Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:13:08
Het lijkt of jij PvdA goed kent. En dat heb jij wel verkeerd. ( ik ben niet van PvdA). Puur continue trappen op een partij net zoals Pastoors, Wilders en  anderen die hun gal spuggen op afstand.

Moet een goede bestuurder ook symaptiek zijn?  Plasterk ook niet?  En wie bewonder jij wel eigenlijk?

Waarom zou ik Plasterk in godsnaam symphathiek moeten vinden? Het is gewoon een verstrooide wetenschapper. Ik vind Andre Rouvout nog altijd vele malen sympathieker dan menig PvdA bestuurder.

Ik bewonder mensen die DOEN en niet LULLEN. Mensen met een passie voor wat zij doen, niet ten koste van anderen. Mensen die oprecht zijn in hun intenties. Over het algemeen zijn dit anonieme mensen die niet perse in de spotlights willen staan.

Señor Canardo

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 00:29:05
Waarom zou ik Plasterk in godsnaam symphathiek moeten vinden? Het is gewoon een verstrooide wetenschapper.

En hij heeft het onderwijs zwaar naar de klote geholpen met zijn verstrooid beleid niet te vergeten....

Ps. Nadat de MAVO en VBO een paar jaar geleden verplicht zijn gefuseerd tot het VMBO, staan dankzij deze meneer nu de plannen klaar om de MAVO weer te splitsen van het VMBO en weer terug in te voeren.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 23:54:49
Zoals er genoeg Nederlanders zijn in dezelfde sociaal economische klasse die schijt hebben aan het bestuur en schijt hebben aan wetten.
Precies. Maar omdat zij autochtoon zijn, worden ze aangesproken op hun voornaam en met de eerste letter van hun achternaam ( Kees B).
En dit wordt als individu behandeld. Bij allochtonen wordt hun afkomst vermeld en dan gaan de onderbuikgevoelens spreken.. En meeste allochtonen kijken je aan of spreken je aan met een toon dat je er iets mee te maken hebt.
Citeer
"Maar ik ben een goede Marokkaan"-argument. Ik neem Marokkanen die het voor ZICHZELF verkloten helemaal NIKS kwalijk.
Dat maak jij er van.
het interseert mij ook geen moer wat een ander doet.
Citeer
Het is dan ook jammer dat de politiek lekker meedoet en niet het goede voorbeeld geeft.
Dat is nou genareliserend denken van jouw. Niet iedere politicus scheert de mensen over één kam.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 00:29:05
Waarom zou ik Plasterk in godsnaam symphathiek moeten vinden? Het is gewoon een verstrooide wetenschapper. Ik vind Andre Rouvout nog altijd vele malen sympathieker dan menig PvdA bestuurder.
ik kan mij nog herinneren dat jij op CU hebt gestemd.
Citeer
Ik bewonder mensen die DOEN en niet LULLEN. Mensen met een passie voor wat zij doen, niet ten koste van anderen. Mensen die oprecht zijn in hun intenties. Over het algemeen zijn dit anonieme mensen die niet perse in de spotlights willen staan.
Wat heeft Rouvoet  gepresteerd dan?
En heb je nog bewondering voor andere politici behalve Rouvoet? Namen graag.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:06:04
Nee. Marokkanen stemmen wel op Marokkanen op een lijst, miits er een beter kandidaat op de lijst staat dan die Marokkaan(se) , dan zou de overweging anders zijn.
Hoe verklaar jij dat er juist meer Marokkanen op een kieslijst voorkeurstemmen krijgen en daarom in de raad komen?

