zij geen eigen staat itt de Isahrawiyen. Ghomara zijn overigens gewoon Imazighen, spreken helaas allemaal het Darija op een stam na.

Wat ik wil duidelijk maken a Zwarte Haan is dat de Sahara conflict ook geen raciale conflict is maar puur een politiek conflict, wat opgelost moet worden via de politieke instellingen en niet met domme rassenhaat of met hersenloze Arabofobie...


Ps. Hebben Isahraouien ook niet zij aan zij gevochten met de Amazigh haraka van Abdelkrim el Khattabi om Marokko te ontdoen van haar koloniale overheersers?

Pps. Dan kan ik ook zeggen Isharaouien zijn overigens ook gewoon Imazighen die helaas allemaal het Hassaniya spreken.

MBTiza

Citaat van: incognito op 12/03/2010 om 11:27:54

Ps. Hebben Isahraouien ook niet zij aan zij gevochten met de Amazigh haraka van Abdelkrim el Khattabi om Marokko te ontdoen van haar koloniale overheersers?

Pps. Dan kan ik ook zeggen Isharaouien zijn overigens ook gewoon Imazighen die helaas allemaal het Hassaniya spreken.

Nee, niet dat ik weet...ik weet wel dat vele zuiderlingen tegen Abdkrim hebben gevochten.

Imazighen die een Arabische republiek willen oprichten op basis van hun Arabische roots?!?

Señor Canardo

#59
Citaat van: ElGalloNegro op 12/03/2010 om 12:10:55
Nee, niet dat ik weet...ik weet wel dat vele zuiderlingen tegen Abdkrim hebben gevochten.

Dan adviseer ik jou om een keer wat informatie op te zoeken over Ben Hammou of Mohamad Mustafa Ould Sheikh Mohamad Fadel of Saharaanse Bevrijdingsleger= aangestuurd door dezelfde commandanten van Abdelkrim el Khattabi van het Noordelijke Bevrijdingsleger (ALN).


Citaat van: ElGalloNegro op 12/03/2010 om 12:10:55
Imazighen die een Arabische republiek willen oprichten op basis van hun Arabische roots?!?

Verarabiseerde Imazighen die weliswaar een Arabofone Republiek willen oprichten maar wel eentje op basis van hun Sahraoui roots (= mengelmoes van Senhaja/Zenata/Maqil roots) en niet op basis van Arabische roots. Of klinkt dat iets te vergezocht in jouw oren?