Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

buɛluz

#120
Error 404 - Not found

Sa3ieD

Citaat van: Señor Canardo Echo op 11/06/2010 om 20:23:14
Hoe bedoel je het doel?

Sommige Marokkanen zijn gewoon blijkbaar aangeslagen vanwege de rechtse verkiezingsuitslag en Azarkan probeert die gevoelens te verwoorden in een persverklaring.

Met doel bedoel ik zoals het er staat, wat is het doel. Waarom een persverklaring uitbrengen dat Marokkanen aangeslagen zijn? Wordt ons welzijn dan bepaalt door het stemgedrag van Henk en Ingrid? En zijn wij bang voor Henk en Ingrid? De toon van het bericht is dat Marokkanen eigenlijk maar zielig en bang zijn. Als er iets is wat je absoluut niet moet doen is het jezelf als zwakke partij neerzetten. Gedraag je je als een gast dan zul je het ook altijd blijven.

Citeer
En tegelijkertijd dient men ook het beeld te nuanceren dat Nederland niet alleen maar bestaat uit 1,5 miljoen trotse racisten.

Racisme mag je nooit maar dan ook nooit nuanceren. Nuanceren is doen alsof je neus bloed en hopen dat het overwaait. 1.5 miljoen racisten kun je niet goedpraten en al helemaal niet na het horen van interviews met pvv stemmers.

CiteerWelke woordvoerder (Azarkan en el Boujoufi?) van bovenstaande Marokkaanse organisaties (resp. SMN en UMMON) vind jij laat het welzijn van de Marokkaanse achterban afhangen van rechts Nederland en welke woordvoerder doet juist een beroep op de zelf-emancipatie van de Marokkanen?

Ze zijn beide pannekoeken door zo'n typische gastarbeider reactie te geven.

TheCFO

#122
Citaat van: Sa3ieD op 11/06/2010 om 15:34:15
Ik was het weliswaar niet eens met wat hij zei, mn vanwege een misplaatst Arabisch nationalisme, maar als "vorm van stem / protest" vond ik hem wel een verrijking voor Nederland.
Hoewel ik wel begrijp wat hier staat, haat ik dergelijk redenaties in het politieke speelveld. En hoewel zowel Wilders als Jaja natuurlijk ongewapend de strijd aangaan, moet de hippie in mij met dit soort groepsbelangargumenten altijd denken aan good old Boudewijn de Groot (of eigenlijk Donovan)


Hij is klein van stuk en hij is groot en fors
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien
Als soldaat is hij al eeuwen oud

Hij is een muzelman, een hindoe, een atheist, een jood
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
En toch weet hij heel goed: doden is verkeerd

Hij vecht voor Groot-Brittanie en voor Amerika
Hij vecht voor Portugal en Pakistan
En hij vecht ook voor de Russen, en hij denkt terwijl hij vecht
Dat hij zo een eind aan oorlog maken kan

En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie
Hij zegt: 't is voor de vrede van elk land
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
En toch ziet hij nooit het teken aan de wand

Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans
Zonder hem had Caesar slechts alleen gestaan
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
En door hem zal al dat moorden verder gaan

Hij 's de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld
Zijn orders komen heus niet van zo ver
Hij krijgt ze hiervandaan, van jou en mij
Zijn leiders dat zijn wij
Zo maken we geen eind aan 't oorlogsleed


http://www.youtube.com/watch?v=A_rF522TPvs

Massinissa

Wat betekend PVV?

Partij van verraad. iedereen heeft het hier over in Utrecht. Zelf sommige PVV'ers. Maar inderdaad blijft 1.5 ml racisten die wij dagelijks zien en misschien elkaar groeten!!!

buɛluz

#124
Error 404 - Not found

Massinissa

Natuurlijk niet. Er zijn uiteraard andere die niet zo denken.
weten jullie wat VVD betekend?