Meen jij dit nou echt? "Mits er een betere kandidaat op de lijst staat...". Wat ben jij ongelooflijk naïef zeg. Ik vroeg mijn vader op 2 maart op wie hij ging stemmen. Hij zei op de PvdA, omdat zij een grote partij zijn dus meer kunnen betekenen (ik zei dat ik d66 ging stemmen). Ik vroeg hem vervolgens of hij die PvdA'er waar hij in 2006 op had gestemd de afgelopen 4 jaar weleens had gezien, was hij dus weleens in de moskee langsgeweest? Mijn vader zei uuuh nee. Dat is de realiteit van het stemmen op de PvdA. Marokkanen komen met voorkeursstemmen in de raad en weten je enkel te vinden rond verkiezingstijd. Zijn ze ooit in de moskee langs geweest om te vragen hoe die 2000 mensen die op hun persoonlijk hebben gestemd nou van de sloopplannen vinden of van de straatcoaches? Marokkanen komen met voorkeursstemmen in de raad omdat Marokkanen zo naïef zijn te denken dat deze personen iets voor de Marokkanen kunnen betekenen. Mensen snappen niet dat het vele malen erger is wanneer een gekozen Marokkaan iets over ze roept dan wanneer een gekozen Nederlander dat doet. Kijk alleen al naar Marcouch in Slotervaart. Dat kon echt beter een Nederlander zijn.

Citeer
Tegen mijn verklaring in wil ik wel deels mee gaan in jouw verklaring dat Marokkanen weinig vertrouwen hebben in Marokkaanse kandidaten. Dit vertrouwen heeft niet altijd  met capable kennis van die kandidaat op de kieslijst, maar op jaloezie, misgunnen van carriere kansen van die man / vrouw of angst dat hij / zij tegen hun kan keren.

Wat een onzin zeg. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gast denk ik maar in jouw geval. Als Marokkanen JALOERS zouden zijn op Marokkaanse kandidaat-raadsleden dan zouden ze toch nooit met voorkeursstemmen gekozen worden. Je moet even je logica deel in je hersenen na laten kijken.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 00:38:04

Wat een onzin zeg. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gast denk ik maar in jouw geval. Als Marokkanen JALOERS zouden zijn op Marokkaanse kandidaat-raadsleden dan zouden ze toch nooit met voorkeursstemmen gekozen worden. Je moet even je logica deel in je hersenen na laten kijken.
Het is geen onzin. Iedere gemeente heeft zijn eigen verhaal. 

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:37:17
ik kan mij nog herinneren dat jij op CU hebt gestemd. Wat heeft Rouvoet  gepresteerd dan?
En heb je nog bewondering voor andere politici behalve Rouvoet? Namen graag.

Sinds wanneer heeft sympathie met resultaten te maken? Zijn voorkomen als persoon vind ik sympathiek. Hij komt op mij over als een rustig en betrouwbaar persoon. Daarom had ik op hem gestemd. Op dat moment vond ik dat hij het verdiende. Ik heb dan niet zozeer op de CU gestemd maar op Rouvoet.

Als ik terugkijk naar zijn prestaties in het kabinet vind ik dat hij geen gekke dingen heeft geroepen en dat hij zich met zijn ding bezig heeft gehouden, de centra voor jeugd en gezin. In mijn ogen heeft hij zich niet gebezigd aan politieke spelletjes zoals de meeste andere bestuurders uit het vorige kabinet.

Ik doe niet mee aan "Wat is je lievelingskleur"-vragen. Het is toch duidelijk dat ik mij niet interesseer in bestuurders en politici als "mensen die ik bewonder". Rouvoet vind ik sympathieker dan de andere bestuurders maar bewonderen doe ik geen een bestuurder of politicus. Ik bewonder liever de betrokken docent of de betrokken vrijwilliger. Iemand die daadwerkelijk het verschil uit kan maken in iemands leven.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:40:32
Het is geen onzin. Iedere gemeente heeft zijn eigen verhaal. 

Ja en jij maakt van AL jouw ervaringen generalisaties. Compleet los van alle regels van de logica.

