Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

Sa3ieD

Citeer
Waar haalk jij het vandaan dat meer ouderen de weg naar de stembus vinden? En over welke leeftijd heb je het over? Misschien 40-55 jaar. Ouder dan 55 ?  zijn er 1 op de 10 misschien. maar ik kan het mis hebben.
- En hoe zit dat met oudere vrouwen? die hebben ook stemrecht!.

Ouders van de meeste mensen die ik ken stemmen braaf elke 4 jaar PvdA. Dan heb ik het voornamelijk over eerste generatie Marokkanen, 60+. Ja oudere vrouwen hebben ook stemrecht en die machtigen meestal een zoon / dochter of gewoon hun man. De lage opkomst bij verkiezingen zit hem niet bij de "ongeletterde" Marokkanen maar eerder bij de andere groepen.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 06/03/2010 om 01:19:38
Toch brengt  de meerderheid van deze mensen hun stem niet uit. Dan kun je wel concluderen dat zij het niet gewend zijn. Het besef van verkiezingen dringt tot hun niet door. Denk zowel aan (jonge ) heren  als (  jonge) dames.  

Jij maakte van het gebrek aan gewenning een oorzaak voor het niet stemmen. Nu maak je er weer een gevolg van. Klopt niet helemaal. Wat voor besef moet je hebben van verkiezingen?

Citeer
Nou? velen ? dat denk ik niet. Laatst zei een goed vriend tegen mij: dat hij voor CDA was ( hij heeft nooit gestemd). Hij noemde de perioden waarin hij als illigaal zonder problemen kon werken en makkelijk aan zijn verblijfsvergunning kon komen. In die tijd regeerde nog Lubbers. van PvdA moet hij niets hebben. Ik was wel met hem eens. ( wel komisch eigenlijk. Dat in die tijden zo veel Illigalen in NL verbleven en zo veel van hun aan verblijsvergunnig is gekomen door een huwelijk aan te gaan of een bepaalde contract ).

Verder wist hij wel dat PvdA ers meer banen over de rug van allochtonen creerden dan voor allochtonen. ook weer een punt.

"Vroeger was alles zoveel beter". Je argument snijdt geen hout. Het ging mij puur om de vergelijking tussen Nederlander als bestuurder en "Marokkaan" als bestuurder. Jij geeft vervolgens een vergelijking tussen de Nederlander van het CDA en de Nederlander van de PvdA.

Citeer
Maar meestal zie ik mensen blind scharen achter PvdA. Jawel. Vrouwen worden meestal tegengewerkt op verkiezingsdag.

Echt nog nooit van gehoord. Wie op het forum kent vrouwen die niet mogen stemmen van hun man? Ben benieuwd. Graag ook als vergelijking met de vrouwen die je kent die gewoon wel stemmen of mogen stemmen. Als 3 islamitische vrouwen een burka dragen wil het niet zeggen dat alle islamitische vrouwen een burka dragen.

Citeer
Vraag het rustig rond in jouw wijk.Ken jij ook genoeg laagopgeleiden? of niet opgeleiden?

Ja die ken ik hoewel ik dat onderscheid niet hanteer. Genoeg hoog opgeleiden die dom zijn en genoeg laag opgeleiden die slim zijn. Opleiding is een weinig verklarende factor bij Marokkanen.

TheCFO

#77
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 06/03/2010 om 13:03:50
Pffff...,alleen al dat toontje! Jongen,dat noemt men democratie,een regeringsvorm die men lang geleden heeft bedacht en tot dusverre redelijk goed functioneert.

Voor mij is subsidie of politiek budget=euro's. Je kunt het kapitaal dat bijvoorbeeld de publieke omroep ontvangt subsidie of budget noemen,het komt op hetzelfde neer.
Tuurlijk, joh, allemaal hetzelfde, ook in 'wijze van effectiviteit'.

En ben best een democraat hoor, maar zo in katzwijm liggen als jij doen ik er niet van. Het heeft ook nog wel een paar nadeeltjes, vergeet dat niet. Extra nadelig werkt het bv rondom religieus verdwaasden, die zoals bekend nogal redeloos en kennisavers zijn. Het stuitend sectarisme in die hoeken is altijd ff het bekijken waard. CU en SGP bijvoorbeeld. Ken niet wachten op de Islamitische Bas van der Vlies.

