Stem niet op de PvdA

Gestart door PolitiekAlternatief, 16/02/2010 om 14:18:03

Señor Canardo

Abdelghafour Ahalli en Fouad Haji over de Marokkaans-Rotterdamse politiek... en ik moet eerlijk zeggen: wat een stijve hark is die Fouad zeg (past goed bij de PvdA!)... misschien dat onze Bades met zijn fluwelen stem ons hier meer over kan vertellen...>

http://www.amazightv.net/uitzending/1906_pvda-rotterdam-leefbaar-groot-geworden-uit-haat-voor-de-pvda%2A.html

Machmoed

Ik ben voor om alle criminele jongeren die vaker dan 3 keer misdaden hebben gepleegd, deze linea recta naar hun land terug te sturen.

Waar zie jij marokaanen terug naar hun land. Ik zei het je toch, je zit gewoon te blaaskaken.
Wat is mis met het geschrevene. Criminelen zijn criminelen en hebben hun krediet verspild. Hou toch eens op met dat aaien over het bolletje. Dit zou voor alle criminelen moeten gelden die hier niet vandaan komen. Doordat mensen zoals jij alsmaar ontkennen en er niets tegen durven te zeggen en als maar loopt te wijzen naar anderen, heeft dit geresulteerd in waar we zitten.
Je hoeft me niet te vertellen dat ik geschikt ben voor de politiek...natuurlijk ben ik dat en misschien ben ik wel een politicus.

Hoe kom je er toch bij dat me beter voel dan mijn soortgenoten...zijn criminelen jouw soortgenoten? Dat verklaart waarom je voor ze opkomt. Trouwens: Ik ben niet beter, weet niet meer, heb ik ook nooit gezegd of wat dan ook maar dat oordeel gedrag van jou is wel typisch.

Machmoed

Ik vraag me af waar die haat jegens PVDA komt? Zijn de NL-ers het dan toch zat. Hebben de NL-ers door dat PVDA toch niet de partij is.

Die Fuaad waar jij het over hebt is er ook eentje. Die denkt ook dat het allemaal wel meevalt. Ik denk dat die er nu toch iets anders over denkt..lol

Señor Canardo

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 17:22:01
Ik ben voor om alle criminele jongeren die vaker dan 3 keer misdaden hebben gepleegd, deze linea recta naar hun land terug te sturen.

En wat wil je doen aan Nederlandse criminele jongeren die al 5 keer over de scheef zijn gegaan?

Sa3ieD

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 16:24:14
Sa3id schreef: Bij het lezen van jouw stuk schoot mij een woord te binnen, namelijk house negro.

Ik vind het uberhaupt knap dat je wat binnenschiet. Mocht er nog wat binnenschierten, schroom niet en meld het.

Alleen maar schreeuwen dat de tekst/visie niet deugt hebben we niks aan. Vertel wat je er verkeerd aan vindt en wat je eventueel anders wilt zien. Maar zoals jij/jullie dat doen is schreeuwen in de woestijn.

Kun jij ook met argumenten iets uitleggen? Dit is namelijk een forum waar je van gedachten kunt wisselen. Maar als het alleen maar een forum is waar je mooie verhalen over marokkanen en islam kunt lezen dan is het niet veel meer dan struisvogelpolitiek.
Ik ben op zoek naar (door) denkers/ theosofen/ filosofen...en politiek bedreven mensen.

Ik denk dat Chat genoeg argumenten heeft aangegeven waarom jouw stuk zo dom is. Ik zou toch denken dat je enigszins over zelfreflectie beschikt om te weten waarom de term "house negro" in mij opkwam. Je noemt jezelf een "(door) denker" dus ik zou dan ook verwachten dat je dit ook werkelijk deed. Maarja omdat het intellectueel vermogen je blijkbaar ontbreekt om door te denken en 1 bij 1 op te tellen zal ik het je in Jip en Janneke logica uit leggen:

Wat is een House Negro?
Als ik de term vrij vertaal naar de huidige context kun je stellen dat een House Negro iemand is die doordat hij het beter heeft dan de anderen in een onrechtvaardige situatie deze onrechtvaardigheid legitimeert, puur op basis van de eigen toestand. De House Negro kent dan ook geen gevoel van solidariteit of medeleven ten opzichte van anderen. Je zou dus kunnen stellen dat de House Negro zichzelf voorop zet ook al wordt er anderen onrecht aangedaan. In dit specifieke geval is de PVV de onrechtpleger en ben jij de House Negro die dit goed praat omdat jij geen moslim bent of geen hoofddoek draagt.

Waar verdedig jij de onrechtpleger?