Hadou

Meen jij dit nou echt? "Mits er een betere kandidaat op de lijst staat...". Wat ben jij ongelooflijk naïef zeg. Ik vroeg mijn vader op 2 maart op wie hij ging stemmen. Hij zei op de PvdA, omdat zij een grote partij zijn dus meer kunnen betekenen (ik zei dat ik d66 ging stemmen). Ik vroeg hem vervolgens of hij die PvdA'er waar hij in 2006 op had gestemd de afgelopen 4 jaar weleens had gezien, was hij dus weleens in de moskee langsgeweest? Mijn vader zei uuuh nee. Dat is de realiteit van het stemmen op de PvdA. Marokkanen komen met voorkeursstemmen in de raad en weten je enkel te vinden rond verkiezingstijd. Zijn ze ooit in de moskee langs geweest om te vragen hoe die 2000 mensen die op hun persoonlijk hebben gestemd nou van de sloopplannen vinden of van de straatcoaches? Marokkanen komen met voorkeursstemmen in de raad omdat Marokkanen zo naïef zijn te denken dat deze personen iets voor de Marokkanen kunnen betekenen. Mensen snappen niet dat het vele malen erger is wanneer een gekozen Marokkaan iets over ze roept dan wanneer een gekozen Nederlander dat doet. Kijk alleen al naar Marcouch in Slotervaart. Dat kon echt beter een Nederlander zijn.
gespreK tussen vader en zoon. jouw vader is  tussen 48 en 54 jaar schat ik. Jouw vader stemt  met zijn hart.  
-Moet politiek enkel gaan over integratie en over de aanpak van hangjongen?
-Mensen die de raad in gaan om enkel  iets voor de Marokkanen te kunnen betekenen hebben het mis. je gaat de raad in om iets te verbeteren in de gemeente en dus voor iedereen.
En Marokkanen die denken dat met het stemmen op een Marokkaan snel verbetering voor hun zal brengen hebben het ook mis.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:23:13
ik heb jouw eerder de vraag gesteld van: Ken jij genoeg niet-opgeleiden en laagopgeleiden. En praat jij wel met hun? verdiep jij in hun?
Ik neem nu aan dat jij het niet doet. Dat is niet erg. Maar om achter te komen op de feiten of beweringen die ik eerder heb genoemd zul je die info niet van vrouwelijke frorumleden van Amazigh.nl. Deze vrouwlijkeleden kunnen lezen en schrijven. En zij volgen wel wat er afspeelt in de samenleving.
Veder heb ik het niet over vrouwen die door religie zich bewust destantireren van de maatschappij. Ik heb het over vrouwen die door hun echtgenoten tegengewerkt worden als zij bepaalde politieke voorkeur zouden hebben. En zeker als zij hun stem willen brengen.  ( dit verschijnsel komt vaak voor in de Rif).

Man ik woon niet in een ivoren toren. Denk je dat iedereen bij ons in het gezin hoog opgeleid is of dat al mijn buren en kennissen hun school hebben afgemaakt. Zoals ik al eerder zei. Ieder zijn ding. Ik classificeer mensen niet in "hoog opgeleid" / "laag opgeleid". Ik kan met iedereen waar ik interesses mee deel praten. Wat is dat voor onzin om mij te verdiepen in "laag opgeleiden"? Denk je soms dat mensen met een lage opleiding dieren zijn die je moet observeren? Of stel jij een lage opleiding gelijk aan dom?

Zoals ik al eerder zei. Wat jij zegt is lariekoek. Verzinsels die misschien bij een enkeling voorkomen. Maak er dan ook geen oorzaak van van de lage opkomst bij Marokkanen.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 00:46:17
Ja en jij maakt van AL jouw ervaringen generalisaties. Compleet los van alle regels van de logica.

Nee. Iedere gemeente heeft zijn verhaal. Jij constateert je enkel op grote steden. Met grote Marokkaanse inwoner aantal. En meestal in een  zwartewijk wonend.
Er zijn ook andere gemeente in NL met kleine hoeveelheid Marokkanen. En daar beleeft de Marokkaan zijn leven ietsje anders dan in Utrecht of Rotterdam bijv.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 11/03/2010 om 00:53:58
gespreK tussen vader en zoon. jouw vader is  tussen 48 en 54 jaar schat ik. Jouw vader stemt  met zijn hart.  
-Moet politiek enkel gaan over integratie en over de aanpak van hangjongen?
-Mensen die de raad in gaan om enkel  iets voor de Marokkanen te kunnen betekenen hebben het mis. je gaat de raad in om iets te verbeteren in de gemeente en dus voor iedereen.
En Marokkanen die denken dat met het stemmen op een Marokkaan snel verbetering voor hun zal brengen hebben het ook mis.

