Stem niet op de PvdA

Gestart door PolitiekAlternatief, 16/02/2010 om 14:18:03

Señor Canardo

Citaat van: incognito op 18/03/2010 om 18:55:47
Ps. Niet dat ik met statistieke cijfertjes nu iets wil bewijzen ofso, maar het aantal analfabeten in Marokko (47,7%) en het aantal Marokkaanse Pvda-stemmers (47%) in Rotterdam vertoont wel een merkwaardige overeenkomst.

Correctie: Die 47% Marokkanen die in Rotterdam gestemd hebben geldt voor alle partijen die hebben meegedaan en niet enkel PvdA.

Sa3ieD

#166
Citaat van: incognito op 18/03/2010 om 18:55:47
Nee, een dansje hoeft hij echt niet voor mij te doen. En dat ik hem als een stijve hark bestempel zegt alleen wat over zijn uitstraling en niet over zijn functioneren en ook niet over het gespreksonderwerp. Want als ik daarover wil beginnen dan zou ik bijvoorbeeld zeggen of de halstarrige houding van de PvdA wel bevorderlijk is voor de Rotterdamse politiek. Maar daar hoor ik Fouad helaas niks over zeggen. Het enige wat ik van hem mee krijg is hoe stout die Leefbaren wel niet zijn geweest. En dat is jammer want dan wordt weer de aandacht vooral gevestigd op een externe factor ipv zelf verantwoording af te leggen over de behaalde resultaten / Paarse puinhopen die ze aan de Rotterdamse-Marokkaanse kiezer nog verschuldigd zijn.

Ja maar dat is toch gewoon de PvdA. Die nemen nooit verantwoordelijkheid want zij zitten nooit fout. Ik heb nooit een PvdA politicus of bestuurder verantwoordelijkheid horen nemen. Zelfs Bos na de gemeenteraadsverkiezingen. 600 zetels verloren maar bracht het alsnog als een winst. We had erger gekund zegt hij dan en we zijn gestegen in de peilingen. Het is dan ook goed dat hij opgekrast is. Maar de toon van de PvdA naar kiezers toe is altijd paternalistisch geweest. In dit geval was het dan ook niet echt anders. Waarom zouden zij de Marokkanen serieus moeten nemen? Marokkanen stemmen toch wel op de PvdA.

Citeer
En in dat opzichte kan Fouad Haji nog wel iets leren van Abdelghafour Ahalli, hij komt wat mij betreft sympathieker over en lijkt tevens ook een beter oor te hebben voor wat er echt speelt in de Rotterdamse samenleving.

Dat is toch niet te vergelijken joh. Ahali zit daar enkel namens zichzelf, hij hoeft geen partij te vertegenwoordigen. Dan is het nog altijd een stuk makkelijker om gewoon te zeggen wat je denkt.

Citeer
Ps. Niet dat ik met statistieke cijfertjes nu iets wil bewijzen ofso, maar het aantal analfabeten in Marokko (47,7%) en het aantal Marokkaanse Pvda-stemmers (47%) in Rotterdam vertoont wel een merkwaardige overeenkomst.

Analfabetisme staat niet gelijk aan dom zijn. PvdA kiezers kenmerken zich voornamelijk door naïviteit en niet zozeer door analfabetisme. Zou wel raar zijn als 47% van de Marokkanen in R'dam of in NL analfabeet is vind je niet.

Citeer
Pps. En wat vindt onze Sa3ied van het stukje mooie Amazigh-muziek aan het einde?

Goede afsluiting. Het kenmerkt jammer genoeg de afhankelijke en afwachtende houding van veel mensen.Wil je iets bereiken dan moet je dit toch vooral zelf (of als groep) doen, een ander gaat het niet voor je doen.

Señor Canardo

Citaat van: Sa3ieD op 18/03/2010 om 20:35:52
Waarom zouden zij de Marokkanen serieus moeten nemen? Marokkanen stemmen toch wel op de PvdA.

Dit is juist het probleem. En of jij het wil erkennen of niet dit is echter wel direct te wijten aan analfabetisme (met name bij de oudere generatie) dan wel onwetendheid over de politieke besluitvorming in dit kouwe kikkerlandje...