Maar wel cool te lezen dat kennelijk een gedeelte van de reli's hiero niet per definitie op hunnie ze relibloedgroepje gestemd hebben. Kunnen die Veluwebewoners nog wat van leren.

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 06/03/2010 om 13:03:50En jij,Pauper,waar heb jij op gestemd? Mocht je niet gestemd hebben,dan is Chatt erg geinteresseerd in de partij die je goedkeuring wegdragen kon.
Heb niet gestemd, maar de enige mogelijkheid was D66 geweest. Op 9 juni zal ik misschien wel stemmen, en dan op hunnie.

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 06/03/2010 om 13:03:50Dit hieronder zul je zoals gewoonlijk wel weer links-groepsgeneuzel vinden,maar toch...


Gelovigen leven vaak langer'
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article844372.ece/Gelovigen_leven_vaak_langer
Klinkt als heel nuttig onderzoek voor jullie soort mensen. (en eerder rechts onderzoek he? Van oudsher zijn reli's en rechtsen een fraaie combi)

Maar ik wil de hoop die jij uit dit soort onderzoekjes haalt niet de grond intrappen, hoor. Maar ik blijf wel gelovigen als jij of gerard reve als extreem hypocriet beschouwen.

Sa3ieD

Citaat van: TheCFO op 06/03/2010 om 07:37:00

Ow dit haat ik zo intens he. Doelgroepen politiek. Partijtje van de ouderen, partijtje voor de griffo's, partijtje voor de moslims. Ieder voor zijn eigen ding. Echt heel droevig en lachwekkend in een. Per definitie uitgevoerd door groepsdenkerige klungels, die menen te weten wat goed is voor hunnie ze groepje.

Politiek is per definitie doelgroepen politiek. PvdA heeft haar doelgroep. VVD ook. Groenlinks ook etc. Het is maar dat de zwevende kiezer tegenwoordig het verschil uitmaakt tussen winst en verlies. Je moet ook niet vergeten dat een zetel voor "een doelgroep" veel beter gebruikt wordt dan een van een grotere partij. Bij grote partijen heb je misschien de helft van de raadsleden die daadwerkelijk iets bijdragen en de rest zit er gewoon uit hun neus te eten en bij het stemmen in de raad brengen ze braafjes de stem van de partij uit. Persoonlijk vind ik dat geen democratie. Poppetjes in de raad die er helemaal niet horen te zitten. Het primaat hoort bij de volksvertegenwoordiger te zitten en niet bij de bestuursleden van de partij.

CiteerWel ben ik met Said eens dat het (op korte en middellange termijn) ws de meest practische weg voorwaarts is voor een moslimminderheid in het schoone Holland , juist vanwege het door velen vast  onbegrepen verschil tussen een subsidie en een politiek budget.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van

Op lange termijn werkt het zeer contraproductief, zoals alle actieve focus op religie in politiek zeer ongunstig en verstorend werkt voor mensen zoals ik die een vrije samenleving voorstaan. Maar poep aan die lange termijn, want zoals Keynes al zei:
In the long run, we're all dead

Idd, het is ook een oplossing vanwege het gebrek aan beter. De partijdiscipline is in Nederland enorm. De stem van individuele raadsleden wordt enorm ingeperkt. In een ideale situatie zouden doelgroepen partijen politiek leiderschap onder de doelgroep stimuleren zodat er in de  toekomst een betere stem mogelijk is. Die stem hoeft dan in de toekomst niet perse via de politiek te lopen. Daarnaast zou het organiserend vermogen van de doelgroep ook verhoogd moeten worden.


