Stem niet op de PvdA

Gestart door PolitiekAlternatief, 16/02/2010 om 14:18:03

PolitiekAlternatief

De gemeenteraadsverkiezingen zijn in aantocht. Een belangrijk moment binnen de democratie. Het stemrecht, zowel passief als actief, is een belangrijk goed. Via het stemrecht kun jij laten weten waar jij voor staat. Dit stemrecht is dan ook een persoonlijk recht. Jij hebt het recht te stemmen maar een bepaalde partij heeft niet het recht per definitie jouw stem te ontvangen.



Stem niet op de PvdA
Stem niet op de PvdA haakt aan op de laatste zin uit de voorgaande alinea, namelijk dat geen enkele partij het exclusieve recht heeft op jouw stem. In het geval van de PvdA lijkt dit haast het geval. Marokkaan = Stemmen op de PvdA. Dit haast vanzelfsprekende recht van de PvdA op de Marokkaanse stem heeft ertoe geleid dat de Marokkaanse kiezer niet serieus wordt genomen. We hoeven alleen maar te denken aan de manier waarop Marokkaanse kandidaat raadsleden op de lijst komen. De enige voorwaarde is dat je een Marokkaanse naam hebt. De Marokkaanse stemmen zijn welkom maar een goede volksvertegenwoordiging niet. Ga voor jezelf eens na hoevaak je het eigenlijk eens bent met de PvdA. Denk alleen maar aan Marcouch met zijn stigmatisering van de Marokkaanse gemeenschap als homofoben of aan een Wouter Bos die het naar aanleiding van de vorige gemeenteraadsverkiezingen raar vond dat Marokkaanse gemeenteraadsleden via voorkeursstemmen in de raad kwamen. Hij twijfelde over hun kwaliteit. Dit laatste is toch wel vreemd aangezien deze zelfde raadsleden door de PvdA op de lijst zijn gezet.

De negatieve effecten van de PvdA
Marokkanen in de grote steden wonen veelal in achterstandswijken. De concentratie van Marokkanen in deze wijken vond eind jaren '80 begin jaren '90 plaats, veelal onder een PvdA stadsbestuur. Onder dezelfde stadsbesturen ging de kwaliteit van het onderwijs achteruit en werd er nauwelijks geïnvesteerd in onderhoud en renovatie van huizen en openbare ruimte. Tegenwoordig zijn met name deze achterstandswijken aantrekkelijk voor projectontwikkelaars vanwege de nabijheid tov het stadscentrum. Hoewel de PvdA zich profileert als partij van de zwakkeren is niets minder waar. In een stad als Utrecht zijn de PvdA colleges vooral een voorstander van de grootschalige sloop van flats onder het mom van sociale vooruitgang. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat sloop van flats en verplaatsing van zwakkeren niet bijdraagt in de individuele sociale vooruitgang. Eveneens dragen de zogenaamde wijkactieplannen binnen de krachtwijken, een PvdA paradepaardje, niet bij aan een positieve verandering. Marokkaanse bewoners willen veelal helemaal niet verhuizen omdat zij vaak al 30 jaar in de wijk wonen en hier contacten hebben opgebouwd en vooral (oudere) vrouwen hun weg hebben gevonden binnen de wijk met een sociaal netwerk. Wat zij wel willen is dat hun huizen eens opgeknapt worden. Dit is overigens niet alleen een geluid bij Marokkaanse bewoners maar ook bij niet-Marokkaanse bewoners. De PvdA samen met hun vrienden bij de woningcorporaties komen veelal niet verder dan een likje verf aan de buitenkant.

Onderwijs in Nederland, met name het vmbo en het mbo, zijn al jaren de speelplek van creatieve ambtenaren. Om de zoveel tijd grote veranderingen waarbij scholieren en docenten niet meer weten wat nou de bedoeling is. Uitval is enorm, zowel van leerlingen als van leraren. VMBO scholen vallen onder het stadsbestuur. In plaats van dat er wordt geïnvesteerd in betere inspraak van docenten en leerlingen worden scholen gesloten of samengevoegd. Leerlingen en docenten verdienen het om serieus genomen te worden. Leraren hebben recht op goede ondersteuning om goed les te kunnen geven en leerlingen hebben recht op goed onderwijs en een school in de buurt.