Machmoed

@maroccan,
Thanx mate, eindelijk iemand die het ook ziet....je moet haast blind zijn dit niet te zien.
Heb je door hoe ze die criminelen lopen te verdedigen alsof alle imazighen/marokkanen criminelen zijn. Ik zie het zo Maroccan. Natuurlijk is het een beetje kort door de bocht van dat terugsturen en ik meen er werkelijk geen zak van...Machmoed is namelijk een rol. Hij is sceptisch en chargeert en is niet politiek correct, maar het toont aan dat imazighen wel wakker moeten worden. Sommige imazighen zijn geen echte imazighen, het lijken soms afgerichte honden zijn die zodra ze iets negatiefs horen over marokkanen of islam, lopen ze al te blaffen voordat ze nu nagaan waar ze het over hebben. Eerlijk gezegd heb ik al bereikt wat ik wilde bereiken, namelijk kijken of kritiek ook met argumenten kan worden geweerd...helaas...een en al emotionele reacties. Dit is trouwens moslim eigen. het is algemeen bekend dat moslims niet tegen kritiek kunnen...of is dit ook onzin?.

Toch hou ik van jullie allemaal, ongeacht wat jullie vinden/geloven/weten etc. Ik weet dat wij dezelfde bloed is.

Incognito: jij begon met onder de gordel, dus moet je nu niet net doen alsof ik fout ben geweest en bovendien wat die NLrs doen interesseert me geen bal. Waarom trouwens wijzen naar anderen? Wij kunnen dit zelf oplossen toch.

Bades

Citaat van: incognito op 18/03/2010 om 17:09:48
Abdelghafour Ahalli en Fouad Haji over de Marokkaans-Rotterdamse politiek... en ik moet eerlijk zeggen: wat een stijve hark is die Fouad zeg (past goed bij de PvdA!)... misschien dat onze Bades met zijn fluwelen stem ons hier meer over kan vertellen...>

http://www.amazightv.net/uitzending/1906_pvda-rotterdam-leefbaar-groot-geworden-uit-haat-voor-de-pvda%2A.html

Azul a cmat n cmuyat ;)

Misschien kun je zelf Fouad el Haji even mailen of anders aanspreken op tig van de activiteiten waar hij aanwezig is. Bellen mag jij vast ook wel.

http://www.pvdarotterdam.nl/wie_is_wie/gemeenteraadsfractie/gemeenteraadsfractie_details/t/fouad_el_haji

Verder zie ik dat er al op veel van je kortzichtige en/of jeugdige reacties is gereageerd. (niet dat ik dat van plan was te doen)

Bades

Citaat van: Sa3ieD op 18/03/2010 om 18:07:20
Een beetje een rare titel eerlijk gezegd. Leefbaar had in 2006 ook 14 zetels en heeft nu weer 14 zetels. Snap dan ook niet over welke winst zij het hebben. Leefbaar heeft noch winst behaald noch verlies geleden. De PvdA heeft in een stad als Utrecht ook verlies geleden. Het verlies van de PvdA heeft het echt aan zichzelf te danken. Het is verworden tot een regenten partij. Een partij van status quo en gevestigde belangen. Voornamelijk belangen van het systeem en niet van de burger. De enige groep die de PvdA in de grote steden nog in het zadel houdt zijn de allochtonen. In bepaalde wijken in de grote steden, allochtonen buurten, scoort de PvdA 2.5 keer het stedelijk gemiddelde aan stemmen. De PvdA is nu voornamelijk de storm aan het uitzitten in de hoop dat de rechtse storm weer verdwijnt.

Verder is het gesprek met el Haji gewoon normaal. Moest hij een dansje doen? Hij komt wat ambtelijk over maar gezien het gespreksonderwerp en de situatie zat er niet veel meer in. Vind het al een vooruitgang dat politici gewoon interviews in het Tamazight geven.

Waarom vind jij de titel raar als ik vragen mag?

Chatt zie arif

#171
Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 22:03:49
Heb je door hoe ze die criminelen lopen te verdedigen alsof alle imazighen/marokkanen criminelen zijn.

Ik verdedig zeker geen criminelen,en ik denk Said ook niet. Je mist de bedoeling van mijn betoog volledig.

Alle criminelen/wetsovertreders,ongeacht afkomst,behoren na een eerlijk proces gestraft te worden voor de eventueel door hen begane misdaden,dat staat buiten kijf. Wat ik je tevergeefs duidelijk probeer te maken is dat men gebruik dient te maken van een en hetzelfde boek,het wetboek van strafrecht. En niet,waar jij de voorkeur aan schijnt te geven,een wetboek van strafrecht voor 'inheemsen' en een ander voor 'exoten'.

