Voorspellingen gemeenteraadsverkiezingen

Gestart door Sa3ieD, 03/03/2010 om 19:57:30

Sa3ieD

Citaat van: incognito op 11/03/2010 om 01:14:23
Maar de achterlijke Nederlandse kiezers inclusief de Marokkanen worden klaargestoomd (met van die Maurice-de-Hond-peilingen) om enkel te kiezen tussen rechts of links.... en het liefst zo "strategisch" mogelijk. Zelfs onze blonde Geert heeft het toegegeven: verkiezingen gaan tussen Bos en mij.

Zij hebben het slechts over de zwevende kiezers. Je denkt toch niet dat de PvdA de linkse stemmers vertegenwoordigd en de PVV de rechtse stemmers? Het kleine verschil tussen winst en verlies zal afhangen van zwevende kiezers maar bij winst is er sprake van kleine  verschillen tussen de partijen. Je hebt nog altijd veel stemmers die honkvast zijn. Ik zie een CDA'er niet op een PVV stemmen of op een PvdA. Een VVD'er zie ik ook niet op een PVV stemmen. Het komende kabinet zal hoe dan ook vroegtijdig vallen, ongeacht wie er wint. De verschillen zijn gewoonweg te klein om stabiel te kunnen regeren.

Hadou

Citaat van: Sa3ieD op 11/03/2010 om 01:05:13
Mijn vader is over de 70. Je hebt zeker nooit iets gewonnen in de lotto?
Mijn vergissing. Excuses.
Citeer

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Marokkaanse politici, EN de PvdA, in grote steden veel van hun zetels aan Marokkanen te danken hebben. Zoals de VVD gevoelig is voor geluiden van ondernemers, het is immers een partij waar ondernemers op stemmen, kunnen Marokkanen de PvdA niks schelen. De PvdA komt dan ook alleen langs als er gestemd moet worden. Een partij als Groenlinks is in bijv. Utrecht veel meer betrokken bij migranten dan een PvdA. Een PvdA is verder ook ERG hypocriet. Ze vissen uit dezelfde vijver als een PVV. Gefrustreerde autochtonen die niks moeten hebben van allochtonen. Wel bizar toch dat zowel allochtonen als die gefrustreerde debielen op dezelfde partij stemmen. Politiek gaat per definitie over BELANGEN. Bestaat er zoiets als ALLE BELANGEN? Absoluut niet. Het is dan ook een achterlijk Nederlands gegeven om te denken dat er een politieke partij is die voor ieders belang opkomt. Een partij komt op voor de partij belangen. In andere landen zijn de tegenstellingen, dus de belangen, tussen partijen veel groter. Zo hoort het ook te zijn.
Jij begint weer op een partij , waar veel mensen op stemmen en waar velen lid van zijn te schoppen. Ik heb nooit op hun gestemd, maar ik schop niet tegen hun. Kan mij niet veel boeien. Ik mag een stem uitbrengen en dat doe ik op een partij die mij aanspreekt.
Jij stemt op CHristen unie en naast dat schop jij op PvdA. Waarom schop je ook niet tegen CDA en tegen D66 en tegen GL en S GP en zelfs niet tegen ondemecratische opgezette PVV?
En  je moet je toch wel schamen en dimmen op je uitspraken tegen die mensen die  op die partij stemmen. Debielen? Ga je alle PvdA stemmers debielen noemen. En jij bent een Genie , omdat jij CU stemt.?

Jij bent te gefrusteerd.

TheCFO

Citaat van: Mister1979 op 06/03/2010 om 17:31:50
Ik hoop echt dat Wilders premier wordt. Zijn aanhang die een hekel heeft aan moslims denkt dat Nederland niemand nodig heeft. Ze weten nog niet dat 50% van het BNP van Nederland verdiend wordt in het buitenland.
Nederland bijv verdiend miljarden per jaar aan moslimlanden. ING, Shell, Akzo Nobel, Unilever etc doen goede zaken in moslimlanden. Ook Nederlanders bouwbedrijven bouwen veel projecten in moslimlanden.

Als Wilders premier wordt zullen misschien veel Nederlandse bedrijven geboycot worden en dat betekent dat de Nederlandse belastingstaat minder belasting zal binnenkrijgen. Dat zal direct effect hebben op de Nederlandse economie..

Nederlanders worden pas wakkergeschud als ze het in hun portemonnee voelen en dan zullen ze zich keren tegen Wilders.

Topman werkgevers: Wilders beschadigt Nederland
DEN HAAG - De reputatie van Nederland loopt enorme schade op door het optreden van Geert Wilders. Dat zegt voorzitter Bernard Wientjes van ondernemingsorganisatie VNO-NCW vandaag in een interview in de Volkskrant.