CiteerIk zal eerlijk zijn hierover.
De schuld ligt bij marokkanen zelf. Zo die hakt erin. Ik erger me behoorlijk aan die ongemanierde snotjochies die het beeldbepald gedrag vertonen.

Alle Marokkaanse jochies zijn ongemanierde snotjochies en daarom hebben alle Marokkanen hier schuld aan.

CiteerZe zijn uitgekotst in Marokko door ze naar het buitenland te sturen (geluk bij een ongeluk) en nu kotst NL ze uit omdat ze maar niet mee kunnen komen met de rest.

Ja want die Marokkaanse snotjochies zijn in Marokko geboren en door de Marokkaanse overheid het land uitgezet omdat ze tot last waren.

CiteerIk ken ook politici (van zeer dichtbij) die eerst dit niet zagen (dat marokkanen relatief gezien minder deugen) en nu overtuigd zijn van hun verkeerde instelling. Ze klagen altijd over discriminatie en geen stageplekken etc etc. Maar persoonlijk heb ik er nooit last van gehad..ook niet in recessie tijden of wat dan ook.

Ja want omdat jij het nooit hebt meegemaakt bestaat het ook niet.

CiteerDe reden is heel duidelijk: slachtofferrol. Ik zeg niet dat discriminatie niet voorkomt, maar zeer zeker niet meer dan in Marokko. Marokkanen moeten zich veel beter profileren en gewoon de nl taal goed leren spreken.

Ik zeg niet dat mijn slavenmeester perfect is maar in Afrika hadden wij het slechter. Neem discriminatie maar op de koop toe voor een snee brood.

CiteerIk vind het zo jammer dat niemand opstaat om die teringschoffies met de ouders erbij eens goed aan de tand te voelen en ook de gevolgen zichtbaar maken. Ik ben voor om alle criminele jongeren die vaker dan 3 keer misdaden hebben gepleegd, deze linea recta naar hun land terug te sturen.

Wat lastig want die jochies hebben een Nederlands paspoort en jammergenoeg is Nederland een rechtsstaat. Omdat iemand niet oorspronkelijk Nederlands is is het dus gelegitimeerd rechtsstatelijk de regels specifiek voor deze groep te wijzigen. Zou toch wat zijn als de VS al die Afro Amerikanen terug zou sturen naar Afrika omdat ze daar oorspronkelijk vandaan komen.

CiteerDan help je ze echt, doordat ze zien wat Marokko werkelijk is. Misschien worden het wereldburgers i.p.v. Marokkanen (scheldwoord tegenwoordig).

Zoals iemand een wereldburger wordt als hij de cel in gaat.

CiteerBen ik de enige die de hand in eigen boezen steekt? Ben ik een racist? Ben ik tegen Marokkanen? Nee, ik ben tegen die onzin marokkanen die maar niet mee kunnen komen en mensen lastig vallen en al helemaal die machocultuur als vervanging voor eigenwaarde.

Hand in eigen boezem? Jij steekt duidelijk de hand in iemand anders zn boezem. Jij bent geen spreekbuis voor de Marokkanen, net zo min als ik dat ben. Je gebruikt je toevallige land van herkomst, misschien niet eens die van jou maar die van je ouders, als excuus om onrecht te plegen door te bepalen wat iemands rechten wel of niet moeten zijn, los van de regels van de rechtsstaat en zo ook de grondwet.

Citeer
Wat nu als in juni PVV wint en uiteindelijk de wet doordrukt dat hoofddoekjes etc. verboden worden. Wat dan? Boontje komt om zijn loontje. What goes around, comes around.

Ja want vrouwen die bij de gemeente werken of in het onderwijs en een hoofddoek dragen kunnen "blijkbaar niet meekomen en vallen mensen lastig". Zij zijn in feite de leiders van de overlastgevende jongeren, of beter gezegd, hun hoofddoek heeft de leiding. Bij de fabricage in Pakistan zijn er zenders in geplaatst die alle Marokkanen in Nederland indoctrineren om zo onrust te plegen.

Ik ben zo vriendelijk geweest inhoudelijk te reageren op jouw stuk omdat jij je eigen domheid blijkbaar niet snapt. Omdat ik mijn tijd liever nuttig besteed, of aan nuttige mensen, is dit dan ook de laatste reactie op jou. Ik ben niet zoals jij die in de baas zn tijd op internetfora rondhangt.