De criminele jongeren waar jij op doelt zijn -vrijwel zonder uitzondering- hier geboren en getogen.Waarom zouden er voor hen andere wetten moeten gelden,waarom geldt er -in jouw ogen- een verschil tussen Jan en Achmed als ze beiden in het AMC geboren zijn? Omdat de een z'n ouders een net iets donkerdere huidskleur en Islamitische namen hebben,besef je wel wat je in feite bent,misschien zonder het in de gaten te hebben?

Said schreef al eerder dat Amerika,voortbordurend op jouw logica,ook zou kunnen besluiten om alle criminele zwarten uit te zetten naar West-Afrika,ze komen er immers oorspronkelijk vandaan. Misschien kunnen ze President Obama ook naar Kenya uitzetten want hij heeft  toegegeven cocaine gebruikt/gekocht te hebben.


En ja natuurlijk,een moslim kan niet anders dan uiterst emotioneel zijn criminele soortgenoten verdedigen,wat heb ik me in je vergist zeg!Een crimineel is een crimineel,zijn afkomst,geloof,kleur,ras,lengte,en gewicht interesseren me geen moer,wat me wel interesseert is dat de crimineel in kwestie voor langere of kortere tijd de gevangenis ingaat, al naar gelang de zwaarte van zijn of haar misdrijf.


Vrouwe justitia gaat niet zonder reden geblinddoekt door het leven,soms proberen baldadige proleten haar het doek voor haren ogen weg te trekken,een van hen heet Machmoed!

Señor Canardo

Citaat van: Bades op 19/03/2010 om 01:24:09
Azul a cmat n cmuyat ;)

Misschien kun je zelf Fouad el Haji even mailen of anders aanspreken op tig van de activiteiten waar hij aanwezig is. Bellen mag jij vast ook wel.

http://www.pvdarotterdam.nl/wie_is_wie/gemeenteraadsfractie/gemeenteraadsfractie_details/t/fouad_el_haji

Verder zie ik dat er al op veel van je kortzichtige en/of jeugdige reacties is gereageerd. (niet dat ik dat van plan was te doen)

Als je echt wilt dat ik je weer als een klein kindje moet gaan behandelen hoef je alleen maar door te gaan waar je mee bezig bent en dan zul je het vanzelf zien...;)

Señor Canardo

Citaat van: Machmoed op 18/03/2010 om 22:03:49
Incognito: jij begon met onder de gordel, dus moet je nu niet net doen alsof ik fout ben geweest en bovendien wat die NLrs doen interesseert me geen bal. Waarom trouwens wijzen naar anderen? Wij kunnen dit zelf oplossen toch.

Waarom durf je dan niet mijn vraag te beantwoorden schijtert:

Aangezien jij je mond vol hebt met allerlei draconische maatregelen tav. de Amazigh-crimineel (meer dan 3x is het land uit) wil ik graag van jou ook weten wat jij denkt te gaan doen met Nederlandse criminele jongeren die bijvoorbeeld al 5 keer over de scheef zijn gegaan?


Ps. Je gaat me toch niet vertellen dat je het stereotiepe beeld van een Hollandse schijtluis hier gaat bevestigen?

Chatt zie arif

#174
Citaat van: Bades op 19/03/2010 om 01:24:09
cmuyat

Cmuyat...? Ben je hier nieuwe Amazigh-woorden aan het introduceren a ja3sas?

Meervoud van cmat is 'cmait'.

You schmuck!


TheCFO

I hear you guys, maar toch....
Citaat van: ChAttlantis op 18/03/2010 om 17:02:50
Jij bent een derde-generatie Marokkaanse Drenth en een leeftijdsgenoot,eveneens Marokkaan/Drenth, vindt dat criminele Marokkaanse Drenthenaren uitgezet dienen te worden naar Drenthe.
Dat een Marokkaan dat zou zeggen is ook pijnlijk,maar om het van een lotgenoot te horen is extra pijnlijk.

Citaat van: Sa3ieD op 18/03/2010 om 17:27:32
Wat is een House Negro?
Als ik de term vrij vertaal naar de huidige context kun je stellen dat een House Negro iemand is die doordat hij het beter heeft dan de anderen in een onrechtvaardige situatie deze onrechtvaardigheid legitimeert, puur op basis van de eigen toestand. De House Negro kent dan ook geen gevoel van solidariteit of medeleven ten opzichte van anderen. Je zou dus kunnen stellen dat de House Negro zichzelf voorop zet ook al wordt er anderen onrecht aangedaan.


Dit is uiteindelijk je reinste 'chantage' voor en door minderheden. Groepsdruk voor gevorderden, zeg maar. Een bepaalde mening uit mijn mond is moreel nog net acceptabel, als de sitepoliticus hetzelfde zegt gaat hij voor jullie een grens over.

