Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

TheCFO

Ik heb dan zelf ook geen briefje gestuurd naar de redactie van WBH, maar dat had je ook vast niet verwacht. En wees gerust, ook al treden jullie tweetjes toe tot de staf van Abu Jaja, ik voel me zeker niet geraakt of beledigd. Ook niet als je begint over woii om een pro jaja argument kracht bij te kunnen zetten.

Grobe Menschen, welche sich beleidigt fühlen, pflegen den Grad der Beleidigung so hoch als möglich zu nehmen und erzählen die Ursache mit stark übertreibenden Worten, um nur in dem einmal erweckten Haß- und Rachegefühl sich recht ausschwelgen zu können. Nietzsche

Chatt zie arif

Citaat van: TheCFO op 15/06/2010 om 07:22:38
ook al treden jullie tweetjes toe tot de staf van Abu Jaja,
Het gaat niet zozeer om JahJah persoonlijk,maar om een iets 'pro-actievere',uitgesprokener woordvoerder. Persoonlijk zit ik zeker niet te wachten op zo'n halfbakken persverklaring dat 'we' verdrietig,boos,onzeker, een klap in 't gezicht hebben gekregen. Dat is een uitnodiging om ons de volgende keer een twee keer zo harde klap toe te dienen in het stemhokje. De woordvoerders moeten met een strijdbaar,verontwaardigd commentaar stemming geven aan ons gevoel van onbehagen,vind ik.

Zoals Said al zei,sommige dingen los je alleen op door de confrontatie aan te gaan op alle mogelijke vlakken. Persverklaringen met een zielige ondertoon maken het alleen maar erger.

Kaasmans,jij bent een blanke,mannelijke hetero,hoe goed we je proberen uit te leggen hoe het is om een Marokkaan in Nederland te zijn,je zult het nooit begrijpen. Hoe leg je een man uit hoe het is om vrouw te zijn,en omgekeerd? Hoe leg je een neger uit hoe het is om momenteel blank te zijn in Zimbabwe? Hoe leg je een hetero uit hoe het is om homo te zijn?

Hoe leg je een Hollander uit dat je ouders armoede,ontbering,geweld en uitzichtloosheid ontvlucht zijn,om op onze beurt als ouders weer te constateren dat we misschien weer moeten vluchten? Dit keer niet voor de eerder genoemde redenen,maar enkel omdat we Marokkaan/Moslim zijn.

Je hebt wel gelijk dat we het lang niet zo slecht hebben als de Joden in 1930 of de Amerikaanse zwarten in de jaren 50,maar waar gaat dit heen,waar zal deze hetze in eindigen? Misschien moeten we over 20 of 30 jaar wel een assimilatiecontract tekenen en sterilisatie ondergaan van de partij voor de vrijheid,en anders oprotten!

'Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.'

Eén op de zes Nederlanders stemt op iemand die bovenstaande tekst letterlijk heeft uitgesproken,wat doen we als straks drie op de zes Nederlanders ook dezelfde mening zijn toegedaan?

Maar dat soort dingen zul jij toch nooit begrijpen...

Citeer
Grobe Menschen, welche sich beleidigt fühlen, pflegen den Grad der Beleidigung so hoch als möglich zu nehmen und erzählen die Ursache mit stark übertreibenden Worten, um nur in dem einmal erweckten Haß- und Rachegefühl sich recht ausschwelgen zu können. Nietzsche

Op Geenstijl wordt dit ook wel aangeduid als :huilie huilie/zwelgen in de slachtofferrol...

TheCFO

Nogmaals Gast, het gaat mij  niet om de analyse van de situatie der marokkanen in Nederland, het ging mij om het nut van een Jaja achtige leidert die jullie zoeken, ik vind dat een bespottelijke oplossing en uber contraproductief.

Dus ja ik geloof best dat de relatie tussen jullie en ons matig is, en dat vooral de marokkanen daar onder lijden. Maar nee, ik geloof er niets van dat een Jaja echtige rattenvanger die situatie voor jullie (of voor ons) zal verbeteren.

