Het Grote Piramide-Mysterie

Gestart door Señor Canardo, 02/03/2010 om 18:43:58

Señor Canardo

Citaat van: uzop op 04/03/2010 om 17:39:23
tu es capable de quoi, quelle est ta formation pour pouvoir critiquer ou affirmer tel ou tel hypothèse mais tu es un complétement fou, va consulter un psychiatre!

si tu parles des sujets qui concerne les Amazighs, tu as le libre choix d'être pour ou contre mes idées. mais si c'est pour parler sur des sujets qui sont de l'ordre de l'irréel et du fanstamagorique alors il vaut mieux que tu ailles voir ailleurs, la sphére du web est immense tu peux t'endonner à coeur joie tandis  qu'il y a peu de sites, d'espace sur la civilisation Amazigh alors respecte cela et évite de polluer notre culture avec tes bêtises!
http://www.amazigh.nl/awar/index.php?board=15.0

:)
heureusement que le ridicule ne tue pas!

Modus Ignorus

Señor Canardo

#61


The Pyramid Code (2009)

Over de piramides in Egypte zijn ontelbare documentaires gemaakt. De meesten borduren netjes voort op de geijkte egyptologische theorieën en letten op vooral niet buiten de gebaande paadjes te treden, bang als ze zijn de Egyptische opper-egyptoloog en overall antiquiteiten-Führer Zahi Hawass voor het hoofd te stoten. Wanneer een onderzoeker iets doet of roept dat niet in de genade valt van deze Napoleon, dan kan die verder onderzoek in Egypte wel vergeten. Hoewel Hawass Egypte zeker meer verbonden heeft met haar rijke historie en zelfs bezig is de belangrijke artefacten uit het buitenland terug te halen, is hij voornamelijk bezig met zichzelf en het tegen de klippen op bewijzen van zijn eigen theorieën. Hierbij worden feiten die niet handig uitkomen genegeerd of zelfs verborgen gehouden worden. Alternatieve theorieën over de piramides waarbij men stelt dat de Egyptenaren de piramides niet gebouwd hebben of dat ze veel ouder zijn dan tot nu toe wordt aangenomen, worden door Hawass verketterd. Dergelijk onderzoek kan dus ook amper plaatsvinden. Dit terwijl op de orthodoxe theorieën nog voldoende af te dingen valt. In een recente vijfdelige documentaire getiteld The Pyramid Code tracht de aan de Universiteit van Calgary verbonden Carmen Boulter PhD. een ruim beeld te schetsen van de piramides, waarbij de alternatieve theorieën wel een plaats krijgen.

Coulter laat de meest buitenissige theorieën à la Däniken en antieke astronauten buiten beschouwing. Dit doet ze slim, want hoewel deze theorie wetenschappelijk niet uit te sluiten valt is het natuurlijk wel de standaard Deus Ex Machina als het gaat om het opvullen van gaten in de historie. Wel geeft ze aan dat het ontwikkelings â€"en beschavingsniveau van de Egyptenaren veel hoger was dan men tot nu toe heeft aangenomen; misschien wel veel hoger dan waar we nu staan. Ze baseert dit op het ongekend hoge niveau van technologie dat nodig was om de piramides zo perfect te bouwen. Zoals we eerder konden lezen zijn de piramides zelfs naar huidige technologische maatstaven ongelooflijke staaltjes van bouwkunst en is het maar de vraag of we dergelijke prestaties vandaag de dag zouden kunnen halen. Dit duidt op een verloren technologie en kennis die weleens geavanceerd zou had kunnen zijn dan de onze nu is. Voor veel mensen is dit ondenkbaar, omdat de orthodoxe historici vast blijven houden aan de min of meer lineaire ontwikkeling van de mens, iets dat al door verschillende andere historische ontdekkingen gelogenstraft is.

Volgens Coulter zijn de piramides geen koningsgraven â€" aangezien ze geen versieringen of namen van de overleden koningen dragen â€" maar enorme machines. Waarvoor en hoe deze gebruikt werden is niet duidelijk, maar ze maakt het aannemelijk dat ze net zoals stuwdammen gebouwd waren om energie te ontwikkelen. Ook de astronomische functie wordt aangehaald, maar het technologische aspect zoals het gebruik van elektriciteit en het bestaan van afbeeldingen van vreemdsoortige machines, zoals die van de Tempel van Abydos. Hier is het de gidsen verboden de op helicopters en vliegtuigen lijkende afbeeldingen te laten zien aan toeristen.