Ik heb nog helemaal nooit in mijn meningschreeuwerij rekening gehouden met andere leden van 'mijn groep', te weten de Blanke Nederlandse Mannen en Vrouwen met Duitse Wortels. Iedereen die mijn mening zou willen toetsen aan het effect dat het heeft op 'mijn groep' zou ik ook keihard uitlachen.

Chatt zie arif

#176
Okee,okee...,we gaan het over een andere boeg gooien,kleuterpsychologische eenvoud is het toppunt van psychologic sophistication :-)



Stel je voor:

Jij:CFO,blanke/autochtone Drenthenaar,getrouwd en vader van een zoon in de leeftijd van laten we zeggen 17 jaar. Ik: Chatt,lichtgetinte Brabander van Marokkaanse afkomst,eveneens vader van een 17-jarige zoon.

Onze beide zonen zijn hypothetically speaking in hetzelfde ziekenhuis geboren,bezoeken dezelfde school,ze voetballen bij dezelfde club,en worden na verloop van tijd vrienden.


Op een dag kijken ze naar de film 'Scarface' en wanen zich beiden Tony Montana,ze gaan naar de stad en kopen samen een hoeveelheid cocaine. Volkomen doorgedraaid besluiten ze met een nep-pistool een overval te plegen op een tankstation. Misschien hadden ze niet voldoende geld om hun scooter volte tanken,wie weet? Je mag mee-fantaseren :-)


Ze vluchten maar worden een paar straten verder aangehouden,na een maand besluit de rechter het volgende:

CFO's zoon krijgt een jaar gevangenisstraf en Chatt's zoon eveneens een jaar gevangenisstraf,maar moet na het uitzitten van zijn straf gedeporteerd worden naar het land waar zijn opa geboren is,te weten:Marokko!


Dit is waar onze in Marokko geboren politicus op doelt,kan jij je in dit soort rechtspraak vinden ?

TheCFO

#177
Nope, ik heb al gezegd dat nl-ers(ongeacht afkomst, iedereen met een nl paspoort) nooit 'uitgezet'  moeten kunnen worden voor in NL gepleegde misdrijven. Ik vond 'zelfs' ook dat die Wesam nogwatnogwat niet aan de barbaarse Vs uitgeleverd mocht worden.

Maar das niet helemaal mijn punt nu. Ik begrijp jullie zelfhaat/housenegro-argument ook wel, zelfs gevoelsmatig, maar vraag me wel af of dit niet tot eigenlijk onwenselijke groepsmeningen leidt.

Dus ff los van onze politcusmening op dit specifieke onderwerp, want daar ben ik het volstrekt mee oneens. (zoals met de meeste politici. Wel benieuwd welke partij de zijne is)

Chatt zie arif

#178
Citaat van: TheCFO op 19/03/2010 om 10:09:37
Nope, ik heb al gezegd dat nl-ers(ongeacht afkomst, iedereen met een nl paspoort) nooit 'uitgezet'  moeten kunnen worden voor in NL gepleegde misdrijven. Ik vond bv ook dat die Wesam nogwatnogwat niet aan de barbaarse Vs uitgeleverd mocht worden.
Da's duidelijk! Je bedoelt die Irakees die danste als een flikkertje? Hij had als embedded journalist bij de CNN moeten solliciteren,dan had de VS geen punt gemaakt.

Citeer
Maar das niet helemaal mijn punt nu. Ik begrijp jullie zelfhaat/housenegro-argument ook wel, zelfs gevoelsmatig, maar vraag me wel af of dit niet tot eigenlijk onwenselijke groepsmeningen leidt.

Hij is vrij om zijn mening te uiten,maar mag ik dan mijn 'gevoelsmatige' mening ook uiten alsjeblieft. En bovendien behoor je hoe je het wendt of keert toch tot een bepaalde groepering of zelfs meerdere groeperingen.Jij ook!

Citeer
Dus ff los van onze politcusmening op dit specifieke onderwerp, want daar ben ik het volstrekt mee oneens. (zoals met de meeste politici. Wel benieuwd welke partij de zijne is)

Als hij nou met originele standpunten zou zijn gekomen, dan had ik misschien een klein beetje begrip voor onze politicus gehad. Maar helaas haalt hij oude koeien uit de sloot,Marokkaanse koeien wel te verstaan...


