Het Grote Piramide-Mysterie

Gestart door Señor Canardo, 02/03/2010 om 18:43:58

Mister1979

#30
Citaat van: incognito op 03/03/2010 om 15:11:51
Dit is wat er staat bij jouw bron....>


Na het hiërogliefenschrift ging men het Griekse alfabet gebruiken met een paar extra letters voor Egyptische klanken die in het Grieks niet bestonden. Deze late vorm van het Egyptisch wordt het Koptisch genoemd. Het Koptisch werd later vervangen door het Arabisch. Deze taal wordt in Egypte nog steeds gesproken. Het oude Egyptisch stierf uit omdat niemand het meer kon lezen, schrijven en spreken. Door de hiërogliefen wisten we dat de taal had bestaan. In de eerste eeuwen van onze jaartelling is de beschaving van het oude Egypte helemaal verdwenen. Daar waar de beschaving begon, langs de rivier de Nijl, vielen vreemde volkeren het land binnen.


Ps. Hoe konden de Arabieren bij hun expansie profiteren van de "veel technische kennis, toekomstvoorspellingen en info over de geschiedenis" als de oud-Egyptische beschaving in de 1e eeuwen na Chr. helemaal is verdwenen uit Egypte?


Je begrijpt niet wat ik zeg. Sommige mensen zeggen dat de Arabieren archieven hebben gevonden van de Oude Egyptenaren die eeuwenlang bewaard zijn gebleefd en vertaald en deze zouden door de Arabieren vernietigd zijn of ergens verstopt..


In Egypte zijn ook veel oude papyrus Evangelieen gevonden zoals die van Maria Magdalana, Judas etc. Waarschijnlijk waren er nog tig boeken, maar deze zijn door de kerk vernietigd..

De Arabieren zouden dat ook hebben gedaan met oude werken van de Egyptenaren die ze maar toch heidens vonden.






Lezer

Citaat van: incognito op 02/03/2010 om 19:06:18
Heb je misschien hier wat meer info over die volwaardige burger-bouwvakkers?
Zie dit link:
http://www.guardians.net/hawass/buildtomb.htm

Er is daar wel wat te vinden op de net.

arriset

Citaat van: incognito op 02/03/2010 om 14:40:39
In ieder geval een hoogstaande beschaving die ook in ieder geval voor 10.000 v. Chr heeft bestaan.


Maar misschien denkt onze grappige uzop dat de oude Egyptenaren de pyramides van Gizeh zelf hebben gebouwd of de holbewoners uit de Urfa regio de tempels van Gobekli Tepe zelf hebben uitgehouwen?

http://afrikafont.free.fr/egypte/Gizeh,%20le%20Sphinx%20et%20les%20grandes%20pyramides%20egypte.jpg

http://www.ahrtp.com/EG_Images2/Gopekli_Tepe_3circles_artist_opt600x492.jpg
de gekken kunnen geloven in alle dwaasheden van de wereld!

vragen aan jouw vriendinnen de antwoorden op jouw vragen :
http://www.terugnaardebron.com/
http://planeetx.blogspot.com/
http://www.dirkbradshaw.com/

agezzaa_iakien

Citaat van: 3ich op 02/03/2010 om 19:37:23
K heb van horen zeggen dat mensen vroeger gemiddeld, langer leefden, en de lengte ook, dus jij wil zeggen dat die fotos die daar op staan allemaal fake zijn?

Offtopic: ooit wel gehoord van gog en magog (is de bijbelse benaming) dat zijn ook reuzen
ik weet niet vanwaar je het hebt maar gog en magog zijn dwergen!b

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 03/03/2010 om 20:24:45
ik weet niet vanwaar je het hebt maar gog en magog zijn dwergen!b

En waar heb jij het dan van dat het dwergen zijn?

agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 03/03/2010 om 20:30:39
En waar heb jij het dan van dat het dwergen zijn?

nene ik heb me vergist sorry jullie hebben gelijk. maar wat ik wel weet is dat de piramides gebouwd zijn door de volk van 3aad. dit waren de sterkste mensen die ooit op de aarde hebben gewoond en dat waren ook reuzen. Allah heeft hen toen vernietigd omdat ze ongehoorzaam waren. en heeft hun piramides laten staan zodat de mensen konden zien over welk macht ze beschikten maar niemand is machtiger dan Allah!

Señor Canardo

Citaat van: uzop op 03/03/2010 om 18:09:07
de gekken kunnen geloven in alle dwaasheden van de wereld!

vragen aan jouw vriendinnen de antwoorden op jouw vragen :
http://www.terugnaardebron.com/
http://planeetx.blogspot.com/
http://www.dirkbradshaw.com/

Kan onze uzop mij - de gek - dan vertellen hoe de Egyptenaren de piramides hebben gebouwd?


Ps. Wie is nou de dwaas? Ik of jij?

Señor Canardo

Citaat van: agezzaa_iakien op 03/03/2010 om 20:38:46
nene ik heb me vergist sorry jullie hebben gelijk. maar wat ik wel weet is dat de piramides gebouwd zijn door de volk van 3aad. dit waren de sterkste mensen die ooit op de aarde hebben gewoond en dat waren ook reuzen. Allah heeft hen toen vernietigd omdat ze ongehoorzaam waren. en heeft hun piramides laten staan zodat de mensen konden zien over welk macht ze beschikten maar niemand is machtiger dan Allah!

Uit welke bron heb je vernomen dat de (Egyptische) piramides gebouwd zijn door het volk van 3aad?

