De panberberse geschiedenis (beschaving) is zeer arm

Gestart door Lezer, 27/02/2010 om 11:31:10

matou

poseidon was toch volgens herodotus  de god v atlantis naar ik meen?

http://achtergeslotendeuren.punt.nl/index.php?r=1&id=376364&tbl_archief=0

moet ergens tussen staan, ik heb het zelf gelezen in zijn boek historien

Señor Canardo

Citaat van: matou op 02/03/2010 om 14:18:30
poseidon was toch volgens herodotus  de god v atlantis naar ik meen?

http://achtergeslotendeuren.punt.nl/index.php?r=1&id=376364&tbl_archief=0

moet ergens tussen staan, ik heb het zelf gelezen in zijn boek historien

Als Atlantis bij de zee of misschien wel in de zee heeft gelegen, dan kan het best wel kloppen.

arriset

Citaat van: incognito op 02/03/2010 om 14:22:04
Als Atlantis bij de zee of misschien wel in de zee heeft gelegen, dan kan het best wel kloppen.
jij is echt een fanatiekeling van de mythes en de geschiedenissen van mythomaan (complottheorie...)

Señor Canardo

Nu we het toch weer over Atlantis hebben...>

Atlantis in Spanje?

De theorie dat Atlantis in het zuiden van Spanje zou kunnen verzonken liggen, is de nieuwste in een lange rij van mogelijke locaties van Atlantis. In een moerassig gedeelte van de Andalusische open graslanden zoekt een team Spaanse wetenschappers van de Higher Council for Scientific Study naar bewijzen van een 3.000 jaar oude vestiging. Ze denken dat de hoofdstad van Tartessos, een rijke beschaving in het zuiden van Spanje die de Feniciërs voorafgaat, in het hart van wat nu het Nationaal park Doñana is, te vinden moet zijn.

Historici hadden het gebied oorspronkelijk verworpen als een mogelijke locatie die verzonken raakte sinds de ijstijd, maar nieuw bewijsmateriaal stelt dat het water in de tijd van de Tartessianen voldoende teruggetrokken was om er een stedelijk centrum te bouwen, die dan later door een tsoenami vernietigd werd. Een moerassig gebied - Marisma de Hinojos - dichtbij de monding van de Guadalquivir in de Golf van Sevilla, is nu aangewezen als de meest waarschijnlijke locatie van een verloren stad.

De Tartessiaanse bevolking ontwikkelde zich tussen de elfde en zevende eeuw voor Christus in het zuiden van Spanje. De bevolking werd rijk door goud en zilver uit de lokale mijnen te verhandelen en werd lange tijd door mythologen met Atlantis verbonden.

(Open moerasland in Nationaal park Doñona)

Arqueólogos - zo heten archeologen in het Spaans - hebben het bestaan van de Tartessiaanse cultuur op de tegenovergestelde oever van de rivier al kunnen bewijzen. Sebastian Celestino, archeoloog en leider van het project, zegt dat als de Tartessianen op de overkant leefden, ze ook in Doñana moeten geweest zijn. In de krant El Pais weet hij te vertellen dat toen de Tartessiaanse cultuur zijn hoogtepunt bereikte, er veel aardbevingen waren en dat een daarvan een tsoenami veroorzaakte die alles wegveegde.

Op luchtfoto's van het gebied zijn grote cirkel- en rechthoekige formaties te zien die niet door de natuur gevormd kunnen zijn. Die beelden, samen met de literaire verslagen van oude Griekse geografen, geven voeding aan de theorie dat er ooit een grote Tartessiaanse stad in het Nationaal park Doñana moet geweest zijn. Het team van Spaanse wetenschappers blijft voorzichtig met de uitlatingen dat ze op het punt staan om Atlantis te ontdekken, anderen denken dat dit onderzoek een grote doorbraak zal zijn in een eeuwenoude zoektocht naar de verzonken stad.

(Menselijke hersenen in Nationaal park Doñana die wél door de natuur zijn gevormd)

Georgeos Diaz-Montexano, een Cubaanse archeoloog die al 15 jaar op zoek is naar Atlantis, zegt dat de bewijslast dat het verhaal van Atlantis geen fabel, mythe of fictie is, steeds groter wordt. Volgens de Cubaan is het verhaal van Plato over de verzonken stad zo waar als maar kan zijn, maar bevindt Atlantis zich niet precies waar de Spaanse archeologen van de Higher Council for Scientific Study zoeken. Ze zouden er echter niet al te ver naast zitten.

23 Februari 2010

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Atlantis-in-Spanje/

matou

jij bént...  hahaha jij is grappig

ik zelf geloof dat atlantis echt bestaan heeft ondanks alle sceptici

Señor Canardo

Citaat van: matou op 02/03/2010 om 14:34:15
ik zelf geloof dat atlantis echt bestaan heeft ondanks alle sceptici

In ieder geval een hoogstaande beschaving die ook in ieder geval voor 10.000 v. Chr heeft bestaan.

Citaat van: uzop op 02/03/2010 om 14:29:21
jij is echt een fanatiekeling van de mythes en de geschiedenissen van mythomaan (complottheorie...)

Maar misschien denkt onze grappige uzop dat de oude Egyptenaren de pyramides van Gizeh zelf hebben gebouwd of de holbewoners uit de Urfa regio de tempels van Gobekli Tepe zelf hebben uitgehouwen?