Tevens stipt Coulter de Egyptische matriarchale maatschappij aan, die vreedzamer zou zijn en beter functioneren dan de patriarchale variant die we daarna bijna uitsluitend in de wereld tegenkwamen. Ze laat ook mensen als Bauval en Schoch aan het woord, die vertellen over precessie en het nabootsen van sterrenbeelden. Ook de lokale archeoloog en linguïstisch kenner Abdel Hakim Awyan geeft interessante inzichten. De documentaire brengt geen schokkend nieuwe alternatieve inzichten aan het licht, maar is als geheel een sterk tegenwicht tegen de orthodoxie die zich begraaft in haar eigen nauwe paradigma en waarbij andere theorieën worden afgeserveerd omdat ze anders teveel reuring veroorzaken. Coulter is erin geslaagd een verhaal te vertellen dat wel aanzet tot denken maar tegelijkertijd met de beide beentjes op de grond blijft.

21 December 2009

Antagonizer

- http://zapruder.nl/portal/artikel/ooparts_the_pyramid_code_2009/
- http://www.pyramidcode.com/


Ps. Bekijk em hier:

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5

Señor Canardo

#62
Onze arrogante Hawass is weer bezig met zijn geschiedvervalsingen....>


UK returns ancient artefacts to Egypt

Egyptian culture authorities today confirmed the return of a large number of ancient artefacts from Britain, dating back to the early Stone Age till the pharonic era. The collection will be used for a new antiquities museum in Qena.

According to the Egyptian Minister of Culture, Farouk Hosni, government had yesterday received 217 artefacts from Britain, most of which are dating back to the pre-historic era.

This is one of the shipments of a total of some 31,000 ancient artefacts to be returned to Egypt by Britain, according to UK press reports. The return of these artefacts comes after an agreement was reached between the London and Cairo governments in accordance to international art treaties.

"The collection dates back to the stone age (200,000 BC) and the pre-historic era as well as the pharonic dynasties," according to an Egyptian government press release.

Secretary General of Egypt's Supreme Council for Antiquities Zahi Hawwas said in a statement that the retrieved pieces would become "the cornerstone for establishing the museum of pre-historic age antiquities in Qena, Upper Egypt." The new museum is to focus on the so-called "Naqada period", one of the earliest civilisations known on earth, located close to current-day Naqada village in southern Egypt.

The collection of returned ancient Egyptian items includes pottery made of clay with fingerprints from their makers from the seventh millennium BC. The artefacts further include an axe made of stone and an ivory box, according to the Ministry.

5 Maart 2010

Afrol

http://www.afrol.com/articles/35549


Ps. Volgens onze Hawass zou de Naqada-beschaving (4400-3000 v.Chr.) een van de vroegste beschavingen zijn geweest op Aarde. Echter indien men zich gaat verdiepen in de ware leeftijd van de piramides dan komt men gauw achter dat deze minstens 2x zo oud(!) zijn als de Naqada-beschaving....

3ich






Dit is ook wel vreemd? Is het een lamp? Is de electriciteit opnieuw uitgevonden?

3ich



De maya's hadden ook Pyramides gebouwd. Van hun is het bekend dat ze bloedoffers deden daar. In ruil voor kennis....

betonmo

#65
De Reuzen konden zwaartekracht opheffen , en ze hadden techniek om de rotsblokken te snijden met hun derde oog , het magneetische veld van de aarde was veel sterker de aarde kleiner dus zo konden ze via hun derde oog bepaalde gavens bezigen.




3ich

Citaat van: betonmo op 28/12/2011 om 18:18:22
De Reuzen konden zwaartekracht opheffen , en ze hadden techniek om de rotsblokken te snijden met hun derde oog , het magneetische veld van de aarde was veel sterker de aarde kleiner dus zo konden ze via hun derde oog bepaalde gavens bezigen.