VVD'er Osama Cheribi (geboren in Kenitra/Marokko) stelde in 1994 geloof ik al voor om 'Marokkaanse' crimineeltjes ergens in de Sahara te droppen. Ja..ja,alweer een in Marokko geboren politicus die voorstelt in Nederland geboren Marokkaantjes te deporteren,geschiedenis herhaalt zich...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sam_Cherribi  (hij noemt zich tegenwoordig 'Sam')

...

'Stuur lastige jeugd terug naar Sahara'
Bron: De Telegraaf, 23 oktober 2004


Het VVD-Kamerlid Oussama Cherribi wil de Marokkaanse jongeren die de zwembaden in ons land, waaronder het verbouwde Sloterparkbad in Amsterdam, terroriseren, voor straf de Marokkaanse woestijn in sturen.

"De harde kern van de Marokkaanse jongeren die in de fout gaat, moeten we naar de Sahara in Marokko sturen en daar moeten ze zich leren te gedragen. Je moet ze keihard aanpakken. Laat ze maar 3000 kilometer lopen om een glas water te drinken. We moeten geen genade hebben voor deze types. Een keer in de fout en dan gelijk terug", aldus Cherribi, die zelf ook van Marokkaanse afkomst is, in een reactie op de onveilige situaties bij de zwembaden.

De nogal onorthodoxe aanpak die Cherribi voorstaat, moet ervoor zorgen dat de Marokkaanse jongeren "geconfronteerd" worden met hun eigen gedrag. "Een fout maken betekent wegwezen", zegt Cherribi zonder pardon. "Als je ziet dat Marokkanen hun leven in de waagschaal stellen en op zee zelfs willen sterven om naar West-Europa te komen, dan moet het toch mogelijk zijn dat de Marokkaanse jongeren in ons land 'ingepolderd' worden. Ze móéten zich gedragen! Zonder genade moeten degenen die zwembadbezoekers lastigvallen, terug naar de Sahara."

Gareel

De Marokkaanse VVD'er, die verwacht dat hij bij de volgende verkiezingen weer op de kandidatenlijst van de liberalen staat, vindt dat de ouders van de Marokkaanse jongeren ook met de neus op de feiten moeten worden gedrukt. Cherribi pleit voor een 'deltaplan' om een deel van de Marokkaanse jongeren die zich misdragen, in het gareel te krijgen. "We kunnen het gewoonweg niet tolereren dat onze voorzieningen 'gekidnapt' worden door deze straatschoffies. Er zijn zoveel welzijnswerkers die de jongeren moeten begeleiden", meent de liberaal, die vanaf 1994 in de Kamer zit.

Verder ziet hij een rol weggelegd voor Marokkaanse kickboksers bij de politie. Zij kunnen volgens hem gezag afdwingen bij de Marokkaanse jongeren. "Marokkanen zijn heel goed in het kickboksen. Overal zie je Marokkaanse kampioenen. Waarom gaan zij niet aan de slag bij de politie? Voor hen hebben de jongeren respect."

Cherribi verwijst naar de aanpak in Frankrijk, waar allochtonen worden ingezet als toezichthouders op de metrostations. Ook wil hij dat de huidige Miss Holland, die van Marokkaanse komaf is, vaker wordt ingezet.

TheCFO

Citaat van: ChAttlantis op 19/03/2010 om 10:24:28
Osama Cheribi (geboren in Kenitra/Marokko) stelde in 1994 geloof ik al voor om 'Marokkaanse' crimineeltjes ergens in de Sahara te droppen. Ja..ja,alweer een in Marokko geboren politicus die voorstelt in Nederland geboren Marokkaantjes te deporteren,geschiedenis herhaalt zich...
Gruwelijk, maar ik weet niet eens wie Cheribi is, vrees ik. In 1994 woonde ik echter ook in het Roomblanke Groningen -studententopstad van Nederland- misschien dat ik daarom geexcuseerd kan worden.

De sahara zeg je. Daar wist ik tot die sitedisc hiero helemaal niets over. Soms heb ik het idee dat bij de mocroboefjes jezelf 'arabisch' noemen part of the gangstastylo is. Misschien dat Polisario ze zelfs met open armen zou ontvangen.

En je hebt gelijk, ook uberindividueel doende mannetjes als ik, horen bij een groepje. Geen reden dat neurotisch te ontkennen. Maar toch, het hinderlijke gevoel dat dit soort verder begrijpelijke argumenten 'im grosschen ganzen' slechts -naar mijn smaak- onwenselijke groepsmeningen geeft, raak ik niet helemaal kwijt.