En wie zijn in Allahs naam eigenlijk deze 3aad?

agezzaa_iakien

Citaat van: incognito op 03/03/2010 om 20:41:57
Uit welke bron heb je vernomen dat de (Egyptische) piramides gebouwd zijn door het volk van 3aad?

En wie zijn in Allahs naam eigenlijk deze 3aad?

bron: Soerat Fossilat ayah 15, Soerat Al-A'raaf ayah 69, Soerat Al-7aaqah ayah 7, soerat Ghaafir ayah 82, hier staat in dat het de sterkste volk was en Recente studies bewijzen dat het volk van 3aad zelfs de pyramieden heeft gebouwd

Señor Canardo

#39
Citaat van: agezzaa_iakien op 03/03/2010 om 20:52:13
bron: Soerat Fossilat ayah 15, Soerat Al-A'raaf ayah 69, Soerat Al-7aaqah ayah 7, soerat Ghaafir ayah 82, hier staat in dat het de sterkste volk was en Recente studies bewijzen dat het volk van 3aad zelfs de pyramieden heeft gebouwd

Maar de Aad handelden ten onrechte laatdunkend op aarde en zeiden: "Wie is machtiger dan wij?" Wisten zij niet dat Allah, Die hen schiep machtiger was dan zij? Maar zij plachten Onze tekenen te verwerpen. Koran 41:15 (Soera Fussilat).

En verbaasde het jullie, dat er tot jullie een vermaning van jullie Heer is gekomen, door een man uit jullie midden, om jullie te vermanen? En gedenkt toen Hij jullie tot opvolgers had aangesteld na (do ondergang van) het volk van Noach. En jullie gestalten maakten Wij groter (dan die van hen). Gedenkt daarom de gunsten van Allah. Hopelijk zullen jullie welslagen. Koran 7:69 (Soera el Araaf)

Die Hij zeven nachten en acht dagen achtereenvolgens over hen liet woeden, zodat u hadt kunnen zien hoe het volk er door neergeworpen werd, alsof zij gevallen palmboomstammen waren. Koran 69:7 (Soera el Haaqqah)


Ps. Waar in de Koran kan ik de "Soera Ghaafir ayah 82" vinden?

Pps. Waar kan ik die recente studies vinden die volgens jou bewijs leveren dat het volk van 3aad uit de Koran verantwoordelijk is voor de bouw van de Egyptische piramides? Want in bovenstaande 3 aya's staat helemaal nix over Egyptische piramides.

Señor Canardo

#40
Citaat van: Mister1979 op 03/03/2010 om 16:34:02
Je begrijpt niet wat ik zeg. Sommige mensen zeggen dat de Arabieren archieven hebben gevonden van de Oude Egyptenaren die eeuwenlang bewaard zijn gebleefd en vertaald en deze zouden door de Arabieren vernietigd zijn of ergens verstopt..

Ik begrijp heel goed wat je zegt alleen vertrouw ik jouw woord niet en zou ik het verhaaltje wat jij mij wilt laten geloven graag ondersteund willen zien adhv. verifieerbare (en betrouwbare) bronnen. Al is het maar 1 bron. Dus dat de Arabieren ofwel de eeuwenoude kennis van de oude Egyptenaren hebben overgenomen danwel de kennis van de oude Egyptenaren hebben vernietigd/verstopt toen ze Egypte binnen vielen.

Want volgens mij kun jij beide stellingen niet eens aantonen met bronnen en blijft het maar bij loze woordjes bij jou...

Lezer

Citaat van: agezzaa_iakien op 03/03/2010 om 20:52:13
bron: Soerat Fossilat ayah 15, Soerat Al-A'raaf ayah 69, Soerat Al-7aaqah ayah 7, soerat Ghaafir ayah 82, hier staat in dat het de sterkste volk was en Recente studies bewijzen dat het volk van 3aad zelfs de pyramieden heeft gebouwd
Maar 3ad waren nog dwergen in vergelijking met Atlas. Atlas kon de hemel tellen, en zou hij de beste kandidaat :

3ich

Ze hebben hulp gekregen van de Duivels net als met Babylon.

Sommige dingen wil je niet eens weten. De oude Egypte en Babylon is de illuminati op gebasseerd. Die theorie die daar achter schuilt wil je niet eens weten en zal je ook nooit te weten komen. De diepste geheimen worden ook geheim gehouden. Voor de "normale mensen" zullen het ook niet kunnen vatten. Dit is zoals eerder aangegeven niet alleen aardse maar buitenaardse theorieën.


Lezer

We zijn niet in staat om deskundig te denken.

Señor Canardo

#44
Citaat van: 3ich op 04/03/2010 om 12:19:59
Ze hebben hulp gekregen van de Duivels net als met Babylon.

Sommige dingen wil je niet eens weten. De oude Egypte en Babylon is de illuminati op gebasseerd. Die theorie die daar achter schuilt wil je niet eens weten en zal je ook nooit te weten komen. De diepste geheimen worden ook geheim gehouden. Voor de "normale mensen" zullen het ook niet kunnen vatten. Dit is zoals eerder aangegeven niet alleen aardse maar buitenaardse theorieën.

Zoek naar kennis zelfs tot in China - Profeet vzmh.


Citaat van: Lezer op 04/03/2010 om 12:27:26
We zijn niet in staat om deskundig te denken.

Ik acht mij wel deskundig genoeg om deze zaak - helaas in mijn eentje - verder uit te diepen.


Ps. Dr Zahi Hawass is een geschiedvervalser...>