Het Grote Piramide-Mysterie

Gestart door Señor Canardo, 02/03/2010 om 18:43:58

3ich

#75
Citaat van: betonmo op 31/12/2011 om 14:15:11
Ok 3ich zet die linken maar hierop dan kunnen we iedergeval wat van leren.
Ben zelf al een jaar of 22 bezig met deze materie, bij mij is er ook toen wat geknapt.
Ben blij dat er mensen zijn die wakker worden, we hebben nog een weg te gaan hierin.!

groetjes van mobeton.                                              

Nieuwe afleveringen van Ancient Aliens: http://www.youtube.com/watch?v=4zhfNsOp7VQ

http://www.history.com/shows/ancient-aliens

Botermes

#76
Buitenaards leven bestaat niet. We bevinden ons helemaal alleen in the fabric of space/time. Dit valt tot nu toe niet uit te sluiten. Best wel een enge gedachte dat we helemaal alleen zijn.

Al wordt er leven op Mars gevonden, dan is dat waarschijnlijk gerelateerd aan het leven op Aarde. Dan nog zijn we dus alleen. Het maakt niet veel uit want ik denk dat er wel meer bestaat dan de fysieke werkelijkheid alleen.

Botermes

Tudart udji ci dcat. Leven is juist heel zeldzaam en misschien zelfs uniek. Het is misschien raar maar ik blijf hopen dat het leven op Aarde uniek is in dit universum. Op die manier zie ik juist de essentie van het leven in.

3ich

Citaat van: Vuthghmas op 09/05/2012 om 05:53:18
Tudart udji ci dcat. Leven is juist heel zeldzaam en misschien zelfs uniek. Het is misschien raar maar ik blijf hopen dat het leven op Aarde uniek is in dit universum. Op die manier zie ik juist de essentie van het leven in.

Wat houd volgens jou de essentie van het leven in dan?

Botermes

#79
Omdat dat uniek zijn op zich al een essentie kan vormen. Misschien denk je dan dat het een vaag antwoord is maar ik raad je een poging te doen het te begrijpen. Als je dat niet kunt, is het ook niet erg. De vraag die je mij stelt is een filosofische.

Azul,(het is toch niet erg dat ik dat zeg ?)

Kijk ayuma, ik ben een beetje moe van al dat mlih ci ma, mlih ca nigh. Ik wil als Amazigh in Tamazight een beetje beschaafd overkomen, weet je wel. Vandaar. Dat moet toch kunnen in je eigen taal,zo eens af en toe, zonder leenwoorden uit andere talen. Ik vind dat mensen daar niet moeilijk over hoeven te doen.

Hoe is het voor de rest ? Mux dgid ? Jij bent ook een volhouder hier op dit forum.
Ik denk dat ik dit jaar mijn 10 jarig jubileum op Amazigh.nl mag gaan vieren. Din ciw gadu ma? Niet tegen jouw 3ich, maar tegen de kriminaris n site a. Hiwa kaniw ud zamam atasfa7am ummathkoum ? Weten je jullie wat een gadu is ? Nee, niet dat gerecht bij de afhaalchinees. Gadu is afgeleid van cadeau. Al heel lang is dit een begrip in Arif, dus je hoeft niet zo stom te gaan lachen.

Ik heb ooit van een plaats gehoord dat de Piramide heette. Ik weet niet meer of dat nou een shoarmatent was of een coffeeshop. Het blijft een mysterie.

3ich

Citaat van: Vuthghmas op 11/05/2012 om 04:57:13
Omdat dat uniek zijn op zich al een essentie kan vormen. Misschien denk je dan dat het een vaag antwoord is maar ik raad je een poging te doen het te begrijpen. Als je dat niet kunt, is het ook niet erg. De vraag die je mij stelt is een filosofische.

Azul,(het is toch niet erg dat ik dat zeg ?)

Ik kan je met volle overtuiging (vanuit islamitische perspectief) zeggen dat wij "mensen" niet de enigste zijn. De koran leert ons dat de schepper de mens en djin heeft gemaakt. Dus zo uniek zijn we niet....

De essentie van het leven uit islamitische perspectief gezien is om goede daden te verrichten. Dat is waar de mens zijn voordeel uit zal halen in het hiernamaals.

Wat mij betreft mag je mij met Azul groeten. Niks op tegen, alhoewel ik mensen om me heen met selam (a3likom) groet.