En zolang jullie blijven bleren dat een Jaja zo nodig is, dat het net woii is, dat Malcolm X moet aantreden en andere onzin argumenten, blijf ik er van overtuigd dat het soort oplossingen dat groepsdenkertjes als Jaja en jij aandragen in the end net zo destructief zijn als de groepswetgeving van Wilders.
Citaat van: Apache Chatt op 15/06/2010 om 23:48:41
Het gaat niet zozeer om JahJah persoonlijk,maar om een iets 'pro-actievere',uitgesprokener woordvoerder. Persoonlijk zit ik zeker niet te wachten op zo'n halfbakken persverklaring dat 'we' verdrietig,boos,onzeker, een klap in 't gezicht hebben gekregen. Dat is een uitnodiging om ons de volgende keer een twee keer zo harde klap toe te dienen in het stemhokje. De woordvoerders moeten met een strijdbaar,verontwaardigd commentaar stemming geven aan ons gevoel van onbehagen,vind ik.

Zoals Said al zei,sommige dingen los je alleen op door de confrontatie aan te gaan op alle mogelijke vlakken. Persverklaringen met een zielige ondertoon maken het alleen maar erger.

Kaasmans,jij bent een blanke,mannelijke hetero,hoe goed we je proberen uit te leggen hoe het is om een Marokkaan in Nederland te zijn,je zult het nooit begrijpen. Hoe leg je een man uit hoe het is om vrouw te zijn,en omgekeerd? Hoe leg je een neger uit hoe het is om momenteel blank te zijn in Zimbabwe? Hoe leg je een hetero uit hoe het is om homo te zijn?

Hoe leg je een Hollander uit dat je ouders armoede,ontbering,geweld en uitzichtloosheid ontvlucht zijn,om op onze beurt als ouders weer te constateren dat we misschien weer moeten vluchten? Dit keer niet voor de eerder genoemde redenen,maar enkel omdat we Marokkaan/Moslim zijn.

Je hebt wel gelijk dat we het lang niet zo slecht hebben als de Joden in 1930 of de Amerikaanse zwarten in de jaren 50,maar waar gaat dit heen,waar zal deze hetze in eindigen? Misschien moeten we over 20 of 30 jaar wel een assimilatiecontract tekenen en sterilisatie ondergaan van de partij voor de vrijheid,en anders oprotten!

'Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.'

Eén op de zes Nederlanders stemt op iemand die bovenstaande tekst letterlijk heeft uitgesproken,wat doen we als straks drie op de zes Nederlanders ook dezelfde mening zijn toegedaan?

Maar dat soort dingen zul jij toch nooit begrijpen...

Op Geenstijl wordt dit ook wel aangeduid als :huilie huilie/zwelgen in de slachtofferrol...
Ik had wat andere bedoeling met die quote, maar wees eerlijk, als je net gesteld hebt dat je de nieuwe anne frank bent en dat dood en deportatie dreigen, is het wel een anticlimax als je dan hoort dat er ook moslims zijn die zich druk maken over varkens in kunstwerken.

Het is ongetwijfeld waar dat ik als hollandsche jongen in holland een deel van de nuances in deze disc mis. Maar misschien geldt hetzelfde wel voor hen die zichzelf als behorend tot een religieuze groep, of als bedreigde diersoort, zien. Dat je opeens denk; Tadaa, ik heb het, mijn belang wordt het best gediend door een groepsdenkende mafkikker op een schild te hijsen.

3ich

Citaat van: Sa3ieD op 04/03/2010 om 13:37:21
Je kunt hooguit spreken van een erg klein stapje naar rechts. Kiezers zijn van het CDA (-190) overgestapt naar de VVD (+204) en van de PVDA (-663) naar D66 (+380) en de lokalen (+227). De verschuivingen op een links rechts schaal zijn niet zo heel groot. Ik vind het op zich wel een goed resultaat. D66 is een evenwichtige partij en de VVD is ook op lokaal niveau ook best evenwichtig. Als zij over de gehele linie gewonnen hebben is het resultaat niet slecht.

Op basis van de resultaten van gisteren kun je enkel stellen dat een Den Haag en Almere veel rechtser hebben gestemd. In de rest van de gemeentes valt dat dus reuze mee.

Daar zitten we dan een kleine 7 maanden later met het regeer-gedoog akkoord. Van nieuw rechts. Wie heeft dat nou gedacht hé?

Jij i.i.g. niet!

Bades

Citaat van: 3ich op 01/10/2010 om 16:17:41
Daar zitten we dan een kleine 7 maanden later met het regeer-gedoog akkoord. Van nieuw rechts. Wie heeft dat nou gedacht hé?

Jij i.i.g. niet!

Grappig dat jij zijn mening over de raadsverkiezingen doet gelden op de landelijke politiek/kabinet vorming.