Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

Chatt zie arif

Citaat van: Hadou op 04/03/2010 om 21:38:45
Gaat het om het budget? Wil je straks 10 moslim partijen met één zetel voor elk? Dat slaat toch nergens op!
Triest omdat  het vijvertje waar ze uit vissen  klein is.


Chatt is het 100% eens met Hadou,het begrip 'eendracht maakt macht' schijnt nog steeds niet tot 'onze' moslimpartijen te zijn doorgedrongen.


Said ageert tegen subsidie-slurpers in de publieke omroep en elders,maar heeft het vooral over budget wanneer het om moslim-partijen gaat. Vreemd...

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 05/03/2010 om 20:26:43
Ja dat is bekend, rond de 35 a 40% brengt zn stem uit. Er staat ook potentiële, elke kiesgerechtigde is namelijk een potentiële stemmer.
Dat is wel zo. Wat mij nog soms tegen zit in mensen, is dat het -niet-willen-meedoen aan een 5-minuut- tellende-vrijheidsbeleving. ( waar je best trots op mag zijn en heerlijk bij kan voelen dat je ook mee telt. In vele landen hebben ( onze) mensen deze ''luxe'' niet.
Vroeger probeerde ik het nog over te brengen bij mensen. Dat was zeer lastig. Nu doe ik het niet meer. Ik voel mij best eenzaam om er over te discuseren over dit punt.
Aan andere kant hoor ik veel geklaag over hoe de regels in NL zijn veranderdt in het nadeel van de Marokkaan ( immigrant). Inburgering, NL taal leren enz. Dan is het toch logisch dat je tegen zulke mensen zegt dat zij ook wel aan verkiezingen mee moeten doen om voor hun rechtenop te komen. Althans het gebaar dat je wat hebt gedaan, om voor je zelf op te komen.
( zelfs  op dit gebied  ben ik mee gestopt . het geklaag horen en mensen helpen met hun zaken)
Citeer
Hoe hoog of hoe laag dit bij de turken is weet ik niet, zal vast wel ook zoiets zijn gezien de lage opkomst in zwarte wijken.
Turken zijn groepsmensen. Zij hebben altijd een leider. En ze staan achter hun leider. Wij Marokkanen hebben dat groepsgevoel niet
Citeer.Het is een zeer begrijpelijk percentage. Bij Nederlanders in een soort gelijke sociaal economische positie stemmen ook niet veel mensen. Ik weet verder ook niet bij welke groep dat percentage zo laag is binnen de Marokkaanse gemeenschap. Zoals ik het al jaren zie is dat oudere Marokkanen, eerste generatie, wel de moeite nemen om te gaan stemmen.
Ik heb nooit in een zwarte wijk gewoond. Op zijn minst heb ik meer autochtone buren om mij heen dan allochtonen. Dus weet ik niet wat er precies afspeelt. Maar ik kan wel zeggen dat Ik merk bij zwarte straten, wijken dat de Marokkanen meer met elkaar bezig zijn. Elkaar zuur maken, lastig maken, of vrolijk maken. Dan dat zij echter met NL bezig zijn.
Waar haalk jij het vandaan dat meer ouderen de weg naar de stembus vinden? En over welke leeftijd heb je het over? Misschien 40-55 jaar. Ouder dan 55 ?  zijn er 1 op de 10 misschien. maar ik kan het mis hebben.
- En hoe zit dat met oudere vrouwen? die hebben ook stemrecht!.
-

Azjdhiedh

Nog nooit zijn de gemeentenraadsverkiezingen zo HOT geweest als deze keer.
Laten we ons niet te druk maken allemaal, er zijn in mijn ogen 2 opties, zowel voor de gemeenten als voor de landelijke verkiezingen op 9 juni aanstaande.

Waar wilders heeft gewonnen/zal winnen, moeten de andere partijen de PVV laten besturen/regeren. Zodra alles na enkele weken op de fles begint te gaan, kunnen we binnen de kortste keren opnieuw naar de stembus, en worden al die met afgunst, jaloezie en haat vervulde tokkies misschien eindelijk wakker!