Vrijheid voor diefstal!!!!!!!!
Wassenaar is met 45% voor VVD. 

Sa3ieD

Citaat van: Señor Canardo Echo op 12/06/2010 om 15:05:50
Je hebt gelijk. Wij als Nederlandse Marokkanen hadden ons ongenoegen over de verkiezingsuitslag niet wereldkundig mogen maken. Wij hadden beter als beleefde gasten onze mond kunnen houden en ons wederom politiek afzijdig houden...

Jij snapt er echt geen zak van.


Citeer
Vind jij nou dan 1,5 miljoen trotse racisten genoeg om Nederland te bestempelen als een racistisch land?

Elke racist is er een teveel. Je snapt de strekking van mijn verhaal niet. Ik heb het over het nuanceren van het feit dat er 1.5 miljoen bewust racistisch zijn. Het lijkt mij logisch dat niet alle Nederlanders racistisch zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat er 1.5 miljoen bewuste racisten zijn. 1.5 miljoen staat gelijk aan Amsterdam, Utrecht en Den Haag bij elkaar opgeteld.


Citeer
We zijn en blijven voorlopig allemaal gringo's hier in dit land. Ook jij.

Kietel mij, dan kan ik lachen.

Sa3ieD

Citaat van: TheCFO op 12/06/2010 om 09:05:23
Hoewel ik wel begrijp wat hier staat, haat ik dergelijk redenaties in het politieke speelveld. En hoewel zowel Wilders als Jaja natuurlijk ongewapend de strijd aangaan, moet de hippie in mij met dit soort groepsbelangargumenten altijd denken aan good old Boudewijn de Groot (of eigenlijk Donovan)


Hij is klein van stuk en hij is groot en fors
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien
Als soldaat is hij al eeuwen oud

Hij is een muzelman, een hindoe, een atheist, een jood
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
En toch weet hij heel goed: doden is verkeerd

Hij vecht voor Groot-Brittanie en voor Amerika
Hij vecht voor Portugal en Pakistan
En hij vecht ook voor de Russen, en hij denkt terwijl hij vecht
Dat hij zo een eind aan oorlog maken kan

En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie
Hij zegt: 't is voor de vrede van elk land
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
En toch ziet hij nooit het teken aan de wand

Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans
Zonder hem had Caesar slechts alleen gestaan
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
En door hem zal al dat moorden verder gaan

Hij 's de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld
Zijn orders komen heus niet van zo ver
Hij krijgt ze hiervandaan, van jou en mij
Zijn leiders dat zijn wij
Zo maken we geen eind aan 't oorlogsleed


http://www.youtube.com/watch?v=A_rF522TPvs

Dat liedje doet mij juist denken aan die 1.5 miljoen Wilders stemmers. Je moet je trouwens wel beseffen dat je als migrant / moslim verdoemd bent tot een groep. Jij als autochtoon hebt een keuze. Jij kunt gewoon anoniem jezelf zijn zonder je te hoeven verantwoorden voor een miljoen of miljard anderen. Die keuze hebben wij niet. Veel dachten die keuze te hebben tot het na van Gogh drastisch veranderde, elke moslim / Marokkaan moest toen het boetekleed aan en sindsdien is het eigenlijk nog steeds zo.

TheCFO

Citaat van: Sa3ieD op 13/06/2010 om 01:30:19
Dat liedje doet mij juist denken aan die 1.5 miljoen Wilders stemmers. Je moet je trouwens wel beseffen dat je als migrant / moslim verdoemd bent tot een groep. Jij als autochtoon hebt een keuze. Jij kunt gewoon anoniem jezelf zijn zonder je te hoeven verantwoorden voor een miljoen of miljard anderen. Die keuze hebben wij niet. Veel dachten die keuze te hebben tot het na van Gogh drastisch veranderde, elke moslim / Marokkaan moest toen het boetekleed aan en sindsdien is het eigenlijk nog steeds zo.
I hear you en een kern van waarheid bevat het ook zeker wel. Aan de andere kant, hoe zwaar misschien ook, die keuze heb ook jij echt wel. Die wens jij alleen helemaal niet te maken.