Mijn vader is over de 70. Je hebt zeker nooit iets gewonnen in de lotto?

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Marokkaanse politici, EN de PvdA, in grote steden veel van hun zetels aan Marokkanen te danken hebben. Zoals de VVD gevoelig is voor geluiden van ondernemers, het is immers een partij waar ondernemers op stemmen, kunnen Marokkanen de PvdA niks schelen. De PvdA komt dan ook alleen langs als er gestemd moet worden. Een partij als Groenlinks is in bijv. Utrecht veel meer betrokken bij migranten dan een PvdA. Een PvdA is verder ook ERG hypocriet. Ze vissen uit dezelfde vijver als een PVV. Gefrustreerde autochtonen die niks moeten hebben van allochtonen. Wel bizar toch dat zowel allochtonen als die gefrustreerde debielen op dezelfde partij stemmen. Politiek gaat per definitie over BELANGEN. Bestaat er zoiets als ALLE BELANGEN? Absoluut niet. Het is dan ook een achterlijk Nederlands gegeven om te denken dat er een politieke partij is die voor ieders belang opkomt. Een partij komt op voor de partij belangen. In andere landen zijn de tegenstellingen, dus de belangen, tussen partijen veel groter. Zo hoort het ook te zijn.

Señor Canardo

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 01:05:13
In andere landen zijn de tegenstellingen, dus de belangen, tussen partijen veel groter. Zo hoort het ook te zijn.

Maar de achterlijke Nederlandse kiezers inclusief de Marokkanen worden klaargestoomd (met van die Maurice-de-Hond-peilingen) om enkel te kiezen tussen rechts of links.... en het liefst zo "strategisch" mogelijk. Zelfs onze blonde Geert heeft het toegegeven: verkiezingen gaan tussen Bos en mij.

TheCFO

Ik vroeg hem vervolgens of hij die PvdA'er waar hij in 2006 op had gestemd de afgelopen 4 jaar weleens had gezien, was hij dus weleens in de moskee langsgeweest? Mijn vader zei uuuh nee. Dat is de realiteit van het stemmen op de PvdA. Marokkanen komen met voorkeursstemmen in de raad en weten je enkel te vinden rond verkiezingstijd. Zijn ze ooit in de moskee langs geweest om te vragen hoe die 2000 mensen die op hun persoonlijk hebben gestemd nou van de sloopplannen vinden of van de straatcoaches?
Lekker romantisch beeld van politiek, mensen die langs komen buiten verkiezingstijd. Hilarische vraag aan je pa.

Verder ben ik het wel redelijk met je eens, begrijp alleen niet waarom je twee van die moslimboys wel als potentiele winst ziet voor hunnie ze achterban, maar 1 Tonner als kansloos voor sullie ze achterban (TON-ners=  een rare mix van chauvinisme, conservatisme en oogklepisme)beschouwt. Voor mij gaan ze alledrie op de hoop van kansloze streekpolitici.
Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 00:45:12
Sinds wanneer heeft sympathie met resultaten te maken? Zijn voorkomen als persoon vind ik sympathiek. Hij komt op mij over als een rustig en betrouwbaar persoon. Daarom had ik op hem gestemd. Op dat moment vond ik dat hij het verdiende. Ik heb dan niet zozeer op de CU gestemd maar op Rouvoet.

Als ik terugkijk naar zijn prestaties in het kabinet vind ik dat hij geen gekke dingen heeft geroepen en dat hij zich met zijn ding bezig heeft gehouden, de centra voor jeugd en gezin. In mijn ogen heeft hij zich niet gebezigd aan politieke spelletjes zoals de meeste andere bestuurders uit het vorige kabinet.