Waar wilders niet heeft gewonnen/zal winnen, zal de situatie ongetwijfeld dezelfde blijven. want zoals overal ter wereld werkt de politiek hetzelfde.

Hadou

#48
Citaat van: Sa3ieD op 05/03/2010 om 20:26:43
Gewenning is geen argument want de meesten zijn of hier geboren of wonen hier al 20 jaar of langer.
Toch brengt  de meerderheid van deze mensen hun stem niet uit. Dan kun je wel concluderen dat zij het niet gewend zijn. Het besef van verkiezingen dringt tot hun niet door. Denk zowel aan (jonge ) heren  als (  jonge) dames.
Citeer

Dat derde is een vaag argument. Veel Marokkanen hebben een beter beeld van de Nederlander dan van de Marokkaan als het gaat om bestuur.
Nou? velen ? dat denk ik niet. Laatst zei een goed vriend tegen mij: dat hij voor CDA was ( hij heeft nooit gestemd). Hij noemde de perioden waarin hij als illigaal zonder problemen kon werken en makkelijk aan zijn verblijfsvergunning kon komen. In die tijd regeerde nog Lubbers. van PvdA moet hij niets hebben. Ik was wel met hem eens. ( wel komisch eigenlijk. Dat in die tijden zo veel Illigalen in NL verbleven en zo veel van hun aan verblijsvergunnig is gekomen door een huwelijk aan te gaan of een bepaalde contract ).
Verder wist hij wel dat PvdA ers meer banen over de rug van allochtonen creerden dan voor allochtonen. ook weer een punt.
Maar meestal zie ik mensen blind scharen achter PvdA.
Citeer
Nooit gehoord dat vrouwen dwars worden gezeten door hun echtgenoot als het gaat om stemmen, lijkt me verder ook weer een "wit" argument.
Jawel. Vrouwen worden meestal tegengewerkt op verkiezingsdag. Vraag het rustig rond in jouw wijk.
Citeer
Je hoeft geen verstand te hebben van democratie of kunnen lezen om te stemmen. Stemmen gaat over macht en macht kent geen taal of opleiding. Je zou het allemaal misschien kunnen samenvatten in: "Iwa safie waarom zou ik". Ik ken namelijk genoeg "hoger" opgeleiden die ook niet stemmen puur omdat ze geen zin hebben. Het is verder ook geen trend enkel onder de Marokkanen. Nederland kent steeds meer zwevende kiezers. Stemmen kent verder ook geen overtuiging. Ik stem bijv. niet omdat ik geloof dat ik op deze manier invloed krijg op de politiek. Ik stem ook niet omdat ik overtuigd ben van het belang. Het interesseert mij verder ook niet waarom ik stem. Ik stem gewoon, puur uit routine. Het kost vaak meer moeite om jezelf te overtuigen niet te stemmen dan om het gewoon te doen. Het is dan ook niet aan de ander om je te overtuigen om wel te gaan stemmen.
Ken jij ook genoeg laagopgeleiden? of niet opgeleiden?

Hadou

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 05/03/2010 om 21:19:49

Chatt is het 100% eens met Hadou,het begrip 'eendracht maakt macht' schijnt nog steeds niet tot 'onze' moslimpartijen te zijn doorgedrongen.


Said ageert tegen subsidie-slurpers in de publieke omroep en elders,maar heeft het vooral over budget wanneer het om moslim-partijen gaat. Vreemd...
Politieke partijen krijgen subsidies van de staat.