Een PvdA stem is een anti PVV stem?
De PVV en de PVDA vissen uit dezelfde vijver als het gaat om kieziers. Veelal laagopgeleide gefrustreerde kiezers. Dit is dan ook de reden waarom de PvdA vooral geen kritisch geluid laat horen als het gaat om de PVV. In het parlement zijn vooral de leden van de PVDA angstvallig stil, itt tot D66 en Groenlinks. In het geval van de gemeenteraadsverkiezingen speelt de PVV een kleine rol, op Den Haag na doen ze niet mee in de G4. Een stem op de PvdA is dus alles behalve een stem tegen de PVV, enerzijds omdat de PvdA niet kritisch durft te zijn tov de PVV en anderzijds omdat de PVV in een beperkt aantal steden meedoet.

Geinteresseerd in dit onderwerp? Lees dan ook:
Banen of barbecues, over het échec van de kostbare wijkaanpak
Minder professionele bestuurders, beter onderwijs
Astma door Mitros
Sociale zuivering
Geplande verloedering van As van Kanaleneiland
Incompetente beroepskrachten
Subsidie corrumpeert

masanisa

Persoonlijk ben ik al 15 jaar een sociaaldemocraat. Daarom vind ik het belachelijk dat mensen hier via deze weg opgeroepen worden om niet op PvdA te stemmen.

Iedereen is vrij om te kiezen.

Señor Canardo

#2
Citaat van: masanisa op 22/02/2010 om 13:57:35
Persoonlijk ben ik al 15 jaar een sociaaldemocraat. Daarom vind ik het belachelijk dat mensen hier via deze weg opgeroepen worden om niet op PvdA te stemmen.

Dan acht ik jou persoonlijk medeverantwoordelijk voor het falend beleid van de sociaal-democraten van de afgelopen 15 jaar.


Citaat van: masanisa op 22/02/2010 om 13:57:35
Iedereen is vrij om te kiezen.

Iedereen is vrij om te kiezen dat zeker, maar iedereen is ook wettelijk verplicht om op de hoogte te zijn van de politieke werking van het parlement en overheid. En mensen die hun stem de afgelopen 15 jaar aan de PvdA hebben verkocht, terwijl het overduidelijk was dat de PvdA beetje bij beetje de belangen van zowel de Riffijnse, de Marokkaanse als de Nederlandse burgers op illegale wijze hebben "verkocht" aan het bedrijfsleven en de financiele sector beschikken in mijn ogen en in de ogen van vrouwe Justitia over onvoldoende kennis om hun stemrecht uit te mogen oefenen.

3ich

Wie nog in de democratie gelooft of dat de 2e kamer iets voor jou, of mij, of elke willekeurige burger, kan betekenen is ziek in zen hoofd.

De industrie is de politiek en die geeft geen fuck om de mensen. Uiteindelijk draait het allemaal om winst.

Die hele politiek is gewoon een poppekast!

Simo7

Citaat van: masanisa op 22/02/2010 om 13:57:35
Persoonlijk ben ik al 15 jaar een sociaaldemocraat. Daarom vind ik het belachelijk dat mensen hier via deze weg opgeroepen worden om niet op PvdA te stemmen.

Iedereen is vrij om te kiezen.


15 jaar lang zitten subsidie zuigen over de ruggen van buitenlanders....  resultaat:

- onze jeugd naar de knoppen
- criminelen zijn de baas op straat
- moslims en islam, worden uitgekotst
- Marokkanen worden uitgekotst
- alles strenger

PVDA heeft  PVV groot gemaakt... en dan nog roepen dat je geen negatief stemadvies mag geven....  




3ich

Citaat van: masanisa op 22/02/2010 om 13:57:35
Persoonlijk ben ik al 15 jaar een sociaaldemocraat.

En wat heeft het jou in die 15 jaar gebracht? Behalve hoop dat op gebakken lucht gebasseerd is?

