WAAR BRENG JE JE VAKANTIE DOOR?```

Gestart door MISS RIF, 01/12/2001 om 15:04:23

MISS RIF

AZUL,

IK BEN BENIEUWD WAAR DE IRIFIEN HUN VAKANTIE DOORBRENGEN. IK BRENG ALTIJD MIJN VAKANTIE DOOR IN NADOR, MAAR DAARVANDAAN GAAN WE NAAR BUYAFAR, SAIDIA, CHAABI, EN ANDERE MOOIE PLAATSEN EN STRANDEN IN MAROKKO

SRAAM MARAH

ayned

beste Miss Rif azul.
In het winter ga ik altijd naar Rabat...daar ontmoet ik mijn vrienden die in Thmazight actief zijn. zo als Ed elkassem, asmoun, Dgherni,Lahbib van TIFAWT blad. en de anderen en ik ga daar hien altijd met ander vrienden van mij.
In het zommer haat ik Nador...Druk,druk,druk en nog druk. Dus over dag met mijn moeder en de reste van mijn famillie gewoon thuis.(S adou thzayarth) en s avonds ga ik mer mijn vrienden naar Melilla. Ik heb eigenlijk bijna de heel Marokko gezien. van Nador naar OUARZAZAT. daar is het ook mooi en goedkoop.
thanemmirth...AYNED

Mustaph

Hoi,

Bij mij is het er, helaas, nog niet van gekomen om m'n vakantie in Marokko door te brengen o.a. ook omdat het grootste deel van m'n familie over heel Europa is verspreid. Ieder jaar is er wel een land dat ik als vakantiebestemming kies met als gevolg dat ik in jaren niet Marokko ben geweest. Zo vind ik Spanje bijv, in veel opzichten, op Noord-Marokko lijken. Als levensgenieter, welke echte Mediterraan niet, kan ik, natuurlijk, heerlijk genieten van zon, strand, pescado y cerverveza. Ja, dan kan ik moeilijk gaan klagen dat ik M'ghaznia of de imams mis. Maar goed, ooit zal ik er misschien toch noch een bezoekje brengen, als 't maar niet tegen valt, zoals ik wel 's van m'n broers heb gehoord. Je weet wel, slechte bejegening bij de douane, corruptie, slechte higiëne e.d. In ieder geval, dit keer komt het er weer niet van omdat ik heel graag naar Rio de Janeiro wil, je weet wel, met al dat moois en ook nog in een sfeer van vrijheid blijheid. Daar zeg je, als gezonde levensgenieter, toch geen nee tegen. Life is too short and you're for a long time gone. Of zie ik het verkeerd, soms?

Taffidjoust

Tuurlijk Mustaph, enjoy life als je die mogelijkheid hebt te gaan waar je wilt, moet je er zeker gebruik van maken.

Ik ga voor een weekje naar Tafersit, en de resterende 6 weken naar Tetouan. Heerlijk gewoon, ik kan niet wachten, na 2 jaar belgie (booooooorrrrrrrrrrrinnnnnnng) zal het me wel goed doen. :-) :-) :-)

Sraaaaaam,

Inez

Hi

Als student heb je veel vakantietjes, dus daarom ga ik meestal in de lente (paasvakantie) naar Marokko of in september.  Tijdens de grote vakantie (juli en augustus) vermijd ik het liever *lol*, omdat ik de indruk heb dat de hormonen van de Marokkanen daar in het algemeen stijgen.  En daarmee bedoel ik in heel Marokko.  In Marokko heb ik alle grote steden al bezocht, behalve in Laayoune, daar ben ik nog niet geweest.  
Voor de rest ga ik tijdens lange weekends wel eens naar Parijs of Londen (laatste weekend van augustus is het leukst, dan is het daar carnaval), etc.  Afgelopen zomer heb ik mijn verste reis tot nu toe gemaakt: Egypte.  En dat was echt de moeite waard.  We hebben toen als 1 van de excursies een jeepsafari gemaakt in de Sahara en toen heb ik ook gezien hoe de bedoeïnen daar leven.  Toen ik vertrok dacht ik dat ik het met mijn engels en arabisch zal moeten doen, maar er zitten heel veel Tamazightwoordjes in het Egyptisch.  Hmmmmmm, ik ben weer veels te veel aan het typen, hahahahahaha *lol*.
Anyway, nu zit ik in Frankrijk (wel voor mijn stage, maar voor mij is het ook vakantie *lol*).  Er is hier ook een strand en de zon schijnt en toen ik er gisteren was leek het net of ik in Al Hociema was.  Die witte huisjes op die bergen hebben ze hier dus ook (de naäpers *lol*).