Hadou

#80
Citaat van: Sa3ieD op 08/03/2010 om 01:40:36
Jij maakte van het gebrek aan gewenning een oorzaak voor het niet stemmen. Nu maak je er weer een gevolg van. Klopt niet helemaal. Wat voor besef moet je hebben van verkiezingen?
Dat je er toe doet., bij hoort, bij betrokken bent, van je rechten gebruik maakt enz.
Citeer
"Vroeger was alles zoveel beter". Je argument snijdt geen hout. Het ging mij puur om de vergelijking tussen Nederlander als bestuurder en "Marokkaan" als bestuurder. Jij geeft vervolgens een vergelijking tussen de Nederlander van het CDA en de Nederlander van de PvdA.
Er zijn niet veel Marokkaanse bestuurders in NL. Aboutaleb is één ( Had jij geen negatieve kritiek op hem?)
Marokkanen aan het stuur zouden het goed doen, enkel zullen zij zwaarder bekritiseerd  worden dan een Nederlander. ( Omdat zij Marokkaans en moslim zijn. ) En dat geldt ook in het bedrijfsleven.
Citeer
Echt nog nooit van gehoord. Wie op het forum kent vrouwen die niet mogen stemmen van hun man? Ben benieuwd. Graag ook als vergelijking met de vrouwen die je kent die gewoon wel stemmen of mogen stemmen. Als 3 islamitische vrouwen een burka dragen wil het niet zeggen dat alle islamitische vrouwen een burka dragen.
ik heb het niet over Burka dragende vrouwen (die zijn er niet zo veel van in NL ). Ik heb het over ''normale'' vrouwen die door hun mannen tegengewerkt worden ( sarcasme, denegerende uitspraken, enz.. En die zijn er veel van. ( meer die vrouwen van de leeftijd 35 jaar tot 70 jaar) en te afhankelijk zijn van hun e voor leven zij leiden? )


Inuit

Citaat van: ElGalloNegro op 10/03/2010 om 10:12:17
waar was jij al die tijd man?
Ben de afgelopen tijd niet zo vaak meer op het forum geweest. Hard aan het werk :-)


Citeer
ze zijn lachuh he..
Die sjaak immitatie van Ab (mister battatta j'qran) is echt goed.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 09/03/2010 om 23:28:22
Dat je er toe doet., bij hoort, bij betrokken bent, van je rechten gebruik maakt enz.

De realiteit is toch anders. Keer op keer wordt er vanuit de politiek ingehakt op Marokkanen  door burgemeesters, raadsleden, parlementariërs etc. Als er een besef is onder de Marokkanen is dat enkel dat je er niet bij hoort. Ik voel mij met het jaar minder welkom in Nederland. Ik denk dat veel andere Marokkanen ditzelfde ervaren. Het is maar dat wij het ondertussen gewend zijn en het je op een gegeven moment weinig kan schelen of iemand je wel of niet in Nederland wil hebben. Waarom denk jij dat veel mensen extreem zijn geworden in hun geloofsbeleving? Omdat zij zich allemaal zo welkom voelen in Nederland?


Citeer
Er zijn niet veel Marokkaanse bestuurders in NL. Aboutaleb is één ( Had jij geen negatieve kritiek op hem?)
Marokkanen aan het stuur zouden het goed doen, enkel zullen zij zwaarder bekritiseerd  worden dan een Nederlander. ( Omdat zij Marokkaans en moslim zijn. ) En dat geldt ook in het bedrijfsleven. 

Afkomst maakt niks uit voor het bestuur. Je moet namelijk gewoon goed besturen. Mijn reactie had betrekking op jouw argument dat Marokkanen Nederlanders niet vertrouwen en daarom liever op een Marokkaan stemmen of niet stemmen. Mijn reactie was dat Marokkanen andere Marokkanen nog minder vertrouwen.

Aboutaleb is omhoog geklommen via een weg die niks te maken heeft met het "goed besturen" maar enkel vanwege zijn afkomst. Puur politiek correctheid van de PvdA. Het is dan ook niet moeilijk om omhoog te klimmen bij de partij als de PvdA. Aboutaleb heeft een goede media houding en dat is zijn grote voordeel geweest. Marokkanen die ook voor de camera geen gekke dingen roepen zijn natuurlijk welkom bij de PvdA. Gewoon doen en zeggen wat de partij wil en verder je mond houden. PvdA bestuurders zijn vooral een verzameling grote ego's. Ken geen een PvdA bestuurder waarvan ik zeg nou....dat is een sympathiek persoon.


Citeer
ik heb het niet over Burka dragende vrouwen (die zijn er niet zo veel van in NL ). Ik heb het over ''normale'' vrouwen die door hun mannen tegengewerkt worden ( sarcasme, denegerende uitspraken, enz.. En die zijn er veel van. ( meer die vrouwen van de leeftijd 35 jaar tot 70 jaar) en te afhankelijk zijn van hun e voor leven zij leiden? )

Ik had het bovendien niet over burka's. Het ging enkel over jouw manier van redeneren. Dus een overgeneralisering van de Marokkaanse vrouw. "Er zijn 3 vrouwen met een burka dus zullen wel alle Marokkaanse / islamitische vrouwen een burka dragen of gaan dragen". Echt lariekoek sorry. Je kunt wel zomaar dingen gaan roepen. Daarom vroeg ik ook de andere leden of zij ook veel vrouwen kennen die NIET mogen stemmen van hun man. Ik vind het sowieso een minachting tegenover de Marokkaanse vrouw. Jij maakt er zomaar een issue van zonder enig bewijs. En dan nog wel zo'n leuke categorie, 35 jaar tot 70 jaar. Ben je wel helemaal lekker?