Señor Canardo

#6
Citaat van: Simo7 op 22/02/2010 om 14:12:56
PVDA heeft  PVV groot gemaakt...

Maak je maar niet druk a Simo7.

De te snelle blitz-opkomst van de PVV zal tevens ook de ondergang worden van Geert Wilders. De PVV kan alleen maar bestaan, indien Wilders zowel de partijvoorzitter, kamerlid en tevens ook enige partijlid blijft. Zodra hij andere mensen moet gaan aannemen (en dus rekening mee moeten houden), zal dat hem zijn blonde kop kosten en tevens ook het einde inluiden van de PVV.


Ps. Wat zou er volgens jou gebeuren als dalijk bij de verkiezingen de PVV de grootste partij van NL wordt? Hypothetisch gesproken dan...:)

Simo7

Citaat van: incognito op 22/02/2010 om 14:19:32
Maak je maar niet druk a Simo7.

De te snelle blitz-opkomst van de PVV zal tevens ook de ondergang worden van Geert Wilders. De PVV kan alleen maar bestaan, indien Wilders zowel de partijvoorzitter, kamerlid en tevens ook enige partijlid blijft. Zodra hij andere mensen moet gaan aannemen (en dus rekening mee moeten houden), zal dat hem zijn blonde kop kosten en tevens ook het einde inluiden van de PVV.


Ps. Wat zou er volgens jou gebeuren als dalijk bij de verkiezingen de PVV de grootste partij van NL wordt? Hypothetisch gesproken dan...:)

Niets....PVV heeft een coalitie nodig om te kunnen regeren...verder kunnen bepaalde standpunten die PVV heeft niet uitgevoerd worden en dient de grondwet aangepast te worden, over de aanpassing van de grondwet daar gaat de 1ste kamer over en daar heeft pvv geen meerderheid.

kortom, ik ben niet bang voor PVV, maar ik ben boos op PVDA dat ze allochtonen hebben misbruikt om stemmen te krijgen....

TamurtIno

#8
Citaat van: Simo7 op 22/02/2010 om 14:12:56
15 jaar lang zitten subsidie zuigen over de ruggen van buitenlanders....  resultaat:

- onze jeugd naar de knoppen
- criminelen zijn de baas op straat
- moslims en islam, worden uitgekotst
- Marokkanen worden uitgekotst
- alles strenger

PVDA heeft  PVV groot gemaakt... en dan nog roepen dat je geen negatief stemadvies mag geven....  
Zou je  op de volgende punten willen reageren!

Is het de taak van een politiek partij om Marokkanen op te voeden?
Gaat Groenlinks en D66 criminelen op straat aanpakken? Ik heb ze nooit daarover gehoord.
Marokkanen wordt uitgekotst, is dat de schuld van PvdA? Zo ja hoe heeft de partij dat gedaan?
Alles strenger!!???  Net boven zei je dat Pvda niets doet voor de criminelen. Als ze strenger waren, dan hadden ze die criminelen hard aangepakt.

PVDA heeft PVV groot gemaakt, zei je. Hoe heeft hij dat gedaan?  Heeft PVDA extreme moslims gecreëerd?  Of heeft PVDA gezorgd dat veel Marokkanen en moslims naar Nederland komen?

Simo7

Citaat van: TamurtIno op 22/02/2010 om 15:03:24
Zou je  op de volgende punten willen reageren!

Is het de taak van een politiek partij om Marokkanen op te voeden?

Nee, Maar het is wel de schuld van de PVDA door alsmaar te komen met allerlei Marokkanen knuffel proefballonnetjes, waarmee ze onze juegd hebben verpest.

Citeer
Gaat Groenlinks en D66 criminelen op straat aanpakken? Ik heb ze nooit daarover gehoord.
Ik heb niet gerefereerd naar D66 of GRL, dat zijn jou woorden.