Machmoed

Ik kan me niet herionneren dat het een punt van aandacht is in de NL politiek/geschiedenis. Marokkanen en criminaliteit verovert haast dagelijks het nieuws. Ik zeg niet dat NLers lieverdjes zijn, maar wij zijn imazighen. wij zouden beter moeten weten en zouden trots moeten zijn op wie we zijn..toch? Het gaat me aan het hart dat deze handjevol criminelen (want daar hebben we het over) het gigantisch verpesten voor diegenen die zo hun best hebben gedaan (ook jouw ouders etc.). Het gaat niet om mensen die in Marokko geboren zijn zoals wij. Wij zijn redelijk opgevoed, maar heb je echt niet gezien hoe deze handjevol marokkanen (ook anderen, maar we focussen op marokkanen) in grote steden velen terroriseren...ik heb het met mijn eigen ogen gezien en dit niet een keer maar vaak. Vindt je het leuk om te horen dat marokkanen ambulance personeel bedreigen, oorlog (gechargeerd) met molukkers, artsen die worden bedreigd etc. etc. Wie heeft Theo van Goch vermoord..een arabier of een amazigh?

Machmoed

2 Sa3id,
Je zit weer te muggenzifeten. Het enige wat chatt...heeft laten zien is zijn onkunde en onwetendheid. Jij doet niet anders. Ik chargeer met het verhaal en heb het duidelijk over diegene die crimineel bezig is. Niet over de marokkaan, de amazigh of wat dan ook an sich. Maar ja Sa3id over de islam zat je ook alleen maar leugens te vertellen, dus ik ben het van sommigen gewend.

Wat zit je eigenlijk te verdedigen? de crimineel? de marokkaan?, de amazigh?

Ik weet het echt niet en wat vindt jij dat er moet gebeuren om de gemoederen tpot bedaren te brengen?

Señor Canardo

A Hollandse knuppel, ik vroeg jou iets....>

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 17:22:01

En wat wil jij doen aan Nederlandse criminele jongeren die al 5 keer over de scheef zijn gegaan?

Machmoed

Ik ben zo vriendelijk geweest inhoudelijk te reageren op jouw stuk omdat jij je eigen domheid blijkbaar niet snapt. Omdat ik mijn tijd liever nuttig besteed, of aan nuttige mensen, is dit dan ook de laatste reactie op jou. Ik ben niet zoals jij die in de baas zn tijd op internetfora rondhangt.

Nee natuurlijk niet...je moet werken voor de baas...iets anders heb je nooit gekend. Ik heb je niet gevraagd te reageren, dus waarom doe je dat dan ook. Als het nou iets waardevols was ok..maar het is een niveau van lik me vestje. Maar goed je hebt gelijk...deze discussie is waardeloos en jij noemt het inhoudelijk. Niveau?

Machmoed

Als ik een hollandse knuppel ben dan ben jij een wat? batata oukashoeth?
beter lezen abatata,
nr. 155 was voor jou bedoeld.

Señor Canardo

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 17:45:11
Als ik een hollandse knuppel ben dan ben jij een wat? batata oukashoeth?
beter lezen abatata,
nr. 155 was voor jou bedoeld.

Die nrtje 155 geeft geen antwoord op mijn vraag a bukeninen:

Aangezien jij je mond vol hebt met allerlei draconische maatregelen tav. de Amazigh-crimineel (meer dan 3x is het land uit) wil ik graag van jou ook weten wat jij denkt te gaan doen met Nederlandse criminele jongeren die bijvoorbeeld al 5 keer over de scheef zijn gegaan?

Ps. Of ben je gewoon een zelfhatert die alleen met het vingertje naar zijn eigen kudde durft te wijzen... Of ben je gewoon een grote bukeninen met een nog grotere duim?

Sa3ieD

Citaat van: incognito op 18/03/2010 om 17:09:48
Abdelghafour Ahalli en Fouad Haji over de Marokkaans-Rotterdamse politiek... en ik moet eerlijk zeggen: wat een stijve hark is die Fouad zeg (past goed bij de PvdA!)... misschien dat onze Bades met zijn fluwelen stem ons hier meer over kan vertellen...>

http://www.amazightv.net/uitzending/1906_pvda-rotterdam-leefbaar-groot-geworden-uit-haat-voor-de-pvda%2A.html

Een beetje een rare titel eerlijk gezegd. Leefbaar had in 2006 ook 14 zetels en heeft nu weer 14 zetels. Snap dan ook niet over welke winst zij het hebben. Leefbaar heeft noch winst behaald noch verlies geleden. De PvdA heeft in een stad als Utrecht ook verlies geleden. Het verlies van de PvdA heeft het echt aan zichzelf te danken. Het is verworden tot een regenten partij. Een partij van status quo en gevestigde belangen. Voornamelijk belangen van het systeem en niet van de burger. De enige groep die de PvdA in de grote steden nog in het zadel houdt zijn de allochtonen. In bepaalde wijken in de grote steden, allochtonen buurten, scoort de PvdA 2.5 keer het stedelijk gemiddelde aan stemmen. De PvdA is nu voornamelijk de storm aan het uitzitten in de hoop dat de rechtse storm weer verdwijnt.