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 21:41:27
De realiteit is toch anders. Keer op keer wordt er vanuit de politiek ingehakt op Marokkanen  door burgemeesters, raadsleden, parlementariërs etc. Als er een besef is onder de Marokkanen is dat enkel dat je er niet bij hoort. Ik voel mij met het jaar minder welkom in Nederland. Ik denk dat veel andere Marokkanen ditzelfde ervaren. Het is maar dat wij het ondertussen gewend zijn en het je op een gegeven moment weinig kan schelen of iemand je wel of niet in Nederland wil hebben. Waarom denk jij dat veel mensen extreem zijn geworden in hun geloofsbeleving? Omdat zij zich allemaal zo welkom voelen in Nederland?
*
Die Marokkanen die het bot maken in NL hebben maling aan de maatschappij en het bestuur. Ik ken ze. Zij zullen nooit zich aanpassen aan de maatschappij. Zij zullen blijven misdragen. Zij zullen steeds proberen hun wil te werkstelligen. Ongeacht zij de wet overtreden.
Zij lezen de kranten niet en volgen niet wat over hun geschreven wordt of gezegd wordt. Zelfs als zij voor de rechter oog in oog komen staan, tonen zij geen respect voor de rechter.

De Marokkanen die hier zijn voor een arequz n ughrum, Die hier normaal gedragen en normaal doen, trekken de zaken juist aan. En dat is niet eerlijk.

Sa3ieD

Citaat van: Hadou op 10/03/2010 om 23:39:59
*
Die Marokkanen die het bot maken in NL hebben maling aan de maatschappij en het bestuur. Ik ken ze. Zij zullen nooit zich aanpassen aan de maatschappij. Zij zullen blijven misdragen. Zij zullen steeds proberen hun wil te werkstelligen. Ongeacht zij de wet overtreden.
Zij lezen de kranten niet en volgen niet wat over hun geschreven wordt of gezegd wordt. Zelfs als zij voor de rechter oog in oog komen staan, tonen zij geen respect voor de rechter.

Zoals er genoeg Nederlanders zijn in dezelfde sociaal economische klasse die schijt hebben aan het bestuur en schijt hebben aan wetten.


Citeer
De Marokkanen die hier zijn voor een arequz n ughrum, Die hier normaal gedragen en normaal doen, trekken de zaken juist aan. En dat is niet eerlijk.

"Maar ik ben een goede Marokkaan"-argument. Ik neem Marokkanen die het voor ZICHZELF verkloten helemaal NIKS kwalijk. Weet je waarom niet? Omdat zij zij zijn en ik mezelf ben. Zoals een Nederlander zich niks aantrekt van een andere Nederlander die hij niet kent iets flikt. Ik heb toch helemaal niks te maken met het gedrag van andere Marokkanen. Denken bepaalde Nederlanders dat ik hier als "Marokkaan" de verantwoordelijkheid voor moet nemen dan denken zij verkeerd. Ik ga mij toch niet conform een ander, de Nederlander die vindt dat een Marokkaan alle Marokkanen vertegenwoordig, gedragen of voelen. Het probleem zit in dit geval niet bij de Marokkanen maar gewoonweg bij de Nederlander die voor zichzelf alle individuele vrijheden wil maar de Marokkaan als collectief wezen ziet die enkel bestaat binnen het collectief Marokkanen. Er zijn Marokkanen die crimineel zijn. Er zijn Nederlanders die crimineel zijn. Er zijn Nederlanders die hun hele gezin uitmoorden "familiedrama". Deviant gedrag is inherent aan een maatschappij. Iedereen kan crimineel zijn. Iedereen kan moorden. Iedereen kan extreem zijn.