‘Zoals Wilders zichzelf laatst in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord’, zegt Wientjes. ‘De Engelse pers was diep geschokt over die vertoning.’

De werkgeversvoorzitter zegt dat het imago van Nederland door Wilders’ optreden bezoedeld wordt, en dat dat op termijn repercussies zal hebben voor de Nederlandse welvaart. ‘Die hele discussie over hoofddoekjes , dat is totaal irrelevant. Maar hier is het belangrijker dan wat dan ook. Terwijl je nergens leest dat we voor onze welvaart in grote mate afhankelijk zijn van het buitenland.’

Huivering
Wientjes is tweede op de Volkskrant-lijst van invloedrijkste Nederlanders. De lobbyist erkent dat hij zaken zal doen met de PVV van Wilders, als die partij na de verkiezingen van 9 juni in de regering komt. Maar Wientjes huivert voor de gevolgen van regeringsdeelname van de PVV. ‘Wij raden dringend af om ooit met de PVV in zee te gaan, dat is ook gebaseerd op onze internationale positie.’

Eerder keerde Niek Jan van Kesteren, de tweede man van VNO-NCW, zich tegen de PVV. Wilders reageerde daarop door te zeggen dat de kiezers ‘zich niet laten misleiden door deze nepwerkgevers van de overlegeconomie die zelf nog nooit een fabriek van binnen hebben gezien’.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1358728.ece/Topman_werkgevers_Wilders_beschadigt_Nederland

3ich

Citaat van: Sa3ieD op 04/03/2010 om 13:37:21
Je kunt hooguit spreken van een erg klein stapje naar rechts.
Op basis van de resultaten van gisteren kun je enkel stellen dat een Den Haag en Almere veel rechtser hebben gestemd. In de rest van de gemeentes valt dat dus reuze mee.

Zo! Meneer de betweter. Ben je nog steeds van mening dat er een erg kleine stapje naar rechts is gestemd?

Nogmaals NL heeft massaal RECHTS gestemd!

Sa3ieD

Citaat van: 3ich op 10/06/2010 om 13:12:03
Zo! Meneer de betweter. Ben je nog steeds van mening dat er een erg kleine stapje naar rechts is gestemd?

Nogmaals NL heeft massaal RECHTS gestemd!

Dat waren de gemeenteraadsverkiezingen pipo. Heeft niks met betweterigheid te maken maar puur met het kijken naar de cijfers bij de gemeenteraadsverkiezingen. Maar zat het je dan zo dwars?

buɛluz

Error 404 - Not found

Sa3ieD

Citaat van: Señor Canardo Echo op 10/06/2010 om 22:10:08
Niet alleen 3ich zit het dwars dat Nederland tijdens de tweede Kamerverkiezingen een ruk naar rechts heeft gemaakt ...>

Winst PVV klap in gezicht Marokkanen

UTRECHT - De winst van de PVV is een klap in het gezicht van Marokkaanse Nederlanders. Dat stelt het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) donderdag in een reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen.

Het SMN zegt ,,geschokt'' te zijn over de ,,dramatische winst'' van de partij van Geert Wilders. De organisatie heeft veel reacties gekregen en merkt dat het de achterban veel pijn doet dat zo veel mensen hebben gestemd op de partij die in de toekomst van Nederland geen plaats meer ziet voor de islam.

Verdrietig en boos
Volgens SMN-voorzitter Farid Azarkan maakt de winst van de PVV Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos. ,,Het geeft hun een sluimerend gevoel van onbehagen en angst. Zij vragen zich af of ze nog wel deel mogen uitmaken van de Nederlandse samenleving, of hun buren en collega's hen wel zien als medeburger van dit land, of er voor hen en hun kinderen hier nog wel een veilige toekomst is weggelegd.''

Azarkan benadrukt dat niet moet worden vergeten dat de meeste Nederlanders niet op de PVV hebben gestemd. ,,Het betekent dat de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking kiest voor een toekomst van gedeeld burgerschap en ruimte voor pluriformiteit en diversiteit.''

Impuls
De groei van Wilders' partij is voor het SMN een impuls om op te komen voor de belangen van Marokkaanse Nederlanders, hun rechten te verdedigen, hun positie in de Nederlandse samenleving te verbeteren en bij te dragen aan een democratisch, tolerant en solidair Nederland, aldus de voorzitter. 