Verder is het gesprek met el Haji gewoon normaal. Moest hij een dansje doen? Hij komt wat ambtelijk over maar gezien het gespreksonderwerp en de situatie zat er niet veel meer in. Vind het al een vooruitgang dat politici gewoon interviews in het Tamazight geven.

Señor Canardo

Citaat van: Sa3ieD op 18/03/2010 om 18:07:20
Verder is het gesprek met el Haji gewoon normaal. Moest hij een dansje doen? Hij komt wat ambtelijk over maar gezien het gespreksonderwerp en de situatie zat er niet veel meer in. Vind het al een vooruitgang dat politici gewoon interviews in het Tamazight geven.

Nee, een dansje hoeft hij echt niet voor mij te doen. En dat ik hem als een stijve hark bestempel zegt alleen wat over zijn uitstraling en niet over zijn functioneren en ook niet over het gespreksonderwerp. Want als ik daarover wil beginnen dan zou ik bijvoorbeeld zeggen of de halstarrige houding van de PvdA wel bevorderlijk is voor de Rotterdamse politiek. Maar daar hoor ik Fouad helaas niks over zeggen. Het enige wat ik van hem mee krijg is hoe stout die Leefbaren wel niet zijn geweest. En dat is jammer want dan wordt weer de aandacht vooral gevestigd op een externe factor ipv zelf verantwoording af te leggen over de behaalde resultaten / Paarse puinhopen die ze aan de Rotterdamse-Marokkaanse kiezer nog verschuldigd zijn. En in dat opzichte kan Fouad Haji nog wel iets leren van Abdelghafour Ahalli, hij komt wat mij betreft sympathieker over en lijkt tevens ook een beter oor te hebben voor wat er echt speelt in de Rotterdamse samenleving.

Ps. Niet dat ik met statistieke cijfertjes nu iets wil bewijzen ofso, maar het aantal analfabeten in Marokko (47,7%) en het aantal Marokkaanse Pvda-stemmers (47%) in Rotterdam vertoont wel een merkwaardige overeenkomst.

Pps. En wat vindt onze Sa3ied van het stukje mooie Amazigh-muziek aan het einde?

Maroccaan

Ik ben het volledig met Machmoed eens.
We worden te vaak belachelijk gemaakt door een stelletje criminelen.
Dankzij deze criminelen worden Marokkanen tegenwoordig geassocieerd met agressie en criminaliteit en er gaat geen dag voorbij of we staan op de voorpagina.
Incidenten zijn het niet meer ..
Genoeg is genoeg

Sa3ieD

Citaat van: Maroccaan op 18/03/2010 om 20:11:31
Ik ben het volledig met Machmoed eens.
We worden te vaak belachelijk gemaakt door een stelletje criminelen.
Dankzij deze criminelen worden Marokkanen tegenwoordig geassocieerd met agressie en criminaliteit en er gaat geen dag voorbij of we staan op de voorpagina.
Incidenten zijn het niet meer ..
Genoeg is genoeg

Niemand maakt jou belachelijk. Je maakt jezelf hooguit belachelijk. Een hooligan handelt toch ook niet vanuit zijn Nederlanderschap. Net zo min als een Marokkaans jochie dat doet die iemand uitscheld. Het probleem zit dan ook eerder bij de scheve perceptie van veel Nederlanders. Een Nederlander die zijn gezin uitmoord of bij een voetbal wedstrijd de boel kort en klein slaat doet dit als individu. Echter wanneer een Marokkaans persoon iets doet, gelukkig moorden deze geen complete gezinnen uit, dan heeft elke Marokkaan hier schuld aan. Ieder die zich op de een of andere manier verantwoordelijk voelt voor wat een toevallig Marokkaanse relpuber doet draagt bij aan het beeld van veel Nederlanders dat je je als Marokkaan verantwoordelijk MOET voelen. Als jij genoeg is genoeg zegt dan moet jij dat zeggen tegen de "publieke" opinie die vindt dat het JOUW schuld is. Deviant gedrag is inherent aan een samenleving. Dat is dan ook iets wat je nooit maar dan ook nooit kunt uitbannen, van welke groep dan ook. Als je innerlijke rust wil dan moet je het aantrekken van de publieke opinie gewoon loslaten. Je hebt er gewoonweg niks mee te maken.