Citeer
Marokkanen wordt uitgekotst, is dat de schuld van PvdA? Zo ja hoe heeft de partij dat gedaan?
Door Marokkanen aan te wijzen als volksvertegenwoordigers die niet eens fatsoenlijk nederlands kunnen praten. Al die Marokkaanse wethouders, en weet ik nog wat voor functies, die hebben niets gebracht alleen maar ellende, haat en nijd van de autochtone bewoners die werkelijk zien dat hun stad, wijk, land overgenomen word door niet capabele Marokkanen...vandaar dat ze massaal anti PVDA stemmen....   Wat hebben wij Marokkanen aan een Marcouche, die zijn eigen volk verraad, voor een plek. Of diens opvolger Badout...  Ze krijgen niets klaar, maar verpesten wel onze naam.
Zowiezo, komen vaak onzinnige besluiten van PVDA waar wij naderhand veel last van hebben, wat vindt jij van de titel "PVDA subsidieert feest criminele Marokkanen"  ook al is het niet waar, en is er totaal iets anders aan de hand, de schade is al aangericht.
Citeer
Alles strenger!!???  Net boven zei je dat Pvda niets doet voor de criminelen. Als ze strenger waren, dan hadden ze die criminelen hard aangepakt.
Doordat PVDA allochtonen (met namen Marokkanen) misbruikt voor stemmen, zijn ze groot geworden, dat zien andere partijen ook, dus die proberen alles te doen om ervoor te zorgen dat niet meer gebeurd.  Het is onderandere de PVDA  die ervoor gezorgd heeft dat wij Marokkanen, niet meer uit het buitenland kunnen trouwen...  (Mevrouw Arrib doet alles om de vrouwen te verpesten onder het mom van emancipatie)

Citeer
PVDA heeft PVV groot gemaakt, zei je. Hoe heeft hij dat gedaan?  Heeft PVDA extreme moslims gecreëerd?  Of heeft PVDA gezorgd dat veel Marokkanen en moslims naar Nederland komen?


lees mijn bovenstaande reactie dan snap je hoe de politiek werkt,  actie=reactie..... 

TamurtIno

Ongetwijfeld zijn er locale politici van Marokkaanse afkomst binnen PVDA die slecht  Nederlands praten. Die mensen worden niet door de partij gekozen. Die mensen worden lid van de partij en Marokkanen stemmen op die mensen. Als veel Marokkanen op die mensen stemmen, dan krijgt PVDA stemmen erbij. Dit is wat iedere partij wil .

Er zijn anderen die niet door Marokkanen zijn gekozen: ze spreken goed Nederlands,  en Nederlanders zijn trots op deze Marokkanen. Voorbeeld van deze Marokkanen is Ahmed Marcouch. Maar jij bent niet blij met hem.

Een Marokkaan die door Marokkanen is gekozen is niet goed. Marokkanen die door de partij zelf is gekozen, is ook niet goed. In de politiek kan je niet iedereen tevreden stellen.

"PVDA subsidieert feest criminele Marokkanen" , “ PVDA (Partij Van De Allochtonen)”.
De ene klaagt dat de partij veel allochtonen heeft, de andere klaagt dat de partij niet veel allochtonen wil aannemen. 
PVDA geeft geen subsidie aan criminelen, dus ik kan daar niet op reageren.




Simo7

Citaat van: TamurtIno op 22/02/2010 om 15:46:18
Ongetwijfeld zijn er locale politici van Marokkaanse afkomst binnen PVDA die slecht  Nederlands praten. Die mensen worden niet door de partij gekozen. Die mensen worden lid van de partij en Marokkanen stemmen op die mensen. Als veel Marokkanen op die mensen stemmen, dan krijgt PVDA stemmen erbij. Dit is wat iedere partij wil .

Er zijn anderen die niet door Marokkanen zijn gekozen: ze spreken goed Nederlands,  en Nederlanders zijn trots op deze Marokkanen. Voorbeeld van deze Marokkanen is Ahmed Marcouch. Maar jij bent niet blij met hem.

Een Marokkaan die door Marokkanen is gekozen is niet goed. Marokkanen die door de partij zelf is gekozen, is ook niet goed. In de politiek kan je niet iedereen tevreden stellen.