10 Juni 2010

ANP

http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Verkiezingen/article/detail/489581/2010/06/10/Winst-PVV-klap-in-gezicht-Marokkanen.dhtml

Met een dergelijk persbericht haal je ook geen flikker uit. Ow wat zijn wij zielig omdat de PVV een grote winst heeft gehaald.........

buɛluz

Error 404 - Not found

Sa3ieD

Citaat van: Señor Canardo Echo op 11/06/2010 om 02:01:13
Sorry hoor Sa3ied. Het onderstaande persbericht van Boujoufi haalt inderdaad geen flikker uit. Het persbericht van Azarkan daarentegen slaat wel spijkers met koppen. Niet alleen omdat Azarkan in de media uiting kan geven aan de terechte teleurstelling (bij sommigen zelfs verslagenheid) bij de Marokkanen in Nederland over de verkiezingsuitslag.

Teleurstelling was er al een veel langere tijd, of ja het was eerder een reality check, voor mij in ieder geval. Na de moord op van Gogh was het al heel erg duidelijk hoe erg veel Nederlanders over moslims denken.

Maar wat is het doel van het aangeven dat Marokkanen teleur zijn gesteld?

Citeer
Maar ook omdat hij benadrukt dat de meerderheid van Nederland niet voor de PVV heeft gestemd

Als er iets is wat je niet moet nuanceren dan zijn het wel racistische stemmen. Je moet het gewoon accepteren. Nederland heeft 1.5 miljoen trotse racisten.

Citeeren tevens ook omdat hij de Nederlandse Marokkanen aanspreekt om ondanks (of juist dankzij) deze verrechtsing van het Nederlandse electoraat zelf hun eigen sociale positie te verbeteren.

Alsof Marokkanen daar niet al 30 jaar mee bezig zijn.

Nederland heeft nu een Abou Yahyah type nodig en geen subsidie Marokkaan als Azarkan. Als er iets is wat je niet moet doen is de zieligerd uithangen. Je totale welzijn af laten hangen van wat Hans en Ingrid van je vinden is negatief.

TheCFO

Citaat van: Sa3ieD op 11/06/2010 om 02:24:45
Nederland heeft nu een Abou Yahyah type nodig en geen subsidie Marokkaan als Azarkan. Als er iets is wat je niet moet doen is de zieligerd uithangen. Je totale welzijn af laten hangen van wat Hans en Ingrid van je vinden is negatief.
Henk. Henk en Ingrid.

Een AbuJaJa typetje. Wat een bespottelijke oplossing. Alleen een politicus verzint zoiets. Beetje als schuldencrisis oplossen met nog meer schulden. Als fucking for virginity, dat werk.

Als er al een weg voorwaarts is, dan ligt die ergens bij het vinden van 'iets van gemeenschappelijkheid' en niet nog een extra religieus geinspireerde groepsdenker.

Sa3ieD

Citaat van: TheCFO op 11/06/2010 om 07:47:35
Henk. Henk en Ingrid.

Een AbuJaJa typetje. Wat een bespottelijke oplossing. Alleen een politicus verzint zoiets. Beetje als schuldencrisis oplossen met nog meer schulden. Als fucking for virginity, dat werk.

Als er al een weg voorwaarts is, dan ligt die ergens bij het vinden van 'iets van gemeenschappelijkheid' en niet nog een extra religieus geinspireerde groepsdenker.

Het was laat. Henk, Hans it's the same.

Wat maakt het bespottelijk? Je maakt gewoonweg gebruik van je rechten. Gezien het feit dat vandaag de dag elk Marokkaans / Islamitisch individu als groepslid behandeld wordt kun je je daar net zo goed tegen wapenen. Zolang mensen zich maar gehoord voelen. Ik heb het verder puur en alleen over een burgerrechten initiatief. Er wordt al jarennnnnnnnn gesneden in de rechten van Moslims / migranten in Nederland. Het erge is dat het gewoonweg normaal bevonden wordt om een individu op basis van zijn afkomst / religie rechten toe te kennen. Hoe kun jij als liberaal niet wakker liggen van het feit dat miljoenen mensen het normaal vinden dat de vestiging van Marokkanen in Nederland, die hier zelfs geboren zijn, geen principieel recht is. Hangen je rechten dan enkel af van de mening van mensen. De basis van de rechtsstaat wordt niet ondersteund door een groot deel van de bevolking. Je hebt "de" maatschappij en daarnaast heb je Marokkanen / Moslims die buiten de maatschappij vallen. Soort van overbodig iets. Je kunt wel zo hollands je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel overwaait, maar dat zal niet gebeuren en dat weet je dondersgoed. Marokkanen / moslims moeten hun lot / welzijn niet af laten hangen van de welwillendheid van de gemiddelde Nederlandse racist. Het beestje moet ook gewoon een naam krijgen en in het hele discours is er eigenlijk niemand die dat doet.