Hiwa a betonmo,

Vertel ons meer over deze theorie. Deel u kennis met ons....



betonmo

#67
Citaat van: 3ich op 29/12/2011 om 20:19:52
Hiwa a betonmo,

Vertel ons meer over deze theorie. Deel u kennis met ons....




http://www.youtube.com/watch?v=vfImW_BgPAc&feature=BFa&list=PLB36CF3FCB65661FA&lf=results_video



verschillende reuzen en andere koningen hebben getracht het machneetischeveld van de aarde , deze bestaat uit 7 verschilende laag op laag sferen van energie dus dat zijn alle machnetiche en of andere energievelden die nu nog steeds , bewerksteligen dat de aarde draait en een atmosfeer heeft.
te vangen met het bouwen van obelisken en piramiden zodoende konden ze deze energie met vergaande technieken,
aanwenden om te cuminiseren en reizen, denk hierbij aan ufos. sommige beweren dat ze ook konden reizen naar andere planeten in andere zonnestelsels enkele beweren dat ze ook tijdreizen deden.
een andere groep beweerd dat de aarde hol is en dat er landen zijn , hitler zou er naartoe gevlucht zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=DB9f30cNYDA



om mijn verhaal kort te houden planet x zou hier ook mee te maken hebben , deze is onderweg naar de aarde 
en is twee keer zo groot , hier zouden de reuzen  en koningen van toen naar gevlucht zijn en naar de holle aarde,
(voor de grote zondvloed.)
dit hebben incas met hun kalender die op 21122012 de verjaardag van de zon of jezus somigge zeggen dat dit de
verjaardag van satan of iblis is een einde kent voorspelt.
de inca en faro hadden de zelfde bouwstijl en techniek. http://www.youtube.com/watch?v=rva9gZa79HQ&feature=autoplay&list=PLB36CF3FCB65661FA&lf=results_video&playnext=1

http://www.youtube.com/watch?v=iL-ZY-ithLM&feature=related  hier wordt die kwibus proffessor
uit misra ,misarabelland metname genoemd, deze verbergt dat de gangenstelsels onder de
piramides meer dan 2000 km zijn en wellicht naar de holle aarde leiden.de gangen zijn zo lang om
het vulkaniche deel van de aardkrst en de zwaartekrachten van de aarde te omzeilen in werkelijkheid
is de aardkorst/mantel maar 800 km.



    De regeringen zeggen niet alles.!
http://www.youtube.com/watch?v=B40mp7Kxf_M

http://www.youtube.com/watch?v=0sQhiHwdMXc effe klillen.

3ich

#68
http://www.youtube.com/watch?v=qK6ithziX3o

Ik heb vanaf seizoen 3 gedaan. Ik vind dat de meest interessante.

Dit is ook een hele interessante serie. Dit is een samenvatting over alle plaatsen op de wereld. En geschiedenissen van deze oude vreemdelingen. Het zijn in feite gewoon Djinns. Die de mensen manipuleren, om macht over ons te krijgen, het is een duivels iets. Ze willen bloed en goud. (want waar is de wereldeconomie op gebasseerd?) En we zitten gevangen in een door hun gecreerde systeem, zodoende verspillen wij onze energie aan deze systeem. Vroeger toen de hoogste soevereniteit onze schepper was. En nu is de hoogste soevereniteit de grondwet, dit is de grootste bedrog die de mensen hebben meegemaakt.\ (Nogmaals: Democratie is nog wel de grootste bedrog)


Over die obelisken en pyramides die zijn op een speciale leylijn gebouwd. Die overigens de Iblies hemzelf representen. Ze willen op al die plekken een negatieve energie laten door vloeien. Ze maken de deuren open voor de Dajjaal. Dat houd in dat die leylijnen en vinexpunten de meest krachtigste energiepunten zijn van de aarde. Dit heb ik al eerder proberen uit te leggen in mijn topic over de Kaaba. Echter moet men begrijpen dat wij ook de hele dag door energie opvangen en uitstralen waar wij positief of negatief kunnen worden beïnvloed. Dit hele verhaal gaat eigenlijk over energie. (matrix)


Ik zie dat er steeds meer mensen wakker worden. Want nogmaals. De echte revolutie is de revolutie die in je hoofd gebeurt. De revolutie van bewustwording!