Ik doe niet mee aan "Wat is je lievelingskleur"-vragen. Het is toch duidelijk dat ik mij niet interesseer in bestuurders en politici als "mensen die ik bewonder". Rouvoet vind ik sympathieker dan de andere bestuurders maar bewonderen doe ik geen een bestuurder of politicus. Ik bewonder liever de betrokken docent of de betrokken vrijwilliger. Iemand die daadwerkelijk het verschil uit kan maken in iemands leven.
Rouvoet sympathiek? Shit! Archetypische Nederlandse dominee-politicus. Beterweter pur sang. En ook nog eens echt helemaal niets gepresteerd op dat namaak ministerie dat ze speciaal voor deze dominee gemaakt hadden. (een verzonnen verhaal opleuken tot een levensmissie, laat dat maar over aan de monotheisten) Nogal pro oorlog (een monotheist tegen staatsgeweld moet nog gemaakt geworden). En nogal tegen vrijheid.(opvoedpolitie achter de voordeur, inclusief schaamhaarpolitie)

(Voorman van een hersendode secte, waar ook een stuntelaar als tineke huizinga vandaan komt. Laten we hopen dat NL ers nu eens gaan stemmen met het oog op de toekomst en niet op het verleden. Laten we in Godsnaam deze middeleeuwers terug naar hun hok sturen)

Sa3ieD

Citaat van: TheCFO op 11/03/2010 om 07:36:43
Lekker romantisch beeld van politiek, mensen die langs komen buiten verkiezingstijd. Hilarische vraag aan je pa.

Hahaha idd maar als iemand het vooral moet hebben van voorkeursstemmen van vooral moskeegangers dan moet je ook wel wat van je laten horen.

Citeer
Verder ben ik het wel redelijk met je eens, begrijp alleen niet waarom je twee van die moslimboys wel als potentiele winst ziet voor hunnie ze achterban, maar 1 Tonner als kansloos voor sullie ze achterban (TON-ners=  een rare mix van chauvinisme, conservatisme en oogklepisme)beschouwt. Voor mij gaan ze alledrie op de hoop van kansloze streekpolitici.

Ton'ers hebben geen agenda, hebben geen achterban en ga zo maar door. Ton is puur oppertunisme. Je zegt het verder goed, potentiele winst. Ik plaats de winst van die partijen dan ook niet enkel in een politiek spectrum maar veel breder. Ik had het enkel over de vele mogelijkheden die het kan bieden. Of zij er verder iets mee gaan doen is natuurlijk aan de partij zelf. Ik betwijfel het maar okay. Ruim 9000 stemmen op islamitische partijen zegt natuurlijk ook heel wat over de relatie moslim -> politiek in Den Haag. Een Ton uitslag is niet zo interessant omdat het al vele jaren aan de gang is. Een dergelijke uitslag voor 2 islamitische partijen is wel interessant omdat het nieuw is.

CiteerRouvoet sympathiek? Shit! Archetypische Nederlandse dominee-politicus. Beterweter pur sang. En ook nog eens echt helemaal niets gepresteerd op dat namaak ministerie dat ze speciaal voor deze dominee gemaakt hadden. (een verzonnen verhaal opleuken tot een levensmissie, laat dat maar over aan de monotheisten) Nogal pro oorlog (een monotheist tegen staatsgeweld moet nog gemaakt geworden). En nogal tegen vrijheid.(opvoedpolitie achter de voordeur, inclusief schaamhaarpolitie)

(Voorman van een hersendode secte, waar ook een stuntelaar als tineke huizinga vandaan komt. Laten we hopen dat NL ers nu eens gaan stemmen met het oog op de toekomst en niet op het verleden. Laten we in Godsnaam deze middeleeuwers terug naar hun hok sturen)

Ik plaats hem in de context van de andere bestuurders uit het vorige kabinet. CDA bestuurders vind ik nog altijd vele malen erger dan een Rouvoet. PvdA bestuurders zijn gewoon veredelde ambtenaren. Ik heb ook niet gezegd dat ik de standpunten van de Christenunie sympathiek vind of dat ik het eens ben met alles wat de partij doet. Rouvoet als persoon vind ik sympathiek. Leider van een kleine partij die toch gewoon bij zijn standpunten en zo zijn eigen agenda heeft.