TheCFO

zit helaas ondertussen in de auto met me mobiel dus uitgebreid reageren is wat lastig. Ik kan me wel redelijk vinden in je bovenstaande verhaal, inclusief je 'wakkerlig' opmerking. Ik zie alleen nergens hoe nog een idioot erbij op het politieke toneel bijjdraagt aan het wegnemen van die zorgen. Of je vindt groupthink nuttig als politiek instrument, of je verwerpt het. Ik ben duidelijk van de laatste lijn.

Sa3ieD

Citaat van: TheCFO op 11/06/2010 om 12:58:25
zit helaas ondertussen in de auto met me mobiel dus uitgebreid reageren is wat lastig. Ik kan me wel redelijk vinden in je bovenstaande verhaal, inclusief je 'wakkerlig' opmerking. Ik zie alleen nergens hoe nog een idioot erbij op het politieke toneel bijjdraagt aan het wegnemen van die zorgen. Of je vindt groupthink nuttig als politiek instrument, of je verwerpt het. Ik ben duidelijk van de laatste lijn.

Het gaat er om dat het nu vrij eenzijdig is allemaal. Zoals ik al een aantal keer aangaf, discriminatie en haat lijken geaccepteerd te worden, net zoals minder rechten voor migranten. De discussie gaat dan ook eerder over de juridische onmogelijkheden van bijv. een kopvoddentax etc, het is dus als het ware geaccepteerd dat een hoofddoek niet thuis hoort in Nederland. Hetzelfde geldt voor het terugsturen van criminele Marokkanen, hoewel hier geboren. Men is dus helemaal niet bezig met de essentie van het geheel, namelijk geaccepteerd onrecht, zowel in de politiek als in een groot deel van de maatschappij. Ik pleit dus voor iemand die de discussie terugbrengt naar de essentie. De discussies nu zijn vooral ambtelijk. Over hoe iets niet kan terwijl het dus hoort te gaan over hoe iets niet hoort. Je hebt dan ook iemand nodig zonder gevestigde politieke belangen, dus iemand buiten de politiek. Abou Yahyah was zo'n buitenstaander. Ik was het weliswaar niet eens met wat hij zei, mn vanwege een misplaatst Arabisch nationalisme, maar als "vorm van stem / protest" vond ik hem wel een verrijking voor Nederland. Juist vanwege het feit dat hij een buitenstaander was in het Nederlandse politieke landschap. Het gaat mij dus over een buitenstaander die zijn bek open kan trekken en open durft te trekken. Het gaat ook om het uitlokken van reacties, beetje zoals Peter r de Vries het goed kan.

Groupthink is een open deur. Mensen zijn per definitie sociale dieren en zoeken naar coalities. Zolang het vormen van een groep in je voordeel is doe je het. Dat is met alles zo. Ik denk dat jij het allemaal verward met sociale controle / druk waardoor je verplicht bent te behoren tot een bepaalde groep. Inperking van je eigen vrijheid heeft voor mij niks te maken met het vormen van groepen, iig niet in de definitie die ik hanteer. Dit heeft dus niks met conformisme te maken.

TheCFO

Citaat van: Sa3ieD op 11/06/2010 om 15:34:15
Groupthink is een open deur. Mensen zijn per definitie sociale dieren en zoeken naar coalities. Zolang het vormen van een groep in je voordeel is doe je het. Dat is met alles zo. Ik denk dat jij het allemaal verward met sociale controle / druk waardoor je verplicht bent te behoren tot een bepaalde groep. Inperking van je eigen vrijheid heeft voor mij niks te maken met het vormen van groepen, iig niet in de definitie die ik hanteer. Dit heeft dus niks met conformisme te maken.
ik verwar het helemaal niet met sociale druk, dat is prive zeg maar, en het is zeker geen open deur. Politieke groupthink -daar gaat het over- is iets fundamenteel onliberaals. Wilders -maar ook bv jij en de sgp in die damesdisc- is zo'n groepsdenker en maakt wetten op ethniciteit/religie en daarom dus verwerpelijk. Politiek gaat voor mij over relatie staat en individu, en niets anders. Een jaja achtig protest versterkt alleen maar die groepswaanzin.

Chatt zie arif

Citaat van: Sa3ieD op 11/06/2010 om 02:24:45

Maar wat is het doel van het aangeven dat Marokkanen teleur zijn gesteld?

Pfff,daar krijg je dat slappe slachtoffer-ge-ouweh... weer!

Hij had ze gewoon moeten feliciteren! Zo van: Gefeliciteerd, en we zie elkaar weer over een tijdje bij het stembureau!