Groetjes

Mounir B

Azul Fellawen a ,

Vakantie breng ik door in Arkanpoe N Ajdir(Azghar, Aith Hicham en El Hoceima(Sidi Abid, Sabadilla) zelf.

Dit doe ik de laatste jaren om mijn tmazight op te krikken. Waar doe je dat beter dan in de Arkanpoe waar ze nog het pure tmazight spreken. Ieder jaar ben ik er weer. Behalve vorig jaar toen was ik in Léstartit vlakbij Girona(spanje).

Ik zou wel eens een bezoek willen brengen aan onze broeders in Tizi Ouzou, hoofdstad van de Leqbail, Zuid Tunesie en dan vooral Djerba(eilandje met het meeste percentage imazighen in Tunesie, Libie ihkv de Amazone imazighen, de canarische eilanden de guanches(imazighen die op deze eilanden wonen) opzoeken en ten slotte de Siwa oase(ook imazighen) in Egypte.

Dit allemaal om mijn kennis omtrent de Imazighen te kunnen vergroten. Insa3allah

Yasmine

In de zomer ga ik meestal naar Spanje lekker in het zuiden Marbella. Geen geroddel geen verplichte familiebezoeken. Soms ga ik naar Marokko en dan wel naar Tetouan, Hoceima, Beni Bouyach en Rabat. Egypte ben ik ook een paar keer geweest een prachtig land echt de moeite waard. binnenkort ga ik naar de Emiraten voornamelijk shoppen. En kijken hoe die rijke Emiratiërs leven.
Wij Irrifijen hebben het avontuurlijke in ons dus ik zal nog heel wat rond reizen. ;)

Mustaph

Goed zo, Jasmine.

iman (Gast)

hoi,
wat ik jullie zeker op het hart wil drukken ga eens inderdaad wat meer van de wereld zien,ik kan uit ervaring spereken. Vanwege mijn werk heb ik heel veel gereist je weet niet wat je mist.Je kunt tegenwoordig hele leuke trektochten door Marokko maken, echt niet duur.
Bezoek eens bv Turkije,de Nederlandse Antillen,
Mexico en nog veel meer ik sta natuurlijk open voor eventueel suggesties voor mensen die vakantieadresjes nodig hebben.
Graag jullie reactie

DODI

HE YASMINE WOON JIJ TOEVALLIG IN AMTERDAM.
OF NIET. REAGEER ALS JE WIL OKE

DOEIIII

Yasmine

Nee ik woon niet in A'dam.

mo

IN ARkemppo helle zomer door de bergen in
en de zee van beni said :-(

asiwan (Gast)

azul
dankzij mijn werk kom ik in veel landen zoals UK italy france en germany spanje hongkong thailand portugal ben van plan dit jaar nog naar brazilie te gaan , maar wat mijn heel erg leuk lijkt is het inca en de aztheken  rijk in mexico en peru nog te bezoeken dat lijkt me zogaaf , ik denk persoonlijk dat irieffien over de hele wereld te vinden zijn

nisrien

hallo iedereen,
hoe komt het dat jullie meisjes zo ver mogen reizen, ik moet al een hele dag zagen voor ik naar Amsterdam mag. voor 1 dag dan welgeteld laat staan om te overnachten, geen sprake van bij mijn ouders!:(

alhoceima

Zijn er ook nog mensen die naar marokko(alhoceima) gaan of zijn jullie zo avonturiers dat dat niet meer interessant is. Ik zou zeggen, kijk eerst wat marokko te bieden heeft, want ik kan me niet voorstellen dat jullie heel marokko hebben gezien, want marokko is nederland niet dat je binnen twee uur rijden uit bent.
Ik ga incha allah dit jaar weer richting mijn thuishaven, naar Beverly Hills van alhoceima, SIDI-ABID, met 't mooiste uitzicht van heel marokko(hoogste berg in sidi-abid) en daarna pas als ik wat centjes over heb, spanje op de terugweg ff bezoeken.

gegroet zijt gij

A.