Zoals al vaker gezegd, jij bent zelf namelijk ook helemaal geen hardcore liberaal met ons scherpe oog voor individuele rechten. Jouw politieke praatjes op dit forum zitten vol van groepsregels hier, groepsuitzonderingen daar. Voor een liberaal met mijn smaak al totaal verwerpelijk. Dat is voor mij net zo stompzinnig (zij het inhoudelijk veel minder abject natuurlijk, mnaar 'argumenttechnisch' volstrekt hetzelfde) als wat je de PVV  verwijt. Jij bent dan ook niet zozeer het 'slachtoffer' van een  jou onbekende of door jou ongeoorloofd geachtte denkwijze, nee je bent alleen maar 'slachtoffer' doordat je lid van een te klein groepje bent.

Sa3ieD

#129
Citaat van: TheCFO op 13/06/2010 om 08:43:23
I hear you en een kern van waarheid bevat het ook zeker wel. Aan de andere kant, hoe zwaar misschien ook, die keuze heb ook jij echt wel. Die wens jij alleen helemaal niet te maken.

Vertel.... Welke keuze hebben Marokkanen / Moslims om in Nederland niet opgezadeld te worden met de verantwoordelijkheid over 300.000, 1.000.000 of 1.000.000.000 anderen? Welke keuze hadden de joden die afgevoerd werden vanwege hun joodszijn? Zij konden het toch niet helpen dat ze joods waren. Het ontbreekt jou echt aan het besef dat je als "minderheid" overgeleverd bent aan de grillen van de meerderheid. Je kunt zoveel boeken lezen als je wilt, zoveel gedichten en citaten copy pasten. Bepaalde dingen zul je gewoonweg nooit begrijpen.

Citeer
Zoals al vaker gezegd, jij bent zelf namelijk ook helemaal geen hardcore liberaal met ons scherpe oog voor individuele rechten. Jouw politieke praatjes op dit forum zitten vol van groepsregels hier, groepsuitzonderingen daar. Voor een liberaal met mijn smaak al totaal verwerpelijk. Dat is voor mij net zo stompzinnig (zij het inhoudelijk veel minder abject natuurlijk, mnaar 'argumenttechnisch' volstrekt hetzelfde) als wat je de PVV  verwijt. Jij bent dan ook niet zozeer het 'slachtoffer' van een  jou onbekende of door jou ongeoorloofd geachtte denkwijze, nee je bent alleen maar 'slachtoffer' doordat je lid van een te klein groepje bent.

Ik ben pragmatisch en zo ook realistisch als het gaat om de positie van migranten. Hoe graag je ook wilt dat men iedereen ziet als wie hij is en niet wat hij is, de realiteit is anders. Als de Zuid Afrikanen hun bek hielden en bleven geloven in dat de blanken ze oooit gewoon als een normaal zouden zien dan zouden we nu nog steeds apartheid kennen. Ik betwijfel overigens of het wel verdwenen is. Hetzelfde geldt voor Martin Luther King en Malcom X. Vaak is confrontatie noodzakelijk om tot mensen door te dringen. Die confrontatie doe je als groep of namens een groep, dat is de keiharde realiteit. Je kunt er niet omheen dat je als individu door een erg groot deel van de maatschappij wordt gecategoriseerd. Al helemaal als het aan je af te lezen is, je huidskleur, je haar, je hoofddoek etc. Van een keuze is dan ook helemaal geen sprake zoals jij beweerd. Jij bent een Nederlander. Jij kunt hooguit gecategoriseerd worden aan de hand van je kleding, taalgebruik en mening. Dit zijn allemaal persoonlijke keuzes. Als Marokkaan / Moslim word je gecategoriseerd aan de hand van je religie, huidskleur, beeldvorming etc. Allemaal geen persoonlijke keuzes. Soort van blaming the negro for being black. Wat is de volgende stap? Moeten Marokkanen / Moslims hun excuses aanbieden voor het feit dat zij Marokkaans / Moslim zijn?