Azulllllllll :)

3ich

De echte essentie van het leven vind men in zichzelf. Maak niks uit of je vrouw of man bent of van welke land of continent. Zo lang ze maar een ziel (rou7) hebben. Dat is het antwoord. Want die vraagt om het goede en als je teveel slecht in je heb of ervaren heb dan word je ziek.

Hele mooie surah. Neem er de tijd voor om het te lezen.

http://www.youtube.com/watch?v=COWX5AeDlQg


Dit is ook een hele interessante serie. Max Brein Geheim. Dit komt ook op het zelfde neer. Dit gaat over de menselijke hersens en ze beginnen vanaf het "prille brein" (de foetus, het ongeboren kind) tot aan de bejaarden die ontwikkeling. En men wil ons duidelijk maken dat liefde/aandacht de hersenen van groeien en van stress/haat een gif is voor het brein. En zo ook voor de menselijke ontwikkeling.

Het is zeker het kijken waard!

http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=evearJsHnHUVONIU

3ich

Ben er achter gekomen dat je het niet meer online kan kijken. Ze verkopen het tegen een aangename prijs. Het is die 15 euro zeker waard, helemaal voor degene onder ons wie dorstig is naar kennis.

https://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=myjpkJsHnHUVOKXK&predestination=master

Botermes

#83
Citaat van: 3ich op 11/05/2012 om 12:27:46
Ik kan je met volle overtuiging (vanuit islamitische perspectief) zeggen dat wij "mensen" niet de enigste zijn. De koran leert ons dat de schepper de mens en djin heeft gemaakt. Dus zo uniek zijn we niet....

De essentie van het leven uit islamitische perspectief gezien is om goede daden te verrichten. Dat is waar de mens zijn voordeel uit zal halen in het hiernamaals.

Wat mij betreft mag je mij met Azul groeten. Niks op tegen, alhoewel ik mensen om me heen met selam (a3likom) groet.

Azulllllllll :)
OK thanx,

We zijn wel uniek binnen de grenzen van de fysieke werkelijkheid. En dat is waar ik me op baseer. Daar moet je het gewoon mee eens zijn, ayuma.

We leven in 4 dimensies (de fysieke werkelijkheid/tijd-ruimte) maar volgens wiskundigen zijn er maar liefst 11 dimensies, dus wie weet wat er nog allemaal achter de ,voor ons bekende, 4 dimensies ligt. Misschien komen die djins daar wel vandaan. Heb je weleens  'Event Horizon' gezien? In die film werd dat namelijk ook gesugereerd.

Amsraraf

Azul,

Egyptenaren noemen hun land MISRA
MISRA = m-izra (zij met stenen)
Nijl = n-yil (van de zee)

Een egyptisch archeoloog zei ooit in de saudische krant ALHAYAT dat de piramides  gebouwd zijn door mensen uit Noord-Afrika.

In Noord-Afrika waren de piramides inderdad gebruikt als graven (Mohamed Chafik, Imazighen, de Berbers en hun geschiedenis) .
Koningin Tin-Hinan is in een  piramide begraven...



3ich

Citaat van: Amsraraf op 20/05/2012 om 14:00:05
Azul,

Egyptenaren noemen hun land MISRA
MISRA = m-izra (zij met stenen)
Nijl = n-yil (van de zee)

Azul.

Verklaar je nader. Heb je bronnen waar je op dit op baseert?

Botermes

Iwa yih : "Mizra" , mana bronnen gebaseerd. Yak tafhamad Thmazighth. Ma tatyari cin voukorvata uxa atamnad cak, nigh ?
Min din gi Misra ? Yak th cor s izra, nou dan. Het is dan toch voor de handliggend dat het van "Mizra" is afgeleid. 'Farao' is ook een woord afgeleid uit het Tamazight. Wist je dat niet ? Das geen grap, hoor !

Ancient Aliens is een farce. Weet je hoeveel die vetklep verdient heeft met dat boek ? Welke bewijzen hebben ze dan, alsjeblieft ...
Zogenaamd die ruimtepak ? Da slaa nergens op. Als je een tsoutjad (een mand) over je kop doet en je tekent het na, lijkt het  ook een helm.
Dat zogenaamde koperen vliegtuigje, das gewoon een vogel. Ze hebben geen enkel serieus te nemen bewijsstuk.