Hadou

#50
Citaat van: uzop op 05/03/2010 om 19:40:41
en onder Riffijnen, welk is het percentage?

a qath ghark aqartuna?

nix gharek tha nita:

TheCFO

#51
Citaat van: Sa3ieD op 04/03/2010 om 19:44:28
Ja zeker weten. Je hebt meer dan 4000 stemmers bij een zetel. Je hebt honderden potentiële vrijwilligers. Politieke partijen, hoe klein of groot dan ook, draaien vooral op vrijwilligers. Je kunt mensen aannemen die er werk van maken. Ik probeerde dan ook het verschil aan te geven onder normale omstandigheden. Een "islamitische" organisatie heeft niet zo gauw zo'n budget om uit te geven aan personeel en andere kosten ten behoeve van de EIGEN agenda. Dus niet van een of andere integratie agenda zoals dat normaal het geval is. Dat budget wat je hebt is 1 maar je moet natuurlijk ook gewoon de zuivere intentie hebben om de gemeenschap vooruit te helpen. Als je een goede betrokken faciliterende rol inneemt dan kun je een hoop bereiken. Je moet natuurlijk wel verbindingen leggen maar de basis, mits goed benut, is er zeker wel.


Ow dit haat ik zo intens he. Doelgroepen politiek. Partijtje van de ouderen, partijtje voor de griffo's, partijtje voor de moslims. Ieder voor zijn eigen ding. Echt heel droevig en lachwekkend in een. Per definitie uitgevoerd door groepsdenkerige klungels, die menen te weten wat goed is voor hunnie ze groepje.

Wel ben ik met Said eens dat het (op korte en middellange termijn) ws de meest practische weg voorwaarts is voor een moslimminderheid in het schoone Holland , juist vanwege het door velen vast  onbegrepen verschil tussen een subsidie en een politiek budget.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van

Op lange termijn werkt het zeer contraproductief, zoals alle actieve focus op religie in politiek zeer ongunstig en verstorend werkt voor mensen zoals ik die een vrije samenleving voorstaan. Maar poep aan die lange termijn, want zoals Keynes al zei:
In the long run, we're all dead

Amando

Citaat van: Azjdhiedh op 06/03/2010 om 01:14:07
Nog nooit zijn de gemeentenraadsverkiezingen zo HOT geweest als deze keer.
Laten we ons niet te druk maken allemaal, er zijn in mijn ogen 2 opties, zowel voor de gemeenten als voor de landelijke verkiezingen op 9 juni aanstaande.

Waar wilders heeft gewonnen/zal winnen, moeten de andere partijen de PVV laten besturen/regeren. Zodra alles na enkele weken op de fles begint te gaan, kunnen we binnen de kortste keren opnieuw naar de stembus, en worden al die met afgunst, jaloezie en haat vervulde tokkies misschien eindelijk wakker!

Waar wilders niet heeft gewonnen/zal winnen, zal de situatie ongetwijfeld dezelfde blijven. want zoals overal ter wereld werkt de politiek hetzelfde.

Zal NL geboycot worden door de rest vd wereld? Dat is best een belangrijke vraag.

Chatt zie arif

#53
Pffff...,alleen al dat toontje! Jongen,dat noemt men democratie,een regeringsvorm die men lang geleden heeft bedacht en tot dusverre redelijk goed functioneert.

Voor mij is subsidie of politiek budget=euro's. Je kunt het kapitaal dat bijvoorbeeld de publieke omroep ontvangt subsidie of budget noemen,het komt op hetzelfde neer.

Wat ik niet kan begrijpen is dat er in één gemeente-raad straks misschien vier of meer één-zetelmoslimfracties zitting hebben a 70.000 euro per stoeltje. Een voor de Marokkanen,Turken,Iraniers,Irakezen,Somaliers,Pakistanen en waarom ook niet een Koerdische...

En jij,Pauper,waar heb jij op gestemd? Mocht je niet gestemd hebben,dan is Chatt erg geinteresseerd in de partij die je goedkeuring wegdragen kon.

Dit hieronder zul je zoals gewoonlijk wel weer links-groepsgeneuzel vinden,maar toch...


Gelovigen leven vaak langer'
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article844372.ece/Gelovigen_leven_vaak_langer

Chatt zie arif

Citaat van: Amando op 06/03/2010 om 12:56:46
Zal NL geboycot worden door de rest vd wereld? Dat is best een belangrijke vraag.