Chatt zie arif

Ijzersterk Said,ijzersterk!


Misschien is CFO geinteresseerd om een tijdje Gunter Wallraff na te doen?

TheCFO

#131
Citaat van: Sa3ieD op 13/06/2010 om 15:08:02
Het ontbreekt jou echt aan het besef dat je als "minderheid" overgeleverd bent aan de grillen van de meerderheid. Je kunt zoveel boeken lezen als je wilt, zoveel gedichten en citaten copy pasten. Bepaalde dingen zul je gewoonweg nooit begrijpen.
Godzijgeprezen, en dat is per definitie wederzijds. Maar ook als behorend tot de meerderheid kan je me gewoon met argumenten (en dus niet met verwijzingen naar woii of andere sentimentele nonargumenten ) overtuigen van het nut van een Jaja achtige leidert voor de mosliminderheid in Holland?

Citaat van: Sa3ieD op 13/06/2010 om 15:08:02
Ik ben pragmatisch en zo ook realistisch als het gaat om de positie van migranten.
Ja ja vandaar de vergelijkingen met Zuid Afrika en Joden voor woii. Voor  een dergelijk pragmaticus en realist is Nederland 2010 vast hetzelfde als Arkansas 1962, en dus is de keuze voor Jaja vast logisch, ikzelf heb nergens in je stukkies een reden kunnen vinden.

Maar ik wens jou en chatt veel succes achter de vlag en de fluit van weer een of andere rattenvanger van Hamelen.

En het feit dat jouw eigen politieke ideeen net zo op groepen gericht zijn als die van Wilders, schuiven we ff onder het tapijt, want jij bent er een van een minderheid en daaraan stellen we deze disc ff minder zware eisen voor wat betreft de intellectuele hygiene.

TheCFO

Ja, de positie van de moslims in Nederland is ondertussen overduidelijk net zo ernstig bedreigd als die van de joden in duitsland jaren 30 en de negers in Amerika.

'Venrayse moslims storen zich aan varken in kunstwerk'

Moslims in Venray storen zich aan een kunstwerk in de Limburgse plaats. Dat beweert in elk geval PvdA-raadslid Hayrettin Ünüvar.

Een varken is een onderdeel van het gewraakte sculptuur. Dat meldt de lokale krant Peel en Maas. Het beeld hoeft niet direct weg, maar Ünüvar dringt erop aan om voortaan ’rekening te houden met de multiculturele samenleving’. In de islam is het varken een onrein dier.
Verantwoordelijk wethouder Patrick van der Broeck heeft uitgelegd dat het niet de opzet is dat de kunst aanstootgevend is. ”Het varken is een verwijzing naar de intensieve veehouderij in Venray.”

TheCFO

http://www.wijblijvenhier.nl/archives/2520-WBH-Inbox-Ik-schaam-me-voor-Wilders.html#extended

Lief allemaal van die hollandse briefschrijvertjes die 'de allochtoon' een hart onder de riem steken en vertellen dat niet iedereen in NL op wilders gestemd. Of is dit eenzelfde soort ziekheid als aan moslims vragen afstand te nemen van Mohammed B of Bin Laden

Sa3ieD

#134
Don't take it personal dude. Daar ben je toch veel te lang lid voor.

PS: Met sympathie initiatieven hoef je trouwens niet aan te komen zetten bij mij. 50.000 sympathisanten met moslims zijn er nog altijd 1.450.000 minder dan de Wilders stemmers. Dat terzijde, weet heel goed dat niet iedereen achter Wilders staat maar dat neemt niet weg dat 1.5 miljoen Wilders stemmers verzwegen moeten worden.