Gaat Marcouch wethouder worden?

Gestart door Sa3ieD, 05/03/2010 om 14:08:07

Sa3ieD

Marcouch heeft een kleine 12.000 voorkeursstemmen gekregen in Amsterdam. Denken jullie dat ze Marcouch wethouder gaan maken? Of anders gesteld, vinden jullie dat ze Marcouch wethouder moeten maken en waar zouden ze hem wethouder van moeten maken?

Ik twijfel tussen een wethouderschap:
1. Homo emancipatie
2. Homo participatie
3. Homo penetratie (ownee dat is alleen in het weekend)

Nee maar zonder dollen. Wat denken jullie?

Amando

Ze zullen hem wel op sociale zaken zetten. Wat ik me wel afvraag... hoe komt hij aan zoveel stemmen?

Sa3ieD

Op de stedelijke lijsten staan vrijwel geen Marokkanen. De Marokkanen die op de PvdA stemmen stemmen waarschijnlijk gewoon op een Marokkaan. In dit geval zijn ze beide in de raad gekomen met voorkeursstemmen. Ik denk ook dat er ook heel wat Nederlanders zijn die gewoon op Marcouch hebben gestemd.

Amando

Ik heb meer het idee dat hij zijn stemmen te danken heeft aan autochtonen, maar kan het mis hebben. Die man staat nou niet echt bekend als voorvechter van de vrijheid van de individuele marokkaan in amsterdam.

Hij vertegenwoordigt geen marokkaan, maar doet alsof hij dat wel is.


Sa3ieD

#4
Tja dat is bij vrijwel alle Nederlandse politieke partijen. Ze moeten er voor "iedereen" zijn. Het probleem met Nederland is echter dat allochtonen, specifiek moslims en nog specifieker Marokkanen, niet bij "iedereen" horen. Marokkanen / Moslims zijn gewoonweg de "ander" en vallen politiek gezien dus buiten te boot. Marcouch is dan ook zo typisch omdat hij telkens de nadruk legt op de Marokkaan als de ander. Je zou kunnen stellen dat hij nog altijd bij de politie werkt, in dit geval als rechercheur die continue op zoek is naar bewijzen om aan de jury te laten zien om zo te bevestigen dat de Marokkaan inderaad "de ander" is en buiten "de samenleving" valt. Want wij zijn allemaal anti-homo's en "de samenleving" is dat niet. 1+1=ivbo clienten in de politiek.

Een interessant boek over de positie van de allochtoon / moslim, maar misschien belangrijker de hele discours rondom allochtonen / moslims binnen ALLE lagen en instituties van Nederland is het boek van Willem Schinkel. Hij heeft er meerdere maar voor de mensen die geen zin hebben om een boek van 600 pagina's te lezen is er ook een net zo sterke versie van 160 paginas. Het boek heet "De gedroomde samenleving" en kost ongeveer 18 euro. Het is verkrijgbaar bij de grotere boekhandel. Voor de mensen zonder boekhandel in de buurt hieronder de bol.com link:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-gedroomde-samenleving/1001004006182267/index.html

Meer informatie over Schinkel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Schinkel

Sa3ieD

#5
Wel grappig trouwens. Op die "nieuwe" Amazigh zender van de Marokkaanse staatstelevisie waren ze tijdens de verkiezingen ook in Amsterdam. Ze interviewden lijsttrekker Baadoud (hij had Marcouch verdreven) van de PvdA in nieuw-west en Fatima Ellatik van de PvdA. Baadoud in het Tarifit en Ellatik in het Tashelhiet. Niet dat ze iets boeiends zeiden maar was wel grappig om te horen.

Amando

Ze weten best wat er hier speelt. Ik denk dat we van 'al watan' niet zoveel hoeven te verwachten.