Stem niet op de PvdA

Gestart door PolitiekAlternatief, 16/02/2010 om 14:18:03

Señor Canardo

#105
D66

D66 belijdt de bescherming van de privacy met name met het woord, maar niet met daden.  In het verkiezingsprogramma van de laatste tweede kamerverkiezingen zegt D66:

"Er zijn nieuwe regenten. Mensen die de huidige verwarring aangrijpen om voor elkaar te krijgen wat ze al jaren willen: meer controle en meer toezicht. Die met regeltjes komen die zijn gebaseerd op wantrouwen in plaats van vertrouwen. Regeltjes die onze burgerlijke vrijheden onder druk zetten en onze privacy schenden. [...] Die schijnveiligheid creëren terwijl ze onze vrijheden aantasten."

Maar als je naar het stemgedrag kijkt van D66, zie je dat deze mooie volzinnen niet tot uitdrukking komen in hun daden.

Wel is Sophie in 't Veld in Europa een belangrijke voorvechster voor burgerrechten, waaronder de privacy. Mede door haar oproep voor een 'volksopstand' is de burgerrechtenbeweging Vrijbit ontstaan. Ook pleit  zij tegen het zomaar aan de VS overdragen van allerlei persoonlijke gegevens van mensen die naar Amerika vliegen of het overdagen van gegevens van banktransacties.

In het debat van 3 februari 2010 vindt Pechtold dat het CBP meer sancties moet kunnen opleggen. Ook is D66 met veel andere partijen voor een meldplicht datalekken. D66 is niet akkoord met de uitbreiding van de inzet van automatische kentekenregistratie.

http://www.privacybarometer.nl/partij.php?p=4


Chatt zie arif

Chatt heeft net D66 gestemd.

Bades

Merde! stembiljet zoek...

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 26/02/2010 om 23:36:50

Bazz x're3quer ameziane©!


Ps. © Chatt of een daarvan ;)

;-)


Dat was lang geleden een plaagstootje richting Ameziane,onze mentor die het er mee eens was dat criminele 'Marokkaantjes' een enkeltje zuiden kregen.

En jij Inco,wat heb jij gestemd?

Eigenlijk hadden we een Amazigh.nl partij moeten oprichten...

Chatt zie arif

Citaat van: Bades op 03/03/2010 om 10:41:37
Merde! stembiljet zoek...

Warhoofd hier,warhoofd elders...

Señor Canardo

#111
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 03/03/2010 om 14:40:09
En jij Inco,wat heb jij gestemd?

Ik ga zo op de SP stemmen. Met mijn stempas en legitimatiebewijs.


Ps. Een stembiljet is iets anders dan een stempas...>


Één stempas kwijt, twee stemmen verloren

EIBERGEN - Hij verloor zijn eigen stempas en dus ging ook de stem van zijn vriendin verloren. J. Sparreboom uit Neede toog naar het stembureau met een volmacht en paspoort van zijn Eibergse vriendin op zak. „Ik moest me vanmorgen wat haasten en daardoor kon ik zo snel mijn stempas niet vinden. Ik dacht, dan legitimeer ik mij gewoon en dan schrijven ze daar een nieuwe voor me, maar dat kan dus niet meer”, zegt hij. En daarmee gingen dus twee stemmen verloren, want zonder stempas mocht hij ook niet stemmen voor zijn vriendin.

„Ik ben nog naar het loket burgerzaken geweest, daar weten ze toch dat ik inwoner van Berkelland ben, dacht ik. Maar ook die escape was niet geldig”, vertelt Sparreboom. Hij vindt het jammer, want zowel hij als z’n vriendin vinden stemmen belangrijk.

Wie de stemmen kwijt is? „PvdA voor mijn vriendin. Ik wist het nog niet zeker, misschien GroenLinks. Maar ik had waarschijnlijk toch PvdA ingevuld.”

3 Maart 2010

Tubantia; De Twentsche Courant

http://www.tctubantia.nl/regio/6338761/Een-stempas-kwijt-twee-stemmen-verloren.ece

Chatt zie arif

Citaat van: incognito op 03/03/2010 om 14:57:09
Ik ga zo op de SP stemmen. Met mijn stempas en legitimatiebewijs.


Zo zie ik het graag,onze noeste arbeider valt z'n broeders nooit af!

Señor Canardo

#113
Citaat van: Chatt le Mal Barré op 03/03/2010 om 15:01:24
Zo zie ik het graag,onze noeste arbeider valt z'n broeders nooit af!

Ik heb eigenlijk nix met arbeiders. Mijn vader was een boer dus feitelijk ben ik eerder van de boereklasse...
Maar ik ga toch SP stemmen, omdat zij beter zijn voor mijn financiele zaken en voor mijn privacy.

En waarom heeft Chatt op D666 gestemd?

Mister1979

Zo net gestemd op D66....


Chatt zie arif

#115
Citaat van: incognito op 03/03/2010 om 15:04:19
Ik heb eigenlijk nix met arbeiders. Mijn vader was een boer dus feitelijk ben ik eerder van de boereklasse...
Maar ik heb toch SP gestemd, omdat zij beter zijn voor mijn financiele zaken en voor mijn privacy.

En waarom heeft Chatt op D666 gestemd?

Omdat mijn vader een 'rolling stone', en karateleraar was,grapje...(Pechtold kicking Greet)

Pechtold was de eerste die het lef had frontaal de aanval te openen op de 'na ons de zondvloed-stichting'.(een partij mag je het technisch gesproken niet eens noemen,Greet is voorzitter,bestuurder en penningmeester tegelijk)

Daarbij komt,ik heb een grondige hekel gekregen aan al die nutteloze Marokkanen op de linkse/rechtse lijsten. Said had het eerder over het feit dat clientelisme uit den boze is. In Nederland heet zoiets 'de belangen van je achterban behartigen',we hebben allemaal een hekel aan onopgevoede brutale 'Marokkaantjes'.Maar dat zijn niet alle Marokkanen,net zo min als de hooligan de gemiddelde supporter van een voelbal-club is,ze krijgen wel de meeste aandacht,maar het stadion barst van de normale supporters...


Osama Cheribi van de VVD stelde een keer botweg dat de Marokkaantjes op survival in de Sahara moesten. Was het niet makkelijker geweest om hen in Amsterdam te begeleiden richting studie,stage en werkplekken? Pas geleden las ik dat de Albert Hein expliciet geen Marokkanen in dienst wilde hebben,als je ze geen baan aanbiedt moet je ook niet zeuren dat ze zich vervelen (en vervelend gedragen) in je speeltuin of park!


Alsof Marokko trouwens bereid zou zijn om tig 'Marokkaantjes' tot de Sahara toe te laten,het enige waar Marokko in geinteresseerd is is de harde valuta. Aan Marokkaantjes hebben ze namelijk een overschot...


3ich


Amando

Ik heb net SP gestemd. Het is onmogelijk een partij te stemmen die 100% overeenkomt met wat je vind. Maar toch een tevreden stem ben benieuwd naar de uitslag.

Sa3ieD

Driemaal d66

Ben benieuwd naar de uitslagen vanavond, voornamelijk de uitslag in Den Haag. Drie "islamitische" partijen en een PVV. Zal de PvdA weer de grootste worden?

Chatt zie arif

#119
Moest iedereen met het rode potlood stemmen of waren er ook stemcomputers?