"PVDA subsidieert feest criminele Marokkanen" , “ PVDA (Partij Van De Allochtonen)”.
De ene klaagt dat de partij veel allochtonen heeft, de andere klaagt dat de partij niet veel allochtonen wil aannemen. 
PVDA geeft geen subsidie aan criminelen, dus ik kan daar niet op reageren.





Jij vroeg mij om te reageren op een aantal stellingen die ik hier neergezet heb, dat heb ik gedaan, ik heb elke stelling die ik daar heb vermeld onderbouwd... Dat jij er een andere mening op nahoud, dat is alleen maar goed... ik wil niet dat er ergens een kloon van mijn gedachte rond loopt :-)

We hebben echt veel ellende (goed bedoelde ellende) te danken aan PVDA....ze hebben te veel geprobeerd ons het naar ons zin te maken, waardoor de haat is versterkt.  PVDA had ons beter als volwaardige Nederlandse burgers kunnen behandelen, dan was dit beter voor ons en voor hun....dat is wat ik er mee probeer te zeggen.

Voorbeeld:

Ziekenhuis serveert hallal voedsel, initiatief is een NIET moslim, echter elke moslim hater in nederland staat op en zegt meteen, die moslim dit, die moslims dat,  terwijl geen 1 moslim dit idee wilde....  wij nemen ons eigen eten wel mee naar het ziekenhuis, want  hallal of niet het is toch niet te vreten.

Ook gevangenissen idem dito....het is allemaal goed bedoeld,  maar het werkt averechts.......en zo zijn er meer van dit soort dwaze initiatieven die veel kwaad bloed hebben gezet.

Señor Canardo

Citaat van: 3ich op 22/02/2010 om 14:11:18
Wie nog in de democratie gelooft of dat de 2e kamer iets voor jou, of mij, of elke willekeurige burger, kan betekenen is ziek in zen hoofd.

De industrie is de politiek en die geeft geen fuck om de mensen. Uiteindelijk draait het allemaal om winst.

Die hele politiek is gewoon een poppekast!

Net zoals het blanco stemmen 1 grote poppenkast is....>




Nog even over het wel of niet stemmen…

Graag zou ik willen weten of de volgende stelling klopt. Als je WEL gaat stemmen. maar dan je stem ongeldig maakt, dan telt je stem wel mee voor het opkomstpercentage. Dus de partijen krijgen dan een lager procent aan stemmen. Wanneer je helemaal niet gaat stemmen, bepaalt een klein deel van de bevolking wie er over ons gaat regeren.

In een ander artikel las ik bijvoorbeeld dat als 60% van de stemmen naar het CDA gaat, maar tegelijk het opkomstpercentage maar 60% is, dan denk je dat het over een meerderheid gaat. Maar in werkelijkheid is het dus maar 36% van de bevolking. Hoezo democratisch?

UPDATE: een blanco/ongeldige stem wordt niet meegenomen voor de kiesdeler. Bij het verdelen van de zetels wordt alleen gekeken naar de geldige stemmen! kiesraad-kiesdeler

20 Februari 2010

Frija

http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/nog_even_over_het_wel_of_niet_stemmen

3ich

Citaat van: incognito op 23/02/2010 om 16:39:56
Net zoals het blanco stemmen 1 grote poppenkast is....>

Zoals k al eerder ergens aangaf leven we in een monetaire systeem. Waarin het alleen gaat om winst maken. En niet om de burgers. Stemmen is hoop voor de onwetende burgers. De wetende/bewuste burgers weten dat het geen fuck uitmaakt om je wel of niet gaat stemmen.

(zoek maar is op wat monetaire systeem betekent)



Señor Canardo

#14
Citaat van: 3ich op 23/02/2010 om 17:07:10
Zoals k al eerder ergens aangaf leven we in een monetaire systeem. Waarin het alleen gaat om winst maken. En niet om de burgers. Stemmen is hoop voor de onwetende burgers. De wetende/bewuste burgers weten dat het geen fuck uitmaakt om je wel of niet gaat stemmen.

(zoek maar is op wat monetaire systeem betekent)

Je bedoelt zeker het fractional-reserve banking bij een monetair systeem?...>




- Money as Debt I
- Money as Debt II