Ps: http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=16683.0

3ich

#69
Stenen en rotsen. Zijn altijd al iets mysterieus iets geweest. Ik denk daar bijvoorbeeld aan Arif-ennegh. Die ook talloze "heilige plaatsen" kent die de oude vreemdelingen ons na gelaten hebben.

Paar voorbeelden zijn:

Sidi marak. Beqoya gebied.

Tawar n re7ba. Terra youssef.

Sidi ch3aib. Temsemane.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.




Dit is ook iets vreemds. Dit was ook een fragment die uit ancient aliens serie komt. Dit is een steen onder de stoel waar Queen Elizabeth beeëdigd werd. Hier zit ook een hele diepe gedachte achter....




betonmo

Citaat van: 3ich op 30/12/2011 om 12:45:13
http://www.youtube.com/watch?v=qK6ithziX3o

Ik heb vanaf seizoen 3 gedaan. Ik vind dat de meest interessante.

Dit is ook een hele interessante serie. Dit is een samenvatting over alle plaatsen op de wereld. En geschiedenissen van deze oude vreemdelingen. Het zijn in feite gewoon Djinns. Die de mensen manipuleren, om macht over ons te krijgen, het is een duivels iets. Ze willen bloed en goud. (want waar is de wereldeconomie op gebasseerd?) En we zitten gevangen in een door hun gecreerde systeem, zodoende verspillen wij onze energie aan deze systeem. Vroeger toen de hoogste soevereniteit onze schepper was. En nu is de hoogste soevereniteit de grondwet, dit is de grootste bedrog die de mensen hebben meegemaakt.\ (Nogmaals: Democratie is nog wel de grootste bedrog)


Over die obelisken en pyramides die zijn op een speciale leylijn gebouwd. Die overigens de Iblies hemzelf representen. Ze willen op al die plekken een negatieve energie laten door vloeien. Ze maken de deuren open voor de Dajjaal. Dat houd in dat die leylijnen en vinexpunten de meest krachtigste energiepunten zijn van de aarde. Dit heb ik al eerder proberen uit te leggen in mijn topic over de Kaaba. Echter moet men begrijpen dat wij ook de hele dag door energie opvangen en uitstralen waar wij positief of negatief kunnen worden beïnvloed. Dit hele verhaal gaat eigenlijk over energie. (matrix)


Ik zie dat er steeds meer mensen wakker worden. Want nogmaals. De echte revolutie is de revolutie die in je hoofd gebeurt. De revolutie van bewustwording!

Ps: http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=16683.0

Goede serie , het is een begrijpelijke goed te volgen stof.!!!!                                    

3ich

Citaat van: betonmo op 30/12/2011 om 19:42:49
Goede serie , het is een begrijpelijke goed te volgen stof.!!!!                                    

Ja. Dit is een serie die ik zeer recentelijk gekeken heb. Het is echt de tijd waard mocht je dorstig zijn naar kennis. Er word ook bijna alles in behandeld. Van islam/kaaba tot de oude primitieve volkeren van deze wereld. Die theorie van jou over magnetische velden en lasers komt er ook in voor.

Ik heb de afgelopen 10 jaar veel opgezocht en onderzocht hier over. Na 11 september 2001 knaagde er iets aan mij. Ik heb nog wel een paar andere zeer interessante docu's. Laat me maar weten als je er behoefte aan heb.

betonmo

Citaat van: 3ich op 31/12/2011 om 11:37:40
Ja. Dit is een serie die ik zeer recentelijk gekeken heb. Het is echt de tijd waard mocht je dorstig zijn naar kennis. Er word ook bijna alles in behandeld. Van islam/kaaba tot de oude primitieve volkeren van deze wereld. Die theorie van jou over magnetische velden en lasers komt er ook in voor.

Ik heb de afgelopen 10 jaar veel opgezocht en onderzocht hier over. Na 11 september 2001 knaagde er iets aan mij. Ik heb nog wel een paar andere zeer interessante docu's. Laat me maar weten als je er behoefte aan heb.

Ok 3ich zet die linken maar hierop dan kunnen we iedergeval wat van leren.
Ben zelf al een jaar of 22 bezig met deze materie, bij mij is er ook toen wat geknapt.
Ben blij dat er mensen zijn die wakker worden, we hebben nog een weg te gaan hierin.!

groetjes van mobeton.