Het is dan ook jammer dat de politiek lekker meedoet en niet het goede voorbeeld geeft. De politiek die keer op keer excuses eist van alle Marokkanen voor die ene Marokkaan. Met zo'n politiek klimaat begrijp ik dan ook goed waarom OOK niet-criminele Marokkanen niet stemmen. Het beeld van de politiek is gewoonweg een slechte. Is dit slechte beeld dan onjuist? Nee.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 21:41:27
Afkomst maakt niks uit voor het bestuur. Je moet namelijk gewoon goed besturen. Mijn reactie had betrekking op jouw argument dat Marokkanen Nederlanders niet vertrouwen en daarom liever op een Marokkaan stemmen of niet stemmen. Mijn reactie was dat Marokkanen andere Marokkanen nog minder vertrouwen.
Nee. Marokkanen stemmen wel op Marokkanen op een lijst, miits er een beter kandidaat op de lijst staat dan die Marokkaan(se) , dan zou de overweging anders zijn.
Hoe verklaar jij dat er juist meer Marokkanen op een kieslijst voorkeurstemmen krijgen en daarom in de raad komen?

Tegen mijn verklaring in wil ik wel deels mee gaan in jouw verklaring dat Marokkanen weinig vertrouwen hebben in Marokkaanse kandidaten. Dit vertrouwen heeft niet altijd  met capable kennis van die kandidaat op de kieslijst, maar op jaloezie, misgunnen van carriere kansen van die man / vrouw of angst dat hij / zij tegen hun kan keren.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 21:41:27
Aboutaleb is omhoog geklommen via een weg die niks te maken heeft met het "goed besturen" maar enkel vanwege zijn afkomst. Puur politiek correctheid van de PvdA. Het is dan ook niet moeilijk om omhoog te klimmen bij de partij als de PvdA. Aboutaleb heeft een goede media houding en dat is zijn grote voordeel geweest. Marokkanen die ook voor de camera geen gekke dingen roepen zijn natuurlijk welkom bij de PvdA. Gewoon doen en zeggen wat de partij wil en verder je mond houden. PvdA bestuurders zijn vooral een verzameling grote ego's. Ken geen een PvdA bestuurder waarvan ik zeg nou....dat is een sympathiek persoon.
Het lijkt of jij PvdA goed kent. En dat heb jij wel verkeerd. ( ik ben niet van PvdA). Puur continue trappen op een partij net zoals Pastoors, Wilders en  anderen die hun gal spuggen op afstand.

Moet een goede bestuurder ook symaptiek zijn?  Plasterk ook niet?  En wie bewonder jij wel eigenlijk?

Señor Canardo

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 23:54:49
Het is dan ook jammer dat de politiek lekker meedoet en niet het goede voorbeeld geeft.

Bij mij in de gemeente kon je stemmen op een niet nader te noemen Marokkaanse persoon... wiens broertje de grootste Marokkaanse maffiabaas in de regio is... 3 x waar de meeste Marokkanen (inclusief de vaste moskeegangers) uit mijn gemeente op hebben gestemd?

Over voorbeeldfuncties gesproken... 


Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 10/03/2010 om 21:41:27
Ik had het bovendien niet over burka's. Het ging enkel over jouw manier van redeneren. Dus een overgeneralisering van de Marokkaanse vrouw. "Er zijn 3 vrouwen met een burka dus zullen wel alle Marokkaanse / islamitische vrouwen een burka dragen of gaan dragen". Echt lariekoek sorry. Je kunt wel zomaar dingen gaan roepen. Daarom vroeg ik ook de andere leden of zij ook veel vrouwen kennen die NIET mogen stemmen van hun man. Ik vind het sowieso een minachting tegenover de Marokkaanse vrouw. Jij maakt er zomaar een issue van zonder enig bewijs. En dan nog wel zo'n leuke categorie, 35 jaar tot 70 jaar. Ben je wel helemaal lekker?
ik heb jouw eerder de vraag gesteld van: Ken jij genoeg niet-opgeleiden en laagopgeleiden. En praat jij wel met hun? verdiep jij in hun?
Ik neem nu aan dat jij het niet doet. Dat is niet erg. Maar om achter te komen op de feiten of beweringen die ik eerder heb genoemd zul je die info niet van vrouwelijke frorumleden van Amazigh.nl. Deze vrouwlijkeleden kunnen lezen en schrijven. En zij volgen wel wat er afspeelt in de samenleving.
Veder heb ik het niet over vrouwen die door religie zich bewust destantireren van de maatschappij. Ik heb het over vrouwen die door hun echtgenoten tegengewerkt worden als zij bepaalde politieke voorkeur zouden hebben. En zeker als zij hun stem willen brengen.  ( dit verschijnsel komt vaak voor in de Rif).