Algerijnse schrijver: Polizario zijn gewone Algerijnse ambtenaren

Gestart door TamurtIno, 17/02/2010 om 20:56:41

Mister1979

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 07/03/2010 om 14:03:34
Ik zal de volgende keer een contract van een Marokkaanse werknemer scannen,dan kun je precies zien wat er van je bovenstaande beweringen klopt. Kinderopvang en reiskosten ? Kom op,man! Zorgverzekering betekent in Marokko enkel het gratis bezoeken van een dokter,je medicijnen en eventuele ziekenhuis-opname dienen cash voldaan te worden. Als het je lukt om na een paar jaar heen en weer gezeul met tig documenten je geld terug te krijgen verdien je de Nobelprijs voor de volharding/geduld.

Pas geleden belde een neef me op vanuit Rabat,of ik hem 1500 euro kon sturen omdat het ziekenhuis weigerde,als hij niet direct de rekening zou betalen, zijn net behandelde dochtertje aan hem mee te geven.Hij werkt al zo lang ik me kan herinneren bij een zuivel-cooperatie,met zorgverzekering...

Jij had het over de textiel bedrijven die voornamelijk in handen zijn van Europese bedrijven en die hebben wel zorgverzekering voor hun werknemers..

Daarom kan je beter werken voor een Europese bedrijf in Marokko dan voor een Marokkaanse bedrijf..

Mister1979

Citaat van: Chatt le Mal Barré op 07/03/2010 om 13:42:15
Beste 1979, investeren heeft niets met mooie dingen beloven te maken,des te meer met het vermenigvuldigen van geld. Een partij investeert omdat het een 'return on investment' wenst te verdienen. Met andere woorden: ze willen geld verdienen,het liefst met bakken!

Provenance de l'investissement
En 2008, pour la quatrième année consécutive, les flux d’investissements directs étrangers au Maroc dépassent les 25 milliards de DH.

L’entrée des flux d’investissement direct en 2007 est caractérisée d’une manière générale par une augmentation de l’ensemble des pays investisseurs au Maroc. Cependant une baisse est a constatée en 2008 due principalement au contexte international défavorable. La France demeure en tête des pays les plus investisseurs, suivie de l’Espagne et des Emirats Arabes Unis. Ce groupe de pays (France, Espagne et UAE) représente près de 65% des IDE reçus au Maroc en 2008. A noter que pour la première année l’Espagne passe en troisième position des pays investisseurs au Maroc, derrière les Emirats Arabes Unis.

Les Emirats Arabes Unis sont devenus depuis 2007 le troisième principal investisseur au Maroc et occupe la seconde place en 2008 avec 4.817 millions de DH. Les investissements émiratis ont fortement progressés depuis 2006 notamment dans l’immobilier et le tourisme.

http://www.invest.gov.ma/fr/index.jsp?idmod=3f&idrub=2630 

IDE: investissements directs etrangers.

Investeerders
Europa is de eerste investeringspartner van Marokko. Frankrijk en Spanje zijn de grootste investeerders. Op afstand volgen de Verenigde Staten, Duitsland en Saudi-Arabië. Nederland heeft vooral in 1999 en 2000 flink in Marokko geïnvesteerd met een lening van ABN AMRO aan Meditelecom.

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=87882&location=&highlight=Marokko