Twee Berberse salvinnen met één borst

Gestart door Lezer, 01/03/2010 om 18:26:54

Señor Canardo

Citaat van: matou op 01/03/2010 om 18:58:32
nee een amazone is per definitie een strijdster incogniet, alleen op een paard zitten is niet voldoende

Volgens mij wel. En volgens vandale.nl ook:

ama·zo·ne [aamaazo:ne] de; v -n, -s dame te paard

koepiest

dus als een vrouw ten strijde trok, liet ze eerst een borst weghalen???

koepiest

Na een operatie treden er vaak complicaties op,
Tot de complicaties van een borstamputatie behoren de algemene risico's van narcose (reacties op anesthesie, ademhalingsproblemen, enz.), problemen die zich voordoen tijdens de operatie (zoals ernstige bloeding) en wondinfecties na de operatie. Er is een ongevoelige plek aan de behandelde kant doordat zenuwbanen in het gebied van operatie liggen.
Als de lymfeklieren in de oksel zijn weggenomen, hebben patiënten na een borstamputatie bovendien gauw last van opzwellen van de arm aan de behandelde kant. 10-15% van de vrouwen bij wie de okselklieren zijn weggenomen (wat door het invoeren van de schildwachtklierprocedure veel minder vaak hoeft te gebeuren) krijgt lymfoedeem: een chronisch opzwellen van de arm door ophoping van lymfeweefsel.

En dit is wanneer het nog zorgvuldig wordt uitgevoerd, vraag me af of het wel uberhaupt goede strijders kunnen zijn, met deze klachten.

Dat amazone gebeuren is volgens mij een vergroot verhaal, van een vrouw met een grote en een kleine tiet.
niks weg laten halen, dat gaat tegen de principes van vrouwen in. Als vrouw kan je dat weten, een man laat zijn aanhangsel toch ook niet weghalen, omdat ie anders in de weg staat..

fabeltjes, dat ga je toch niet serieus geloven.

Bades

Als de amazonen het deden, (nergens een tegenargment te zien overigens) dan zouden ze het wel op jonge leeftijd laten doen waarbij de 'jonge' borst of klier verwijderd wordt. Dit zal veel infecties schelen. Daarnaast zullen ze vast de nodige genezingsmethoden hebben gehad.

koepiest

stel het gebeurd op vroege leeftijd, zon kind maakt niet zelf de keuzes.
een feminist wordt niet gemaakt door haar ouders, dat wordt je op latere leeftijd, als je al het een en ander hebt meegemaakt, dat jou vormt.

geloof je het nou echt, zal jij je kind ooit een handicap geven, zodat zij beter voor haarzelf op kan komen???

of trek jij als vader ten strijde voor de toekomst van jou kinderen. klinkt logischer toch?

ik geloof niet dat een handicap beter doet presteren, want dat is het uiteindelijk.. een handicap.

koepiest

trouwens, met boogschieten houdt je je elleboog naar achter en je hand ter hoogte van je oor,
ik snap niet dat een borst in de weg moet staan???

Bades

Citaat van: koepiest op 01/03/2010 om 21:08:14
stel het gebeurd op vroege leeftijd, zon kind maakt niet zelf de keuzes.
een feminist wordt niet gemaakt door haar ouders, dat wordt je op latere leeftijd, als je al het een en ander hebt meegemaakt, dat jou vormt.

geloof je het nou echt, zal jij je kind ooit een handicap geven, zodat zij beter voor haarzelf op kan komen???

of trek jij als vader ten strijde voor de toekomst van jou kinderen. klinkt logischer toch?

ik geloof niet dat een handicap beter doet presteren, want dat is het uiteindelijk.. een handicap.

Feminste? daar heb ik het niet over gehad, wel?

Verder lees ik alleen maar aannames in je reacties.

koepiest

Citaat van: matou op 01/03/2010 om 18:44:52
ivm boogschieten wat dan beter mogelijk was, de amazones waren de eerste feministen  v die tijd

nee, jij niet dit werdt gesuggereerd door matou,
zijn het dan geen aannames die worden gedaan over de amazones??

even, geloof jij daadwerkelijk in deze verhalen.

koepiest

De naam Amazones (AmazoneV) is wel geïnterpreteerd als het Griekse amazos, wat 'zonder borst' betekent. De legende gaat namelijk dat de rechterborst van jonge meisjes zodanig werd verbrand zodat deze in de puberteit zich niet kan ontwikkelen. (aldus verteld door Diodorus van Sicilië, die de gewoonte had om de meest afschuwelijke details van dit volk te beschrijven.) Door de afwezigheid van de rechterborst kon de boog optimaal gehanteerd worden, zo waren ze optimale krijgers. Of de rechterborst werkelijk afwezig was, kunnen we niet met zekerheid vertellen. Op oude schilderingen zijn de Amazones dikwijls afgebeeld met beide borsten, waarvan een bloot. (dit vooral om hun status aan te tonen. In de vorm van: kijk wij zijn vechtende vrouwen.)

Bades

Citaat van: koepiest op 01/03/2010 om 21:33:04
nee, jij niet dit werdt gesuggereerd door matou,
zijn het dan geen aannames die worden gedaan over de amazones??

even, geloof jij daadwerkelijk in deze verhalen.

Geloven doet men in god of andere niet bewijsbare sprookjes.
Wat amazones betreft zou ik het liever met feiten doen.

Alvorens ik theorien had gelezen dacht ik bij verwijdering
van borsten aan jonge meisjes en vuur...

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 01/03/2010 om 18:26:54
وأصاب في السبي جارتيتين من البربر ليس لكل واحدة منهما غير ثدي واحد ورجع سالمًا‏.‏

Vertaling:
En hij heeft twee Berberinnen als slaven genomen, die ieder maar enkel één borst had, en keerde hij ongedeerd terug.
Hoe weet je dat het om berber gaat?

Lezer

Open een ander topic, en leg me uit hoe ik de Berbers moet herkennen in Arabisch. Ik ga niet reageren op zulke vragen in dit topic.

Amazigh/rebel

Citaat van: Lezer op 02/03/2010 om 17:45:00
Open een ander topic, en leg me uit hoe ik de Berbers moet herkennen in Arabisch. Ik ga niet reageren op zulke vragen in dit topic.
En hoe weet die persoon op die topic dat het gaat om imazighen. Want zo noemen wij onszelf. Dat heeft herodotus zelf geschreven. En dan denk ik ook dat als arabieren imazighen tegen komen dan hoor je die ook de naam te geven die zij zichzelf geven.

Het is een serieze vraag hoor.

Lezer

Ik begrijp je, maar het is het best dat je daar een ander topic voor opent. Dingen door elkaar halen, is niet gezond ...

Ah, om de mensen het misverstand te signaleren, kan je het link hier plaatsen, dat ziet iedereen wat je bedoelt.