Denk ik niet,handel wint het altijd van sentiment.

When it is a question of money, everybody is of the same religion

                                                                                      Voltaire
                                                                         

Azjdhiedh

Het zou mooi zijn, als alleen al de oliekraan richting Nederland werd dicht gedraaid, vanaf nu tot en met een paar dagen voor de landelijke verkiezingen.

Maar helaas ben ik bang dat Chatt gelijk heeft, en de stelling van Voltaire gaat voor de Arabieren al helemaal op!

Amando

#56
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 06/03/2010 om 13:07:57
Denk ik niet,handel wint het altijd van sentiment.

When it is a question of money, everybody is of the same religion

                                                                                      Voltaire
                                                                         

Aandeelhouders van Shell zijn intussen wel zenuwachtig.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1210273&Page=1

Koningin Beatrix heeft trouwens ook 2,5 miljard euro aan aandelen shell (en abn amro).

Sa3ieD

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 05/03/2010 om 21:19:49

Chatt is het 100% eens met Hadou,het begrip 'eendracht maakt macht' schijnt nog steeds niet tot 'onze' moslimpartijen te zijn doorgedrongen.


Said ageert tegen subsidie-slurpers in de publieke omroep en elders,maar heeft het vooral over budget wanneer het om moslim-partijen gaat. Vreemd...

Dat is toch niet te vergelijken joh. Een politieke partij bestaat bij MANDAAT van de belastingbetaler, de stemmer. Het is dan ook geen subsidie, het hoort gewoonweg bij een politieke partij. Je kunt geen democratie hebben als politieke partijen niet eens briefpapier kunnen kopen of iemand hebben om de telefoon aan te nemen. Die bijdrage aan de kosten van een fractie zijn dan ook democratisch gezien gerechtvaardigd. Ik denk dat jij de hoofd en bijzaken door elkaar haalt in mijn stukken. Dat budget breng ik enkel in verband met de mogelijkheid een eigen agenda te kunnen vormen en uit te voeren en de noodzakelijke mankracht in te kunnen zetten om een coördinerende functie in te nemen. Ik heb dat budget nooit tot doel gemaakt. Mocht het zo overkomen dan weet je nu in elk geval dat dat niet zo is.

Mister1979

Ik hoop echt dat Wilders premier wordt. Zijn aanhang die een hekel heeft aan moslims denkt dat Nederland niemand nodig heeft. Ze weten nog niet dat 50% van het BNP van Nederland verdiend wordt in het buitenland.
Nederland bijv verdiend miljarden per jaar aan moslimlanden. ING, Shell, Akzo Nobel, Unilever etc doen goede zaken in moslimlanden. Ook Nederlanders bouwbedrijven bouwen veel projecten in moslimlanden.


Als Wilders premier wordt zullen misschien veel Nederlandse bedrijven geboycot worden en dat betekent dat de Nederlandse belastingstaat minder belasting zal binnenkrijgen. Dat zal direct effect hebben op de Nederlandse economie..

Nederlanders worden pas wakkergeschud als ze het in hun portemonnee voelen en dan zullen ze zich keren tegen Wilders.




Mister1979

Citaat van: Amando op 06/03/2010 om 14:55:31
Aandeelhouders van Shell zijn intussen wel zenuwachtig.
http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&topic=1210273&Page=1

Koningin Beatrix heeft trouwens ook 2,5 miljard euro aan aandelen shell (en abn amro).


Shell is een van de grootste bedrijven in de wereld en betaalt miljarden per jaar aan belasting aan de Nederlandse staat.
In Nigeria kosten ze al jaren Shell uit en als Wilders aan de macht komt dan is dat het einde van Shell in Nigeria..


De Nederlandse zakenmensen zitten echt niet te wachten op Wilders want ze weten dat Nederland afhankelijk is van het buitenland.